abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 2 januari 2006 @ 13:41:11 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33623595
Biefstuk voor de aanstaande moeder. Dat kind krijgt wel genoeg van anderen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:44:39 #27
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_33623678
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Biefstuk voor de aanstaande moeder. Dat kind krijgt wel genoeg van anderen.
Ik was zo blij met de filet americain die ik van mijn moeder kreeg. Misschien heeft je zus ook wel iets wat ze ontzettend lekker vind maar tijdens de zwangerschap niet mocht.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_33623932
Erg leuke spulletjes voor baby's:

http://www.emp.de/bin/shop.php?frame=1&prog=shop&titel=Baby+Stuff&rubrik=BODY_BABY&funktion=LISTGROUP&LANG=NL

zoals bijvoorbeeld zo'n soort speen, ik vind het wel grappig:

maandag 2 januari 2006 @ 15:12:55 #29
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_33626674
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:24 schreef Jelief het volgende:
Oja, liever geen knuffels, ik heb zo ontzettend veel knuffels gekregen dat ik niet weet waar ik ze moet laten.
Laat die maar liever in de winkel ja. Tobias had al een overschot nog voor hij geboren was.

Verder is kleding maatje 56 erg welkom (bij mij dan). En wat ook al geopperd was, eerst wat kleins en/of vraag na een paar weken wat er welkom is, dat vond (en vind) ik wel erg prettig.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 2 januari 2006 @ 15:28:07 #30
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33627188
Ik vind deze cadeautjes van Huisje Boompje Bebie erg lief :

maandag 2 januari 2006 @ 15:30:50 #31
13250 Lod
Sapere aude!
pi_33627281
Ik heb toendertijd de naam van het kind als domeinnaam en website geregistreerd voor mijn neefje. Op die manier konden de ouders foto's plaatsen e.d. Een beetje nerd cadeau maar het werd wel gewaardeerd.
GNU Terry Pratchett
pi_33629446
Bij de Prenatal hebben ze kleine spaarvarkentjes in o.a. rose en blauw.
Zelf zou ik het wel leuk vinden als ik die zou krijgen samen met een tegoedbon ofzo. Want echt.. ik kijk nú al op tegen al die spullen die ik ga krijgen.. Verschrikkelijk, al die dingen waar je toch niets mee doet, of die lelijk zijn.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_33650735
Kadobon van de H&M bijvoorbeeld, rompertjes, een pak luiers (misschien een stom kado, maar was bij mij zooo welkom), een armbandje met naam erin gegraveerd, Zwitsalpakket, glazen spaarpot die gegraveerd is (kreeg ik van me schoonmams, echt heel mooi)

idd geen knuffels. Amber heeft er ook mega veel, weet niet waar ik die krengen moet laten en\ze trekken alleen maar stof aan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:01:49 #34
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33650916
Ik heb voor Emma drie!!! spaarvarkens gekregen en ik vind ze stuk voor stuk niet mooi...(en ja volgens mijn moeder ben ik erg kritisch)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_33650974
ik heb 9 spaarpotten gekregen geloof ik..

waarvan 2 dezelfde, een hond die ik verschrikkelijk vind en een pooh, knorretje, tijgetje en eyoor en dan 2 glazen varkens, waarvan er 1 gegraveerd is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:52:27 #36
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33654053
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:44 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik was zo blij met de filet americain die ik van mijn moeder kreeg. Misschien heeft je zus ook wel iets wat ze ontzettend lekker vind maar tijdens de zwangerschap niet mocht.
Ik kreeg nog in het ziekenhuis van m'n oudjes een bruin stokbroodje met filet americain met uitjes M'n ouders hadden er 2 meegenomen, maar kon er maar 1 op, want ik had vlak ervoor verplicht gegeten omdat ik bijna onderuit was gegaan op de wc

Knuffeltjes inderdaad geen goed plan, ik weet ook niet wat ik met die krengen moet. Speelgoed is leuk, kan je ook kopen voor als de baby iets ouder is. Kleertjes is heel persoonlijk, maar toevallig heb ik maar 1 setje gekregen waarvan ik denk Kijk uit met grotere maten, want misschien passen ze die straks niet (bijv. een winterjas die de baby pas past in de zomer ). Van mijn schoonmoeder kregen we direct na de geboorte van Robin een zelfgemaakte luiertaart. Erg leuk en praktisch Mijn schoonzusje had een buis en sloof gemaakt op babyformaat (mijn zwager is namelijk kok), erg lief Maar goed, we zijn niet allemaal zo creabea
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:05:03 #37
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33654397
Misschien heeft mijn vraag weinig met dit topic te maken, maar is het als aanstaande ouders geen idee om een babylijst achter te laten bij een bepaalde winkel? Net zoals je een bruidslijst kunt achterlaten bij een winkel? Of bestaat die mogelijkheid al?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 12:08:17 #38
43556 miss_dynastie
pi_33654477
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien heeft mijn vraag weinig met dit topic te maken, maar is het als aanstaande ouders geen idee om een babylijst achter te laten bij een bepaalde winkel? Net zoals je een bruidslijst kunt achterlaten bij een winkel? Of bestaat die mogelijkheid al?
Ja hoor, het bestaat wel, maar in België is het volgens mij meer ingeburgerd dan hier
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:12:45 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_33654623
wij kregen van een hele goeie vriend een armbandje met Liam zijn naam erop, dat vond ik helemaal geweldig!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:20:11 #40
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33654869
Wij kregen een armbandje van overgrootmoeder en oud-oom. Hij is alleen nog veel te groot

Je kan trouwens op de site van Bart Smit wel een verlanglijst maken
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33654975
okay, schrap dat spaarvarken maar!

Ik wil eigenlijk een tekstje op het geboortekaartje zetten waarmee ik aangeef liever een cadeaubon te krijgen.
Heeft iemand daar een ideetje over?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:28:16 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33655109
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:23 schreef lcicle het volgende:
okay, schrap dat spaarvarken maar!

Ik wil eigenlijk een tekstje op het geboortekaartje zetten waarmee ik aangeef liever een cadeaubon te krijgen.
Heeft iemand daar een ideetje over?
Ja, ik heb daar wel een mening over. Bij een (kraam)cadeau gaat het om het idee en het gebaar. Vragen om geld of cadeaubonnen vind ik dan tamelijk onbeleefd. Je ontneemt niet alleen iemand het plezier om iets met zorg voor jou of je kind uit te zoeken, je geeft er ook nog blijk mee van een gebrek aan vertrouwen dat men met iets leuks zal aankomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33655117
Icicle, vrienden van ons hadden zoiets op het kaartje staan:
Kleertjes en speelgoed heb ik al volop, als je iets wilt geven, doe het dan in een envelop...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33655184
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik heb daar wel een mening over. Bij een (kraam)cadeau gaat het om het idee en het gebaar. Vragen om geld of cadeaubonnen vind ik dan tamelijk onbeleefd. Je ontneemt niet alleen iemand het plezier om iets met zorg voor jou of je kind uit te zoeken, je geeft er ook nog blijk mee van een gebrek aan vertrouwen dat men met iets leuks zal aankomen.
vind ik niet. Qua kleertjes heeft iedereen een andere smaak. Wat de een leuk vind, kan de ander verschrikkelijk vinden. En daarbij vragen mensen toch altijd wat je graag zou willen hebben??

Als iemand vroeg wat wil wilden ehbben vroegen we een kadobon van de H&M.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33655322
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker mee eens Lienekien! Daarom vind ik het ook een beetje moeilijk om het eventueel op het kaartje te zetten.

Maar uiteindelijk kopen de mensen toch iets om je een plezier mee te doen.. En mij doen ze er gewoon geen plezier mee helaas Ik zou het zelfs niet erg vinden om niets te krijgen. Een bezoekje of een kaart met een mooi persoonlijk bericht.. daar hecht ik veel meer waarde aan dan aan kleding die ik lelijk vind of 9 dezelfde spaarpotten.

Bovenstaande tekstje wat ik lees vind ik goed overkomen Dankjewel!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:21:27 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33659076
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

vind ik niet. Qua kleertjes heeft iedereen een andere smaak. Wat de een leuk vind, kan de ander verschrikkelijk vinden. En daarbij vragen mensen toch altijd wat je graag zou willen hebben??

Als iemand vroeg wat wil wilden ehbben vroegen we een kadobon van de H&M.
Als iemand 't je vraagt, vind ik het nog wat anders. Maar er zijn altijd mensen die al een idee hebben of graag zelf op zoek willen gaan. En met zo'n tekst op een geboortekaartje ontneem je hen die kans.
pi_33659228
Ik krijg geen kindje voor mensen die graag een cadeautje geven, maar voor het kindje en mezelf.. Dus mensen mogen zich aan mij aanpassen, niet andersom.

En daarbij, mensen die mij goed kennen weten zelf wel dat ze ons niet blij maken met de zoveelste knuffelbeer of pyjama:)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:33:36 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33659464
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:26 schreef lcicle het volgende:
Ik krijg geen kindje voor mensen die graag een cadeautje geven, maar voor het kindje en mezelf.. Dus mensen mogen zich aan mij aanpassen, niet andersom.

En daarbij, mensen die mij goed kennen weten zelf wel dat ze ons niet blij maken met de zoveelste knuffelbeer of pyjama:)
Natuurlijk krijg jij een kindje voor jezelf, dat lijkt me nogal logisch. Maar wat heeft dat te maken met anderen willen voorschrijven wat ze jou cadeau mogen doen, want dat is eigenlijk wat jij wil.

Jij bent zeker niet opgevoed met het aloude spreekwoord 'men mag een gegeven paard niet in de bek kijken'.

Twee woorden: ondankbaar en hebberig.
pi_33659580
Ik ben opgevoed met 'eerlijk duurt het langst'.
Beetje kinderachtig om over mijn opvoeding te beginnen. Jij was zeker zoiemand die een kamer vol speelgoed had waar je nooit mee speelde? Kom op zeg.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:44:47 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33659808
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:37 schreef lcicle het volgende:
Ik ben opgevoed met 'eerlijk duurt het langst'.
Beetje kinderachtig om over mijn opvoeding te beginnen. Jij was zeker zoiemand die een kamer vol speelgoed had waar je nooit mee speelde? Kom op zeg.
Ik begin niet over je opvoeding, het was alleen een frase om dat bekende spreekwoord maar eens onder de aandacht te brengen. Dat het gaat om waardering voor het gebaar en niet of het iets is wat je zelf had gekocht.

Ja, toegegeven. Je komt er wel eerlijk voor uit wat je wil. Maar hoe denk je dat het over komt op anderen? Naast eerlijkheid is er ook nog zoiets als rekening houden met de gevoelens van een ander. Het doet er natuurlijk niet toe wat ik ervan vind, maar denk je dat ik de enige ben die zo'n reactie zou hebben op de uitgesproken wens om alleen cadeaubonnen te krijgen?

Ik moet er niet aan denken dat een vriendin van mij die nu zwanger is me straks zo'n kaartje zou sturen. Blijf ik mooi zitten met het zelfgebreide vestje waar ik uren aan gewerkt heb...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')