abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 12:27:24 #1
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33621602
ik zet het maar hier neer...
Mn zus is aan het bevallen,nu wil ik natuurlijk wat halen voor de kraamvisite... maar nu vraag ik me af,wie heeft leuke babykleertjes. Ik heb helemaal geen verstand van dat soort dingen namelijk. Dus het personeel moet ook behulpzaam zijn

Tis overigens een meisje...

Z
pi_33621709
kleding rond maat 62 , dat is leuk voor als het 3 maanden is , of houten speelgoed is ook leuk
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2006 @ 12:32:36 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_33621724
H&M altijd goed
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2006 @ 12:35:07 #4
43556 miss_dynastie
pi_33621787
Ik zag zaterdag echt een heel lief spijkerjurkje bij de prenatal , hadden ze sowieso een hoop leuke kleding, bij de Hema ook trouwens.
Ik zou het overigens niet voor over drie maanden, maar voor nu geven.
pi_33621826
baby kleertjes
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 2 januari 2006 @ 12:38:04 #6
67643 iDex
opdondertje
pi_33621868
condooms

voor de toekomst
pi_33621869
Geef nu een klein cadeautje en laat je zus na de kraamweek een verzoek doen voor iets dat ze nog mist. (ik merkte na de kraamweek dat ik nog wel wat truitjes in maat 56 kon gebruiken, de rest had ik wel, zelfs erg veel)
Dat kleine cadeautje kan bvb sokjes of slofjes zijn, of een mutsje.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 2 januari 2006 @ 12:39:57 #8
27929 piere
doe mij maar bier
pi_33621919
Gefeliciteerd!!!!

(en idd, kleertjes die wat groter zijn zijn handiger want alles wat die kleine nu past zal ze wel zat van hebben)

Maar je hebt van alles wat leuk is, knuffels ed doen het ook goed en je kan voor iedeeen ff de prenatal inhoppen. Je kan natuurlijk ook wat leuks voor je zus halen ipv voor de kleine
fok you ja!
pi_33622114
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:38 schreef iDex het volgende:
condooms

voor de toekomst

Dat kind is nog lang geen 18.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_33622131
ik heb een tijd terugeen baby massage boekje gehaald [witte boekenmarkt] en daarbij een flesje baby massage olie gegeven [etos]
dat viel ergin de smaak
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 2 januari 2006 @ 12:49:29 #11
67643 iDex
opdondertje
pi_33622136
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:48 schreef thefunny het volgende:

[..]

voor de ouders
pi_33622149
prenatal..daar hebben ze leuke babykleertjes
Salsa Espaņola
  maandag 2 januari 2006 @ 12:52:04 #13
32015 suus21
Andre rocks!
pi_33622223
luiers maar niet voor de baby
fijn!
  maandag 2 januari 2006 @ 12:53:17 #14
67643 iDex
opdondertje
pi_33622272
ik had voor mijn broers dochtertje iets voor in de box gekocht. dat is ook wel leuk. met een melodietje. wat de ouders dan aan kunnen zetten.

ze is nu 4 maanden en ze kijkt en luisterd al overal naar dus ook naar dat en dat is ook wel tof
  maandag 2 januari 2006 @ 12:54:20 #15
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_33622311
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:48 schreef thefunny het volgende:

[..]

tegenwoordig zijn ze er op hun 13e al bij
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 2 januari 2006 @ 12:54:52 #16
67643 iDex
opdondertje
pi_33622328
en wat ik ook heb gekocht voor de baby toen, dat was voor als ze wat groter was, een badjasje voor als ze ietsje groter is, baby badjasje was nu nog iets te groot voor der. bij de H&M

vonden de ouders ook zeer tof...
pi_33622356
Toen mijn zus was bevallen heb ik juist iets voor de ouders gegeven, ze krijgen al genoeg dingen voor het kindje. Werd wel gewaardeerd
  maandag 2 januari 2006 @ 12:57:05 #18
67643 iDex
opdondertje
pi_33622397
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:55 schreef erikh het volgende:
Toen mijn zus was bevallen heb ik juist iets voor de ouders gegeven, ze krijgen al genoeg dingen voor het kindje. Werd wel gewaardeerd
en dan geen fles drank aankomen want als ze nog borstvoeding geeft heeft de moeder er niet zo veel aan

en over borstvoeding nog iets: ook etenswaren waar bijvoorbeeld de baby niet tegen kan. bijvoorbeeld bij mijn schoonzus kan haar dochter niet tegen chocola, maar dat kreeg ze eens via de borstvoeding binnen omdat de moeder chocolademelk dronk. toen kreeg ze dus krampjes.

dus eten zou ik afraden om dat te kopen voor de ouders.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:04:10 #19
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_33622615
Neem aan dat dit het eerste kind voor je zus is. Vergeet anders niet een kleinigheidje voor de trotse broer/zus.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_33622868
baby born, dan heeft ze direct twee koters om voor te zorgen
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_33622986
pijnstillers? of is het al klaar?
anders een paar donkerbruine kasteelbiertjes, goed voor de moedermelk.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_33623021
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:38 schreef iDex het volgende:
condooms

voor de toekomst
...als hint dat je verder niet zo'n dergelijke nakomeling wenst?
  maandag 2 januari 2006 @ 13:21:18 #23
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33623070
Een kledingsetje in maat 56, want iedereen denkt dat ze daar wel genoeg van zullen hebben. Resultaat: overschot in maat 62 en 68.
Zelf vind ik de kleertjes van Imps & Elfs heel leuk om te geven.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:24:13 #24
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33623151
Oja, liever geen knuffels, ik heb zo ontzettend veel knuffels gekregen dat ik niet weet waar ik ze moet laten.
pi_33623539
Als het de eerste is, is het boekje Oei ik groei erg leuk
  Moderator maandag 2 januari 2006 @ 13:41:11 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33623595
Biefstuk voor de aanstaande moeder. Dat kind krijgt wel genoeg van anderen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:44:39 #27
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_33623678
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Biefstuk voor de aanstaande moeder. Dat kind krijgt wel genoeg van anderen.
Ik was zo blij met de filet americain die ik van mijn moeder kreeg. Misschien heeft je zus ook wel iets wat ze ontzettend lekker vind maar tijdens de zwangerschap niet mocht.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_33623932
Erg leuke spulletjes voor baby's:

http://www.emp.de/bin/shop.php?frame=1&prog=shop&titel=Baby+Stuff&rubrik=BODY_BABY&funktion=LISTGROUP&LANG=NL

zoals bijvoorbeeld zo'n soort speen, ik vind het wel grappig:

maandag 2 januari 2006 @ 15:12:55 #29
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_33626674
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:24 schreef Jelief het volgende:
Oja, liever geen knuffels, ik heb zo ontzettend veel knuffels gekregen dat ik niet weet waar ik ze moet laten.
Laat die maar liever in de winkel ja. Tobias had al een overschot nog voor hij geboren was.

Verder is kleding maatje 56 erg welkom (bij mij dan). En wat ook al geopperd was, eerst wat kleins en/of vraag na een paar weken wat er welkom is, dat vond (en vind) ik wel erg prettig.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 2 januari 2006 @ 15:28:07 #30
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33627188
Ik vind deze cadeautjes van Huisje Boompje Bebie erg lief :

maandag 2 januari 2006 @ 15:30:50 #31
13250 Lod
Sapere aude!
pi_33627281
Ik heb toendertijd de naam van het kind als domeinnaam en website geregistreerd voor mijn neefje. Op die manier konden de ouders foto's plaatsen e.d. Een beetje nerd cadeau maar het werd wel gewaardeerd.
GNU Terry Pratchett
pi_33629446
Bij de Prenatal hebben ze kleine spaarvarkentjes in o.a. rose en blauw.
Zelf zou ik het wel leuk vinden als ik die zou krijgen samen met een tegoedbon ofzo. Want echt.. ik kijk nú al op tegen al die spullen die ik ga krijgen.. Verschrikkelijk, al die dingen waar je toch niets mee doet, of die lelijk zijn.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_33650735
Kadobon van de H&M bijvoorbeeld, rompertjes, een pak luiers (misschien een stom kado, maar was bij mij zooo welkom), een armbandje met naam erin gegraveerd, Zwitsalpakket, glazen spaarpot die gegraveerd is (kreeg ik van me schoonmams, echt heel mooi)

idd geen knuffels. Amber heeft er ook mega veel, weet niet waar ik die krengen moet laten en\ze trekken alleen maar stof aan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:01:49 #34
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33650916
Ik heb voor Emma drie!!! spaarvarkens gekregen en ik vind ze stuk voor stuk niet mooi...(en ja volgens mijn moeder ben ik erg kritisch)
pi_33650974
ik heb 9 spaarpotten gekregen geloof ik..

waarvan 2 dezelfde, een hond die ik verschrikkelijk vind en een pooh, knorretje, tijgetje en eyoor en dan 2 glazen varkens, waarvan er 1 gegraveerd is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:52:27 #36
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33654053
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:44 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik was zo blij met de filet americain die ik van mijn moeder kreeg. Misschien heeft je zus ook wel iets wat ze ontzettend lekker vind maar tijdens de zwangerschap niet mocht.
Ik kreeg nog in het ziekenhuis van m'n oudjes een bruin stokbroodje met filet americain met uitjes M'n ouders hadden er 2 meegenomen, maar kon er maar 1 op, want ik had vlak ervoor verplicht gegeten omdat ik bijna onderuit was gegaan op de wc

Knuffeltjes inderdaad geen goed plan, ik weet ook niet wat ik met die krengen moet. Speelgoed is leuk, kan je ook kopen voor als de baby iets ouder is. Kleertjes is heel persoonlijk, maar toevallig heb ik maar 1 setje gekregen waarvan ik denk Kijk uit met grotere maten, want misschien passen ze die straks niet (bijv. een winterjas die de baby pas past in de zomer ). Van mijn schoonmoeder kregen we direct na de geboorte van Robin een zelfgemaakte luiertaart. Erg leuk en praktisch Mijn schoonzusje had een buis en sloof gemaakt op babyformaat (mijn zwager is namelijk kok), erg lief Maar goed, we zijn niet allemaal zo creabea
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:05:03 #37
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33654397
Misschien heeft mijn vraag weinig met dit topic te maken, maar is het als aanstaande ouders geen idee om een babylijst achter te laten bij een bepaalde winkel? Net zoals je een bruidslijst kunt achterlaten bij een winkel? Of bestaat die mogelijkheid al?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 12:08:17 #38
43556 miss_dynastie
pi_33654477
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien heeft mijn vraag weinig met dit topic te maken, maar is het als aanstaande ouders geen idee om een babylijst achter te laten bij een bepaalde winkel? Net zoals je een bruidslijst kunt achterlaten bij een winkel? Of bestaat die mogelijkheid al?
Ja hoor, het bestaat wel, maar in België is het volgens mij meer ingeburgerd dan hier
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:12:45 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_33654623
wij kregen van een hele goeie vriend een armbandje met Liam zijn naam erop, dat vond ik helemaal geweldig!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:20:11 #40
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33654869
Wij kregen een armbandje van overgrootmoeder en oud-oom. Hij is alleen nog veel te groot

Je kan trouwens op de site van Bart Smit wel een verlanglijst maken
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33654975
okay, schrap dat spaarvarken maar!

Ik wil eigenlijk een tekstje op het geboortekaartje zetten waarmee ik aangeef liever een cadeaubon te krijgen.
Heeft iemand daar een ideetje over?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:28:16 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33655109
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:23 schreef lcicle het volgende:
okay, schrap dat spaarvarken maar!

Ik wil eigenlijk een tekstje op het geboortekaartje zetten waarmee ik aangeef liever een cadeaubon te krijgen.
Heeft iemand daar een ideetje over?
Ja, ik heb daar wel een mening over. Bij een (kraam)cadeau gaat het om het idee en het gebaar. Vragen om geld of cadeaubonnen vind ik dan tamelijk onbeleefd. Je ontneemt niet alleen iemand het plezier om iets met zorg voor jou of je kind uit te zoeken, je geeft er ook nog blijk mee van een gebrek aan vertrouwen dat men met iets leuks zal aankomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33655117
Icicle, vrienden van ons hadden zoiets op het kaartje staan:
Kleertjes en speelgoed heb ik al volop, als je iets wilt geven, doe het dan in een envelop...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33655184
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik heb daar wel een mening over. Bij een (kraam)cadeau gaat het om het idee en het gebaar. Vragen om geld of cadeaubonnen vind ik dan tamelijk onbeleefd. Je ontneemt niet alleen iemand het plezier om iets met zorg voor jou of je kind uit te zoeken, je geeft er ook nog blijk mee van een gebrek aan vertrouwen dat men met iets leuks zal aankomen.
vind ik niet. Qua kleertjes heeft iedereen een andere smaak. Wat de een leuk vind, kan de ander verschrikkelijk vinden. En daarbij vragen mensen toch altijd wat je graag zou willen hebben??

Als iemand vroeg wat wil wilden ehbben vroegen we een kadobon van de H&M.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33655322
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker mee eens Lienekien! Daarom vind ik het ook een beetje moeilijk om het eventueel op het kaartje te zetten.

Maar uiteindelijk kopen de mensen toch iets om je een plezier mee te doen.. En mij doen ze er gewoon geen plezier mee helaas Ik zou het zelfs niet erg vinden om niets te krijgen. Een bezoekje of een kaart met een mooi persoonlijk bericht.. daar hecht ik veel meer waarde aan dan aan kleding die ik lelijk vind of 9 dezelfde spaarpotten.

Bovenstaande tekstje wat ik lees vind ik goed overkomen Dankjewel!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:21:27 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33659076
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

vind ik niet. Qua kleertjes heeft iedereen een andere smaak. Wat de een leuk vind, kan de ander verschrikkelijk vinden. En daarbij vragen mensen toch altijd wat je graag zou willen hebben??

Als iemand vroeg wat wil wilden ehbben vroegen we een kadobon van de H&M.
Als iemand 't je vraagt, vind ik het nog wat anders. Maar er zijn altijd mensen die al een idee hebben of graag zelf op zoek willen gaan. En met zo'n tekst op een geboortekaartje ontneem je hen die kans.
pi_33659228
Ik krijg geen kindje voor mensen die graag een cadeautje geven, maar voor het kindje en mezelf.. Dus mensen mogen zich aan mij aanpassen, niet andersom.

En daarbij, mensen die mij goed kennen weten zelf wel dat ze ons niet blij maken met de zoveelste knuffelbeer of pyjama:)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:33:36 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33659464
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:26 schreef lcicle het volgende:
Ik krijg geen kindje voor mensen die graag een cadeautje geven, maar voor het kindje en mezelf.. Dus mensen mogen zich aan mij aanpassen, niet andersom.

En daarbij, mensen die mij goed kennen weten zelf wel dat ze ons niet blij maken met de zoveelste knuffelbeer of pyjama:)
Natuurlijk krijg jij een kindje voor jezelf, dat lijkt me nogal logisch. Maar wat heeft dat te maken met anderen willen voorschrijven wat ze jou cadeau mogen doen, want dat is eigenlijk wat jij wil.

Jij bent zeker niet opgevoed met het aloude spreekwoord 'men mag een gegeven paard niet in de bek kijken'.

Twee woorden: ondankbaar en hebberig.
pi_33659580
Ik ben opgevoed met 'eerlijk duurt het langst'.
Beetje kinderachtig om over mijn opvoeding te beginnen. Jij was zeker zoiemand die een kamer vol speelgoed had waar je nooit mee speelde? Kom op zeg.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:44:47 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33659808
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:37 schreef lcicle het volgende:
Ik ben opgevoed met 'eerlijk duurt het langst'.
Beetje kinderachtig om over mijn opvoeding te beginnen. Jij was zeker zoiemand die een kamer vol speelgoed had waar je nooit mee speelde? Kom op zeg.
Ik begin niet over je opvoeding, het was alleen een frase om dat bekende spreekwoord maar eens onder de aandacht te brengen. Dat het gaat om waardering voor het gebaar en niet of het iets is wat je zelf had gekocht.

Ja, toegegeven. Je komt er wel eerlijk voor uit wat je wil. Maar hoe denk je dat het over komt op anderen? Naast eerlijkheid is er ook nog zoiets als rekening houden met de gevoelens van een ander. Het doet er natuurlijk niet toe wat ik ervan vind, maar denk je dat ik de enige ben die zo'n reactie zou hebben op de uitgesproken wens om alleen cadeaubonnen te krijgen?

Ik moet er niet aan denken dat een vriendin van mij die nu zwanger is me straks zo'n kaartje zou sturen. Blijf ik mooi zitten met het zelfgebreide vestje waar ik uren aan gewerkt heb...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:57:23 #51
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33660208
Ik zou het helemaal niet erg vinden als iemand aangeeft wat hij graag wil. Dat doe je met een verjaardag toch ook, dan vraag je toch ook aan iemand of hij/zij nog wensen heeft?
Of ik het zelf op een kaartje zou zetten dat weet ik niet, maar ik zou zeker nooit te beroerd zijn om te vragen of iemand het bonnetje bewaard heeft.
Lekker douchen!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:57:42 #52
35048 WokMaster
De maat-schap-pij dat ben jij
pi_33660219
biertje!
aahh durka durka durka
pi_33660620
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat een vriendin van mij die nu zwanger is me straks zo'n kaartje zou sturen. Blijf ik mooi zitten met het zelfgebreide vestje waar ik uren aan gewerkt heb...
1 woord: egoistisch.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:12:21 #54
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33660691
Hahaha, dat is toch niet egoistisch te noemen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:13:12 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33660719
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:12 schreef Sugar het volgende:
Hahaha, dat is toch niet egoistisch te noemen?
Nee, dat snap ik ook niet.
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 15:26:24 #56
43556 miss_dynastie
pi_33661176
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:10 schreef lcicle het volgende:

[..]

1 woord: egoistisch.

Ik vind het eerder egoistisch om te zeggen: 'ik krijg een baby voor mezelf, niet voor anderen, dus een ander heeft zich maar aan te passen aan mijn cadeauwensen'.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:26:35 #57
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33661186
doet mn topic is niet verkloten

OT : Ik heb iets gekocht,een broekje,en een shirtje (ik had dr gebelt) en mn vriend zag een leuke eend liggen die perse mee moest dus die ook maar meegenomen. Maar nou weet ik niet of ik het setje leuk vindt. Ik bewaar de bon,en aangezien we zussen onder elkaar zijn,zal ze het wel zeggen als ze het niks vindt.Dan geef ik dr de bon,en dan kan ze zelf ff kijken of ze iets leuks kan vinden
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 15:28:51 #58
43556 miss_dynastie
pi_33661267
Overigens ben ik helemaal niet tegen cadeausuggesties, maar ligt het aan de manier waarop het gebracht wordt
pi_33661297
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:26 schreef Zwaffel het volgende:

OT : Ik heb iets gekocht,een broekje,en een shirtje (ik had dr gebelt)
Dat zal ze zeker waarderen, dat je rekening wil houden maar haar wensen

Gefeliciteerd! En ik hoop dat ze het leuk vindt.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:52:59 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_33661964
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Natuurlijk krijg jij een kindje voor jezelf, dat lijkt me nogal logisch. Maar wat heeft dat te maken met anderen willen voorschrijven wat ze jou cadeau mogen doen, want dat is eigenlijk wat jij wil.

Jij bent zeker niet opgevoed met het aloude spreekwoord 'men mag een gegeven paard niet in de bek kijken'.

Twee woorden: ondankbaar en hebberig.
Ach, Ik zie Icicle al met moederdag tegen d'r kinderen gillen dat ze een cadeaubon wilde en niet de geverfde opgeplakte macaroni waar met bloed, zweet en tranen is aan gewerkt en de kinderen apetrots op zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:18:01 #61
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33677086
hmmm na het zoveelste cadeautje dat niet mijn smaak is vind ik het erg moeilijk om nog enthousiast te doen, helaas. Ik waardeer het des te meer als mensen mij vragen wat ik nog wil hebben voor Emma. Bij een eventueel tweede kindje denk ik dat ik toch echt iets op het kaartje zet over knuffels ofzo.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:24:06 #62
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33677313
Bij een bruiloft is het ook algemeen geaccepteerd (volgens mij) dat er om geld oid gevraagd wordt.
Ik zie niet in wat een kraambezoek hierin van verschilt eigenlijk.

En je kan altijd nog zeggen dat je kadobonnen van Prenatal wilt (of geld) en dat je er een kinderstoel van wilt kopen ofzo. Want volgens mij is het dan ineens niet erg meer als je aangeeft geen kleertjes oid te willen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:33:41 #63
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33677697
Nee uren in de winkel staan en iets leuks uitzoeken voor iemand die net een kind heeft gekregen, en dat de kersverse moeder er niks aan vindt, dat is leuk

Ik bedoel, als je een cadeautje geeft wil je toch ook dat die ander er blij mee is? En er wat aan heeft. En dat het niet ongebruikt in de kast blijft liggen. Dan kun je beter of een cadeaubon ofzow geven, of vragen wat ze wil hebben. Zij blij, jij blij
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
ĐDumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33678582
Mag ik even reageren? Als mensen aan je vragen wat je wil hebben en je zegt dan dat je liever cadeaubonnen hebt, is dat prima, alleen het op een geboortekaartje zetten vind ik over the top, daarmee geef je al aan dat je sowieso een cadeautje verwacht.
pi_33685477
Ik ben blij te zien dat er toch mensen hier posten die mijn idee over kraamcadeautjes wél goed kunnen lezen en het niet totaal uit z'n verband rukken
En inderdaad, bij een bruiloft wordt het ook gewoon geaccepteerd dat er een enveloppe op de uitnodiging staat.

@heaven7
Ik denk dat niemand met lege handen op kraamvisitie wil komen (ook al zou ík dat wel graag willen ), daarom zou ik zo'n zinnetje persoonlijk niet opvatten als dat men een cadeautje mee moet nemen. Doet men toch wel, ook zonder zo'n zinnetje
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:34:28 #66
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33685621
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:29 schreef lcicle het volgende:

[..]

Dat zal ze zeker waarderen, dat je rekening wil houden maar haar wensen

Gefeliciteerd! En ik hoop dat ze het leuk vindt.
Ik weet zelf niet eens of ik het leuk vindt Ik zat eraan te denken om er eventueel sloffen bij te doen.Maar die schoppen ze toch uit?
pi_33685677
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 09:34 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Ik weet zelf niet eens of ik het leuk vindt Ik zat eraan te denken om er eventueel sloffen bij te doen.Maar die schoppen ze toch uit?
Dit wordt ons eerste kindje, dus ik heb er nog geen verstand van
Maar babyslofjes zijn toch meestal van die 'sokjes', moet wel lukken denk ik
pi_33688374
Bij stoffen slofjes moet je er op letten dat het boord niet te wijd is. Verder zijn Zootjes-achtige sloffen (van leer) ook erg prettig.
pi_33706597
Ik zou het ook echt vreselijk stom vinden als ik een kaartje zou krijgen waar een envelopje op staat. Echt hebberig. Maar dat vind ik dus ook van trouwkaartjes.
Ik vond het vooral leuk dat mensen mijn meisje mooi vonden enzo. En wat ik kreeg vond ik ook bijzonder. En de dingen die niet mijn smaak waren kwamen ook wel weer van pas hoor. Iemand zoekt het met liefde voor je uit, dan is het voor mij al mooi genoeg. Ook al is het nog zo lelijk. Als je kind tig keer kots op een dag, dank je god op je blote knieen nog eens voor een foei lelijk pakje
Nee niks zo vervelend als mensen die zelfs de kadootjes willen regiseren
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:09:41 #70
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33709247
morgen maar even in amsterdam kijken naar wat leuks erbij. Ik zat ook te denken aan een verzilverde mesje,lepel,en vork met naam erin. Voor als ze wat ouder is.
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:10:35 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_33709276
ow dat is leuk zwaffel, hebben wij ook gekregen en vond ik heel speciaal
stormy waters...
sailin'
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:18:24 #72
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33709591
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:10 schreef Belana het volgende:
ow dat is leuk zwaffel, hebben wij ook gekregen en vond ik heel speciaal
enig idee waar ik dat kan halen? Denk gewoon bij een babywinkel toch wel? of moet dat bij de juwelier oid?
pi_33710112
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:37 schreef jessie het volgende:
Ik zou het ook echt vreselijk stom vinden als ik een kaartje zou krijgen waar een envelopje op staat. Echt hebberig. Maar dat vind ik dus ook van trouwkaartjes.
Ik vond het vooral leuk dat mensen mijn meisje mooi vonden enzo. En wat ik kreeg vond ik ook bijzonder. En de dingen die niet mijn smaak waren kwamen ook wel weer van pas hoor. Iemand zoekt het met liefde voor je uit, dan is het voor mij al mooi genoeg. Ook al is het nog zo lelijk. Als je kind tig keer kots op een dag, dank je god op je blote knieen nog eens voor een foei lelijk pakje
Nee niks zo vervelend als mensen die zelfs de kadootjes willen regiseren
lelijke pakjes zijn goed voor reserve kleidng op het kdv
Het leukste vond ik idd dat men Emma zo mooi vond en dat ze haar namen zo mooi vonden. En de trotse gezichten van ouders enzo dan zijn de cadeautjesmaar bijzaak. (al zal ik toch bij een tweede op de een of andere manier duidelijk maken dat we al heel veel knuffels hebben)
pi_33710146
Bij een beetje babyzaak hebben ze dat wel zwaffel. Bij de meeste juweliers ook trouwens.

Ik ben het met Jessie eens, ik hou he-le-maal niet van envelopjes op trouw- danwel geboortekaartjes. Als iemand me vroeg wat ik bij de kraamvisite wilde hebben zei ik altijd "maakt niet uit, ik vind alles leuk" en dat is eik ook zo, hoe lelijk sommige dingen ook zijn. Als mensen niks meenemen vind ik het ook goed, maakt mij ook echt niet uit. Op onze trouwkaart hebben wij ook niets gezet, simpelweg omdat we geen cadeau's verlangden van onze gasten.

Ik vond het leuke van kraamvisite dat je je kindje kan showen en dat iedereen zegt hoe lief en leuk ze is... Dan hoef ik geen cadeautje meer

OT, toen mijn nichtje geboren werd, heb ik een gouden armbandje met haar naam erin gegraveerd gegeven.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_33710163
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:18 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

enig idee waar ik dat kan halen? Denk gewoon bij een babywinkel toch wel? of moet dat bij de juwelier oid?
Ik denk dat je bij een juwelier meer kans hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')