Ja. Bagateliseer het maar weer. Daar wordt het echt beter vanquote:Op zondag 1 januari 2006 22:11 schreef tho_Omas het volgende:
Wat een drama!
Nee dan had ik een X voor mijn msnnaam gezet!quote:Op zondag 1 januari 2006 22:14 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Ja. Bagateliseer het maar weer. Daar wordt het echt beter van![]()
En wat nou als er idd fik was uitgebroken en er 3 mensen waren omgekomen. Had je dan ook nog zo puberaal gereageerd? Hm. Vast wel![]()
quote:Op zondag 1 januari 2006 22:22 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nee dan had ik een X voor mijn msnnaam gezet!![]()
[..]
[..]
Ja en dat is inderdaad hoe die kankerouders van die kut kinderen reageren als je verhaal komt halen en ff uit komt leggen dat wat ze doen levensgevaarlijk is. Wat mij betreft mogen ze dat soort ouders + kinderen op het nieuwjaars vuur werpen, ze brengen toch niks nuttigs in deze maatschappij. Ik zal niet zeggen dat ik altijd nuttig bezig ben, maar ik ga geen andere mensen (willens en wetens) in gevaar brengen.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:11 schreef tho_Omas het volgende:
Wat een drama!
Dat zie je verkeerd, alleen mijn prioriteiten liggen elders. Dat is allesquote:Op zondag 1 januari 2006 22:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar ja, blijkbaar is tho_Omas ook zo opgevoed en heeft hij ook zulke oudersZijn reactie zegt in ieder geval al genoeg.
Sommige mensen moeten ze gewoon verbieden kinderen te krijgen.
Dat kan, maar als dat het geval is, neem dan geen kinderen, wil je?quote:Op zondag 1 januari 2006 22:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd, alleen mijn prioriteiten liggen elders. Dat is alles![]()
[..]
Maar jij bent de man! MAIKKKUUULLLLLL........GEKKKKquote:Op zondag 1 januari 2006 23:04 schreef Maikuuul het volgende:
Gelukkig geen zeikers gehad toen we vuurwerk afstaken overal
Maar idd :/ zo gaar de mensen die geen opvoeding hebben gehda
Ik beloof niets. Mocht het er ooit van komen, mag jij ze opvoeden.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat kan, maar als dat het geval is, neem dan geen kinderen, wil je?
Gelukkig niet allemaalquote:Op maandag 2 januari 2006 00:31 schreef Nexxennium het volgende:
Zou mooi zijn als ik over 20 jaar mijn schaapjes op het droge heb en ik de ellende eventueel gedag kan zwaaien. Hopelijk ben ik gewoon pessimistisch, maar ik zie steeds meer van zulke egoistische arrogante gastjes met een attitude, een grote bek en vooral lak aan al anderen (en bij sommigen vooral lak aan Nederland). Die lui bereik je niet met 'praten'.
En volgens het spreekwoord hebben de brutalen de halve wereld.
Da's waar! Maar laatst werd ik beschoten door een strijkerpistool, BAM vlak onder mn fiets terwijl ik fietste. Geen dader te bekennen.quote:Op maandag 2 januari 2006 00:59 schreef Jajong het volgende:
Huilen op t internet maar er iets van zeggen ho maar
sniper strijkers?quote:Op maandag 2 januari 2006 01:05 schreef Integrity het volgende:
[..]
Da's waar! Maar laatst werd ik beschoten door een strijkerpistool, BAM vlak onder mn fiets terwijl ik fietste. Geen dader te bekennen.
Ik ben hier gestopt met lezen...........quote:Op zondag 1 januari 2006 22:08 schreef Nexxennium het volgende:
Hebben ouders dezer dagen geen opvoeding genoten? Hebben de oma's en de opa's zo gefaald? Met oud&nieuw tekent het zich allemaal bijzonder goed af. Kutkindjes van nog geen 8 jaar die ruim voor nieuwjaar met vuurwerk lopen te smijten ('heb ik van papa gekregen'). Kutkindjes die voor hun eigen huis onder toeziend (naja) oog van de ouders vuurtje gaan stoken met karton en andere rommel die na het vuurwerk is overgebleven. (Jong boompje. Denk je nou werkelijk dat dat boompje dat tof vindt?)
De mensen waar jij het over hebt zijn uberhaupt niet te bereiken, tenzij je ze allemaal ineens transporteerd naar het executieplateau.quote:Op maandag 2 januari 2006 00:31 schreef Nexxennium het volgende:
Zou mooi zijn als ik over 20 jaar mijn schaapjes op het droge heb en ik de ellende eventueel gedag kan zwaaien. Hopelijk ben ik gewoon pessimistisch, maar ik zie steeds meer van zulke egoistische arrogante gastjes met een attitude, een grote bek en vooral lak aan al anderen (en bij sommigen vooral lak aan Nederland). Die lui bereik je niet met 'praten'.
Dat lijkt me bij een gillende keukenmeid ook al behoorlijk vervelend....quote:Op maandag 2 januari 2006 01:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Totdat je er 1 in je nek krijgt. Dan piep je wel anders
Kun je nagaanquote:Op maandag 2 januari 2006 01:24 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dat lijkt me bij een gillende keukenmeid ook al behoorlijk vervelend....
Ik ken geen "sniper-strijkers"....dus om antwoordt op je vraag te geven: nee, ik kan het niet nagaan....quote:
Toen snapte je het niet meer? Ging het boven je pet? Kon je het niet meer bevatten?quote:Op maandag 2 januari 2006 01:10 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik ben hier gestopt met lezen...........
Nah, heropvoedingskamp is wel voldoende. Het zijn van die lui die op school geleerd hebben dat we in een vrij land leven, maar vervolgens niet van hun ouders hebben meegekregen dat die vrijheid eindigt daar waar die van een ander begint. Wellicht omdat die ouders dat principe zelf ook al niet snappen.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:12 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De mensen waar jij het over hebt zijn uberhaupt niet te bereiken, tenzij je ze allemaal ineens transporteerd naar het executieplateau.
Nee, alleen al het feit dat je rekening houdt met het gevoel van een boompje (al dan niet aanwezig, dat laat ik in t midden) geeft aan dat dit een bullshit OP ging worden, en daar verdoe ik mijn tijd niet aan....quote:Op maandag 2 januari 2006 01:42 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Toen snapte je het niet meer? Ging het boven je pet? Kon je het niet meer bevatten?
Wat ben jij een hypocriet figuur hey. Post noted, till next timequote:Op maandag 2 januari 2006 01:35 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik ken geen "sniper-strijkers"....dus om antwoordt op je vraag te geven: nee, ik kan het niet nagaan....
Ok, even een logische vraag, in hoeverre maakt mijn reactie HYPOCRIET?quote:Op maandag 2 januari 2006 01:53 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat ben jij een hypocriet figuur hey. Post noted, till next time
Maar stel je voor hey, een strijker in je nek. Dan baal je echt![]()
Guttegut. Is het wel eens in je bolletje opgekomen dat ik me niet druk maak om het 'gevoel' van een boom, maar om de boom zelf? Als je een fik bouwt tegen de stam van een boompje aan, dan fikt die boom niet direct af, maar mooi dat-ie stuk is daarna. En aangezien het een boom langs de straat in een woonwijk betrof vond ik dat toch op zijn minst onnodig.quote:
Dat kon ik uit je OP anders niet afleiden....Daarbij, als je schrijft dat:quote:Op maandag 2 januari 2006 01:58 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Guttegut. Is het wel eens in je bolletje opgekomen dat ik me niet druk maak om het 'gevoel' van een boom, maar om de boom zelf? Als je een fik bouwt tegen de stam van een boompje aan, dan fikt die boom niet direct af, maar mooi dat-ie stuk is daarna. En aangezien het een boom langs de straat in een woonwijk betrof vond ik dat toch op zijn minst onnodig.
Nog vreemder is het dan de betrokken pyromaan pal tegenover het boompje woont. Je gaat je eigen leefomgeving toch niet afbreken?
Dan ga ik ervanuit dat ze een boompJE (zoals je zelf ook al zei) in een vreugdevuur gaan gooien...quote:vuurtje gaan stoken met karton en andere rommel die na het vuurwerk is overgebleven.
Ben je toevallig een nicht van Hanna?quote:Op maandag 2 januari 2006 01:56 schreef Troeta het volgende:
Doe niet zo dramatisch.
Ik ben toch erg netjes opgevoed en zo gedraag ik me meestal ook.
Maar met oud en nieuw vind ik het ook leuk om me eens niet te gedragen.
Het is een feest waar je van moet houden.
Blijf dan lekker binnen als je er niks aan vind...doe ik ook met Pasen..
Sorry, ik zie net dat jij het woord "sniper-strijkers" niet hebt verzonnen, ik was in de veronderstelling dat jij dat woord had verzonnen. Excuses van mijn kant zijn wel op zn plaats: mijn excuses voor de valse beschuldiging van hypocritie.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:56 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ok, even een logische vraag, in hoeverre maakt mijn reactie HYPOCRIET?
Je weet toch wel wat t betekend he?
hy·po·criet1 (de ~ (m.), ~en)
1 huichelaar
hy·po·criet2 (bn.)
1 huichelachtig
bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=hypocriet
Maar goed, een strijker in je nek is idd ook geen feest...ik geef t toe..
Ok, dat is dan idd mijn fout. Ik dacht dat ik dat vermeld had, maar was het blijkbaar in mijn agitatie vergeten.quote:Op maandag 2 januari 2006 02:02 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dat kon ik uit je OP anders niet afleiden....
Vond het al vreemd, no prob...En zoals ik al eerder zei geef ik je verder wel gelijk....quote:Op maandag 2 januari 2006 02:04 schreef Integrity het volgende:
[..]
Sorry, ik zie net dat jij het woord "sniper-strijkers" niet hebt verzonnen, ik was in de veronderstelling dat jij dat woord had verzonnen. Excuses van mijn kant zijn wel op zn plaats: mijn excuses voor de valse beschuldiging van hypocritie.
FF doorgaan op de reactie, het "sniper-strijkers" verhaal was dus niet op jou gericht. Wat het woord inhoudt, zul je vast ook wel kunnen bedenken. Als jij met argumenten een discussie kunt voeren, dan kun je ook wel invullen wat het betekent.
Bon, dan is dit misverstand ook weer uit de weg geruimd.....Nu ga ik je openingspost wel lezen...quote:Op maandag 2 januari 2006 02:06 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Ok, dat is dan idd mijn fout. Ik dacht dat ik dat vermeld had, maar was het blijkbaar in mijn agitatie vergeten.
En in hun reet aangestoken teruggeven!quote:Op maandag 2 januari 2006 02:07 schreef Integrity het volgende:
Ik ga de stelling aanvullen: mensen die niet met vuurwerk kunnen omgaan, moeten ze het vuurwerk afpakken!
Zeik niet zoquote:Op maandag 2 januari 2006 01:56 schreef Troeta het volgende:
Doe niet zo dramatisch.
Ik ben toch erg netjes opgevoed en zo gedraag ik me meestal ook.
Maar met oud en nieuw vind ik het ook leuk om me eens niet te gedragen.
Het is een feest waar je van moet houden.
Blijf dan lekker binnen als je er niks aan vind...doe ik ook met Pasen..
Het leger.quote:Op maandag 2 januari 2006 01:47 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Nah, heropvoedingskamp is wel voldoende. Het zijn van die lui die op school geleerd hebben dat we in een vrij land leven, maar vervolgens niet van hun ouders hebben meegekregen dat die vrijheid eindigt daar waar die van een ander begint. Wellicht omdat die ouders dat principe zelf ook al niet snappen.
Oftewel: doe wat je wilt, maar val een ander er niet mee lastig. Dat laatste stuk horen sommigen al niet meer omdat ze met betonstrijkers en weet ik niet wat abri's aan het opblazen zijn.
Misschien moeten we het maar eens omdraaien: mits je er een ander niet mee lastig valt mag je doen wat je wilt.
Wat een nuttige bijdrage aan dit topicquote:Op maandag 2 januari 2006 02:10 schreef bofneger het volgende:
Wat een zeikverhaal
En als je dan een kind wilt adopteren, dan word je ineens door de mangel gehaald. Het is zo raar hequote:Op maandag 2 januari 2006 02:12 schreef DeeCruise het volgende:
Ontopic: je hebt in principe gelijk, het enige punt is dat dit overal gebeurt, en niet alleen met oud op nieuw en met vuurwerk. Respect voor anderen is tegenwoordig zowieso moeilijk te vinden bij jongeren, en nadenken bij wat je doet kun je bij kleine kinderen/tieners al helemaal niet (meer) verwachten Het ligt inderdaad grotendeels aan de opvoeding, maar zoals al eens vaker gezegd wordt: elke mongool kan/mag een kind krijgen, of hij/zij nu geschikt als ouder blijkt te zijn of niet, en dit zal ook wel altijd zo blijven...
Helaas.....
Niet echt, aangezien dat WEL te controleren valt...Ga mensen die zwanger zijn maar eens controleren of ze daadwerkelijk geschikt zijn als ouder en indien niet, een abortus (al dan niet onder dwang) laten plegen...quote:Op maandag 2 januari 2006 02:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
En als je dan een kind wilt adopteren, dan word je ineens door de mangel gehaald. Het is zo raar he
Nee, geen idee wie hanna isquote:Op maandag 2 januari 2006 02:03 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Ben je toevallig een nicht van Hanna?
Leg me eens uit waarom ik (wij) het moeten accepteren dat jij je niet gedraagd? En als ik vuurwerk ga afsteken en naar jouw huis ga gooien op 17 augustus om 4 uur 's nachts omdat ik dan jarig ben ofzo en ik die dag me niet wens te gedragen, accepteer jij dat ook?
Hypocriet.
Hanna: (de linker. Nee, niet de vogel.)quote:Op maandag 2 januari 2006 03:05 schreef Troeta het volgende:
[..]
Nee, geen idee wie hanna is
en van mij mag je op jouw verjaardag vuurwerk naar m'n huis gooien..ik ben niet zo moeilijk.
Zolang je het maar heel laat, een brandplekje was ik er wel af.
dus neem dat hypocriet maar terug.
Joh.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:08 schreef Nexxennium het volgende:
Huil
En jij bent het neefje van Troeta? En ik vraag me af: ben je trots op jezelf? En zo ja: waarom?quote:Op maandag 2 januari 2006 03:34 schreef SilentOne het volgende:
[..]
Wij waren met carbid voetballen over flats aan het schieten midden in een woonwijk. of met 9mm pistolen patronen aan het afschieten overal .
Als jij als kind iemand verminkt, omdat je vuurwerk gooit op iemand. Hoe zou je je dan voelen, als kind?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:49 schreef Wolter het volgende:
Ik heb je stukje nog eens gelezen, maar op die vuurpijlen na (moeten het wel echte lawinevuurpijlen zijn) vind ik het helemaal niet zo heeel verkeerd wat ze hebben gedaan. Wij gooiden hier ook al dagen van te voren met vuurwerk. Oorlogje spelen kreeg ineens een veel leukere wending. En natuurlijk stookte we vaak genoeg een fikkie. Dat hoort pas bij je opvoeding.
Ik weet ook niet waarom je anders zo zou zeuren, maar ik denk dat dit of een rel-topic zou moeten worden of dat je waarschijnlijk iets in je jeugd gemist hebt.
Of als ouder van dat kind, of als verminkt persoon?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:51 schreef Integrity het volgende:
[..]
Als jij als kind iemand verminkt, omdat je vuurwerk gooit op iemand. Hoe zou je je dan voelen, als kind?
Dat was bij ons niet aan de orde. Het vuurwerk was daar te lafjes voor en het is bij een opvoeding natuurlijk ook erg belangrijk dat je rekening leert te houden met andere kinderen/mensen. Volwassen betrekken het vaak veel te veel op hun eigen wereld. Dat is vaak het probleem.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:51 schreef Integrity het volgende:
[..]
Als jij als kind iemand verminkt, omdat je vuurwerk gooit op iemand. Hoe zou je je dan voelen, als kind?
o grappig zeg.quote:Op maandag 2 januari 2006 03:11 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Hanna: (de linker. Nee, niet de vogel.)
[afbeelding]
En ik neem hypocriet helemaal niet terug. Ik voeg er nog kortzichtig aan toe. Dat jij het niet erg vindt als mensen op een willekeurige dag vuurwerk naar je kop gaan gooien betekent niet dat de rest van de wereld dat ook vindt. Zelfs jij kunt je voorstellen (ja echt!) dat niet iedereen daarvan gediend is. Dus dan laat je het gewoon.
Zie mijn post bovenaan deze pagina, en de daaropvolgende....Ik denk dat dat een beetje de kern van het probleem is/blijft...Gaarne reactie!quote:Op maandag 2 januari 2006 14:03 schreef Nexxennium het volgende:
@Wolter en Troeta: ik heb het niet direct over kattenkwaad uithalen. Ja ik strookte ook fikkie vroeger (op kleine schaal). Maar waar ik mij het meest aan stoor, en waar jullie volledig aan voorbij gaan, is dat het onder toeziend oog en met goedkeuring van de ouders gebeurt!
quote:troeta
Ik ga niet happen. Sorry. Voor een rel moet je bij iemand anders zijn, ben veel te lief op dit moment.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zie mijn post bovenaan deze pagina, en de daaropvolgende....Ik denk dat dat een beetje de kern van het probleem is/blijft...Gaarne reactie!
Idd, daar zou je wat van kunnen zeggen. Maar je hebt de tekst zo neergetypt dat de aandacht naar de andere dingen in je tekst gaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:03 schreef Nexxennium het volgende:
@Wolter en Troeta: ik heb het niet direct over kattenkwaad uithalen. Ja ik strookte ook fikkie vroeger (op kleine schaal). Maar waar ik mij het meest aan stoor, en waar jullie volledig aan voorbij gaan, is dat het onder toeziend oog en met goedkeuring van de ouders gebeurt!
Happen? Rel?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:10 schreef Wolter het volgende:
[..]
Ik ga niet happen. Sorry. Voor een rel moet je bij iemand anders zijn, ben veel te lief op dit moment.
De rest ziet er blijkbaar ook erg weinig in. En dat icoontje vind ik niet lief. Je kunt wel zo uit de hoogte gaan doen maar als je post nog een keer onder de aandacht moet brengen doe je toch iets fout lijkt mij.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:17 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Happen? Rel?
Dude, een discussie maakt nog geen rel...daarbij had ik t niet tegen jou![]()
Lees je in in het topic, het hele topic....Er is een eerdere discussie aan voorafgegaan voordat ik überhaupt inhoudelijk op het onderwerp ben ingegaan..Als ik dat dan eenmaal doe op een serieuze manier, dan verwacht ik op zijn minst van de ts een reactie erop. Een topic open je om aandacht te vragen voor een bepaald punt....quote:Op maandag 2 januari 2006 14:21 schreef Wolter het volgende:
[..]
De rest ziet er blijkbaar ook erg weinig in. En dat icoontje vind ik niet lief. Je kunt wel zo uit de hoogte gaan doen maar als je post nog een keer onder de aandacht moet brengen doe je toch iets fout lijkt mij.
Je bedoelt dat iedere mongool een kind kan 'nemen'? Ja, ik ben ook wel voor een kindervergunning oid. Eerst leg je een cursus 'ouderschap' af. Pas dan krijg je vergunning om een kind te verwekken. Pas als je de vergunning minimaal 10 maanden hebt, krijg je recht op kinderbiijslag.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zie mijn post bovenaan deze pagina, en de daaropvolgende....Ik denk dat dat een beetje de kern van het probleem is/blijft...Gaarne reactie!
Meestal heel simpel....Het door de overheidsfunctionarissen (lees: politieagenten) laten uitleggen dat dit niet helemaal de bedoeling kan zijn. Die kunnen herhaaldelijk terug komen en op allerhande manieren ingrijpen totdat de boodschap eindelijk doordringt..Jezelf ermee gaan bemoeien levert je bij bepaalde types negen van de tien keer alleen maar bedreigingen op...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:26 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Helaas heb ik ook geen idee hoe je tot zulke lieden kunt doordringen.
De TT en de vierde alinea van de OP leken mij toch wel duidelijk genoeg.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:14 schreef Wolter het volgende:
[..]
Idd, daar zou je wat van kunnen zeggen. Maar je hebt de tekst zo neergetypt dat de aandacht naar de andere dingen in je tekst gaan.
Sja. Een videootje maken zou een optie geweest zijn. Met een hedendaags mobieltje zou dat misschien nog kunnen (misschien, het was immers vrij donker om 0u enzo). Maar geen van ons heeft een modern mobieltje. Ter plekke 0900-TUIG bellen leek me ook weinig nuttig te zijn, gezien het tijdstip.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:29 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Meestal heel simpel....Het door de overheidsfunctionarissen (lees: politieagenten) laten uitleggen dat dit niet helemaal de bedoeling kan zijn. Die kunnen herhaaldelijk terug komen en op allerhande manieren ingrijpen totdat de boodschap eindelijk doordringt..Jezelf ermee gaan bemoeien levert je bij bepaalde types negen van de tien keer alleen maar bedreigingen op...
Ik ben blij dat je het zelf zegt. Werk jij anders even mee aan het betuttelen/vertroetelen/bemoeien met de samenleving. Je vertelt hier even dat jij vindt dat niet iedereen het recht heeft om voor zichzelf te besluiten of hij iets wil. Ik hoop echt zo dat jij nooit aan de macht komt met je bekrompen gedachtengang. (volgens mij hebben wij al genoeg dictators gehad met zo'n kronkel)quote:Op maandag 2 januari 2006 14:26 schreef Nexxennium het volgende:
Je bedoelt dat iedere mongool een kind kan 'nemen'? Ja, ik ben ook wel voor een kindervergunning oid. Eerst leg je een cursus 'ouderschap' af. Pas dan krijg je vergunning om een kind te verwekken. Pas als je de vergunning minimaal 10 maanden hebt, krijg je recht op kinderbiijslag.
Tevens ouders meer verantwoordelijk maken voor acties van hun kinderen. Pleegt het kind onder de 15 jaar voor de derde keer of vaker een strafbaar feit? Dan mag mag je concluderen dat ouders verzaakt hebben in de opvoeding, en zijn ze ook strafbaar.
Dit is allemaal erg kort door de bocht. Nuancering is hier nog noodzakelijk. Maar het gaat even om de basisprincipes.
Ik zeg ook niet dat ik het een toffe oplossing vind. En ja, de ideale situatie is dat iedereen het zelf beslist en ook de juiste beslissingen neemt. Maar zo werkt het dus niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:00 schreef Vipers het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het zelf zegt. Werk jij anders even mee aan het betuttelen/vertroetelen/bemoeien met de samenleving. Je vertelt hier even dat jij vindt dat niet iedereen het recht heeft om voor zichzelf te besluiten of hij iets wil.
Maak je geen zorgen, dat was ik geenszins van plan. Wel weer leuk moddergooien: jij noemt mij bekrompen, ik noem jou kortzichtig en naief.quote:Ik hoop echt zo dat jij nooit aan de macht komt met je bekrompen gedachtengang.
Je generaliseert er zelf ook op los: je zegt impliciet dat iedereen zelf de keuze voor kinderen en opvoeding kan nemen en die ook neemt. Afgelopen jaar enkele voorbeelden gehad in het nieuws van ouders die dus gewoon nooit kinderen hadden moeten nemen.quote:Oh voor Nexxennium nog even een kleine tip. Probeer niet te generaliseren. Niet iedere ouder is zoals degene die jij beschrijft. Hou het specifiek dat verkomt een hoop irritatie bij andere mensen
Hoho wat je nu zegt is gewoon echt niet waar. Misschien een goed idee om een keer een woordenboek te pakken en te kijken onder g van generaliseren. Plus het feit dat wat jij een slechte ouder vindt, wil niet zeggen dat het dan ook slechte ouder is. Kan jij ophelderen wat jij een slechte ouder vindt? Als een ouder een keer in een situatie geen actie onderneemt, maakt dat hem/haar meteen een slechte ouder. Mij Kortzichtig en naief noemen zegt voldoende over jou. Je woordenschat is schijnbaar niet voldoende om de juiste benamingen te vinden.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:23 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Je generaliseert er zelf ook op los: je zegt impliciet dat iedereen zelf de keuze voor kinderen en opvoeding kan nemen en die ook neemt. Afgelopen jaar enkele voorbeelden gehad in het nieuws van ouders die dus gewoon nooit kinderen hadden moeten nemen.
Merk op dat stereotypen vaak waar zijn. Daarom zijn het stereotype geworden.
Ik geloof dat ik reeds enkele voorbeelden hier genoemd heb.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:42 schreef Vipers het volgende:
[..]
Kan jij ophelderen wat jij een slechte ouder vindt?
Stem je toevallig links?quote:[moddergegooi]
Je houdt zelf ook wel van de eenzijdige benadering he? Lekker zwart/wit.quote:Alleen al het feit dat jij in jouw betoog zegt dat iedereen de juiste beslissingen moet nemen is al op z'n minst opmerkelijk. Doe jij dat altijd? Jij neemt nooit beslissingen die later slecht bleken te zijn? Nou sorry maar dat kan ik me niet indenken. Ieder mens maakt fouten, dus wij ook. Kan jij mij ook even opheldering geven over wat volgens jouw de juiste beslissingen zijn? Is dat voor iedereen gelijk of is dit echt jouw specifieke mening van wat jij een goede of slechte beslissing vindt.
Jaja. En wat als de kans groot is dat door die keuze (of gebrek daarvan) anderen, of het kind in questie in ernstige mate benadeeld wordt? Onlangs nog in het nieuws dat het geestelijk gehandicapten ontmoedigd zou moeten worden om kinderen te krijgen. Het is rot voor die mensen, maar je doet er de kinderen die niet verwekt worden er zeer waarschijnlijk een groot plezier mee.quote:Ik ben het op zich wel met je eens dat sommige mensen beter geen kinderen zouden kunnen nemen, maar het blijft wel die mensen hun keuze en dat wil jij hun afnemen en dat vindt ik bekrompen. Sterker nog dit is in strijd met de grondwet.
Wordt jij er zo door benadeeld. Criminaliteit zal altijd blijven bestaan en niet alleen maar door mensen die zogenaamd slechte ouders hebben. Kijk je hebt helemaal gelijk dat gehandicapten ontmoedigd moeten worden om een kind te krijgen, maar dit heeft andere gronden dan dat jij nu aangeeft. DIt heeft te maken met erfelijkheid en dat soort dingen.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:22 schreef Nexxennium het volgende:
Jaja. En wat als de kans groot is dat door die keuze (of gebrek daarvan) anderen, of het kind in questie in ernstige mate benadeeld wordt? Onlangs nog in het nieuws dat het geestelijk gehandicapten ontmoedigd zou moeten worden om kinderen te krijgen. Het is rot voor die mensen, maar je doet er de kinderen die niet verwekt worden er zeer waarschijnlijk een groot plezier mee.
Enfin, men heeft nog steeds keuzevrijheid. Maar men wordt wel even op wat aspecten van het ouderschap gewezen door mijn voorstel.
Ik noemde jou hier niet bekrompen, ik noem je gedachtengang bekrompen over dit onderwerp.quote:Maak je geen zorgen, dat was ik geenszins van plan. Wel weer leuk moddergooien: jij noemt mij bekrompen, ik noem jou kortzichtig en naief.
Ik betaal belasting. Zou er minder criminaliteit zijn, dan zou de koopkracht zeer waarschijnlijk stijgen. 20 miljard is niet mals.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:40 schreef Vipers het volgende:
[..]
Wordt jij er zo door benadeeld. Criminaliteit zal altijd blijven bestaan en niet alleen maar door mensen die zogenaamd slechte ouders hebben.
Dat was juist niet de reden. Een geestelijke handicap hoeft geen genetische oorsprong te hebben. Ongezonde levensstijl van de moeder, zuurstofgebrek bij geboorte e.d. kunnen ook oorzaken zijn.quote:Kijk je hebt helemaal gelijk dat gehandicapten ontmoedigd moeten worden om een kind te krijgen, maar dit heeft andere gronden dan dat jij nu aangeeft. DIt heeft te maken met erfelijkheid en dat soort dingen.
Ik heb al direct vemeld dat nuance op zijn plaats is.quote:Je bent wel al wat genuanceerde geworden want in je vorige post stond echt moeten geen kinderen krijgen.
Dat ga je ook niet voorkomen met de voorgestelde cursus. Het gaat er gewoon om dat ouders zich van te voren moeten realiseren dat kinderen opvoeding nodig hebben en ouder worden. Dat je een kind al voordat het geboren is ernstig benadeelt door te roken, drinken en drugs te gebruiken tijdens de zwangerschap (hetgeen ik misdadig vind). En dat zij verantwoordelijk zijn voor hoe hun kroost de wereld in gaat.quote:Ik denk ook zeer zeker na over mijn beslissingen en probeer ook de gevolgen te overzien, maar hierdoor kan je nog steeds niet voorkomen dat sommige mensen hun kinderen niet opvoeden.
Kinderen krijgen vormt toch een hoeksteen van de maatschappij. Het is de volgende generatie. Het is de generatie die onze AOW zal moeten betalen. Ik vind het toch wel degelijk een punt waar de overheid een rol in kan spelen.quote:De overheid bemoeit zich al veel te veel met de samenleving. Je kan inderdaad mensen inlichten over de consequenties van hun daden/acties maar daar moet het bij blijven en dat zei jij zeker niet in voorgaande posts.
You got me there. Het valt mij op dat het juist de linkse kerk is die zo hooghartig bezig is en de rest voor dom en bekrompen uitmaakt. Waarbij GroenLinks toch vaak de kroon spant.quote:Oh ik stem trouwens altijd rechts dussssss dat klopt ook niet
En wat deed jij? Je stond erbij en keek erna?quote:Op zondag 1 januari 2006 22:08 schreef Nexxennium het volgende:
Hebben ouders dezer dagen geen opvoeding genoten? Hebben de oma's en de opa's zo gefaald? Met oud&nieuw tekent het zich allemaal bijzonder goed af. Kutkindjes van nog geen 8 jaar die ruim voor nieuwjaar met vuurwerk lopen te smijten ('heb ik van papa gekregen'). Kutkindjes die voor hun eigen huis onder toeziend (naja) oog van de ouders vuurtje gaan stoken met karton en andere rommel die na het vuurwerk is overgebleven. (Jong boompje. Denk je nou werkelijk dat dat boompje dat tof vindt?)
Gisteren bereikte het niveau toch wel weer een nieuw dieptepunt: er vloog een pijl rakelings over een flatgebouw een eindje verderop. Ik dacht "oei, een afzwaaier". Even later nog zo'n "afzwaaier". Toch eens kijken waar het vandaan komt. Bleek dus dat het kutkindjes waren die gericht vuurpijlen afvuurden op die flat. Gewoon, voor het huis van pappie en mammie.![]()
Even later waren de sierpijlen blijkbaar op en vlogen (lawine?)pijlen die kant op. Het gaf iig enorme knallen. Ik heb ze twee keer het gebouw zien raken. Echt WTF!Heb je dan nou werkelijk geen hersens in je kop? Die knallen waar groot genoeg om een ruit te laten sneuvelen, of een persoon op een balkon een onvergetelijke oud&nieuw te bezorgen (of de nabestaanden). Laat staan het brandgevaar.
Dan heb je als ouders toch echt bijzonder hard gefaald als je je kind nog niet aan het verstand hebt weten te brengen dat je zoiets niet moet doen. En je hebt nog harder gefaald als je kind het toch doet, voor je eigen huis en je ziet het niet. En je hebt nog harder gefaald als je het toelaat!![]()
Dit zijn gewoon strafbare feiten. Geen overtredinkje, maar poging tot brandstichting en/of mishandeling. Ofzo. Misdrijven iig!
En om gezeik voor te zijn: NEEN, dat deed ik vroeger beslist NIET. En als ik het zou doen, en m'n pa zou me betrappen dan had ik dus echt problemen! En nee, wij stonden vanaf een ander hoger gebouw te kijken, even naar die kutjochies toelopen en ze eens even uitleggen dat zoiets niet hoort was niet bepaald een mogelijkheid.
LEES eens verder dan de OP....scheelt een domme opmerkingquote:Op maandag 2 januari 2006 17:35 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
En wat deed jij? Je stond erbij en keek erna?
Je neemt je ook de moeite om te posten, dus waarom niet?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:40 schreef Frappelsien het volgende:
Komop zeg... denk je werkelijk dat ik me de moeite ga nemen hier al dat gezeik door te lezen??
Domme post - checkquote:Op maandag 2 januari 2006 17:40 schreef Frappelsien het volgende:
Komop zeg... denk je werkelijk dat ik me de moeite ga nemen hier al dat gezeik door te lezen??
Als je mijn opmerking opgevolgd had, dan wist je dat ook die opmerking al gevallen was....@ pinpas...je hebt volledig gelijk.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:43 schreef Frappelsien het volgende:
-hoest-
Daar is de politie voorAls je je werkelijk hieraan stoort heb je binnen 1 min dit duidelijk gemaakt aan de politie en kun je fijn vanuit je raampje toekijken hoe deze verschrikkelijke kinderen bestraft worden
Dank u voor uw constructieve bijdragequote:Op maandag 2 januari 2006 17:45 schreef Frappelsien het volgende:
Shut up
Dat klopt maar je zal altijd mensen blijven houden die de criminaliteit in gaan. Dat wil niet per definitie zeggen dat deze mensen een slechte opvoeding hebben gehad. Ik geef toe dat het waarschijnlijk wel zal schelen als de kinderen een goede opvoeding krijgen.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:06 schreef Nexxennium het volgende:
[..]
Ik betaal belasting. Zou er minder criminaliteit zijn, dan zou de koopkracht zeer waarschijnlijk stijgen. 20 miljard is niet mals.
[..]
Dan heb ik waarschijnlijk een ander stuk in mijn gedachten want daar ging het juist over het welzijn van het kind.quote:Dat was juist niet de reden. Een geestelijke handicap hoeft geen genetische oorsprong te hebben. Ongezonde levensstijl van de moeder, zuurstofgebrek bij geboorte e.d. kunnen ook oorzaken zijn.
De reden was juist sociaal: het blijkt dat een groot deel van deze mensen niet in staat is om hun kinderen op te voeden. Verwaarlozing, geweld (slaan van huilbaby's) e.d.
[..]
Ook dat is een niet haalbaar concept. Wil jij iedereen die eventueel zwanger wil worden zo'n cursus laten volgen? Ik ben benieuwd hoe jij dat denkt te realiseren. Ik ben het met je eens dat het misdadig is als mensen drinken, roken of drugs gebruiken tijdens de zwangerschap. Maar daar zie ik een mooie taak voor de kinderbescherming die hier wat aan moet kunnen doen. De wetgeving dient hier inderdaad aangepast te worden, omdat het heel raar is dat je iemand geen letsel aan mag brengen, maar als een ouder rookt, drinkt of drugs gebruikt is de kans aanwezig (bewezen dat het zeer zeker schadelijk is voor het kind) dat het kind letsel oploopt.quote:Dat ga je ook niet voorkomen met de voorgestelde cursus. Het gaat er gewoon om dat ouders zich van te voren moeten realiseren dat kinderen opvoeding nodig hebben en ouder worden. Dat je een kind al voordat het geboren is ernstig benadeelt door te roken, drinken en drugs te gebruiken tijdens de zwangerschap (hetgeen ik misdadig vind). En dat zij verantwoordelijk zijn voor hoe hun kroost de wereld in gaat.
Natuurlijk zijn er ook kinderen met aandoendingen die echt onhandelbaar zijn. Daar kunnen de ouders dan ook niets aan doen. Voor deze groep zijn er nu ook al instanties voor hulp.
[..]
Nederland zit vol met regeltjes. De verantwoordelijkheid moet weer terug gebracht worden bij de mensen zelf. Het overgrote deel van onze samenleving kan namelijk wel relatieveren en kan wel nadenken over de consequenties van hun acties. Je zal er altijd een groep tussen hebben die dat niet kan, maar daar zie ik een mooie taak voor de overheid om deze mensen in het gareel te houden wat mij betreft met de harde hand. Ik ben zelf een groot voorstander van het Three-strikes-your-out systeem. Veel plegers moeten keihard gestraft worden, omdat deze mensen onze samenleving te veel geld kosten.)quote:Kinderen krijgen vormt toch een hoeksteen van de maatschappij. Het is de volgende generatie. Het is de generatie die onze AOW zal moeten betalen. Ik vind het toch wel degelijk een punt waar de overheid een rol in kan spelen.
[..]
Helemaal met je eens, maar groenlinks moet eerst eens naar zichzelf kijken en dan mogen ze andere mensen veroordelen . Ik ben het op dit punt (vrijheid van het krijgen van een kind) niet eens met jou en vond/vindt je gedachtengang in de post waarop ik reageerde bekrompen. Nu je het genuanceerde stelt vind ik het een idee, ik ben het er alleen niet mee eens.quote:You got me there. Het valt mij op dat het juist de linkse kerk is die zo hooghartig bezig is en de rest voor dom en bekrompen uitmaakt. Waarbij GroenLinks toch vaak de kroon spant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |