wat noem je 'huidig'?quote:Op zondag 1 januari 2006 17:18 schreef DeTolk het volgende:
Oude films zijn juist gaaf.
Van de huidige films is alleen LOTR echt geweldig. (Hele trilogie )
Ik stel voor dat je eens naar een echte bioscoop gaat.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:18 schreef DeTolk het volgende:
Van de huidige films is alleen LOTR echt geweldig. (Hele trilogie )
Geef eens wat voorbeelden van slecht geacteerde filmsquote:Op zondag 1 januari 2006 17:20 schreef the900 het volgende:
Toch moet ik zeggen dat het me echt heel erg opvalt hoe slecht mensen acteren in oudere films.
Dat special effects vind ik ook wat stompzinnig, ik ken genoeg geweldige films zonder special effects... maar heel veel films van voor de jaren 80 (of zels in de jaren 80) die ik kijk zijn gewoon minder goed geacteerd, en ook minder 'vloeiend'. Er hangt vaak een beetje een suf sfeertje, geluiden klinken doffig en het kleurgebruik is ook vaak grauwig, vooral in gansterfilms.
Vergeleken met wie? Vroeger werd er véél beter geacteerd juist.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:20 schreef the900 het volgende:
Toch moet ik zeggen dat het me echt heel erg opvalt hoe slecht mensen acteren in oudere films.
Idd, tegenwoordig hoeven ze alleen een mooi koppie te hebbenquote:Op zondag 1 januari 2006 17:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vergeleken met wie? Vroeger werd er véél beter geacteerd juist.
Idd ik krijg ook graag naar oude films vooral de gangster genre is cool.Maar films als Casablanca,Ben-hur ,Th wizard of oz,Rear Window,Psycho(en zo kan ik wel doorgaan) zijn erg goedquote:Op zondag 1 januari 2006 17:22 schreef Thelonious het volgende:
Ze weten niet wat ze missen.
TCM rocks!
Degene die ik het kortst geleden heb gezien is Born To Win (met een goed spelende George Segal, maar de rest was erg matig).quote:Op zondag 1 januari 2006 17:23 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden van slecht geacteerde films
De muziek heb ik nooit echt veel last van eigenlijk...quote:Op zondag 1 januari 2006 17:30 schreef 0 het volgende:
Ik vind auto-scenes in oude films wel altijd tenenkrommend om te zien. Dat de weg achter de auto op een doek wordt geprojecteerd. En de muziek doet ook vaak pijn aan je oren.
Dat vind ik inderdaad ook stom. Ik kijk juist expres veel films van allerlei genres en tijden om gewoon eens te kijken of daar niet eens wat leuks tussen zit.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:31 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wil niet zeggen dat iedereen oudere films mooi MOET vinden. Iedereen heeft een eigen smaak, alleen ik werd op een gegeven moment gewoon wat belachelijk gemaakt. Dan denk ik: "stelletje idioten, jullie begrijpen er niets van, jullie gaan ten onder aan peer-pressure." Het gaat mij erom dat er een sfeer hing van: je moet van de films van nu houden, OMDAT ze van nu zijn. Alsof dat een soort norm is.
Dat is ook altijd erg lomp ja. Als je het niet echt kan lijken doe het dan op een andere manier ofzo...quote:Op zondag 1 januari 2006 17:31 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik zag eergister een film uit 2005.. A Sound Of Thunder
Die had slechtere special effects dan Star Wars uit de jaren 80
Het deed gewoon pijn aan mijn ogenquote:Op zondag 1 januari 2006 17:33 schreef the900 het volgende:
[..]
Dat is ook altijd erg lomp ja. Als je het niet echt kan lijken doe het dan op een andere manier ofzo...
quote:Op zondag 1 januari 2006 17:16 schreef FuifDuif het volgende:
Oude musicals met bijvoorbeeld Audrey Hepburn enzovoort
Hou er ook niet van, maar On the town is toch best leuk.quote:
Ik vond de Godfather serieus gewoon geen flikker aan.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:46 schreef =HellFire= het volgende:
Jammer zijn dat soort mensen inderdaad. Net als het zelfde soort dat zweert bij de Lord of the Rings triologie en tienen gaat geven op IMDB. Op zich geen probleem, fanboys hou je altijd, alleen als ze dan ook nog eens geniale films uit de top 10 éénen gaan geven, "want The Godfather is zooo saaaaaaai en grauw en donker en traag enzow" dan heb je het bij mij verspeeld.
Eerst maar eens kijken hoe LOTR er over 30 jaar bij staat, dan praten we wel weer verder.
Dat zijn de roots van de fuckin' film-industrie. Zonder die films had jij niet je actiefilmpjes kunnen zien.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:48 schreef kippiej het volgende:
Oude films zijn ook gewoon kut.
Beeldkwaliteit zuigt, brakke effecten, saaie suffe shit allemaal.
quote:Op zondag 1 januari 2006 17:49 schreef the900 het volgende:
[..]
Ik vond de Godfather serieus gewoon geen flikker aan.
Dus moet je ze maar goed vinden?quote:Op zondag 1 januari 2006 17:50 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Dat zijn de roots van de fuckin' film-industrie. Zonder die films had jij niet je actiefilmpjes kunnen zien.
Jah ok, dat is inderdaad wel wat anders.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:51 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
. Das weer een ander verhaal. Feit blijft dat die triologie, met name 1 en 2 gewoon na dertig jaar nog steeds geliefd is bij het publiek, of LOTR dat gaat lukken is nog maar de vraag.
Ik denk het wel hoor, alleen om nou éénen te gaan geven, zodat je 'precious triology' op 1 komt, neh..
Dat klopt, maar dat geldt voor zoveel dingen in het leven. Dat neemt niet weg dat door de mindere kwaliteit van apparatuur e.d. oude films gewoon sneller niet leuk zijn. Ik probeer zulke dingen wel vaak te negeren en me te richten op het verhaal ipv. de beeldkwaliteit enzo, maar dat het 'de roots' zijn wil nog niet zeggen dat het daarom maar goed is of dat je er niks negatiefs over mag zeggen.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:53 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, maar zonder dat waren we niet zo ver gevorderd.
Dat zal ook wel een rol spelen idd, ik ben absoluut niet geinteresseerd in mafiafilms. Oorlogsfilms trouwens ook niet.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:54 schreef vamos1 het volgende:
The godfather kicked ass... 1 is geweldig..idd nogal donker en grauw enzo, maar het geeft een heel goed beeld van de oude cosa nostra/mafia
2 was in het begin een beetje onduidelijk voor me (steeds die flashbacks) en deel 3 moet ik nog zien (net de dvd-box gekocht)
ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe groot je interesse is in het genre (cosa nostra/omerta/mafia)
Je bent nog niet bekend met het fenomeen Fuifduif?quote:Op zondag 1 januari 2006 17:57 schreef kippiej het volgende:
En TS, jij bent zeker weer het type ik-loop-heel-erg-niet-achter-de-rest-aan, dus alles wat anderen leuk vinden ga ik heel erg niet leuk vinden, alles wat de massa niet leuk vind, ga ik wel leuk vinden, en zo probeer ik mijn charisma-gehalte te verhogen.
West Side Story (1961) is de enigste die ik goed vindquote:Op zondag 1 januari 2006 17:50 schreef Twisted_Logic het volgende:
Musicals houdt ik ook niet van, maar oude films zijn best oké.
Ik denk dat jij een belangrijk onderdeel van de film daarmee mist, namelijk het expressieve aspect van de kunstvorm. Dàt is waar een film uiteindelijk om gaat. Daar heb je geen digitale beeldkwaliteit en super special effecten voor nodig. Enkel creativiteit bij de kant van de makers en een bepaald kunstzinnig vermogen bij het publiek. Natuurlijk kun je wat betreft dat laatste niet veel verwachten van de huidige patatgeneratie.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:48 schreef kippiej het volgende:
Oude films zijn ook gewoon kut.
Beeldkwaliteit zuigt, brakke effecten, saaie suffe shit allemaal.
Negatiefs zeggen mag altijd, maar niet per definitie 'kut met capital K' zoals velen jongeren durven te beweren. Beetje open-mindedheid mag best, ook bij films.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:56 schreef the900 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat geldt voor zoveel dingen in het leven. Dat neemt niet weg dat door de mindere kwaliteit van apparatuur e.d. oude films gewoon sneller niet leuk zijn. Ik probeer zulke dingen wel vaak te negeren en me te richten op het verhaal ipv. de beeldkwaliteit enzo, maar dat het 'de roots' zijn wil nog niet zeggen dat het daarom maar goed is of dat je er niks negatiefs over mag zeggen.
Klassiek verhaal maar zeer matig geacteerd en al dat gezing en dans kwam me na een half uur al de strot uitquote:Op zondag 1 januari 2006 17:58 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
West Side Story (1961) is de enigste die ik goed vind
Dat vind ik idd ookquote:Op zondag 1 januari 2006 17:58 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Negatiefs zeggen mag altijd, maar niet per definitie 'kut met capital K' zoals velen jongeren durven te beweren. Beetje open-mindedheid mag best, ook bij films.
Maar goed, dat vind ik dan weer.
Nee zo ben ik absoluut niet. Iemand noemde in deze topic eerder al het kliekjesvorming gebeuren rondom oude films. Dat is dus absoluut NIET waar ik op uit ben. Zoals ik al zei: smaken verschillen, alleen slaat het werkelijk nergens op om een film af te keuren op basis van de tijd waarin die is gemaakt. Sommige films van deze tijd vind ik ook erg goed.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:57 schreef kippiej het volgende:
En TS, jij bent zeker weer het type ik-loop-heel-erg-niet-achter-de-rest-aan, dus alles wat anderen leuk vinden ga ik heel erg niet leuk vinden, alles wat de massa niet leuk vind, ga ik wel leuk vinden, en zo probeer ik mijn charisma-gehalte te verhogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |