Ik weet niet wat het aantal slachtoffers ermee te maken heeft. Duitsland staat 3e waarschijnlijk?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rusland heeft alleen al qau militairen het 27 voudige aan verliezen geleden.
Ach als we objectief naar de cijfers kijken staan ze op de 12e plaats qau verliezen. En dan is het nog niet eens relatief tov van het inwonertal dan is het echt helemaal marginaal
http://www.hitler.org/ww2-deaths.html
Inderdaad, het lagere aantal slachtoffers bij de Amerikanen had meer te maken met betere technologie en andere tactieken. Je kunt zeggen wat je wilt, maar de Amerikanen waren destijds zuiniger op hun personeel dan de Soviets.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:26 schreef klez het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het aantal slachtoffers ermee te maken heeft. Duitsland staat 3e waarschijnlijk?
Klopt, in het verleden telde een leven meer of minder voor de sovjets niet en nu nog steeds niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:28 schreef Seneca het volgende:
[..]
Inderdaad, het lagere aantal slachtoffers bij de Amerikanen had meer te maken met betere technologie en andere tactieken. Je kunt zeggen wat je wilt, maar de Amerikanen waren destijds zuiniger op hun personeel dan de Soviets.
Toch wel hoor. Neem het gijzelingsdrama in Bezlan. Putin kan het zich niet veroorloven dat de publieke opinie over hem heenvalt, dus moest hij het aantal slachtoffers beperkt zien te houden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt, in het verleden telde een leven meer of minder voor de sovjets niet en nu nog steeds niet.
Er is een verschil tussen heldhaftigheid en dwaasheid he. Heldhaftigheid met geen enkele kans op overwinning is dwaasheid.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:31 schreef CeeJee het volgende:
Alleen slachtoffers tellen. Daarom is het meest heldhaftige land ooit Paraguay, dat 85% van de mannelijke bevolking ooit verloor in een oorlog met al hun buren. Dat was geen domme oorlog of zo, maar een heel heldhaftige. Dat de Amerikanen geen miljoenen soldaten hebben opgeofferd in slecht uitgedachte offensieven die Roosevelt bedacht tegen advies van zijn generaals moet een echt historicus ze heel kwalijk nemen.
Ik denk dat hier misschien een vorm van sarcasme wordt tentoongespreid?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:32 schreef Seneca het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen heldhaftigheid en dwaasheid he. Heldhaftigheid met geen enkele kans op overwinning is dwaasheid.
Na rijp beraad is mijn reactie hierop:quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:34 schreef klez het volgende:
[..]
Ik denk dat hier misschien een vorm van sarcasme wordt tentoongespreid?![]()
Zowel Bezlan als de gijzeling in het Moskou theater hebben dramatisch veel slachtoffers geeist. Kijk ook eens naar de ware feiten van de gezonken Koersk, velen waren nog misschien te redden geweest getuige de afscheidsbrieven.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:31 schreef Seneca het volgende:
[..]
Toch wel hoor. Neem het gijzelingsdrama in Bezlan. Putin kan het zich niet veroorloven dat de publieke opinie over hem heenvalt, dus moest hij het aantal slachtoffers beperkt zien te houden.
Maar dat heeft voor de rest weinig te maken met menslievendheid natuurlijk
Dat is subjectiefquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zowel Bezlan als de gijzeling in het Moskou theater hebben dramatisch veel slachtoffers geeist. Kijk ook eens naar de ware feiten van de gezonken Koersk, velen waren nog misschien te redden geweest getuige de afscheidsbrieven.
Zonder twijfel. Daarom zeg ik nog steeds dat voor Rusland een leven weinig waarde heeft, maar dat geldt voor meer communistische landen zoals NK, Cuba en China.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is subjectiefIk ben van mening dat het slachtofferaantal nog veel hoger had gelegen als er geen media geweest was.
Natuurlijk. Edoch zonder de Amerikanen was waarschijnlijk Stalin de baas geworden van West-Europa; het belang van de Amerikaanse rol voor ons kan dus niet genoeg geprezen worden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
De geallieerden bestonden wel uit meer dan de Amerikanen hoor.
Ik prijs die Amerikanen niet meer dan de Canadezen, Russen, Engelsen, Fransen, Polen, Marokkanen of wat dan ook die aan de kant van de geallieerden vochten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:19 schreef klez het volgende:
[..]
Natuurlijk. Edoch zonder de Amerikanen was waarschijnlijk Stalin de baas geworden van West-Europa; het belang van de Amerikaanse rol voor ons kan dus niet genoeg geprezen worden.
Prima toch.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik prijs die Amerikanen niet meer dan de Canadezen, Russen, Engelsen, Fransen, Polen, Marokkanen of wat dan ook die aan de kant van de geallieerden vochten.
Als Rusland destijds had gewonnen had je waarschijnlijk het tegenovergestelde gezegdquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:19 schreef klez het volgende:
[..]
Natuurlijk. Edoch zonder de Amerikanen was waarschijnlijk Stalin de baas geworden van West-Europa; het belang van de Amerikaanse rol voor ons kan dus niet genoeg geprezen worden.
Denk het niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als Rusland destijds had gewonnen had je waarschijnlijk het tegenovergestelde gezegd
Vind ik moeilijk te zeggen over jezelf. Per slot van rekening is het zo dat de winnaar van een oorlog altijd gelijk heeft.quote:
wtf.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:25 schreef klez het volgende:
Helemaal een slapjanus ben je dan, om daar nu mee te komen. Daar ging de discussie inderdaad overm, die economische motieven. Dat je vervolgens je als een bloedhond op mij stort omdat ik met een ongelukkige bron aankom, terwijl je nu pas anderen tegenspreekt die met onzin theorieen komen over economische motieven om ons te bevrijden, zegt wel voldoende over jou "genuanceerde" standpunt. En dan nog met quatsch komen over "satellietstaten" ook...![]()
De SU had in haar gedeelte van Europa destijds "gewonnen". Toch geloof ik niet dat er veel West-Europeanen naar Oost-Europa zijn gevlucht. Omgekeerd daarentegen...quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:33 schreef Seneca het volgende:
[..]
Vind ik moeilijk te zeggen over jezelf. Per slot van rekening is het zo dat de winnaar van een oorlog altijd gelijk heeft.
Dit lijstje klopt geen reet van trouwens.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rusland heeft alleen al qau militairen het 27 voudige aan verliezen geleden.
Ach als we objectief naar de cijfers kijken staan ze op de 12e plaats qau verliezen. En dan is het nog niet eens relatief tov van het inwonertal dan is het echt helemaal marginaal
http://www.hitler.org/ww2-deaths.html
Volgens mij staat daar toch echt ongeveer hetzelfde hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:03 schreef klez het volgende:
[..]
Dit lijstje klopt geen reet van trouwens.
Kijk hier eens ter vergelijking:
http://www.scep.nl/verzet/verzetis/153.html
Ze hebben de militaire en civiele slachtoffers omgewisseld, waarschijnlijk. Was het eerste wat ik zag toen ik vergeleek. Dan neem ik al niet meer de moeite om verder te kijken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:11 schreef Knarf het volgende:
[..]
Volgens mij staat daar toch echt ongeveer hetzelfde hoor.
225.000 tot 250.000 om 210.000 Nederlanders. (als de Nederlandse SS'ers als duitser worden geteld, klopt het)
56 miljoen totaal om 55 miljoen totaal.
Ok. I stand corrected. In de hitte van de discussie heb ik reacties van verschillende users op een hoop gegooid.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
wtf.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat 'wij' beweerden dat Amerika de oorlog ingegaan is om economische motieven
Dat ging alleen over het Marshall plan waarvan ik dat niet eens beweer.en wat ook onzin zou zijn. Want daar zaten veel meer redenen/gedachtes achter.
De discussie is nu ook wel afgewikkeld. Een volgend deeltje is niet meer nodig...quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:56 schreef CeeJee het volgende:
Wat doet deel 691 van deze discussie hier ?
Natuurlijk heb ik gelijk...... Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er ook met jouw stellingen eens ben natuurlijkquote:Op maandag 2 januari 2006 06:07 schreef Vampier het volgende:
StefanP/Maartena and I can't be wrong.
Die getallen kloppen niet helemaal volgens mij..... er staan 12.000 BURGER doden bij Nederland en bijna 200.000 MILITAIRE doden, en volgens mij moet dit andersom zijn..... Er zijn namelijk ongeveer 12.000 Nederlandse soldaten omgekomen, en zo'n 200.000 burgers - waarvan 100.000 Joden.quote:
Omdat meer dan 80% van de joden is omgekomen (jn Nederland). En dit niet door oorlogshandelingen (dus niet in gevechten en/of bombardementen). Daarom is het uitzonderlijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:38 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Wat deze discussie in DIT topic?
Overigens zijn er wel meer dan 12000 Nederlandse soldaten omgekomen, denk hierbij aan KNIL, De Nederlandsche SS waar circa 22 000 Nederlanders zich voor hebben aangemeld en dan heb je nog de Irene brigade enz. En vergeet niet de dienstplichtigen van vlak voor de oorlog.
Waarom is het trouwens van belang hoeveel Nederlandse Joden er zijn omgekomen in de oorlog? Horen zij ook niet bij de Nederlandse bevolking waarvan er nog altijd MEER zijn omgekomen dan alle Nederlandse Joden samen. Dat moet ik althans toch geloven wanneer ik ze hoor praten over Joods-Christelijke identiteit..
Dat er ook 50 miljoen andere mensen op gruwelijke wijze in die oorlog zijn omgekomen wordt maar steeds voor het gemak vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |