quote:
Natuurlijk heb ik gelijk...... Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er ook met jouw stellingen eens ben natuurlijk
![]()
Er zit wel een kern van waarheid in verder, maar die oorlog had de VS natuurlijk nooit mogen beginnen. Bush heeft er een ontzettend zootje van gemaakt, en heeft eigenlijk nog steeds geen plan om de oorlog te beeindigen, behalve "as long as it takes".
![]()
De Verenigde Staten kennen verder ook grote problemen tussen mensen van verschillende afkomst. Kijk maar eens naar de rassenrellen van Los Angeles in 1992, waarbij zo'n 60+ mensen de dood vonden in een periode van een week, en dat waren lang niet allemaal omstandige zwarten.
Ik voel me veilig waar ik woon, en Orange County is natuurlijk ook behoorlijk veilig, het is namelijk 1 groot "suburbia" met hier en daar wat oudere probleemwijkjes..... Maar toen ik in Detroit op een zondag op weg naar het vliegveld opeens van de snelweg gestuurd werd omdat ze de hele zooi dicht hadden gegooid, en een omleiding hadden geregeld door een van de crimineelste buurten van Detroit, en we ook nog eens de juiste route misten en ergens moesten omdraaien..... toen voelde ik me dus echt NIET veilig.
Het verschil is wel weer dat de meest criminele wijken in de VS over het algemeen niet worden bevolkt door immigranten, maar door zwarte Amerikanen die tot midden jaren 60 enorm werden achtergesteld door een apartheid systeem. En dat zijn mensen die in de 18e eeuw "ergens uit Afrika" zijn gehaald en ook niet meer "terugggestuurd" kunnen worden....
![]()
In Los Angeles heb je ook een paar wijken (met name in East Los Angeles) waar ontzettend veel criminelen uit Zuid Amerika en Mexico wonen, maar over het algemeen houden de Mexicanen zich verder wel rustig.
Ze maken ongeveer 40% op van de bevolking in California, en af en toe lijkt het wel alsof Spaans de eerste taal is in California.... maar het overgrote deel van die spaanstaligen zijn in de VS geboren. Natuurlijk zijn er ook veel immigranten, en ook een hele zooi illegale immigranten. Er wordt gegokt dat er zo'n 10 miljoen illegalen in de VS verblijven, waarvan zo'n 3 miljoen alleen al in California. Ik zie ze elke ochtend staan op weg naar mijn werk bij de Home Depot, (Een grote doe-het-zelf markt) hopend dat een aannemer wat werk voor ze heeft die dag. Als je snel een illegale Mexicaan nodig hebt, zoek de lokale Home Depot of 7-11 op, en je kunt er zo eentje uitzoeken.
![]()
Het erge aan die situatie is dat zelfs het dagloner werk waar je soms uren staat te wachten in de hoop dat je die dag $50 mee naar huis kan nemen aan het eind van de dag een veel betere situatie is dan Mexico zelf, wat in veel opzichten nog echt een 3e wereldland is.
Wat betrefd Amerika bashen, ik keur wat Bush en de regering doen echt niet goed. Maar de mannen in uniform die dagelijks hun leven op het spel zetten, daar moet je vanaf blijven. Die hebben voor het leger gekozen om hun land te dienen. Je mag het best niet eens zijn met de politiek, en de vuile spelletjes die momenteel gespeeld worden in DC, maar ik sta in ieder geval vierkant achter de soldaten.
Verder valt het me wederom in dit topic wel weer erg op dat de kennis over Amerika van de gemiddelde Fokker weer bedroevend laag is.....
![]()
Valt eigenlijk erg tegen weer, maar zoals Vampier al zei: Amerika bashen is populair, er ook echt over nadenken is dan niet meer nodig natuurlijk.....
[ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 06-01-2006 00:43:07 ]
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin