http://www.vi.nl/vi/show/(...)nhome=true/sc=b3cf37quote:
'Bogarde heeft Van Basten wel in de gaten'
31/12/2005 12:00
Winston Bogarde was de weg naar het voetbalveld, waar hij ooit zoveel indruk maakte als onverzettelijke beul, al vijf jaar kwijt. En omdat hij geen nieuwe geschikte arena kon vinden om zichzelf nogmaals te bewijzen, zette hij een punt achter zijn actieve carrière.
Maar vrees niet, Bogarde is geen milde voetbalpensionado geworden, hij buigt nog altijd voor niemand. Het vuur brandt als nooit tevoren. Vooral de achterstelling van donkere spelers zit hem vreselijk dwars. En daar maakt ook bondscoach Marco van Basten zich schuldig aan, meent Bogarde.
Want waarom zijn Kluivert, Davids, Seedorf, Reiziger, Melchiot, Hasselbaink, Boateng en Zenden geen vaste waarden of zelfs überhaupt geen international meer? 'Ze zijn, op Zenden na, in elk geval een stuk donkerder dan de spelers die nu geselecteerd worden. Ik zie dat niet los van elkaar. Wie dat niet inziet, is blind. Schei toch uit!'
Een discussieforum is ook echt een medium om nieuws naar buiten te brengen he?quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:53 schreef Insertusername. het volgende:
Och, hij heeft een boek geschreven en wil nu aandacht zodat zijn boek veel gekocht wordt. In Amerika gebeuren dit soort schandalen al jaren, als ik van Basten was dan zou ik Bogarde ook gewoon aanklagen wegens laster of iets dergelijks.
Verder is dit topic en de andere (media-)aandacht exact datgene waar Bogarde op gehoopt heeft met dergelijke uitspraken, beetje dom dus om er een topic over te openen.
Als je over een beetje zelfbeheersing en bovenal intellect beschikt had, dan had je dit non-nieuws gewoon links laten liggen. Met dit topic werk je de ware bedoeling van dergelijke uitspraken alleen maar in de hand.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:56 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Een discussieforum is ook echt een medium om nieuws naar buiten te brengen he?
Het heeft niets met links of rechts te maken, het is gewoon belachelijk. Net zo belachelijk als je andere voorbeeld, al heb ik nog wel begrip voor anti-Limburgsentimenten.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:00 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Als je over een beetje zelfbeheersing en bovenal intellect beschikt had, dan had je dit non-nieuws gewoon links laten liggen. Met dit topic werk je de ware bedoeling van dergelijke uitspraken alleen maar in de hand.
Maargoed, sommige mensen kunnen geen kans ongebruikt laten om even een gekleurde jongen te schoffelen die wat domme uitspraken doet. Want laten we wel wezen, als de uitspraak gedaan was door Boudewijn Zenden die meende dat van Basten hem en andere Limburgers niet selecteert vanwege hun 'afkomst', dan had geen (rechts) haantje ernaar gekraait.
Het is inderdaad belachelijk. En aangezien ik een erg hoge dunk heb van het intellect van de gemiddelde FOK!ker had ik gehoopt dat deze slim genoeg is om de reden van dergelijke uitspraak te doorzien en er geen aandacht aan te besteden.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het heeft niets met links of rechts te maken, het is gewoon belachelijk.
Dat Limburgers gediscrimineerd worden door de Nederlandse regering is algemeen bekend. Menig topic is daar al aan besteed.quote:Net zo belachelijk als je andere voorbeeld, al heb ik nog wel begrip voor anti-Limburgsentimenten.
Nu wordt het aandacht besteden aan een racistische uitspraak van een zwarte ex-international omgedraaid naar blank racisme.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:00 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Als je over een beetje zelfbeheersing en bovenal intellect beschikt had, dan had je dit non-nieuws gewoon links laten liggen. Met dit topic werk je de ware bedoeling van dergelijke uitspraken alleen maar in de hand.
Maargoed, sommige mensen kunnen geen kans ongebruikt laten om even een gekleurde jongen te schoffelen die wat domme uitspraken doet. Want laten we wel wezen, als de uitspraak gedaan was door Boudewijn Zenden die meende dat van Basten hem en andere Limburgers niet selecteert vanwege hun 'afkomst', dan had geen (rechts) haantje ernaar gekraaid.
Dat zei ik, the white man is keeping us downquote:Op zaterdag 31 december 2005 20:09 schreef Metal_Mart het volgende:
Nu wordt het aandacht besteden aan een racistische uitspraak van een zwarte ex-international omgedraaid naar blank racisme.Nee hoor, 'de blanken' zijn altijd schuldig.
Zwarte mensen kunnen niet discrimineren omdat ze zwart zijn.
Overigens, waarom kom je meteen met intellect aan zetten? Wil je jezelf als een intellectueel persoon profileren?Het is dan niet bijster slim om tweemaal te reageren in een topic dat er volgens jou helemaal nooit zou moeten zijn, of wel?
Op welke manier is de uitspraak van Bogarde racistisch? Zeker is de uitspraak dom, en misschien zelfs laster, maar ik zou niet weten hoe je de uitspraken van Bogarde als racistisch kunt bestempelen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:09 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Nu wordt het aandacht besteden aan een racistische uitspraak van een zwarte ex-international omgedraaid naar blank racisme.![]()
quote:Nee hoor, 'de blanken' zijn altijd schuldig.Zwarte mensen kunnen niet discrimineren omdat ze zwart zijn.
Allerminst, je moet wel een zeer aparte denkwijze erop nahouden wil je die conclusie trekken.quote:Overigens, waarom kom je meteen met intellect aan zetten? Wil je jezelf als een intellectueel persoon profileren?![]()
Het topic is er. Of ik er nou in reageer of niet.quote:Het is dan niet bijster slim om tweemaal te reageren in een topic dat er volgens jou helemaal nooit zou moeten zijn, of wel?
En Bogarde niet?quote:
Kijk trouwens eens voor de gein welke (misselijkmakende) users er in dit topic gereageerd hebben, en met welke reacties. Het was allemaal zooo te verwachten.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het heeft niets met links of rechts te maken,
Ik dacht je bedoelt dat meosjequote:Op zaterdag 31 december 2005 20:14 schreef t0y het volgende:
[..]
En Bogarde niet?
*in profiel kijkt
Geslacht: Man
right...
quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:16 schreef Wesfrdam het volgende:
[..]
Ik dacht je bedoelt dat meosje![]()
En nee ik ben hetero. En ik heb geen hekel aan negers daarom.![]()
zielig hoorquote:Nee hoor, 'de blanken' zijn altijd schuldig. Zwarte mensen kunnen niet discrimineren omdat ze zwart zijn.
Ik mag negers in het algemeen ook wel. Hun instelling spreekt me dan ook erg aan, lekker chillen enzo.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:16 schreef Wesfrdam het volgende:
[..]
Ik dacht je bedoelt dat meosje![]()
En nee ik ben hetero. En ik heb geen hekel aan negers daarom.![]()
bogarde is inderdaad de grootste kwal die er rondliep op de voetbalvelden.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:17 schreef t0y het volgende:
[..]
Ik mag negers in het algemeen ook wel. Hun instelling spreekt me dan ook erg aan, lekker chillen enzo.
Neemt niet weg dat Bogarde een rotkop heeft. Punt.
En met dat meisje, dat komt wel goed![]()
Heb je een hekel aan negers?quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:18 schreef Wesfrdam het volgende:
[..]
bogarde is inderdaad de grootste kwal die er rondliep op de voetbalvelden.![]()
Zijn we het daar over eens iigquote:Op zaterdag 31 december 2005 20:18 schreef Wesfrdam het volgende:
[..]
bogarde is inderdaad de grootste kwal die er rondliep op de voetbalvelden.![]()
of het met dat meisje nog goedko,mt![]()
quote:
Aantal posts: 50 (gemiddeld 42 per dag)quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:20 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Flikker eens op, infantiele tr0ll.
Eh, hij vindt dat er meer zwarte spelers in het Nederlands elftal moeten zitten. Niet omdat ze beter kunnen voetballen, maar omdat ze zwart zijn. Racisme in zijn zuiverste vorm. Als je dat niet begrijpt heeft het geen zin meer om nog verder op je te reageren.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:13 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Op welke manier is de uitspraak van Bogarde racistisch? Zeker is de uitspraak dom, en misschien zelfs laster, maar ik zou niet weten hoe je de uitspraken van Bogarde als racistisch kunt bestempelen.
[..].
[..]
Allerminst, je moet wel een zeer aparte denkwijze erop nahouden wil je die conclusie trekken.
[..]
Het topic is er. Of ik er nou in reageer of niet.
-9 Relevant.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:21 schreef t0y het volgende:
[..]
Aantal posts: 50 (gemiddeld 42 per dag)
Zozo
Gelukkig doe jij niet de moderatiequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |