abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 januari 2006 @ 15:51:55 #101
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33603223
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:49 schreef Monidique het volgende:

Jij vindt het wel een goed idee dat moslims anders behandeld worden dan de rest van de bevolking?
Waarom niet? Zijn we allemaal gelijk dan ofzo?

Iemand die 100% arbeidsongeschikt is, hoeft niet te werken.

Iemand zonder kinderen krijgt geen kinderbijslag.

Sommige mensen die verstandelijk gehandicapt zijn mogen geen kinderen krijgen.

Sommige groepen die risico's voor de integratie en rechtstaat opleveren, moeten een examen afleggen.
pi_33603485
Ik vind het wel een goede zaak, mits de uitvoering goed geregeld is. En daar heb ik mijn twijfels over.
pi_33603538
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:51 schreef IntroV het volgende:

[..]

Sommige groepen die risico's voor de integratie en rechtstaat opleveren, moeten een examen afleggen.
Dan weet ik dat, moslims zijn anders en dienen anders behandeld te worden door de staat.
  zondag 1 januari 2006 @ 16:08:57 #104
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33603554
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:08 schreef Monidique het volgende:

Dan weet ik dat, moslims zijn anders en dienen anders behandeld te worden door de staat.
Je klinkt nog niet heel erg overtuigd. Maar verstand komt met de jaren, zeggen ze.
pi_33603599
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:51 schreef IntroV het volgende:

[..]

He is dat je zus in je avatar?
pi_33603633
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:08 schreef IntroV het volgende:

[..]

Je klinkt nog niet heel erg overtuigd. Maar verstand komt met de jaren, zeggen ze.
Ze zeggen wel meer.

En nee, ik ben niet overtuigd. Of eerder, ik ben wél overtuigd, overtuigd dat dit een gevaarlijke, fascistisch ogende mening is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Monidique op 01-01-2006 16:20:21 ]
  zondag 1 januari 2006 @ 16:14:27 #107
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33603688
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:10 schreef Kajegi het volgende:

He is dat je zus in je avatar?
Lekker hè?
  zondag 1 januari 2006 @ 16:23:34 #108
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33603850
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:12 schreef Monidique het volgende:

ik ben wél overtuigd, overtuigd dat dit een gevaarlijke, fascistisch ogende mening is.
Zijn er nog meer opties?

Of is de optie dat 't besluit een fascistische/racistische grondslag heeft de enige in jouw ogen?
pi_33604001
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:23 schreef IntroV het volgende:

[..]

Zijn er nog meer opties?

Of is de optie dat 't besluit een fascistische/racistische grondslag heeft de enige in jouw ogen?
Opties? Het is geen referendum, het is mijn mening.
  zondag 1 januari 2006 @ 16:58:18 #110
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33604530
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Opties? Het is geen referendum, het is mijn mening.
tja, het is een feit dat mensen die het islamitische geloof aanhangen ontzettend veel problemen hebben om zich aan te passen aan de westerse samenleving waar ze zelf naar toe komen. mag wel eens wat gedaan worden aan die bende ongemanierde asociale idioten die hier komt en denkt hun middeleeuwse praktijken hier te kunnen voortzetten.

of heb je liever een paar flinke rassenrellen en burgeroorlog over een paar jaar....
pi_33604841
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:58 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

tja, het is een feit dat mensen die het islamitische geloof aanhangen ontzettend veel problemen hebben om zich aan te passen aan de westerse samenleving waar ze zelf naar toe komen. mag wel eens wat gedaan worden aan die bende ongemanierde asociale idioten die hier komt en denkt hun middeleeuwse praktijken hier te kunnen voortzetten.

of heb je liever een paar flinke rassenrellen en burgeroorlog over een paar jaar....
Die rassenrellen zijn er nu al in Frankrijk en Australie. En ik vrees dat het alleen maar erger zal worden
pi_33604895
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:58 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

Nee, en tevens heb ik geen zin om moslims als minderwaardigen te behandelen.
pi_33604903
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:10 schreef Rasje het volgende:

[..]

Die rassenrellen zijn er nu al in Frankrijk en Australie. En ik vrees dat het alleen maar erger zal worden
De vrees straalt van je af.
pi_33605104
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

De vrees straalt van je af.
Ik vrees niets. Laat maar komen.
pi_33605117
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:10 schreef Rasje het volgende:

[..]

En dat komt omdat ze de moslims te gelijk hebben behandeld?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33605123
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:21 schreef Rasje het volgende:

[..]

Ik vrees niets. Laat maar komen.
Laat die vraag hierboven maar zitten trouwens.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33605171
quote:

[..]

En ik heb geen zin om als minderwaardige behandeld te worden.
pi_33605205
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:22 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

En dat komt omdat ze de moslims te gelijk hebben behandeld?
Waarom heeft niemand problemen met Chinezen en Vietnamezen, vraag ik me wel eens af.
  zondag 1 januari 2006 @ 17:26:07 #119
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33605217
quote:

[..]

ze vragen zelf om die behandeling....

zij behandelen zelf bepaalde groepen minderwaardig waar de westerse samenleving niet van gedient is. als ze europa zo'n kutland is voor moslims waarom blijven ze dan komen?

de hoogopgeleide turken die ik gesproken heb, zowel in europa als in turkije, schamen zich dood voor het "tuig" dat ze een slechte naam bezorgd. een vriend van me werd volledig omgekeerd toen hij in amerika aankwam. die durfde tenminste ook de schuld te leggen bij de verantwoordelijke groep....

ik snap het probleem ook niet zo, iedere weldenkend mens die ergens te "gast" is gedraagd zich toch gewoon naar de regels van dat land! en ja als sommige groepen het keer op keer verpesten dan moeten ze maar als kleine kinderen behandeld worden.
pi_33605270
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:26 schreef MakeLoveNow het volgende:

[..]

ze vragen zelf om die behandeling....

zij behandelen zelf bepaalde groepen minderwaardig waar de westerse samenleving niet van gedient is. als ze europa zo'n kutland is voor moslims waarom blijven ze dan komen?

(...)

iedere weldenkend mens die ergens te "gast" is gedraagd zich toch gewoon naar de regels van dat land!
Nogal tegenstrijdig.
  zondag 1 januari 2006 @ 17:30:47 #121
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33605318
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:25 schreef Rasje het volgende:

[..]

Waarom heeft niemand problemen met Chinezen en Vietnamezen, vraag ik me wel eens af.
aantal vietnamezen is niet zo heel groot. chinezen wat meer in europa.

chinese cultuur is gericht op familie, eerbied en beleefdheid, gaat al duizenden jaren zo. ze zijn van nature gastvrij en beleefd en passen zich snel aan. daarnaast zullen veel chinezen tijd doorbrengen in familie/huiselijke kring en anderen niet lastig vallen.

islamitische cultuur is een geweldadige cultuur/geloof waarbij te veel volgelingen te strikt vast houden aan het sprookjesboek.
pi_33605647
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:25 schreef Rasje het volgende:

[..]

Omdat die juist niét geïntegreerd zijn en niét participeren. In ieder geval, minder. Loempia geven, 2.50 ontvangen, daar kun je weinig ruzie door krijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door RichardQuest op 01-01-2006 17:58:54 ]
pi_33605742
Ja, maar de meeste problemen die er nu zijn met moslims, betreft vooral de jongeren (die vaak hier zijn geboren). Wat ik me dus afvraag is waarom er geen problemen zijn met Chinese of Vietnamese jongeren (die hier zijn geboren). Die hebben toch ook hun eigen geloof en cultuur?
  zondag 1 januari 2006 @ 17:57:11 #124
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33605886
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:50 schreef Rasje het volgende:
Ja, maar de meeste problemen die er nu zijn met moslims, betreft vooral de jongeren (die vaak hier zijn geboren). Wat ik me dus afvraag is waarom er geen problemen zijn met Chinese of Vietnamese jongeren (die hier zijn geboren). Die hebben toch ook hun eigen geloof en cultuur?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chinese_cultuur

3 culturen door elkaar heen. gebasseerd op respect en toewijding.

tja...
  zondag 1 januari 2006 @ 18:26:20 #125
137617 Juudmonsterrr
Viva Las Biodome
pi_33606380
quote:

[..]

Precies!

Mijn vriend is Moslim en er is geen enkel probleem met cultuur, normen & waarden.
Alles wordt weer over 1 kam geschoren, net als er in het buitenland wordt gezegd dat elke Hollander weed dealt of gebruikt! Dat is ook niet iedereen!
Ik vind deze examen over normen en waarden dus (best) discriminerend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')