Eerlijk gezegd vind ik dat dan weer een verkeerde reden om het niet te vertellenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:57 schreef Klare het volgende:
Dit is zeker een egoistische reactie, maar niet minder egoistisch dan zijn beslissing om mij zo te behandelen.
Kansloossss...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:57 schreef Klare het volgende:
Ik heb gisteren en avond en vanacht nog heel goed nagedacht en besloten hem niks te vertellen. Wel heb ik hem gisteren nog even gebeld met de vraag of we nog een keer konden afspreken om het allemaal rustig te kunnen afronden (vanwege de plotselinge manier dat het uit was). Hij gaf heel duidelijk aan hier totaal geen behoefte aan te hebben en wat hem betreft speelde ik geen enkele rol meer in zijn leven. Op zich is dit een logische reactie, het was nog maar twee maanden, maar die twee maanden zijn zo intens en serieus gewees (zeker ook van zijn kant) dat ik dit moeilijk vind te begrijpen. Ik heb daarom ook besloten hem niets te vertellen., had hij enige belangstelling getoond naar hoe het met mij ging was het waarschijnlijk anders geweest. Dit is zeker een egoistische reactie, maar niet minder egoistisch dan zijn beslissing om mij zo te behandelen. Ik ga vanmiddag samen met een vriendin uitzoeken hoe het nu verder precies moet. Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt veel aan gehad.
Dus waarom dan wel de moeite nemen hem op de hoogte te stellen van deze ongewenste zwangerschap?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:11 schreef JoeyT het volgende:
Van zijn kant was t dus echt niet zo intens... Fokkin' 2 maandjes man... Ik zou er ook geen zin in hebben als iemand me niet meer boeide...
Ze besluit uiteindelijk ook, maar hij heeft wel het recht om kennis ervan te nemen, zodat hij nog kan proberen om haar te overtuigen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:07 schreef RM-rf het volgende:
nee, het besluit voor abortus is vooral een besluit wat bij de vrouw ligt omdat het een kwestie is van lichamelijke integriteit, en daarom iets waarover enkel zij te besluiten heeft ...
Inderdaad gewoon effe weghalen die hap.. lekker boeie. En bij de volgende weer lekker onveilig verder neuken en gewoon weer weghalen als het mis gaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus waarom dan wel de moeite nemen hem op de hoogte te stellen van deze ongewenste zwangerschap?
Ach van mij hoeft ze t ook niet te vertellen, maar ik zou t wel willen weten... Ik zou dr ook gewoon helpen in die periode, meegaan als ze dat zou willen, maar ik zou t geen lastige keuze vinden...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus waarom dan wel de moeite nemen hem op de hoogte te stellen van deze ongewenste zwangerschap?
Goed punt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:14 schreef American_Nightmare het volgende:
Dergelijke onverantwoordelijke mensen zouden geen recht op kinderen meer moeten hebben.
Sorry hoor maar dat is echt onzin. Wat voor recht heeft hij zeker na een relatie van twee maanden. En uiteindelijk is het toch altijd haar beslissing. Gelukkig.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:12 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ze besluit uiteindelijk ook, maar hij heeft wel het recht om kennis ervan te nemen, zodat hij nog kan proberen om haar te overtuigen.
Maar die gozer in kwestie heeft TS luid en duidelijk laten merken absoluut geen interesse whatsoever meer in haar te hebben. Lijkt mij niet dat ie nu als een blad aan een boom omdraait omdat ze ongewenst zwanger van hem blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:14 schreef JoeyT het volgende:
Ach van mij hoeft ze t ook niet te vertellen, maar ik zou t wel willen weten... Ik zou dr ook gewoon helpen in die periode, meegaan als ze dat zou willen, maar ik zou t geen lastige keuze vinden...
Maar als man loop jij niet negen maanden zwanger rond. Dus 50/50 gaat niet op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:13 schreef GeneralWong het volgende:
Klare, je beseft toch wel dat hij net zo veel aandeel heeft gehad in het verwekken van het kind als jij? Dan is het toch niet meer dan logisch dat je hem dit ook verteld. Als je dat niet doet, dan heeft dat weinig met egoisme te maken, meer met dat je niet na denkt over wat het voor hem betekent. Het is ook zijn kind!
miss_sly: Omdat een kind toevallig in de buik van de vrouw vertoefd, heeft een vrouw in mijn ogen echt geen meer zeggenschap. Het is iets dat je samen tot stand hebt gebracht en de 'rechten op het kind' liggen dan ook 50/50.
We horen maar een kant van het verhaal. Misschien heeft die gast wel het beste met haar voor en wil hij haar niet meer zien om het niet moeilijker voor haar te maken dan het nu is? Misschien is hij best bereid om haar te steunen met moeilijke beslissingen? Laten we geen voorbarige conclusies trekken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar die gozer in kwestie heeft TS luid en duidelijk laten merken absoluut geen interesse whatsoever meer in haar te hebben. Lijkt mij niet dat ie nu als een blad aan een boom omdraait omdat ze ongewenst zwanger van hem blijkt te zijn.
Misschien ook wel? Hoe kan jij dat nou invullen en aannemen voor hem?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar die gozer in kwestie heeft TS luid en duidelijk laten merken absoluut geen interesse whatsoever meer in haar te hebben. Lijkt mij niet dat ie nu als een blad aan een boom omdraait omdat ze ongewenst zwanger van hem blijkt te zijn.
Natuurlijk liggen die niet 50/50. Als de man het wel per se wil, dient de vrouw dan maar 9 maanden zwanger te lopen zijn en een kind op de wereld te zetten? Of als hij het per se niet wil en zij wel, moet ze maar aan haar lichaam laten prutsen en met haar emoties laten spelen omdat hij dat liever zou zien? Lijkt me duidelijk dat de vrouw de laatste en beslissende stem heeft in zo'n situatie, zelfs als dat volledig tegen de wens van de 'vader' in zou gaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:13 schreef GeneralWong het volgende:
Klare, je beseft toch wel dat hij net zo veel aandeel heeft gehad in het verwekken van het kind als jij? Dan is het toch niet meer dan logisch dat je hem dit ook verteld. Als je dat niet doet, dan heeft dat weinig met egoisme te maken, meer met dat je niet na denkt over wat het voor hem betekent. Het is ook zijn kind!
miss_sly: Omdat een kind toevallig in de buik van de vrouw vertoefd, heeft een vrouw in mijn ogen echt geen meer zeggenschap. Het is iets dat je samen tot stand hebt gebracht en de 'rechten op het kind' liggen dan ook 50/50.
Oh niet na 2 maanden? Waar ligt de grens dan precies waar hij dat recht wel heeft verworven?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat is echt onzin. Wat voor recht heeft hij zeker na een relatie van twee maanden. En uiteindelijk is het toch altijd haar beslissing. Gelukkig.
Zij wil de gevolgen ook dragen, alleen ze wil het er met hem niet over hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Oh niet na 2 maanden? Waar ligt de grens dan precies waar hij dat recht wel heeft verworven?
IMO heb je dat recht als je samen een kindje bij elkaar neukt. Boeit niet hoelang je samen bent. Je hebt samen besloten dat je oud en wijs genoeg bent om seks te hebben, dan moet je ook oud en wijs genoeg zijn om de eventuele gevolgen daarvan te dragen.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Misschien heeft die gast wel het beste met haar voor
Het is ook zijn verantwoordelijkheid die zij hem in staat moet stellen om na te komen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zij wil de gevolgen ook dragen, alleen ze wil het er met hem niet over hebben.
Dat blijkt wel uit het feit dat de TS voor abortus kiest inderdaad.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]wat een mooi geloof in de goedheid van mensen heb je toch ....
natuurlijk we weten het niet, en in dit geval is het enkel de TS die het besluit kan nemen en de gevolgen ervan ervaart ...
maar darbij kan het wel een goede tip zijn om niet een eventuele beslissing enkele te baseren op het uitgangspunt dat mensen toch vooral enkel 'het beste voor hebben' ...
Het is misschien ook gewoon realistisch om in te zien dat in essentie de mense een egoistisch wezen is, dat vooral om zichzelf kommert
Er valt niets na te komen, er komt nameiljk helemaal geen kind!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:25 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Het is ook zijn verantwoordelijkheid die zij hem in staat moet stellen om na te komen.
De vrouw heeft in mijn ogen geen beslissende stem, ze kunnen ook neuqen, dus dan zorgen ze maar dat ze samen een oplossingen kunnen vinden ook. Dit is absoluut niet iets waar de vrouw meer over te zeggen zou hebben. Vind je bijvoorbeeld dat een kind van 5 jaar oud meer van de moeder is dan van de vader, omdat zijn toevallig er 9 maanden mee in haar buik heeft rondgelopen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk liggen die niet 50/50. Als de man het wel per se wil, dient de vrouw dan maar 9 maanden zwanger te lopen zijn en een kind op de wereld te zetten? Of als hij het per se niet wil en zij wel, moet ze maar aan haar lichaam laten prutsen en met haar emoties laten spelen omdat hij dat liever zou zien? Lijkt me duidelijk dat de vrouw de laatste en beslissende stem heeft in zo'n situatie, zelfs als dat volledig tegen de wens van de 'vader' in zou gaan.
In mijn optiek ligt voor 99% van het maken en krijgen van een kind de moeite bij de vrouw en de bijdrage van de man is een kwakkie. Dus tja de man heeft gelukkig ook wettelijk gezien geen enkel recht.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Oh niet na 2 maanden? Waar ligt de grens dan precies waar hij dat recht wel heeft verworven?
IMO heb je dat recht als je samen een kindje bij elkaar neukt. Boeit niet hoelang je samen bent. Je hebt samen besloten dat je oud en wijs genoeg bent om seks te hebben, dan moet je ook oud en wijs genoeg zijn om de eventuele gevolgen daarvan te dragen.
Dat is aan hen samen om te beslissen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er valt niets na te komen, er komt nameiljk helemaal geen kind!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |