abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33589731
quote:

'Bogarde heeft Van Basten wel in de gaten'

31/12/2005 12:00

Winston Bogarde was de weg naar het voetbalveld, waar hij ooit zoveel indruk maakte als onverzettelijke beul, al vijf jaar kwijt. En omdat hij geen nieuwe geschikte arena kon vinden om zichzelf nogmaals te bewijzen, zette hij een punt achter zijn actieve carrière.

Maar vrees niet, Bogarde is geen milde voetbalpensionado geworden, hij buigt nog altijd voor niemand. Het vuur brandt als nooit tevoren. Vooral de achterstelling van donkere spelers zit hem vreselijk dwars. En daar maakt ook bondscoach Marco van Basten zich schuldig aan, meent Bogarde.

Want waarom zijn Kluivert, Davids, Seedorf, Reiziger, Melchiot, Hasselbaink, Boateng en Zenden geen vaste waarden of zelfs überhaupt geen international meer? 'Ze zijn, op Zenden na, in elk geval een stuk donkerder dan de spelers die nu geselecteerd worden. Ik zie dat niet los van elkaar. Wie dat niet inziet, is blind. Schei toch uit!'
http://www.vi.nl/vi/show/(...)nhome=true/sc=b3cf37

Ik word zo moe van die klote Bogarde.

Kan het misschien zo zijn dat de genoemde spelers misschien uit vorm/ te oud /niet goed genoeg zijn, Winston? Dat je gefrustreerd bent omdat je carriere zo triest geeindigd is, hoef je toch niet af te reageren op alles dat blank is? Wie is hier nou de grootste racist?

Oh ja, Marco van Basten is natuurlijk ook helemaal niet bezig met een lobby voor Salomon Kalou he? Heeft hij elke dag schoensmeer op zijn gezicht, en is hij eigenlijk toch blank?

Ik vind dat de media geen aandacht meer moet besteden aan deze uitgerangeerde voetballer met een uitgesproken treurige mening. Misschien kan hij het beroep nog oppakken dat hij uitgeoefend had als hij geen voetballer was geworden, namelijk crimineel (zijn eigen woorden). Dan draait hij misschien een paar jaartjes de bak in en hoeven we dit soort bullshit niet meer te lezen/ horen.

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_33589798
Ik weet dat veel voetballers dom zijn maar voor Bogarde is het woord dom nog een understatement.

Zit meneer aan de drugs met zijn waanideeën. Wat een calimero .

The white man is keeping us down.
pi_33589810
Och, hij heeft een boek geschreven en wil nu aandacht zodat zijn boek veel gekocht wordt. In Amerika gebeuren dit soort schandalen al jaren, als ik van Basten was dan zou ik Bogarde ook gewoon aanklagen wegens laster of iets dergelijks.

Verder is dit topic en de andere (media-)aandacht exact datgene waar Bogarde op gehoopt heeft met dergelijke uitspraken, beetje dom dus om er een topic over te openen.
Insert signature.
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:54:19 #4
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33589828
Stond een heel interview met hem in de sportweek (komt de quote ook uit). Die ondertoon alleen al staat me niks aan
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 december 2005 @ 19:54:27 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_33589835
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33589867
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33589883
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:53 schreef Insertusername. het volgende:
Och, hij heeft een boek geschreven en wil nu aandacht zodat zijn boek veel gekocht wordt. In Amerika gebeuren dit soort schandalen al jaren, als ik van Basten was dan zou ik Bogarde ook gewoon aanklagen wegens laster of iets dergelijks.

Verder is dit topic en de andere (media-)aandacht exact datgene waar Bogarde op gehoopt heeft met dergelijke uitspraken, beetje dom dus om er een topic over te openen.
Een discussieforum is ook echt een medium om nieuws naar buiten te brengen he?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_33589994
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:56 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Een discussieforum is ook echt een medium om nieuws naar buiten te brengen he?
Als je over een beetje zelfbeheersing en bovenal intellect beschikt had, dan had je dit non-nieuws gewoon links laten liggen. Met dit topic werk je de ware bedoeling van dergelijke uitspraken alleen maar in de hand.

Maargoed, sommige mensen kunnen geen kans ongebruikt laten om even een gekleurde jongen te schoffelen die wat domme uitspraken doet. Want laten we wel wezen, als de uitspraak gedaan was door Boudewijn Zenden die meende dat van Basten hem en andere Limburgers niet selecteert vanwege hun 'afkomst', dan had geen (rechts) haantje ernaar gekraaid.
Insert signature.
pi_33590033
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:00 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Als je over een beetje zelfbeheersing en bovenal intellect beschikt had, dan had je dit non-nieuws gewoon links laten liggen. Met dit topic werk je de ware bedoeling van dergelijke uitspraken alleen maar in de hand.

Maargoed, sommige mensen kunnen geen kans ongebruikt laten om even een gekleurde jongen te schoffelen die wat domme uitspraken doet. Want laten we wel wezen, als de uitspraak gedaan was door Boudewijn Zenden die meende dat van Basten hem en andere Limburgers niet selecteert vanwege hun 'afkomst', dan had geen (rechts) haantje ernaar gekraait.
Het heeft niets met links of rechts te maken, het is gewoon belachelijk. Net zo belachelijk als je andere voorbeeld, al heb ik nog wel begrip voor anti-Limburgsentimenten.
pi_33590122
heb je een hekel aan negers
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:06:41 #11
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590128
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het heeft niets met links of rechts te maken, het is gewoon belachelijk.
Het is inderdaad belachelijk. En aangezien ik een erg hoge dunk heb van het intellect van de gemiddelde FOK!ker had ik gehoopt dat deze slim genoeg is om de reden van dergelijke uitspraak te doorzien en er geen aandacht aan te besteden.
quote:
Net zo belachelijk als je andere voorbeeld, al heb ik nog wel begrip voor anti-Limburgsentimenten.
Dat Limburgers gediscrimineerd worden door de Nederlandse regering is algemeen bekend. Menig topic is daar al aan besteed.
Insert signature.
pi_33590210
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:00 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Maargoed, sommige mensen kunnen geen kans ongebruikt laten om even een gekleurde jongen te schoffelen die wat domme uitspraken doet. Want laten we wel wezen, als de uitspraak gedaan was door Boudewijn Zenden die meende dat van Basten hem en andere Limburgers niet selecteert vanwege hun 'afkomst', dan had geen (rechts) haantje ernaar gekraaid.
Nu wordt het aandacht besteden aan een racistische uitspraak van een zwarte ex-international omgedraaid naar blank racisme. Nee hoor, 'de blanken' zijn altijd schuldig. Zwarte mensen kunnen niet discrimineren omdat ze zwart zijn.
Overigens, waarom kom je meteen met intellect aan zetten? Wil je jezelf als een intellectueel persoon profileren? Het is dan niet bijster slim om tweemaal te reageren in een topic dat er volgens jou helemaal nooit zou moeten zijn, of wel?
pi_33590252
Blanken hebben niet het alleenrecht op discriminatie blijkt maar weer.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_33590277
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:09 schreef Metal_Mart het volgende:
Nu wordt het aandacht besteden aan een racistische uitspraak van een zwarte ex-international omgedraaid naar blank racisme. Nee hoor, 'de blanken' zijn altijd schuldig. Zwarte mensen kunnen niet discrimineren omdat ze zwart zijn.
Overigens, waarom kom je meteen met intellect aan zetten? Wil je jezelf als een intellectueel persoon profileren? Het is dan niet bijster slim om tweemaal te reageren in een topic dat er volgens jou helemaal nooit zou moeten zijn, of wel?
Dat zei ik, the white man is keeping us down .
pi_33590288

Rotkop.
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:13:11 #16
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590295
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:09 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Nu wordt het aandacht besteden aan een racistische uitspraak van een zwarte ex-international omgedraaid naar blank racisme.
Op welke manier is de uitspraak van Bogarde racistisch? Zeker is de uitspraak dom, en misschien zelfs laster, maar ik zou niet weten hoe je de uitspraken van Bogarde als racistisch kunt bestempelen.
quote:
Nee hoor, 'de blanken' zijn altijd schuldig. Zwarte mensen kunnen niet discrimineren omdat ze zwart zijn.
.
quote:
Overigens, waarom kom je meteen met intellect aan zetten? Wil je jezelf als een intellectueel persoon profileren?
Allerminst, je moet wel een zeer aparte denkwijze erop nahouden wil je die conclusie trekken.
quote:
Het is dan niet bijster slim om tweemaal te reageren in een topic dat er volgens jou helemaal nooit zou moeten zijn, of wel?
Het topic is er. Of ik er nou in reageer of niet.
Insert signature.
pi_33590302
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:12 schreef t0y het volgende:
[afbeelding]

Rotkop.
ja dat meisje
pi_33590333
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:13 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

ja dat meisje
En Bogarde niet?

*in profiel kijkt

Geslacht: Man

right...
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:16:26 #19
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590360
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het heeft niets met links of rechts te maken,
Kijk trouwens eens voor de gein welke (misselijkmakende) users er in dit topic gereageerd hebben, en met welke reacties. Het was allemaal zooo te verwachten.
Insert signature.
pi_33590372
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:14 schreef t0y het volgende:

[..]

En Bogarde niet?

*in profiel kijkt

Geslacht: Man

right...
Ik dacht je bedoelt dat meosje

En nee ik ben hetero. En ik heb geen hekel aan negers daarom.
pi_33590392
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:16 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

quote:
Nee hoor, 'de blanken' zijn altijd schuldig. Zwarte mensen kunnen niet discrimineren omdat ze zwart zijn.
zielig hoor
pi_33590394
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:16 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

Ik mag negers in het algemeen ook wel. Hun instelling spreekt me dan ook erg aan, lekker chillen enzo.

Neemt niet weg dat Bogarde een rotkop heeft. Punt.
En met dat meisje, dat komt wel goed
pi_33590425
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:17 schreef t0y het volgende:

[..]

Ik mag negers in het algemeen ook wel. Hun instelling spreekt me dan ook erg aan, lekker chillen enzo.

Neemt niet weg dat Bogarde een rotkop heeft. Punt.
En met dat meisje, dat komt wel goed
bogarde is inderdaad de grootste kwal die er rondliep op de voetbalvelden.
of het met dat meisje nog goedko,mt
pi_33590449
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:18 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

Heb je een hekel aan negers?
pi_33590450
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:18 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

of het met dat meisje nog goedko,mt
Zijn we het daar over eens iig
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:20 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

zaterdag 31 december 2005 @ 20:20:43 #26
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590464
quote:

[..]

Flikker eens op, infantiele tr0ll.
Insert signature.
pi_33590478
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:20 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Flikker eens op, infantiele tr0ll.
Aantal posts: 50 (gemiddeld 42 per dag)

Zozo

ik zou maar flink doorposten als ik jou was, des te eerder word je gebanned. Onzin van jou.
pi_33590495
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:13 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Op welke manier is de uitspraak van Bogarde racistisch? Zeker is de uitspraak dom, en misschien zelfs laster, maar ik zou niet weten hoe je de uitspraken van Bogarde als racistisch kunt bestempelen.
[..]

.
[..]

Allerminst, je moet wel een zeer aparte denkwijze erop nahouden wil je die conclusie trekken.
[..]

Het topic is er. Of ik er nou in reageer of niet.
Eh, hij vindt dat er meer zwarte spelers in het Nederlands elftal moeten zitten. Niet omdat ze beter kunnen voetballen, maar omdat ze zwart zijn. Racisme in zijn zuiverste vorm. Als je dat niet begrijpt heeft het geen zin meer om nog verder op je te reageren.
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:22:01 #29
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590499
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:21 schreef t0y het volgende:

[..]

Aantal posts: 50 (gemiddeld 42 per dag)

Zozo
-9 Relevant.
Insert signature.
pi_33590510
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:22 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

-9 Relevant.
Gelukkig doe jij niet de moderatie
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:23:46 #31
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590531
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:21 schreef Metal_Mart het volgende:
Niet omdat ze beter kunnen voetballen, maar omdat ze zwart zijn.
Tof dat jij dat zo goed weet. Spreek je je homie Winston vaak?
Insert signature.
pi_33590556
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:23 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Tof dat jij dat zo goed weet. Spreek je je homie Winston vaak?
En dan noem je mij infantiel. Je kunt niet eens met een fatsoenlijk antwoord komen. En nee, ik spreek Winston nooit.
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:26:11 #33
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590572
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:25 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

En dan noem je mij infantiel. Je kunt niet eens met een fatsoenlijk antwoord komen.
Ik heb besloten me maar aan het niveau van dit topic aan te passen.
Insert signature.
pi_33590596
quote:

[..]

ik ben zelf half antiliaans dus wat denk je zelf
pi_33590602
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:26 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Zonde van je tijd, op oudejaarsavond.

Wat doe ik hier eigenlijk in hemelsnaam, had 8 uur al weggemoeten.

Naja, prettige jaarwisseling iedereen en zie morgen wel

(verkapt-ik-ga-niet-fokken-met-oud-en-nieuw-post)
pi_33590605
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:26 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

Ach, en nog een nietszeggende one-liner erachteraan.
Tsja, als de argumenten op zijn is dat vaak het laatste redmiddel. Vrij sneu.
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:28:56 #37
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590619
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:28 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ach, en nog een nietszeggende one-liner erachteraan.
Tsja, als de argumenten op zijn is dat vaak het laatste redmiddel. Vrij sneu.
Insert signature.
pi_33590632
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:49 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ik vind dat de media geen aandacht meer moet besteden aan deze uitgerangeerde voetballer.

Krekker is de bom!
pi_33590638
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:27 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

Je zei dat je Winston een kwal vindt. Iets dergelijks heb ik ook gezegd. En aan mij vroeg je toen meteen of ik een hekel aan negers heb. Dus ik dacht, ik stel dezelfde vraag maar even aan jou.
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:30:13 #40
137793 Insertusername.
Insert ondertitel.
pi_33590651
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:27 schreef t0y het volgende:
(verkapt-ik-ga-niet-fokken-met-oud-en-nieuw-post)
Die pik ik ook nog even mee. Tot ziens!
Insert signature.
pi_33590666
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:21 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Eh, hij vindt dat er meer zwarte spelers in het Nederlands elftal moeten zitten. Niet omdat ze beter kunnen voetballen, maar omdat ze zwart zijn.
Waar in het door jouw aangehaalde stuk tekst zegt hij dat
Krekker is de bom!
pi_33590673
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:28 schreef Insertusername. het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_33590696
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:27 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

Je bent zelf half Antillaans en nog schijn je te denken dat Antilliaan synononiem is voor neger?
Krekker is de bom!
pi_33590701
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar in het door jouw aangehaalde stuk tekst zegt hij dat
Dat impliceer je toch door te zeggen dat er te weinig zwarte voetballers worden geselecteerd? Hij heeft het verder niet over hun kwaliteiten, maar alleen over hun huidskleur. Je wilt toch niet zeggen dat je dat echt niet begrijpt he?
pi_33590747
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:32 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Dat implicieer je toch door te zeggen dat er te weinig zwarte voetballers worden geselecteerd? Hij heeft het verder niet over hun kwaliteiten, maar alleen over hun huidskleur. Je wilt toch niet zeggen dat je dat echt niet begrijpt he?
Waar zegt hij dat er te weinig zwarte spelers worden geselecteerd? Quote dat stuk dan even?

Enige wat ik hem zie zeggen is dat een aantal spelers niet meer wordt geselecteerd puur omdat ze zwart zijn. Absoluut niet hetzelfde.
Krekker is de bom!
pi_33590823
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar zegt hij dat er te weinig zwarte spelers worden geselecteerd? Quote dat stuk dan even?

Enige wat ik hem zie zeggen is dat een aantal spelers niet meer wordt geselecteerd puur omdat ze zwart zijn. Absoluut niet hetzelfde.
Ok, laat me dit even samenvatten: Bogarde wil dat er meer zwarte spelers geselecteerd worden. Hij noemt een rijtje daarbij. Hij vindt dus dat er op dit moment te weinig zwarte spelers geselecteerd worden, want hij wil er meer.

Maar zeggen dat er een aantal spelers niet meer worden geselecteerd omdat ze zwart zijn is dus niet hetzelfde?

Dus Bogarde vindt het erg dat een aantal zwarte spelers niet geselecteerd worden, maar hij wil eigenlijk niet dat ze geselecteerd worden?
pi_33591084
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:39 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ok, laat me dit even samenvatten: Bogarde wil dat er meer zwarte spelers geselecteerd worden. Hij noemt een rijtje daarbij. Hij vindt dus dat er op dit moment te weinig zwarte spelers geselecteerd worden, want hij wil er meer.

Maar zeggen dat er een aantal spelers niet meer worden geselecteerd omdat ze zwart zijn is dus niet hetzelfde?

Dus Bogarde vindt het erg dat een aantal zwarte spelers niet geselecteerd worden, maar hij wil eigenlijk niet dat ze geselecteerd worden?
Nogmaals, zeggen dat een aantal spelers niet geselecteerd worden omdat ze zwart zijn is het niet zelfde als van mening zijn dat een aantal spelers moet worden geselecteerd, niet omdat ze beter kunnen voetballen, maar omdat ze zwart zijn. Dat begrijp je zelf toch ook wel?

Hij noemt namelijk een rijtje voetballers waarvan hij vindt dat ze eigenlijk wel op het veld hadden moeten staan. In dit rijtje noemt hij Zenden ook. Lijkt mij dat hij daarmee zogenaamd wil beweren dat deze spelers qua voetbal talent nu eenmaal beter zijn, maar dat ze, op Zenden na, niet worden geselecteerd vanwege hun huidskleur.

Wanneer je spelers puur op zwarte huidskleur selecteert, hoort Zenden er immers niet tussen.
Krekker is de bom!
pi_33591844
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nogmaals, zeggen dat een aantal spelers niet geselecteerd worden omdat ze zwart zijn is het niet zelfde als van mening zijn dat een aantal spelers moet worden geselecteerd, niet omdat ze beter kunnen voetballen, maar omdat ze zwart zijn. Dat begrijp je zelf toch ook wel?

Hij noemt namelijk een rijtje voetballers waarvan hij vindt dat ze eigenlijk wel op het veld hadden moeten staan. In dit rijtje noemt hij Zenden ook. Lijkt mij dat hij daarmee zogenaamd wil beweren dat deze spelers qua voetbal talent nu eenmaal beter zijn, maar dat ze, op Zenden na, niet worden geselecteerd vanwege hun huidskleur.

Wanneer je spelers puur op zwarte huidskleur selecteert, hoort Zenden er immers niet tussen.
Tsja, dan kan ik de wedervraag stellen: waar zegt hij dat hij ze qua voetbaltalent beter vindt? Dat staat er ook niet in. Dus dat impliceer jij ook maar...
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:34:00 #49
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33591876
Die gast is echt gemaakt om zijn hele leven op een suikerplantage te werken.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:35:08 #50
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33591894
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel gelezen eigenlijk?
Hup, aan het werk!
pi_33592030
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:32 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Tsja, dan kan ik de wedervraag stellen: waar zegt hij dat hij ze qua voetbaltalent beter vindt? Dat staat er ook niet in. Dus dat impliceer jij ook maar...
Ik doe ook geen stellige uitspraken zoals jij.
Het enige dat ik in eerste instantie probeerde aan te geven, is dat hetgeen jij beweert nergens uit de tekst valt te halen en dat het puur een eigen interpretatie is. Om deze reden is jouw stellige bewering dat Bogarde een racitische uitspraak heeft gedaan dus gebaseerd op jouw persoonlijke interpretatie en vermoeden van wat wellicht de achterliggende gedachte van zijn uitspraak zou kunnen zijn.

Met andere woorden: in het door jou aangehaalde stuk staat nergens een racistische uitspraak van Bogarde zoals jij eerder beweerde. De achterliggende motieven ZOUDEN WELLICHT racistisch kunnen zijn, maar dat valt in ieder geval NIET uit de tekst op te maken.
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:35 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel gelezen eigenlijk?
Nee, ik ga inhoudelijk op het artikel in zonder het gelezen te hebben
Krekker is de bom!
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:45:01 #52
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33592045
Je hebt het in elk geval niet goed begrepen dan. Lees het artikel nog eens goed en dan met name het stukje over Zenden. Bogarde geeft heel duidelijk aan wat in zijn ogen de oorzaken zijn.

Ik raad je echt aan om je kennis van begrijpend lezen eens wat bij te schaven.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:47:36 #53
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_33592088
Als je hem in de vla gooit.. heb je dan winston biogarde?
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_33592134
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef Ciurlizza het volgende:
Je hebt het in elk geval niet goed begrepen dan. Lees het artikel nog eens goed en dan met name het stukje over Zenden. Bogarde geeft heel duidelijk aan wat in zijn ogen de oorzaken zijn.

Ik raad je echt aan om je kennis van begrijpend lezen eens wat bij te schaven.
Oh nee hoor, dat lijkt mij overbodig:
quote:
Want waarom zijn Kluivert, Davids, Seedorf, Reiziger, Melchiot, Hasselbaink, Boateng en Zenden geen vaste waarden of zelfs überhaupt geen international meer? 'Ze zijn, op Zenden na, in elk geval een stuk donkerder dan de spelers die nu geselecteerd worden. Ik zie dat niet los van elkaar. Wie dat niet inziet, is blind. Schei toch uit!'
Volgens dit stuk geeft Bogarde aan dat in zijn ogen de oorzaken van het niet selecteren, op Zenden na, bij de zwarte huidskleur v/d spelers ligt (zoals ik al tig keer in voorgaande posts heb gezegd).

Dit is echter heel wat anders dan dat Bogarde gezegd zou hebben dat deze spelers moeten worden geselecteerd puur vanwege hun zwarte huidskleur zoals Metal_Mart eerder beweerde. Sterker nog, waarom anders zou hij zich ook af vragen of iemand als Zenden geen vaste waarde meer heeft.

Maar als jij het anders ziet, voel jij vrij mij te verbeteren. Graag met verwijzingen naar de tekst.
Krekker is de bom!
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:53:20 #55
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33592186
Bogarde beschuldigt Van Basten van racisme. Hij zou die spelers wel selecteren, puur omdat ze donker zijn, niet omdat ze zo geweldig presteren, want dat doen ze totaal niet. Zenden is de excuusblanke. Overigens is Zenden zwaar geblesseerd, dus niet zo raar dat Zenden niet wordt geselecteerd en een behoorlijk domme opmerking van Lex Goudsmit.

Het trieste gehuilebalk van Bogarde begint echt hele zielige vormen aan te nemen. Dat boek van hem is ook alweer zoiets.
Hup, aan het werk!
pi_33592207
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:47 schreef GSi het volgende:
Als je hem in de vla gooit.. heb je dan winston biogarde?
pi_33592331
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:53 schreef Ciurlizza het volgende:
Bogarde beschuldigt Van Basten van racisme. Hij zou die spelers wel selecteren, puur omdat ze donker zijn, niet omdat ze zo geweldig presteren, want dat doen ze totaal niet. Zenden is de excuusblanke. Overigens is Zenden zwaar geblesseerd, dus niet zo raar dat Zenden niet wordt geselecteerd en een behoorlijk domme opmerking van Lex Goudsmit.
Dat is wat jij ervan maakt. Nogmaals, ik heb het hier puur over wat uit de tekst te halen valt. Over de daadwerkelijk prestaties v/d spelers en hun kunnen wordt verder ook niks gerept. Daarnaast lijkt dat mij sowieso altijd iets wat te betwisten valt. Om deze reden kun je dus absoluut niet hardmaken dat Bogarde deze spelers zou selecteren puur omdat ze donker zijn en dus niet vanwege hun voetbal-talent.

Dus voor de zoveelste keer: jij mag best jouw vermoeden hebben dat Bogarde spelers zou selecteren puur omdat ze zwart zijn, misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Mijn punt is echter: dat is in openingspost aangehaalde stuk nergens een racistische uitspraak van Bogarde staat. De achterliggende motieven ZOUDEN WELLICHT racistisch kunnen zijn, maar dat valt in ieder geval NIET uit de tekst op te maken.

Lijkt me dus niet dat er iets mis is met mijn begrijpend-lezen vaardigheden.
quote:
Het trieste gehuilebalk van Bogarde begint echt hele zielige vormen aan te nemen. Dat boek van hem is ook alweer zoiets.
Ik volg zijn uitspraken verder niet, maar ik vind dit inderdaad triest gejank van hem ja. Daar ging het mij alleen niet om in mijn vorige posts.
Krekker is de bom!
  zaterdag 31 december 2005 @ 22:08:35 #58
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33592399
Dat is niet wat ik er van maak, dat is zoals het is. Ik zou ook het boek van Bogarde maar eens lezen, dan kun je zijn geblaat wat beter in 'n context plaatsen. Dat werkt echt heel verhelderend. Ik denk niet dat 'n bibliotheek dat schotschrift in de collectie heeft, dus je zult het moeten kopen. Duur kan het in elk geval nooit zijn.

Dan blijven er een stel negroïde spelers over die op basis van het vertoonde spel nooit en te nimmer (meer) in aanmerking komen voor Oranje of spelers die zich in het verleden en heden veelvuldig hebben misdragen bij Oranje of bij hun club.
Zenden is opgenomen als de excuusblanke en nota bene zwaar geblesseerd. Die kunnen we dus doorstrepen van zijn lijstje.

Eerst dat boek, nu dit weer. Je zou bijna denken dat deze onbenul door de KKK wordt betaald om wat lompe uitspraken te doen.
Hup, aan het werk!
pi_33592509
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 22:08 schreef Ciurlizza het volgende:
Dat is niet wat ik er van maak, dat is zoals het is. Ik zou ook het boek van Bogarde maar eens lezen, dan kun je zijn geblaat wat beter in 'n context plaatsen.
De voetbalwereld-context ging het mij verder niet om. Het ging mij puur om het slechte begrijpend lezen en dan met name de beweringen dat iets in de aangehaalde tekst stond, terwijl het er helemaal niet in stond. Het is op basis van de bronnen die hier zijn aangehaald dus wel wat jij ervan maakt. Integenstelling tot wat Metal_Mart in eerste instantie beweerde.

Aangezien ik absoluut geen voetbalfan ben, ben ik overigens totaal niet geinteresseerd in het geblaat van een of andere domme voetballer, dus dat boek zou ik niet eens lezen wanneer men mij geld toegaf.

Maar voel je vrij om er verder over te discussieren in dit topic. Over het daadwerkelijke wel of niet anti-blank-denken van Bogarde zul je mij ook geen uitspraken horen doen.
Krekker is de bom!
  zaterdag 31 december 2005 @ 22:19:01 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33592530
De Kabel moet terug .

.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_33592565
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 22:19 schreef Posdnous het volgende:
De Kabel moet terug .

.
Dat fijne stel hebben we ook gehad. Eerst was Dick Advokaat de racist nu van Basten. Voetbalnegerhuilies
pi_33592667
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 22:21 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Voetbalnegerhuilies
En ja, daar vallen de voetbalnegerhuilies dus ook onder.
Krekker is de bom!
pi_33592955
Ach joh, dat komt gewoon omdat die Bogarde net zoals vrijwel alle Antillianen en Arabieren is. Vol met haat jegens het westen en blanken. Maar natuurlijk wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Het is nu eenmaal zo dat alleen blanken racistisch kunnen zijn, weet je wel swa. Omgekeerd bestaat niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33592968
Hij heeft wel in zekere zin gelijk. Ik weet niet of het uit racisme is, maar het is wel raar dat die goeie voetballers die Bogarde noemt vervangen worden door een paar matige kneuzen die zelfs in de Eredivisie middelmatig voetballen...
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_33593010
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 22:47 schreef StefanP het volgende:
Ach joh, dat komt gewoon omdat die Bogarde net zoals vrijwel alle Antillianen en Arabieren is. Vol met haat jegens het westen en blanken. Maar natuurlijk wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Het is nu eenmaal zo dat alleen blanken racistisch kunnen zijn, weet je wel swa. Omgekeerd bestaat niet.
Of jij bent vol haat jegens vrijwel alle Antillianen en Arabieren. Kan natuurlijk ook.

Kan uiteraard ook beide zijn.
Krekker is de bom!
  zondag 1 januari 2006 @ 00:24:30 #66
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33594285
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 22:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De voetbalwereld-context ging het mij verder niet om. Het ging mij puur om het slechte begrijpend lezen en dan met name de beweringen dat iets in de aangehaalde tekst stond, terwijl het er helemaal niet in stond. Het is op basis van de bronnen die hier zijn aangehaald dus wel wat jij ervan maakt. Integenstelling tot wat Metal_Mart in eerste instantie beweerde.

Aangezien ik absoluut geen voetbalfan ben, ben ik overigens totaal niet geinteresseerd in het geblaat van een of andere domme voetballer, dus dat boek zou ik niet eens lezen wanneer men mij geld toegaf.

Maar voel je vrij om er verder over te discussieren in dit topic. Over het daadwerkelijke wel of niet anti-blank-denken van Bogarde zul je mij ook geen uitspraken horen doen.
De voetbalwereld-context is natuurlijk wel van belang, aangezien Bogarde een ex-voetballer is en voortdurend commentaar levert op de voetbalwereld en er zelfs een boek aan gewijd heeft. Allemaal toch echt wel van belang om het één en ander in de juiste context te kunnen plaatsen.
Hup, aan het werk!
  zondag 1 januari 2006 @ 00:25:08 #67
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33594288
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 22:48 schreef retteketet het volgende:
Hij heeft wel in zekere zin gelijk. Ik weet niet of het uit racisme is, maar het is wel raar dat die goeie voetballers die Bogarde noemt vervangen worden door een paar matige kneuzen die zelfs in de Eredivisie middelmatig voetballen...
Die zogenaamd goede voetballers die Lex Goudsmit noemt bakken er allemaal niets (meer) van.
Hup, aan het werk!
  zondag 1 januari 2006 @ 13:13:09 #68
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33599548
quote:
Op zondag 1 januari 2006 00:24 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

De voetbalwereld-context is natuurlijk wel van belang, aangezien Bogarde een ex-voetballer is en voortdurend commentaar levert op de voetbalwereld en er zelfs een boek aan gewijd heeft. Allemaal toch echt wel van belang om het één en ander in de juiste context te kunnen plaatsen.
Mee eens. Maar nog steeds geen reden om, zoals Metal_Mart in eerste instantie deed, te beweren dat in de tekst staat dat betreffend voetballer een bepaald iets heeft beweerd, terwijl dit dus niet het geval is.
Krekker is de bom!
  zondag 1 januari 2006 @ 13:33:57 #69
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33599987
Wat een zielige vertoning van Bogarde. Proberen je boek aan hogere verkoopcijfers te helpen door wat loze uitspraken over van Basten te doen. Pas als er een Nederlands elftal zou staan met daarin alleen blanken (wat dus geen afspiegeling is van de samenleving) die qua voetbalkwaliteiten minder zijn dan hun donkere landgenoten, zou ik op grond daarvan twijfels hebben bij het selectiebeleid. Van Basten selecteert echter zowel blanke spelers als donkere spelers. Er is mijn inziens zeker geen sprake van een racistisch selectiebeleid. Voorbeeld: van Basten selecteert Davids en Emanuelson wel, maar Mark van Bommel laat hij thuis. Moet van Bommel dan ook maar gaan mekkeren dat hij wordt achtergesteld omdat hij blank is?
Ik wordt soms zo moe van dat gezeur dat blanken niets liever doen dan zwarten discrimineren. Wanneer sommige zwarten hun zin niet krijgen, wijzen ze al gauw met hun beschuldigende vinger naar blanken in plaats van zichzelf eens onder de loep te nemen, want blanken beschuldigen van racisme is natuurlijk makkelijker. Dit geval van Bogarde is niks anders dan het gezeur van een uitgerangeerde voetballer die over de rug van een ander nog graag wat centen wil binnen slepen, voordat hij helemaal niet meer interessant wordt gevonden.
pi_33600115
Overigens kwam ik een tijdje terug via google op (volgens mij) een stormfront-topic waarin Van Basten uitgeroepen werd tot 'nikkerpijper van het jaar'. 't Is ook nooit goed.
pi_33600165
Ik weet niet of ik ernaar mag linken, maar hier is het betreffende nazi-wannabe-gejank te vinden.
pi_33600279
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je bent zelf half Antillaans en nog schijn je te denken dat Antilliaan synononiem is voor neger?
sorry maar een antiliaan,surinamer,afrikaan,afro amerikaan zijn toch allemaal negers.
Zelfs surinamers en antilianen komen oorspronkelijk uit afrika dus.
pi_33600292
foutje.
  zondag 1 januari 2006 @ 13:49:03 #74
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_33600343
quote:
Op zondag 1 januari 2006 13:41 schreef heiden6 het volgende:
Ik weet niet of ik ernaar mag linken, maar hier is het betreffende nazi-wannabe-gejank te vinden.
die gasten blijven grappig
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_33601254
RESPECT MAN!

DEZE NIKKER BUIGT VOOR NIEMAND!

AIGHT!

WEET JE WEL DAT HIJ MISSY, 50 CENT EN BLACKSTREET NAAR NEDERLAND HEEFT GEHAALD?!?

BEETJE RESPECT GRAAG!

blackstreet

"We all have to stick together. I'll be behind the team on Saturday roaring them on, and I know the fans will do the same."
pi_33601261
quote:
Op zondag 1 januari 2006 13:46 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

sorry maar een antiliaan,surinamer,afrikaan,afro amerikaan zijn toch allemaal negers.
'Nederlanders' ook.
pi_33602176
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:27 schreef H00psta het volgende:
WEET JE WEL DAT HIJ MISSY, 50 CENT EN BLACKSTREET NAAR NEDERLAND HEEFT GEHAALD?!?
Nou dan moet hij toch wat aan zijn marketing beleid doen, want dat is me volledig voorbij gegaan. Alleen Missy haalde achter de pers nog omdat ze een waardeloze show weg gaf
pi_33602606
quote:
RESPECT MAN!

AIGHT!

BEETJE RESPECT GRAAG!

blackstreet

Reden te meer om een hekel aan die kneus te hebben

En wat moeten die debiele smilies voorstellen? Een boze neger?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 1 januari 2006 @ 15:36:28 #79
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_33602923
Wat een gek!
pi_33602970
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:21 schreef kamagurka het volgende:

[..]

En wat moeten die debiele smilies voorstellen? Een boze neger?
doe normaal
  zondag 1 januari 2006 @ 16:00:22 #81
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33603382
quote:
Op zondag 1 januari 2006 13:46 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

Suriname ethnic groups:
Hindustani (also known locally as "East Indians"; their ancestors emigrated from northern India in the latter part of the 19th century) 37%, Creole (mixed white and black) 31%, Javanese 15%, "Maroons" (their African ancestors were brought to the country in the 17th and 18th centuries as slaves and escaped to the interior) 10%, Amerindian 2%, Chinese 2%, white 1%, other 2%

Nederlandse Antillen ethnic groups:
mixed black 85%, Carib Amerindian, white, East Asian

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/index.html

Maar oorspronkelijk komen we waarschijnlijk allemaal uit Afrika ja, blanke ras incluis .
Krekker is de bom!
  zondag 1 januari 2006 @ 16:04:53 #82
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_33603458
quote:
RESPECT MAN!

AIGHT!

BEETJE RESPECT GRAAG!

blackstreet

Ten eerste wil ik melden dat je jezelf aan 't dissen bent; nikker/neger is namelijk een scheldwoord, het stamt af van de Afrikaanse slaven die naar Amerika getransporteerd werden om daar te werken op de katoenplantages.

Ten tweede, het woord "aight" is in mijn vocabulair, gebaseerd op het Algemeen Beschaafd Neederlandsch, niet terug te vinden.

Als laatste, kun je mij uitleggen waarom Winston Bogarde Missy, 50 Cent en Blackstreet naar Nederland heeft gehaald? Mijns inziens heeft Winston Bogarde enkel de rol van B.A. Baracus subliem vertolkt op de Nederlandse velden.

O ja, deze "neger" is uitgerangeerd. Net zoals Rintje Ritsma. Stop met sporten als je je hoogtepunt allang gepasseerd bent! Ga een juwelierszaak beginnen, doe wat!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zondag 1 januari 2006 @ 16:09:07 #83
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33603559
quote:
RESPECT MAN!

AIGHT!

BEETJE RESPECT GRAAG!

blackstreet

Mag ik je bij deze nomineren tot forumkneus 2006?
Krekker is de bom!
  zondag 1 januari 2006 @ 16:12:41 #84
38549 dewd
100% pure
pi_33603642
Misschien moet hij ook eens naar het afgelopen onder de 20 tournooi kijken. Daar zorgde de de wedstrijd tussen Nederland en nigeria voor een extra dimensie omdat bijna niet te zien was wie voor welk land speelde.
  zondag 1 januari 2006 @ 16:54:44 #85
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33604459
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:12 schreef dewd het volgende:
Misschien moet hij ook eens naar het afgelopen onder de 20 tournooi kijken. Daar zorgde de de wedstrijd tussen Nederland en nigeria voor een extra dimensie omdat bijna niet te zien was wie voor welk land speelde.
Los van dat je zwaar overdrijft, zijn de nigeriaanse negers volgens mij over het algemeen een stuk donkerder.
Krekker is de bom!
pi_33604820
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Los van dat je zwaar overdrijft, zijn de nigeriaanse negers volgens mij over het algemeen een stuk donkerder.
En een stuk groter.... dat waren toch stiekem allemaal 20-plussers?
pi_33606070
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:04 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ten eerste wil ik melden dat je jezelf aan 't dissen bent; nikker/neger is namelijk een scheldwoord, het stamt af van de Afrikaanse slaven die naar Amerika getransporteerd werden om daar te werken op de katoenplantages.

Ten tweede, het woord "aight" is in mijn vocabulair, gebaseerd op het Algemeen Beschaafd Neederlandsch, niet terug te vinden.

Als laatste, kun je mij uitleggen waarom Winston Bogarde Missy, 50 Cent en Blackstreet naar Nederland heeft gehaald? Mijns inziens heeft Winston Bogarde enkel de rol van B.A. Baracus subliem vertolkt op de Nederlandse velden.

O ja, deze "neger" is uitgerangeerd. Net zoals Rintje Ritsma. Stop met sporten als je je hoogtepunt allang gepasseerd bent! Ga een juwelierszaak beginnen, doe wat!
Je maakt jezelf echt heel belachelijk... je trol poging is mislukt...

Hier bij BOL te koop voor maar 18.50
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mag ik je bij deze nomineren tot forumkneus 2006?
Nee jij bent een feest
"We all have to stick together. I'll be behind the team on Saturday roaring them on, and I know the fans will do the same."
pi_33607068
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:38 schreef Wesfrdam het volgende:

[..]

doe normaal
Zeg dat maar tegen je 50 cent-minnende vriend
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33607276
quote:
RESPECT MAN!

AIGHT!

BEETJE RESPECT GRAAG!

blackstreet

als ie naar 50 cent luistert dan mag hij helemaal optiefen.
pi_33607923
quote:
Op zondag 1 januari 2006 00:25 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Die zogenaamd goede voetballers die Lex Goudsmit noemt bakken er allemaal niets (meer) van.
Wat een onzin. Davids, Kluivert en Seedorf zijn echt wel beter dan Kuyt, Van Nistelrooy en Van der Vaart, om maar een paar spelers te noemen. Goeie technische spelers selecteren, in plaats van domme dravers/krachtpatsers
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_33607987
quote:
Op zondag 1 januari 2006 19:40 schreef retteketet het volgende:

[..]

Wat een onzin. Davids, Kluivert en Seedorf zijn echt wel beter dan Kuyt, Van Nistelrooy en Van der Vaart, om maar een paar spelers te noemen. Goeie technische spelers selecteren, in plaats van domme dravers/krachtpatsers
Davids ben ik met je eens. maar Seedorf heeft nog nooit goed gespeeld in Oranje, en Kluivert zit de laatste 2 jaar alleen maar op de bank bij verschillende clubs en scoort nauwelijks.
  zondag 1 januari 2006 @ 19:45:11 #92
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_33608050
quote:
Vooral de achterstelling van donkere spelers zit hem vreselijk dwars. En daar maakt ook bondscoach Marco van Basten zich schuldig aan, meent Bogarde
Jah man, allemaal rasisme, en discriminatie. Winston kruip even terug onder je steen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 2 januari 2006 @ 00:34:18 #93
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_33615167
Ja, het is allemaal de schuld vd blanken
pi_33616653
O mijn god, ik zie net dat plaatje van dat boek, heet dat echt deze neger buigt voor niemand???? Stompzinnige zool dat ie is. De haat en afgunst druipt er van af.

Ik ga morgen een boek schrijven getiteld deze blanke buigt voor niemand. Hoe lang denk je dat het zal duren voor ik een uitgever zal vinden?

Typisch voorbeeldje weer dat racisme alleen bestaat in het geval van blanken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33621476
quote:
Op zondag 1 januari 2006 18:08 schreef H00psta het volgende:

[..]

Je maakt jezelf echt heel belachelijk... je trol poging is mislukt...

[afbeelding]

Hier bij BOL te koop voor maar 18.50
[..]

Nee jij bent een feest
En hier ben ik het mee eens
  maandag 2 januari 2006 @ 13:10:26 #96
137617 Juudmonsterrr
Viva Las Biodome
pi_33622790
Hahahahaha, ik vind dat er veel rasicme is in Nederland, maar Bogarde gaat toch wat te ver hoor!
Alles waar iemand een beslissing over heeft gemaakt en wat voor hem niet positief is, maar gooien op het motto: "HET IS EEN RACIST!"
Hoe krijg je haat!
Maar ik kan er om lachen hahaha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')