abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33675303
Volgens mij hoort er rond deze tijd nog een aflevering te zijn. Volgens mij draaien ze dat programma 2 keer per avond!
pi_33675465
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:35 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]
zo wist je te melden dat wilders die beloning inzake wurging hond alleen heeft uitgeloofd omdat jij wist dat wilders dat alleen deed omdat de daders in zijn ogen marokkaan zouden zijn.
Zoiets staat me idd nog vaag bij ja Ook kan ik me nog meer topics herrineren waar marokanen slecht in het beeld kwamen en Meki met rare ononderbouwde argumenten kwam
pi_33675514
Afgaande op de beelden is het zeer waarschijnlijk dat het gastjes van islamitische komaf betreft. Of het Marokkanen, Tunesiers, Libiers of anders zijn kan ik uit de beelden niet opmaken.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_33675769
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:39 schreef Idiosincrasico het volgende:
Afgaande op de beelden is het zeer waarschijnlijk dat het gastjes van islamitische komaf betreft. Of het Marokkanen, Tunesiers, Libiers of anders zijn kan ik uit de beelden niet opmaken.
Nou, ik kan niet altijd iemand herkennen die een islamitisch geloof heeft. Wel zie ik het verschil tussen Turken, Marokkanen, Antilianen, Kaaskop e.d. Ik kan aan een blanke ook niet zien of het een katholiek of protestant of weet ik veel wat is.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:46:34 #105
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33675832
het kunnen natuurlijk ook sorojo's zijn geweest. alleen deze vaak christelijke noord-afrikanen weten zich wel te gedragen en dragen niet de pauperkleding zoals die in het signalement word beschreven...
pi_33675841
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:45 schreef Rasje het volgende:

[..]

Nou, ik kan niet altijd iemand herkennen die een islamitisch geloof heeft. Wel zie ik het verschil tussen Turken, Marokkanen, Antilianen, Kaaskop e.d. Ik kan aan een blanke ook niet zien of het een katholiek of protestant of weet ik veel wat is.
Eens ... ik kan hun geloofsovertuiging (voor zover dit soort tuig dat heeft) ook niet zien, maar Hollands, Chinees or Surinaams ogen ze iig niet.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:47:53 #107
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33675896
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:26 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

als keer op keer bepaalde bevolkingsgroepen betrokken zijn bij bepaalde criminaliteit en misdrijven dan is afkomst zeker wel relevant....
Totaal niet. Afkomst kan relevant zijn wanneer je een discussie over macrocijfers voert. Wanneer je het over één specifiek incident hebt, zoals een moord/dood door schuld in Deventer, is de afkomst van de daders totaal niet relevant.
pi_33675907
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:39 schreef Idiosincrasico het volgende:
heb je ze gevraagd welke afkomst ze hebben ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:48:47 #109
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33675948
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:47 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Totaal niet. Afkomst kan relevant zijn wanneer je een discussie over macrocijfers mocrocijfers voert. Wanneer je het over één specifiek incident hebt, zoals een moord/dood door schuld in Deventer, is de afkomst van de daders totaal niet relevant.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33676022
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:48 schreef Meki het volgende:
[..]

heb je ze gevraagd welke afkomst ze hebben ?
Uiteraard niet, maar ze ogen wel als jongeren die hun roots in een Islamitisch land hebben.
pi_33676115
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:50 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Uiteraard niet, maar ze ogen wel als jongeren die hun roots in een Islamitisch land hebben.
ze ogen helemaal niets zoals gezegd. zonder enige bron kunnen we niks bewijzen we weten nu dat ze licht getint zijn en dat kan elke iemand zijn
pi_33676137
quote:

[..]

Totaal niet. Afkomst kan relevant zijn wanneer je een discussie over macrocijfers voert. Wanneer je het over één specifiek incident hebt, zoals een moord/dood door schuld in Deventer, is de afkomst van de daders totaal niet relevant.
Deze discussies krijg je tegenwoordig toch wel. Evenals suggesties welke nationaliteit ze hebben
pi_33676145
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:50 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Nou ja, da's in ieder geval al iets.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:56:13 #114
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_33676256
Blijf ontkennen, knuffelaars...

hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_33676399
quote:

[..]

Maar om vast te kunnen stellen of het hier een "incident" (of een algemene trend) betreft moet je juist ook naar de macrocijfers kijken.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:05:42 #116
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33676626
quote:

[..]

macrocijfers is het totaal van incidenten over bepaalde tijd en plaats en catagorie.
dus als statistieken uitwijzen dat mensen van marokkaanse (islamitische) komaf vaak betrokken zijn bij uitgaansagressie, zinloos geweld, straatcriminaliteit, etc. dan mag je dus ook zeggen dat wanneer er weer een incident als dit voordoet dat het op voorhand zeer aannemelijk is dat het weer marokkanen zijn.
anders zou het nutteloos zijn om theorien te formuleren.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:05:56 #117
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33676635
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:59 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Maar om vast te kunnen stellen of het hier een "incident" (of een algemene trend) betreft moet je juist ook naar de macrocijfers kijken.
Nee. Het is een incident in de zin dat dit topic over een specifieke gebeurtenis gaat. Daar valt niets aan vast te stellen. Afkomst, kleur haar, kleur ogen, schoenmaat... Allemaal irrelevant wanneer je over het incident zelf wil spreken.

Het is ook vrij zinloos bij elk incident dezelfde discussie te voeren, die dan doorgaans ook nog eens voor een groot deel op speculaties berust. Probeer er dan een zinnige discussie van te maken en open een topic over macrocijfers, eventueel met een begeleidend onderzoek.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:09:02 #118
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33676753
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:05 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

macrocijfers is het totaal van incidenten over bepaalde tijd en plaats en catagorie.
dus als statistieken uitwijzen dat mensen van marokkaanse (islamitische) komaf vaak betrokken zijn bij uitgaansagressie, zinloos geweld, straatcriminaliteit, etc. dan mag je dus ook zeggen dat wanneer er weer een incident als dit voordoet dat het op voorhand zeer aannemelijk is dat het weer marokkanen zijn.
anders zou het nutteloos zijn om theorien te formuleren.
Waar heb je het in hemelsnaam over? Het is nutteloos theoriën te formuleren als je bij een incident niet mag roepen dat het om marokkanen gaat? Nou begrijp ik überhaupt de noodzaak niet om dat van tevoren te gaan roepen, aangezien er niet over te discussiëren valt; het is immers speculatie, maar wat bedoel je met bovenstaande?
pi_33676870
quote:
het is immers speculatie
Speculatie zou ik het niet meer willen noemen, eerder handelen met voorkennis
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:14:38 #120
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33676944
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:09 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waar heb je het in hemelsnaam over? Het is nutteloos theoriën te formuleren als je bij een incident niet mag roepen dat het om marokkanen gaat? Nou begrijp ik überhaupt de noodzaak niet om dat van tevoren te gaan roepen, aangezien er niet over te discussiëren valt; het is immers speculatie, maar wat bedoel je met bovenstaande?
jij zegt dat dit incident niks zegt over marokkanen.
volgens jouw zeggen de totaalcijfers meer dan een "incident"

totaalcijfers zijn opgebouwd uit incidenten. dus wanneer weer bij een specifiek misdrijf (zinloos gewel/uitgaans geweld) weer marokkanen betrokken zijn dan speel afkomst wel degelijk een belangrijk rol.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:15:35 #121
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33676991
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:14 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

jij zegt dat dit incident niks zegt over marokkanen.
volgens jouw zeggen de totaalcijfers meer dan een "incident"

totaalcijfers zijn opgebouwd uit incidenten. dus wanneer weer bij een specifiek misdrijf (zinloos gewel/uitgaans geweld) weer marokkanen betrokken zijn dan speel afkomst wel degelijk een belangrijk rol.
Want?
pi_33677337
Ruim 15 tips over verdachten dodelijke mishandeling

Uitgegeven: 3 januari 2006 23:14
DEVENTER - De politie heeft ruim vijftien tips binnengekregen over het drietal dat ervan wordt verdacht op kerstavond een 20-jarige man uit Deventer te hebben doodgeslagen. Dat meldde een woordvoerder dinsdagavond.

De meldingen kwamen binnen naar aanleiding van het programma Opsporing Verzocht waarin beelden van bewakingscamera's werden getoond waarop de drie waarschijnlijk staan. De politie wil nog niets kwijt over de inhoud van de tips.

Het slachtoffer uit Diepenveen fietste samen met zijn vriendin rond 03.45 uur in de buurt van het Churchillplein in Deventer, toen drie jongens zich tegenover hem agressief gedroegen. De vriendin probeerde de ruzie nog te sussen, maar slaagde daar niet in. Het drietal, vermoedelijk tussen 16 en 18 jaar oud, is nog niet aangehouden.

De man overleed even later. Zijn dood is het gevolg van de verwondingen die hij opliep toen hij op straat terechtkwam. Hij is niet rechtstreeks aan de klap zelf overleden.

nu.nl
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:33:02 #123
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33677668
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Want?
misschien dat je het beter snapt als je dit leest.
als je het leuk vind mag je mijn boek overkopen.
ik heb hem niet meer nodig iig
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:40:58 #124
80268 kLowJow
That's Gay
pi_33677988
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:33 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

misschien dat je het beter snapt als je dit leest.
als je het leuk vind mag je mijn boek overkopen.
ik heb hem niet meer nodig iig
Nee, je redenatie is gewoon onzinnig. Jij stelt dat omdat totaalcijfers zijn opgebouwd uit gegevens m.b.t. incidenten, gegevens (afkomst bijv.) waar totaalcijfers van bestaan automatisch relevant zijn in een discussie over een incident.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:42:12 #125
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33678039
Dit is net als dat er een topic over een of andere moord gestart wordt en dat dan de ene helft gaat roepen: het zullen vast wel weer blonde mensen zijn, is er al bekend of het blonde mensen zijn? Lichte haren? Zie je, het zijn blonde mensen. En de andere helft: uit de beelden valt niet op te maken of het blonde mensen zijn, misschien zijn het wel rode mensen, die hebben ook lichte haren.

Totáál irrelevant.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33678128
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:45:20 #127
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_33678158
Hebben ze die klootzakken nu nog niet. Op de vlucht slaan voor een misdaad zou extra hard gestraft moeten worden.
pi_33683872
www.zinloosgeweld.nl

Het is triest dat zulke dingen gebeuren, ik heb er geen woorden voor.

Ik hoop dat de daders snel gepakt worden en een hoge straf krijgen, maar tsja.... het blijft het Nederlands rechtssysteem he, en als ze nog minderjarig zijn dan komen ze er helemaal goed vanaf met elke jaren cel en TBS, die staan dan weer voor hun 25-ste buiten de gevangenispoort hoor

Door zulke lage straffen in Nederland en dat zulke misdrijven schijnen toe te nemen ben ik voor de doodstraf !
Gewoon met gelijke munt terugbetalen !

Diegene die de fatale klap uitgedeeld heeft executeren en die andere twee echt levenslang de bak in !

[ Bericht 14% gewijzigd door TLC op 04-01-2006 04:52:13 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_33684669
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 04:45 schreef TLC het volgende:
www.zinloosgeweld.nl

Het is triest dat zulke dingen gebeuren, ik heb er geen woorden voor.

Ik hoop dat de daders snel gepakt worden en een hoge straf krijgen, maar tsja.... het blijft het Nederlands rechtssysteem he, en als ze nog minderjarig zijn dan komen ze er helemaal goed vanaf met elke jaren cel en TBS, die staan dan weer voor hun 25-ste buiten de gevangenispoort hoor

Door zulke lage straffen in Nederland en dat zulke misdrijven schijnen toe te nemen ben ik voor de doodstraf !
Gewoon met gelijke munt terugbetalen !

Diegene die de fatale klap uitgedeeld heeft executeren en die andere twee echt levenslang de bak in !
pi_33684679
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:26 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

als keer op keer bepaalde bevolkingsgroepen betrokken zijn bij bepaalde criminaliteit en misdrijven dan is afkomst zeker wel relevant....
Je hebt gistere ook bij opsporing verzocht die twee nederlandse knapen gezien die een aantal jongens geld afhandig maakten op een benzinepomp?

Of keek je toen snel de andere kant uit?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33684724
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 07:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je hebt gistere ook bij opsporing verzocht die twee nederlandse knapen gezien die een aantal jongens geld afhandig maakten op een benzinepomp?

^Volgens mij hoor je niemand zeggen dat Nederlanders nooit wat doen. Het gaat er dus om dat procentueel een bep. bevolkingsgroep hier veel vaker de fout in gaat. Aangezien er 10 keer meer Nederlanders zijn gebeuren er idd ook zulke dingen ja. Maar stel je voor dat er evenveel Nederlanders hier zouden wonen als mensen van die bep. bevolkingsgroep, dan zou het volgens mij niet echt leefbaar meer zijn hier.
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:01:20 #132
13462 BansheeBoy
pi_33684729
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:00 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

^Volgens mij hoor je niemand zeggen dat Nederlanders nooit wat doen. Het gaat er dus om dat procentueel een bep. bevolkingsgroep hier veel vaker de fout in gaat. Aangezien er 10 keer meer Nederlanders zijn gebeuren er idd ook zulke dingen ja. Maar stel je voor dat er evenveel Nederlanders hier zouden wonen als mensen van die bep. bevolkingsgroep, dan zou het volgens mij niet echt leefbaar meer zijn hier.
Dat is een constatering, maar heb je ook oplossingen?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_33684750
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is een constatering, maar heb je ook oplossingen?

²
Oplossing waarvan?
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:08:16 #134
13462 BansheeBoy
pi_33684769
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:05 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Oplossing waarvan?
Voor de problematiek waar deze jongeren blijkbaar voor zorgen?

²
pi_33684804
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Voor de problematiek waar deze jongeren blijkbaar voor zorgen?

²
Hogere straffen, betere opvoeding ..

Je hoorde mij btw alleen maar zeggen dat het criminaliteitspercentage onder die bep. bevolkingsgroep hoger is dan bij de Nederlanders
pi_33684810
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:00 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Nee, maar waar ik je op wil wijzen is dat meteen wijzen naar een bepaalde bevolkingsgroep helemaal geen zin heeft omdat er binnen elke bevolkingsgroep rotte appels zitten. Het voorval bij de benzinepomp hadden netzogoed marokkanen of turken kunnen zijn. Sterker nog, ik durf te wedden als daarover een topic geopend was zonder omschrijving van de daders dat de helft hier naar marokkanen had gewezen.
Dat er bij marokkanen nou relatief meer criminelen zijn als bij nederlanders is nooit relevant bij het zoeken naar de dader.
Dat is een heel ander probleem.
Fiets
pi_33684860
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Nee, maar waar ik je op wil wijzen is dat meteen wijzen naar een bepaalde bevolkingsgroep helemaal geen zin heeft omdat er binnen elke bevolkingsgroep rotte appels zitten. Het voorval bij de benzinepomp hadden netzogoed marokkanen of turken kunnen zijn. Sterker nog, ik durf te wedden als daarover een topic geopend was zonder omschrijving van de daders dat de helft hier naar marokkanen had gewezen.
Dat er bij marokkanen nou relatief meer criminelen zijn als bij nederlanders is nooit relevant bij het zoeken naar de dader.
Dat is een heel ander probleem.
Ja okee, dan begreep ik je verkeerd
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:41:22 #138
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33685725
Tuurlijk maakt afkomst wat uit. Zodra je weet uit welke hoek geweld vaker voorkomt kan je er wat aan gaan doen. Strengere toelatingeisen voor mensen uit die groep bijvoorbeeld. Zorgen dat de normen en waarden van zon groep veranderen door opleiding. Je moet die groep dan ook meer controlen als andere groepen. Dat doen ze met risicogroepen voor bepaalde ziektes ook waarom niet bij misdrijven. (waarschijnlijk omdat het dan racisme heet ipv preventie) En gewoon voor iedereen de straffen verhogen. Kan je tuig niet corrigeren berg ze dan lang op. Ik denk overigens dat lang straffen zeker helpt. Voor iedereen niet alleen gekleurd tuig. Langer weg is langer geen ongein uithalen dit geld zeker voor draaideur criminelen.
mai pen rai
pi_33686151
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 09:41 schreef niet_links het volgende:
Tuurlijk maakt afkomst wat uit. Zodra je weet uit welke hoek geweld vaker voorkomt kan je er wat aan gaan doen. Strengere toelatingeisen voor mensen uit die groep bijvoorbeeld. Zorgen dat de normen en waarden van zon groep veranderen door opleiding. Je moet die groep dan ook meer controlen als andere groepen. Dat doen ze met risicogroepen voor bepaalde ziektes ook waarom niet bij misdrijven. (waarschijnlijk omdat het dan racisme heet ipv preventie) En gewoon voor iedereen de straffen verhogen. Kan je tuig niet corrigeren berg ze dan lang op. Ik denk overigens dat lang straffen zeker helpt. Voor iedereen niet alleen gekleurd tuig. Langer weg is langer geen ongein uithalen dit geld zeker voor draaideur criminelen.

Ben je nou werkelijk zo dom?

Het gaat er hier om wie de daders zijn, niet hoe je dit wel of niet oplost. Dat is nog maar een paar keer gezegd in dit topic.

Spui je ranzige rechtse gal liever ergens anders.
Een beetje over het lijk van het slachtoffer je rechtse ideeen naar voren drukken
Fiets
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:18:00 #140
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33686332
@kareltje
Als er iemand dom is ben jij het wel. Je ogen sluiten voor de feiten. Maar goed jij sluit je ogen en laat de les die geleerd moet worden hieruit geheel aan je voorbij gaan. Je bent zo een idioot die altijd gelijk in de verdediging schiet in plaats van de problemen onder ogen te zien en aan te pakken.

De daders die zijn gewoon tuig die super hard moeten worden aangepakt. Maar goed ik zie hier een structureel probleem in. De cijfers liegen niet dat is ook al een paar keer gezegd. Enige domme van mij is dat ik reageer op een persoonlijke aanval.
mai pen rai
pi_33686449
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 09:41 schreef niet_links het volgende:
Ik denk dat langer straffen totaal geen preventief effect hebben. Dit geteisem denkt überhaupt niet na, laat staan dat ze twee keer gaan denken voordat ze iemand doodslaan als er hogere straffen zijn. Neemt niet weg dat ik in principe voor hogere straffen ben in de vorm van boetedoening.
pi_33686518
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:18 schreef niet_links het volgende:
@kareltje
Als er iemand dom is ben jij het wel. Je ogen sluiten voor de feiten. Maar goed jij sluit je ogen en laat de les die geleerd moet worden hieruit geheel aan je voorbij gaan. Je bent zo een idioot die altijd gelijk in de verdediging schiet in plaats van de problemen onder ogen te zien en aan te pakken.

De daders die zijn gewoon tuig die super hard moeten worden aangepakt. Maar goed ik zie hier een structureel probleem in. De cijfers liegen niet dat is ook al een paar keer gezegd. Enige domme van mij is dat ik reageer op een persoonlijke aanval.
En wat is de toevoeging om meteen maar naar marokkanen te wijzen? Beperk je juist niet hierdoor je blikveld, en laat je feiten aan je voorbij gaan?
Dat er relatief gezien meer misdaden gepleegd worden door allochtonen kan misschien wel zo zijn, maar heeft met de misdaad zelf niets te maken.

Dat de daders keihard aangepakt dienen te worden ben ik met je eens.
Fiets
pi_33686555
quote:
@kareltje

Ja en dat je zelf nog een veel dommere persoonlijke aanval uitvoert
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:33:22 #144
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33686632
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja en dat je zelf nog een veel dommere persoonlijke aanval uitvoert
Ik kan er slecht tegen als ik aangevallen wordt. Dan schiet ik terug in de aanval. Ik vind dat je niet alles moet accepteren of over je laten lopen.
mai pen rai
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:35:13 #145
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33686670
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En wat is de toevoeging om meteen maar naar marokkanen te wijzen? Beperk je juist niet hierdoor je blikveld, en laat je feiten aan je voorbij gaan?
Dat er relatief gezien meer misdaden gepleegd worden door allochtonen kan misschien wel zo zijn, maar heeft met de misdaad zelf niets te maken.

Dat de daders keihard aangepakt dienen te worden ben ik met je eens.
Het heeft met de misdaad inderdaad niet veel te maken. Maar wel met preventie van toekomstige misdaden. Tenminste dat is mijn mening ik vind dat je risico groepen moet identificeren en aanpakken. Mensen vinden het wel heel normaal dat er extra bewaking is als er een risico wedstrijd gespeeld wordt, als je risicos weet kan je je daar op richten.
mai pen rai
pi_33686725
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:35 schreef niet_links het volgende:

[..]

Het heeft met de misdaad inderdaad niet veel te maken. Maar wel met preventie van toekomstige misdaden. Tenminste dat is mijn mening ik vind dat je risico groepen moet identificeren en aanpakken. Mensen vinden het wel heel normaal dat er extra bewaking is als er een risico wedstrijd gespeeld wordt, als je risicos weet kan je je daar op richten.
En dus moet je maar bij elke misdaad "alweer die allochtonen" gaan roepen?

Dat zal inderdaad helpen.
Fiets
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:38:34 #147
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33686747
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat langer straffen totaal geen preventief effect hebben. Dit geteisem denkt überhaupt niet na, laat staan dat ze twee keer gaan denken voordat ze iemand doodslaan als er hogere straffen zijn. Neemt niet weg dat ik in principe voor hogere straffen ben in de vorm van boetedoening.
Je hebt gelijk dat het op het moment niet uitmaakt. Maar dit soort geeisem doet het vaker. Hoe langer je in de gevangenis zit hoe langer je geen rottigheid kan uithalen op de straat. (dit geld vooral voor draaideurcriminelen.)

Ik vind inderdaad ook dat de hogere straffen er moeten komen voor boetendoening en om de familileden van de slachtoffers enige genoegdoening te geven. Ik vind dat er nu nog te veel naar de toekomst van de daders gekeken wordt. Dit terwijl recividie erg hoog is en het toch bijna altijd mis gaat.
mai pen rai
pi_33686795
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 07:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk een vreemde gewaarwording dat Nederlandse knapen in Nederland een misdrijf plegen....Je ziet immers veel vaker dat Nederlandse knapen in Marokko of Turkije of Suriname, of weet ik veel waar een misdrijf plegen...Dat is aan de orde van de dag. Dat komt omdat ze daar met duizenden, bijna miljoenen zitten.....
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:42:06 #149
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33686824
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Als het bij alleen roepen blijft en geen extra maatregelen dan helpt het zeker niet. Maar zelfs ik denk niet dat elke misdaad door allochtonen gepleegd wordt. Toch zou je als bepaalde misdaden steeds door bepaalde groepen gepleegd worden deze groep beter controleren en zorgen dat hun normen en waarden veranderen.
mai pen rai
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:48:12 #150
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33686989
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

het zijn gewoon heel vaak bepaalde groepen allachtonen die misselijke misdrijven plegen.
die liquidaties in het drugsmilieu zijn in mijn ogen niet zo erg. ze moorden elkaar uit en geen onschuldigen.
als je echter de gewone man lastig valt met keihard geweld dan moet je dat ook keihard aanpakken.
tot nu toe schijnt er een taboe te zijn op het vermelden van de afkomst van de daders, laat staan die groep bikkelhard aan te pakken of preventieve maatregelen.

de overheid faalt al 40 jaar op dit gebied en het word erger en erger.
gewoon die ontspoorde randdebielen naar een keihard werkkamp sturen waar de discipline er word ingemept.
pi_33687082
quote:
@kareltje

waarom zijn jou ogen dan gesloten bij nederlandse geweld
pi_33687096
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:40 schreef Rasje het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk een vreemde gewaarwording dat Nederlandse knapen in Nederland een misdrijf plegen....Je ziet immers veel vaker dat Nederlandse knapen in Marokko of Turkije of Suriname, of weet ik veel waar een misdrijf plegen...Dat is aan de orde van de dag. Dat komt omdat ze daar met duizenden, bijna miljoenen zitten.....
Sorry, maar ik snap je punt niet.
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:42 schreef niet_links het volgende:

[..]

Als het bij alleen roepen blijft en geen extra maatregelen dan helpt het zeker niet. Maar zelfs ik denk niet dat elke misdaad door allochtonen gepleegd wordt. Toch zou je als bepaalde misdaden steeds door bepaalde groepen gepleegd worden deze groep beter controleren en zorgen dat hun normen en waarden veranderen.
Wordt het dan niet alleen maar erger gemaakt door meteen moslims, marokkanen aan te wijzen voordat er feiten bekent zijn? Zullen zij zich dan niet nog meer in een hokje gestopt voelen (ook degene die zich wel juist gedragen?), waardoor ze zich nog meer buiten de maatschappij gesloten voelen, onze normen en waarden (alhoewel ik kots op die uitdrukking) nog minder zullen gaan begrijpen?

Ik ben het wel met je een hoor, dat bepaalde misdadigers harder aangepakt dienen te worden en dat hierbij best gekeken mag worden naar iemands achtergrond. Maar ik vind het zo verkeerd om meteen naar moslims (of whatever) te wijzen voordat er feiten bekend zijn en dan meteen weer te gaan schreeuwen "zie je wel, weer moslim". Je kwetst hier ook een hele grote groep moslims mee die juist hun best doen om een goeie baan te hebben en hun eigen kinderen goed op te voeden.
Fiets
pi_33687398
[quote]Op woensdag 4 januari 2006 10:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

[..]

Dat het vooral Marokkanen (dus niet persé moslims) zijn die hier de boel lopen te verkloten, maar daar mag je niets van zeggen, want Nederlanders zijn net zo erg. Dat klopt ook wel, maar die lopen hier in eigen land te boel te verzieken.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:04:26 #154
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33687467
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:01 schreef Rasje het volgende:

Dat klopt ook wel, maar die lopen hier in eigen land te boel te verzieken.
Ahhh ze zijn hier te gast, en dus moeten ze zich beter gedragen
pi_33687662
Die drie stonden wel goed op video. Ik denk dat ze toch wel vrij snel herkend zullen worden, en hopelijk gepakt.
pi_33687708
quote:
[quote]Op woensdag 4 januari 2006 10:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

[..]

Dat het vooral Marokkanen (dus niet persé moslims) zijn die hier de boel lopen te verkloten, maar daar mag je niets van zeggen, want Nederlanders zijn net zo erg. Dat klopt ook wel, maar die lopen hier in eigen land te boel te verzieken.
er valt niks meer te ontkennen nu . de Marokkanen zijn Nederlanders net als jij
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:15:47 #157
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33687789
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

[..]

Wordt het dan niet alleen maar erger gemaakt door meteen moslims, marokkanen aan te wijzen voordat er feiten bekent zijn? Zullen zij zich dan niet nog meer in een hokje gestopt voelen (ook degene die zich wel juist gedragen?), waardoor ze zich nog meer buiten de maatschappij gesloten voelen, onze normen en waarden (alhoewel ik kots op die uitdrukking) nog minder zullen gaan begrijpen?

Ik ben het wel met je een hoor, dat bepaalde misdadigers harder aangepakt dienen te worden en dat hierbij best gekeken mag worden naar iemands achtergrond. Maar ik vind het zo verkeerd om meteen naar moslims (of whatever) te wijzen voordat er feiten bekend zijn en dan meteen weer te gaan schreeuwen "zie je wel, weer moslim". Je kwetst hier ook een hele grote groep moslims mee die juist hun best doen om een goeie baan te hebben en hun eigen kinderen goed op te voeden.
Jje gelijk je moet pas gillen wie het zijn als de feiten bekend zijn. Maar het is menselijk te speculeren. Maar die groep kwets je ook als je het zegt als de feiten bekend zijn. Ik vind niet dat je dingen moet verzwijgen omdat je een groep kwetst. Juist dat het eerst verzwegen is heeft mij gemaakt tot wie ik ben. Als her opener over gesproken was en het aangepakt werd dan was ik heel anders geweesd. Ik ben voornamelijk teleurgesteld in het Nederlandse rechtsysteem.
mai pen rai
pi_33687942
quote:

dus een nederlander die iemand neersteekt is minder erg als waarneer een marokkaan dit doet?

nederlanders gedragen en hebben zich altijd voorbarig gedragen in het buitenland
Fiets
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:24:27 #159
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33688077
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:15 schreef niet_links het volgende:

Juist dat het eerst verzwegen is heeft mij gemaakt tot wie ik ben.
De lange jaren dat de bagatelliserende linkse kerk heeft geregeerd en het vele onrecht dat ze de autochtone Hollander hebben aangedaan heeft inderdaad, onherroepelijk onherstelbare psychologische littekens op je ziel hebben achtergelaten.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:26:44 #160
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33688147
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:24 schreef IPdaily het volgende:

[..]

De lange jaren dat de bagatelliserende linkse kerk heeft geregeerd en het vele onrecht dat ze de autochtone Hollander hebben aangedaan heeft inderdaad, onherroepelijk onherstelbare psychologische littekens op je ziel hebben achtergelaten.
Dat is het wel heel erg overdreven.. Maar ik ben er zeker feller door geworden omdat het altijd verzwegen moest worden en je gelijk racist was als je een andere mening had.
mai pen rai
pi_33688263
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:15 schreef niet_links het volgende:

[..]

Jje gelijk je moet pas gillen wie het zijn als de feiten bekend zijn. Maar het is menselijk te speculeren. Maar die groep kwets je ook als je het zegt als de feiten bekend zijn. Ik vind niet dat je dingen moet verzwijgen omdat je een groep kwetst. Juist dat het eerst verzwegen is heeft mij gemaakt tot wie ik ben. Als her opener over gesproken was en het aangepakt werd dan was ik heel anders geweesd. Ik ben voornamelijk teleurgesteld in het Nederlandse rechtsysteem.
Dat het menselijk is te speculeren klopt, maar dat wil niet zeggen dat je niet moet oppassen dat je niet te gaat stigmatiseren.
Omdat je teleurgesteld bent in het rechtssysteem, heb je ook maar meteen besloten je vooroordelen bij te stellen?
Fiets
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:30:42 #162
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33688283
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

dus een nederlander die iemand neersteekt is minder erg als waarneer een marokkaan dit doet?

nederlanders gedragen en hebben zich altijd voorbarig gedragen in het buitenland
Ik emigreer over 27 dagen en ga me wel zeker aanpassen aan het land waar ik naar toe ga, maar binnenhuis blijf ik gewoon wie ik ben. Dat moet kunnen maar buitenshuis mag je je best aanpassen. Als iedereen daar gaat staan bij het volkslied (wat gedraaid wordt aan het begin van een film in de bios) dan ga ik ook staan.. Maar het is beide even erg natuurlijk. Het vervelende is gewoon dat er niets gedaan wordt met de gegevens dat allochtonen vaker dit soort misdaden plegen.
mai pen rai
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:31:10 #163
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_33688302
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:26 schreef niet_links het volgende:
Wat vind je van de mening in de OP?
pi_33688393
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat zouden ze wel willen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:35:21 #165
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33688418
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat het menselijk is te speculeren klopt, maar dat wil niet zeggen dat je niet moet oppassen dat je niet te gaat stigmatiseren.
Omdat je teleurgesteld bent in het rechtssysteem, heb je ook maar meteen besloten je vooroordelen bij te stellen?
Deze vooroordelen zijn gebaseerd op feiten. Er zijn gegevens bekend over dit soort zaken.
mai pen rai
pi_33688465
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat heb je mij niet zien schrijven. Haal die 100 Nederlanders maar gauw terug hier naartoe en stop ze maar in onze eigen gevangenis. En alles wat in onze gevangenissen zit dan ook terug sturen naar het land van herkomst.
pi_33688515
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:36 schreef Rasje het volgende:

[..]

Dat heb je mij niet zien schrijven. Haal die 100 Nederlanders maar gauw terug hier naartoe en stop ze maar in onze eigen gevangenis. En alles wat in onze gevangenissen zit dan ook terug sturen naar het land van herkomst.
Nou, dan ga ik wel cocaine smokkelen naar Singapore hoor!
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:38:54 #168
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33688537
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:31 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Wat vind je van de mening in de OP?
Als je het over jouw OP hebt daar ben ik het niet mee eens. Afkomst moet gepubliceerd worden voor de statistieken. Met dingen verbergen komen we nergens. Dat heeft juist voor veel onvrede gezorgd. Ik vind afkomst dus wel belangrijk, mits we uiteindelijk wat gaan doen met de gegevens.
mai pen rai
pi_33688580
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:35 schreef niet_links het volgende:

[..]

Deze vooroordelen zijn gebaseerd op feiten. Er zijn gegevens bekend over dit soort zaken.
Dan zouden het geen vooroordelen heten.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:40:26 #170
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33688581
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat is echt iets super doms, ik vlieg die kant op. Een ding weet ik wel zeker ik seal mn koffer en check alles een paar keer voordat ik ga. Ik weet ook wel dat je het grappig bedoeld maar er zullen maar mensen zijn die je serieus nemen.
mai pen rai
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:40:32 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33688586
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:43 schreef raptorix het volgende:
Wat ik niet snap is waarom dit soort beelden niet onmiddelijk via sites als Fok of welke andere site dan ook gepubliceerd worden, het is in ieders belang dat deze lui zo snel mogelijk gepakt worden.
Internet is eng,
Deed een jaar of 3 eens aangifte in NL bij een politiebureau van diefstal van mijn portefeuille, de agent vulde een formulier in met een typmachine...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:41:15 #172
45206 Pietverdriet
pi_33688610
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wel eerst zwanger worden, hoor!
pi_33688690
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:35 schreef niet_links het volgende:

[..]

welke feiten?

alle strafzaken tegen mensen van buitenlandse afkomst worden uit de pers gehouden?

Dan ga ik met toch afvragen hoe ze dan aan die slechte naam komen.
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:30 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik emigreer over 27 dagen en ga me wel zeker aanpassen aan het land waar ik naar toe ga, maar binnenhuis blijf ik gewoon wie ik ben. Dat moet kunnen maar buitenshuis mag je je best aanpassen. Als iedereen daar gaat staan bij het volkslied (wat gedraaid wordt aan het begin van een film in de bios) dan ga ik ook staan.. Maar het is beide even erg natuurlijk. Het vervelende is gewoon dat er niets gedaan wordt met de gegevens dat allochtonen vaker dit soort misdaden plegen.
je weet dat dat de oorzaak is van veel problemen bij marokkaanse jongeren? Thuis gelden andere regels als daarbuiten.
Fiets
pi_33688726
quote:
Ik weet ook wel dat je het grappig bedoeld maar er zullen maar mensen zijn die je serieus nemen.
Nee, ik meen het serieus. Als alle allochtonen die hier wat uitspoken naar land van herkomst moeten om hun straf uit te zitten en alle Nederlandse gevangenen die in het buitenland zitten terug worden gehaalt zou ik cocaine naar Singapore smokkelen. Wat zou het; hoogstens als ik word gepakt zit ik een straf uit in de Nederlandse gevangenis.

Hehehe... Binnen de kortse keren zijn Nederlanders het meest criminele volk op deze aardbol.
Oftewel: dit is een slecht idee.
pi_33688822
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee want ik houd van mijn land, respecteer de cultuur en gedraag me fatsoenlijk.
pi_33688869
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nee want ik houd van mijn land, respecteer de cultuur en gedraag me fatsoenlijk.
alle onfatsoenlijke mensen het land uit
alle mensen die niet van dit land houden eruit
alle mensen die onze cultuur niet respecteren eruit

Je beseft dat er ook nederlanders zijn die zich niet fatsoenlijk gedragen?
Je beseft je dat er ook nederlanders niet (meer) van nl houden?
Je beseft je dat er ook diverse nederlandse culturen zijn?
Fiets
pi_33688996
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:34 schreef Rasje het volgende:

[..]

Dat zouden ze wel willen.
oow al willen ze het niet wie in Nederland geboren is, is een Nederlander
ook al wil je het ontkennen dat kan niet
pi_33689131
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

alle onfatsoenlijke mensen het land uit
alle mensen die niet van dit land houden eruit
alle mensen die onze cultuur niet respecteren eruit

Je beseft dat er ook nederlanders zijn die zich niet fatsoenlijk gedragen?
Je beseft je dat er ook nederlanders niet (meer) van nl houden?
Je beseft je dat er ook diverse nederlandse culturen zijn?
Ik roep ook niet dat ze het land uit moeten, maar het is echt niet vreemd om onderscheid te maken tussen Nederlanders en Nederlanders van Marokkaanse afkomst. De patronen die je dan ontdekt zijn niet toevalig en zeker niet onbelangrijk.
pi_33689360
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:00 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik roep ook niet dat ze het land uit moeten, maar het is echt niet vreemd om onderscheid te maken tussen Nederlanders en Nederlanders van Marokkaanse afkomst. De patronen die je dan ontdekt zijn niet toevalig en zeker niet onbelangrijk.
Dus? Nederlanders mogen minder hard aangepakt dan Marokkanen?
pi_33689371
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:00 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dus alleen als je je fatsoenlijk gedraagt, van nederland houd en je aan de "nederlandse cultuur" houdt ben je nederlander?

Vertel mij eens, wat is de nederlandse cultuur?
Wat moeten we doen met de nederlanders die zich niet fatsoenlijk gedragen
Wat te doen met nederlanders die niet van nederland houden?

Maar nog steeds ben ik niet tegen een probleemgroep gerichte aanpak, wel ben ik tegen een bevolkingsgroep gerichte schuldverwijzing (huhh, als dat uberhaupt nederlands is)
Fiets
pi_33689648
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dus alleen als je je fatsoenlijk gedraagt, van nederland houd en je aan de "nederlandse cultuur" houdt ben je nederlander?

Vertel mij eens, wat is de nederlandse cultuur?
Wat moeten we doen met de nederlanders die zich niet fatsoenlijk gedragen
Wat te doen met nederlanders die niet van nederland houden?

Maar nog steeds ben ik niet tegen een probleemgroep gerichte aanpak, wel ben ik tegen een bevolkingsgroep gerichte schuldverwijzing (huhh, als dat uberhaupt nederlands is)
Lees je wel wat ik typ eigenlijk? Het gaat inderdaad om de probleemgroep-gerichte aanpak. En hoewel schuldverwijzingen naar bevolkingsgroepen kort door de bocht en kwetsend zijn, zijn ze wel degelijk ergens op gebasseerd.
pi_33689703
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:19 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik typ eigenlijk? Het gaat inderdaad om de probleemgroep-gerichte aanpak. En hoewel schuldverwijzingen naar bevolkingsgroepen kort door de bocht en kwetsend zijn, zijn ze wel degelijk ergens op gebasseerd.
Je vind dat ze ergens op gebasseerd zijn.
Gelukkig geef je zelf aan dat je hiermee kort door de bocht bent, m.a.w. kijk eens wat verder als je neus lang is.
Fiets
pi_33689751
Ze zijn gebasseerd op werkelijke statistieken, dat maakt het niet minder fout om het te doen maar ik vind het zeker begrijpelijk.
pi_33689787
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Ze zijn gebasseerd op werkelijke statistieken, dat maakt het niet minder fout om het te doen maar ik vind het zeker begrijpelijk.
dus moet ik mijn marokkaanse collega ook maar met argensogen bekijken?
Fiets
pi_33689829
Nee, maar ik zou het niet 100% onbegrijpelijk vinden als je dat dus wel doet.
pi_33689921
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Nee, maar ik zou het niet 100% onbegrijpelijk vinden als je dat dus wel doet.
Dus niet iedereen in dit land heeft dezelfde kansen?
Fiets
pi_33689954
Dat vraag je aan een realist?
pi_33690274
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat vraag je aan een realist?
noujah, uit je uitspraken concludeer ik dat iemand van marokkaanse afkomst zeg extra zal moeten bewijzen.

ik concludeer nergens dat jij realistisch bent.
Fiets
pi_33690316
Dan weet je het nu.
pi_33690454
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:42 schreef Evil_Jur het volgende:
Dan weet je het nu.
Is dat terecht dan?
Dat mijn marokkaanse collega zich extra moet bewijzen omdat er een aantal marokkanen zich misdragen?
moet hij zich dus verantwoorden voor anderen?
verantwoord jij je ook voor misdragingen van nederlanders?
Fiets
pi_33690486
Beste niet linkse mongolen en niet rechtse boomknuffelaars,

Het is geweldig om te zien dat jullie niveau de kleuterschool nog steeds niet ontstegen is. Alle niet relevante zaken komen hierbij aan het licht, en sommige semi-intellectuelen gebruiken dit topic om hun eigen politieke ideologiën te kunnen uiten. Uiteraard gaat het natuurlijk over verschillende afkomsten, culturen en mentaliteit die hiermee verbonden zijn.

Echter vergeten er velen in dit topic dat het gaat om een 20 jarige jongeman die doodgeslagen is, en dat de daders gepakt moeten worden. Ongeacht de strafmaat die je voor ogen hebt en de strafmaat van de oh zo betrouwbare rechtsysteem dat Nederland kent, mag hier wel eens bij stil gestaan worden. Over het noenemend geweld op straat, met name op uitgaans avonden. Over het verlies voor familie en vrienden die de rest van hun leven kerstmis zullen gaan vervloeken. Over de onverschilligheid waar mensen hiermee omgaan.
Onverschilligheid ja, dat lees je goed. In plaats van over het onderwerp zelf te hebben, komen de niet linkse kort geschoren mongolen meteen om de hoek zetten om bij voorbaat de afkomst van de daders vast te stellen, zonder dat er een duidelijk signalement voor handen was. Vervolgens blijven ze de hele discussie te pas en vooral te onpas blaten over dat het vast wel turken of marokanen zijn geweest en dat ze zich moeten aanpassen. Vervolgens komen de niet rechtse geitenwollensokkendragende boomknuffelaars natuurlijk verkondigen dat je vooral niet naar cultuur moet kijken, niet naar de afkomst maar naar de mensch zelf.
Persoonlijk zal het mij een zalige zorg zijn wat voor afkomst iemand heeft, maar het is wel belangrijk genoeg om er wel rekening mee te houden. Niet om wille van eerwraak, stigmatisering van vrouwen, slachten van schapen op je balkon of het eten van rotti. Het is belangrijk genoeg om de strafmaat te bepalen. Mohammed B ziet zijn celstraf niet als straf maar als boete doening. Volgens de Islam moet je namelijk boeten voor je daden. Aangezien hij de islam letterlijk volgt vindt hij dit hoogstwaarschijnlijk geen straf maar een eer. Want nu blijft hij een goed moslim.

Maar nu dwaal ik zelf ook af.
In plaats van het zeiken en zanniken van links en rechts over de afkomst van deze straatterroristen, kan je dit onderwerp ook ONtopic houden. Wat moeten we met dit geweld op straat? Na de fatale kerstnacht is er afgelopen zondag avond weer iemand mishandelt in de buurt van Deventer. De politie vond deze man kermend op straat en hij scheen fors mishandelt te zijn. Wanneer houdt het op? Heb het daar eens over en doe je oogkleppen af!

Schoen past, aantrekt.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_33690501
Bla bla bla bla bla bla bla (dit is niet bedoelt voor zwaaibaai, maar de twee kibbelaars).

Ik hoop dat de daders een dezer dagen worden opgespoord.
pi_33690515
Ik val een beetje in herhaling maar nogmaals: Niet terecht, wel begrijpelijk.
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:49:13 #194
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33690560
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dus niet iedereen in dit land heeft dezelfde kansen?
Niemand in dit land heeft dezelfde kansen. Dat is nergens zo in geen enkel land op deze wereld.
mai pen rai
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:51:56 #195
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33690661
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:47 schreef zwaaibaai het volgende:
Beste niet linkse mongolen en niet rechtse boomknuffelaars,

Het is geweldig om te zien dat jullie niveau de kleuterschool nog steeds niet ontstegen is. Alle niet relevante zaken komen hierbij aan het licht, en sommige semi-intellectuelen gebruiken dit topic om hun eigen politieke ideologiën te kunnen uiten. Uiteraard gaat het natuurlijk over verschillende afkomsten, culturen en mentaliteit die hiermee verbonden zijn.

Echter vergeten er velen in dit topic dat het gaat om een 20 jarige jongeman die doodgeslagen is, en dat de daders gepakt moeten worden. Ongeacht de strafmaat die je voor ogen hebt en de strafmaat van de oh zo betrouwbare rechtsysteem dat Nederland kent, mag hier wel eens bij stil gestaan worden. Over het noenemend geweld op straat, met name op uitgaans avonden. Over het verlies voor familie en vrienden die de rest van hun leven kerstmis zullen gaan vervloeken. Over de onverschilligheid waar mensen hiermee omgaan.
Onverschilligheid ja, dat lees je goed. In plaats van over het onderwerp zelf te hebben, komen de niet linkse kort geschoren mongolen meteen om de hoek zetten om bij voorbaat de afkomst van de daders vast te stellen, zonder dat er een duidelijk signalement voor handen was. Vervolgens blijven ze de hele discussie te pas en vooral te onpas blaten over dat het vast wel turken of marokanen zijn geweest en dat ze zich moeten aanpassen. Vervolgens komen de niet rechtse geitenwollensokkendragende boomknuffelaars natuurlijk verkondigen dat je vooral niet naar cultuur moet kijken, niet naar de afkomst maar naar de mensch zelf.
Persoonlijk zal het mij een zalige zorg zijn wat voor afkomst iemand heeft, maar het is wel belangrijk genoeg om er wel rekening mee te houden. Niet om wille van eerwraak, stigmatisering van vrouwen, slachten van schapen op je balkon of het eten van rotti. Het is belangrijk genoeg om de strafmaat te bepalen. Mohammed B ziet zijn celstraf niet als straf maar als boete doening. Volgens de Islam moet je namelijk boeten voor je daden. Aangezien hij de islam letterlijk volgt vindt hij dit hoogstwaarschijnlijk geen straf maar een eer. Want nu blijft hij een goed moslim.

Maar nu dwaal ik zelf ook af.
In plaats van het zeiken en zanniken van links en rechts over de afkomst van deze straatterroristen, kan je dit onderwerp ook ONtopic houden. Wat moeten we met dit geweld op straat? Na de fatale kerstnacht is er afgelopen zondag avond weer iemand mishandelt in de buurt van Deventer. De politie vond deze man kermend op straat en hij scheen fors mishandelt te zijn. Wanneer houdt het op? Heb het daar eens over en doe je oogkleppen af!

Schoen past, aantrekt.
Vertel dan op zn minst hoe je het zelf denkt op te lossen
mai pen rai
pi_33690898
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef niet_links het volgende:

[..]

Vertel dan op zn minst hoe je het zelf denkt op te lossen
als ik het wist had ik het je vertelt. Daarvoor heb je een discussie ook voor, kan je ideën uitwisselen die er toe doen, i.p.v. blaten over de afkomst van de daders en dat jij je wel gaat aanpassen in je nieuwe thuisland.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:00:33 #197
45206 Pietverdriet
pi_33691001
Voor alle duidelijkheid, de jongeman is niet dood geslagen, maar geslagen en ongelukkig neergekomen en als gevolg daarvan overleden.
afaik is dat het verschil tussen moord en doodslag resp dood door schuld
pi_33691130
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor alle duidelijkheid, de jongeman is niet dood geslagen, maar geslagen en ongelukkig neergekomen en als gevolg daarvan overleden.
afaik is dat het verschil tussen moord en doodslag resp dood door schuld
prcs, en heel belangrijk in de strafmaat.

Alhoewel ik soms het gevoel krijg dat dit niet uit moet maken volgens sommige users ivm de eventuele afkomst van de daders.
Fiets
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:18:23 #199
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_33691735
Ik vind dat best erg dat ze hierdoor een lage straf zouden krijgen. Zodra je zoeits doet neem je het risico dat iemand sterft al is het niet door je klappen maar door iets anders. Ze zouden minimaal voor doodslag vervolgd moeten worden.
mai pen rai
pi_33692450
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:55 schreef Meki het volgende:

[..]

oow al willen ze het niet wie in Nederland geboren is, is een Nederlander
ook al wil je het ontkennen dat kan niet
Als ze het niet willen, wat doen ze hier dan nog?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')