abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2231479
Yow! Ik vrijdag naar Tommy (de alt. platenzaak in Tilburg), gewoon ff "grabbelen" tussen de tweedehands cd's. Wat vind ik allemaal:
Massive Attack - Mezzanine - 20 piek
Bjork - Homogenic - 12 piek
Weezer - Pinkerton (promo) - 10 piek

Eerste twee cd's: super! wie flikkert zoiets nou weg?? Ikke blij . Die CD van Weezer is gewoon leuk om te hebben als fan (Pinkerton had ik al namelijk)

Dan tussen de aanbiedingen:
Deftones - White Pony - 27 piek
Pixies - Surfer Rosa & Come on Pilgrim - 20 piek

Conclusie:
* MadScientist is weer 5 geweldige CD's rijker voor maar 90 piek! Terwijl ik eigenlijk maar van plan was 1 CD te kopen.

BTW bij Tommy hebben ze naast het PIN-apparaat een Loesje geplakt waar op staat: Geld is gevaarlijk. Voor je het weet ga je sparen, en daar hebben ze met pen dan het woord "cd's" tussen geplakt

Waar het dus om draait is dat CD's kopen wel verslavend is, zo lang je maar niet naar de FRS gaat (5 CD's is daar bijna altijd boven 200 piek ).
Wie is nog meer 'hooked'?

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2231489
quote:
Op maandag 19 november 2001 10:10 schreef MadScientist het volgende:
Yow! Ik vrijdag naar Tommy (de alt. platenzaak in Tilburg), gewoon ff "grabbelen" tussen de tweedehands cd's. Wat vind ik allemaal:
Massive Attack - Mezzanine - 20 piek
Bjork - Homogenic - 12 piek
Weezer - Pinkerton (promo) - 10 piek

Eerste twee cd's: super! wie flikkert zoiets nou weg?? Ikke blij . Die CD van Weezer is gewoon leuk om te hebben als fan (Pinkerton had ik al namelijk)

Dan tussen de aanbiedingen:
Deftones - White Pony - 27 piek
Pixies - Surfer Rosa & Come on Pilgrim - 20 piek

Conclusie:
* MadScientist is weer 5 geweldige CD's rijker voor maar 90 piek! Terwijl ik eigenlijk maar van plan was 1 CD te kopen.

BTW bij Tommy hebben ze naast het PIN-apparaat een Loesje geplakt waar op staat: Geld is gevaarlijk. Voor je het weet ga je sparen, en daar hebben ze met pen dan het woord "cd's" tussen geplakt

Waar het dus om draait is dat CD's kopen wel verslavend is, zo lang je maar niet naar de FRS gaat (5 CD's is daar bijna altijd boven 200 piek ).
Wie is nog meer 'hooked'?

Ik weet een plek waar ik cd's kan huren. Ik huur daar paar week minstens twee of drie (dubbel)cd's. Dus hier kun je met recht spreken van een lichte verslaving!
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
pi_2231532
*snik*

deze maand ruim 500 piek aan CD's uitgegeven.
en nog eens 3000 piek voor een bassversterker.

welke eikel heeft muziek uitgevonden??

maandag 19 november 2001 @ 10:25:04 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2231568
Verslavender dan crack...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 november 2001 @ 10:25:33 #5
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2231570
quote:
Op maandag 19 november 2001 10:25 schreef Zanderrr het volgende:
Verslavender dan crack...
maar je hebt er ook langer plezier van.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 19 november 2001 @ 10:27:32 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2231582
True true...

En het wachten is op de eerste poster die over z'n 10 gig aan gratis MP3tjes begint...

"Muziek? Dat steel je toch gewoon?"

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2231619
quote:
Op maandag 19 november 2001 10:27 schreef Zanderrr het volgende:
True true...

En het wachten is op de eerste poster die over z'n 10 gig aan gratis MP3tjes begint...

Muziek is algemeen cultuurgoed van het menselijk ras.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_2231643
Als ik er geld voor zou hebben zou ik er ook verslaafd aan zijn...
[url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Zjozz]M'n DVD Collectie :)[/url]
pi_2231714
waar ik echt van baal is dat Cd's maar beperkt houdbaar zijn. Na ongeveer 10 jaar komt er lucht tussen de verschillende lagen, oftewel mag je weer 40 piek uitgeven aan bepaalde cd's. Helemaal jammer van bootlegs, die je van je leven niet meer terugvindt.
pi_2231721
Mooie cd's heb je nooit genoeg
pi_2231746
quote:
Op maandag 19 november 2001 10:54 schreef SanderThomas het volgende:
waar ik echt van baal is dat Cd's maar beperkt houdbaar zijn. Na ongeveer 10 jaar komt er lucht tussen de verschillende lagen, oftewel mag je weer 40 piek uitgeven aan bepaalde cd's. Helemaal jammer van bootlegs, die je van je leven niet meer terugvindt.
Ja klopt. Of soms worden ze gewoon schmutzig door te veel draaien, maar dat is nog wel op te lossen.
D'r is maar 1 oplossing voor: Kopieren voordat ie gaar wordt.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2231799
Nog nooit meegemaakt, cd's die verslijten (de enige waar bij mij krasjes e.d. op zitten zijn tweedehandsjes die dat vanaf het begin dat ik ze had al hadden....)

Maar ik ben dan ook zó netjes met die dingen dat mijn omgeving er haast niet goed van wordt.

pi_2231831
Een vage kennis van me is er ook belachelijk zuinig op, maar hij heeft het zelf ondervonden...
pi_2231849
Hoezo?
pi_2231862
nou, die cd's gingen dus naar de klote
  maandag 19 november 2001 @ 11:23:39 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2231913
quote:
Op maandag 19 november 2001 11:14 schreef SanderThomas het volgende:
nou, die cd's gingen dus naar de klote
en hij was er nog wel zo zuinig op, en toch stuk? hoe dat dan zo?
pi_2231949
doh!

omdat er na 10 jaar lucht tussen de lagen van de CD komt

maandag 19 november 2001 @ 11:41:45 #18
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_2232055
quote:
True true...

10 Gig?
75Gig!
pi_2232160
quote:
Op maandag 19 november 2001 10:54 schreef SanderThomas het volgende:
Hmm, ik begon cd's te kopen in '86/'87, die cd's doen het allemaal nog prima!
Maar on-topic: Ik meld me aan als notoir cd-koop-verslaafde!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_2232272
t Schijnt niet bij alle cd's te zijn, maar er zullen er na verloop van tijd steeds meer dienst weigeren
  maandag 19 november 2001 @ 13:48:46 #21
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_2233596
Ik wou dat ik geld genoeg had om verslaafd te zijn, nu doe ik het met eens in de maand een cd ofzo.

Had ik het geld dan zou dat veel meer zijn.

pi_2234376
Afgelopen weekend platen/cd beurs.
Je weet wel hoe dat gaat
pi_2234478
Ik weet precies wat je bedoelt...
Afgelopen jaar echt buitensporig veel CD's gekocht...

Ik huur elke week 2 of 3 CD's (soms meer) en die rip ik meestal naar MP3...
Kopen doe ik nu niet meer zo regelmatig, het kost me gewoon veel teveel geld...

Sommige CD's MOET ik gewoon hebben, dat is wel...

.
pi_2236458
Ik koop ook teveel cd's, als er zo iets bestaat. Het wordt alleen maar erger. Mijn cd-collectie is nog niet schrikbarend groot (ongeveer 300) maar ik denk dat de helft ervan de laatste 2 jaar is gekocht dus dat zegt wel iets over de toename van het aantal cd's dat ik aanschaf

Laatst nog bij de Makro Kid A van Radiohead (23 piek) en REM - Automatic for the people (18 piek) gekocht. Kon ik niet laten liggen.

Verder heb ik ook een aantal weken geleden Nick Cave - The boatmans call , Anathema - A fine day to exit, Radiohead - The Bends en kuch kuch andré hazes kuch kuch gekocht (best of, leuk voor feesten en partijen . En ook een paar weken terug op een cd-beurs 3 cd's van Tom Waits en één van Nick Drake. Dus afgelopen twee maanden weer aardig wat ingeslagen

Oeps. Vergeet ik nog bijna de briljante plaat van Racoon! Die heb ik dus ook nog gekocht!

Dit vond ik ergens op Internet over houdbaarheid van cd's:
Er zijn nogal wat beweringen rond de houdbaarheid van Cd's. In eerste instantie werd bij de introductie van de Cd's (1984 ongeveer) dat deze zo'n 10 jaar me zouden gaan. Gelukkig pakte dit anders uit, men beweert dat met de huidige kwaliteit de opnames zeker voor het nageslacht nog afspeelbaar zullen zijn. Men schat nu dat een kwaliteit CD, mits er goed mee omgegaan wordt, zeker 100 jaar oud zouden kunnen worden.

Hmmzz....
  maandag 19 november 2001 @ 19:59:28 #25
1358 Xhorder
He's back...
pi_2236508
Ja zeer verslavend. Sinds ik een vaste baan heb (2 maanden) koop ik nog meer cd's dan voorheen. Net als iemand anders al zei.. 500 piek er doorhene gejaagd vorige maand. Okay, okay, dat was ook omdat ik m'n eerste echte salaris binnen had gekregen en ik dus meteen alle 'wanted' cd's op m'n lijstje ging kopen Maar het gaat hard.

Cd's 10 jaar mee? Nee wel langer hoor. M'n cd's die 10 jaar oud zijn doen het nog perfect...

... na vijf jaar
  maandag 19 november 2001 @ 20:00:14 #26
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_2236513
kunnen cd's net als sommige oude lp's eigenlijk geld waard worden? Ik heb nog nooit van een cd gehoord die meer waard is geworden dan de originele verkoopprijs. Promo's e.d. daargelaten. Terwijl je voor sommige lp's die ooit gewoon in de winkel hebben gelegen nu, zeg, 1000 piek voor kan neertellen.
pi_2236965
quote:
Dankzij die Mp3tjes ben ik aan muziek verslaafd geraakt. Nu gebruik ik het als backupmedium. Ik koop nu voor zo'n 200 piek per maand aan cd's en heb als policy: als een band live erg goed is, koop ik daar 1 of meerdere cd's van. En dat gaat ERG hard.. (ik kom kastruimte te kort). Ik ben ook bezig om een groot deel van het 'illegale' deel van mijn collectie te legaliseren. Dat is ook een meerjaren-project aan het worden.
pi_2237197
Zit eigenlijk te wachten tot de broncodes van de uitvinding van Jan Sloot gevonden worden.

Helaas zal de hele wereldeconomie dan instorten. Maar dan hebben we wel een opslagmethode waar meteen alle cd's die je in je bezit hebt oppast

pi_2237419
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Helaas zal de hele wereldeconomie dan instorten. Maar dan hebben we wel een opslagmethode waar meteen alle cd's die je in je bezit hebt oppast
Een gemiddelde harddisk van tegenwoordig (60 gb) heeft de opslagcapaciteit van 900 cd's (op mp3 --r3mix encoded). De gemiddelde opslagcapaciteit verdubbeld per 1,5 jaar. Dat houdt in dat we over 6 jaar tegen de 1 terabyte grens gaan aanlopen.. (=15000 cd's). Over 12 jaar vanaf nu zit je op 15 terabyte. (245000 cd's)

Jan Sloot z'n uitvinding is waarschijnlijk achterhaald tegen de tijd dat het uit de kluis komt.

maandag 19 november 2001 @ 22:08:11 #30
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2237767
Ik herken me zeker in "cd-koop-verslaafde"!

Ik koop toch ook belachelijk veel cds. Het heeft er mee te maken dat ik alleen maar originele muziek wil, dus niet "illegale kopieen".
Ik heb eigenlijk altijd wel cd's onderweg: platen die ik besteld heb. Op dit moment verwacht ik nog de nieuwe Summoning, Anathema: Pentacost III en Abigor: Orkblut.
De afgelopen paar weken heb ik weer veel te veel cd's gekocht, ik moet nu echt ff minderen...

I'm a musicoholic!

FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 november 2001 @ 22:11:55 #31
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2237813
als je dit topic zo leest hebben de platenmaatschappijen dus echt geen reden tot klagen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_2238058
Met Jan Sloot's uitvinding zou je alle films die ooit uitgebracht zijn op een schijfje kunnen zetten. Dat is een utopie voor de huidige personal computers.
pi_2238403
quote:
Op maandag 19 november 2001 22:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Met Jan Sloot's uitvinding zou je alle films die ooit uitgebracht zijn op een schijfje kunnen zetten. Dat is een utopie voor de huidige personal computers.
Er is nooit over ratio's gesproken en over harde getallen. Leuke getallen maar niet eens zo bijzonder meer. Die uitvinding is imho gebakken lucht.

Check anders eens: Het Sloot Digital Coding System (SDCS)

pi_2238492
Ik weet niet of het waar is.(Geloof vooral niet wat je leest. vooral bij forums als deze.) Het zou me niks verbazen dat hier wat vreemds aan de hand was niet zo mooie gevolgen zou hebben voor de americaanse computer industrie.

Waarschijnlijk komen we er nooit achter. Maar laten we niet afdwalen.

pi_2240667
quote:
Op maandag 19 november 2001 22:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik weet niet of het waar is.(Geloof vooral niet wat je leest. vooral bij forums als deze.) Het zou me niks verbazen dat hier wat vreemds aan de hand was niet zo mooie gevolgen zou hebben voor de americaanse computer industrie.
Dat is een drogreden die altijd door aanhangers van conspiracy theorieen werden aangehouden. Ik ben van de eenvoudige leer: "Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo"

In dat andere topic staan voldoende rationele argumenten om het sloot-systeem als zijnde 'afgedaan' te noemen.

dinsdag 20 november 2001 @ 16:45:45 #36
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_2244486
ik koop 12"es, en dat is net zo verslavend, zij het niet verslavender (haal vaak me zooi bij Tommy in tilburg). 25 piek voor 2 tunes... pfffff
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')