Was niet vanwege jou, maar vanwege die reacties. Ik wou dat topic even opruimen en dan weer openen, maar nu je deze hebt is het ook goed.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:10 schreef Annepanneke het volgende:
Ik kom hier om ervaringen uit te wisselen omdat ik aardig wat mee heb gemaakt op paranormaal gebied en nog steeds meemaak trouwens.
Ik wil jullie meningen over bepaalde dingen en dan wordt er zo gereageert??Worden alle nieuwe mensen zo behandelt?? Ik snap dat er aardig wat neppers tussendoor komen, maar zo is toch niet iedereen?
Als je op iemand reageert, druk dan op dit knopje:quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:14 schreef Annepanneke het volgende:
Okay dankje joh ik snapte het al niet
Dont tempt me...quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:17 schreef Triangeljosti het volgende:
Zie je! Alleen mijn post blijft staan omdat hij inhoudelijk en intelligent is!
quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Verwacht hier ook geen knuffelaars die altijd goed doen, want er lopen mensen rond die liever de ander het leven zuur maken dan dat ze ook maar 1 keer in de 10 jaar een goed woord uitspreken over iemand.
Zeik niet zoquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:17 schreef iteejer het volgende:
(Zeker een beetje druk ivm oudjaarsavond allemaal?)
Welkom!quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:19 schreef Annepanneke het volgende:
Okay dat wist ik dus niet sorry als ik dit had geweten dan had ik mijzelf anders voorgesteld. Hieronder een gedeelte van mijn verhaal.
Mijn naam is Angela en ik ben 27 jaar ik woon vlakbij Rotterdam. Ik heb sinds ik mij al kan herinneren bepaalde gevoelen ik weet niet hoe ik het uit kan leggen, maar ik hoor mensen praten. Nou ja mensen ik bedoel eigenlijk geesten.
Ik zie ze ook af en toe in een flits alleen dat gaat te snel om ook maar iets te zien.
Toen ik heel klein was heb ik ze heeeel duidelijk gezien. Ze kwamen heel vaak langs bij mij, maar op de een of andere manier leken ze heel droevig en vroegen ze om hulp. Zo leek het in ieder geval.
Ik hoor heel vaak mijn naam roepen en ik wil gewoon weten wat voor handelingen ik moet verrichten om meer in contact te komen met ze.
DIt is in het heel kort mijn verhaal de rest vertel ik misschien later!
Sja misschien geen daar probeer ik momenteel achter te komenquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:21 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Welkom!
Misschien moet je naar een dokter?
Of welk verschil is er tussen de stemmen die jij hoort en de stemmen die een manischdepressievepsychopaat hoort?
Voor de mensen die me wel liggen. En ik kan je zeggen, dat is niet de meerderheid hier.quote:
Op internet zijn er altijd mensen die dingen dingen die ze in het echt nooit durven of willen zeggen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:10 schreef Annepanneke het volgende:
Ik kom hier om ervaringen uit te wisselen omdat ik aardig wat mee heb gemaakt op paranormaal gebied en nog steeds meemaak trouwens.
Ik wil jullie meningen over bepaalde dingen en dan wordt er zo gereageert??Worden alle nieuwe mensen zo behandelt?? Ik snap dat er aardig wat neppers tussendoor komen, maar zo is toch niet iedereen?
Ik denk dat het ook met stoer doen te maken heeft, sommige users willen een bepaald imago scheppen. Iets dat ze in het echte leven nooit voor elkaar krijgen. Dus gaan ze al snel ander gedrag vertonen dat niet bij ze past. Ze zien internet als speelplaats waar alles mag, terwijl dat in principe niet zo zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Op internet zijn er altijd mensen die dingen dingen die ze in het echt nooit durven of willen zeggen.
Strengere policy en meer admins helpen hier enkel tegen.
Vrijheid is een groot goed. We gaan er van uit dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid kan nemen om zich goed te gedragen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Op internet zijn er altijd mensen die dingen dingen die ze in het echt nooit durven of willen zeggen.
Strengere policy en meer admins helpen hier enkel tegen.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:54 schreef iteejer het volgende:
[..]
Vrijheid is een groot goed. We gaan er van uit dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid kan nemen om zich goed te gedragen.
Waar gediscussieerd wordt, kunnen soms de spanningen hoog oplopen en dan wordt er wel es te hard gereageerd. Ook wordt er wel es gewoon puur lol getrapt, in melige buien etc. Zolang dat maar binnen de perken bliijft is dat geen probleem.
Dus in TRU zijn we de moeilijksten niet, we zijn geen politie of zo, het moet wel leuk blijven.
Ik ben het daarom niet met je eens dat we strenger moeten zijn. Het gaat best zoEn die paar fikkies, ach die horen er ook bij
Als je daarmee bij de politiek aanklopt krijg je een enkeltje onbewoond eilandquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:58 schreef iteejer het volgende:
Raar eigenlijk dat je kinderen geen prettige kieswisseling toewenst.
De term 'jaarwisseling' doet me daar altijd aan denken.
Alleen, als de ouwe kies eruit flikkert, heb je een tijdje gewoon een gat. Helaas is dat bij een jaarwisseling niet zo.
Daarom vind ik ook dat de eerste maanden na de jaarwisseling er sprake zou moeten zijn van een wisselgat, waarin iedereen het wat rustiger aan doet.
Geen agenda's, geen afspraken, want het nieuwe jaar is immers nog gewoon een gat, zonder dagen, weken en maanden
In dat wisselgat kun je niet bekeurd worden, er is immers geen datum, dus je kunt altijd zeggen dat je er niet wasquote:Op zaterdag 31 december 2005 20:03 schreef MaVeJuH het volgende:
Als je daarmee bij de politiek aanklopt krijg je een enkeltje onbewoond eilanddie verklaren je dan meteen voor zwaar gestoord. Je krijgt er zelfs nog een bekeuring bij ook nog hier in dit land
[ontopic]quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:16 schreef iteejer het volgende:
Nu even graag normaal doen allemaal, degene die nu nog zeikt kan een ban verwachten
Dit was mijn idee ook....quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:21 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Welkom!
Misschien moet je naar een dokter?
Of welk verschil is er tussen de stemmen die jij hoort en de stemmen die een manischdepressievepsychopaat hoort?
Welkom. Ik persoonlijk vind het altijd interessant en leuk als mensen hun ervaringen vertellen. Het is juist goed dat er mensen zoals jij zijn die hun hoofd boven het maaiveld durven te steken, en ervaring vertellen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:10 schreef Annepanneke het volgende:
Welnee, iedereen is weg en ik doe het nietquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:16 schreef iteejer het volgende:
Nu even graag normaal doen allemaal, degene die nu nog zeikt kan een ban verwachten
Inderdaadquote:Op zaterdag 31 december 2005 20:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Welkom. Ik persoonlijk vind het altijd interessant en leuk als mensen hun ervaringen vertellen. Het is juist goed dat er mensen zoals jij zijn die hun hoofd boven het maaiveld durven te steken, en ervaring vertellen.
Er zijn hier veel sceptische mensen, maar dat moet je maar in je achterhoofd houden bij het posten op Fok
Dit onderdeel van het forum zou toch eigenlijk aan die beschrijving moeten voldoen? Sceptisch zijn is goed en moet ook zeker toegelaten worden, maar de manier waarop hier af en toe gereageerd wordt gaat veel verder dan dat.quote:Op zaterdag 31 december 2005 20:12 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
[ontopic]
Wanneer je er echt serieus over wilt praten, ga je het beste naar en site met geestverwanten.
Waar mensen zijn met dezelfde interesses en kennis.
Wanneer je met jouw "paranormale" ervaringen hier komt, moet je ook de meningen van anderen accepteren en niet zeuren wanneer je niet serieus genomen wordt.
[offtopic]
Is dat nu geil?
Ik heb zoiets wel gedaan toen mijn EWtje tanden en kiezen kreeg.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:58 schreef iteejer het volgende:
Raar eigenlijk dat je kinderen geen prettige kieswisseling toewenst.
De term 'jaarwisseling' doet me daar altijd aan denken.
Alleen, als de ouwe kies eruit flikkert, heb je een tijdje gewoon een gat. Helaas is dat bij een jaarwisseling niet zo.
Daarom vind ik ook dat de eerste maanden na de jaarwisseling er sprake zou moeten zijn van een wisselgat, waarin iedereen het wat rustiger aan doet.
Geen agenda's, geen afspraken, want het nieuwe jaar is immers nog gewoon een gat, zonder dagen, weken en maanden
Dat zul je toch zelf het beste weten. Als je verder sociaal kunt functioneren lijkt me niet dat er zo veel aan de hand is.quote:Op zondag 1 januari 2006 18:47 schreef Annepanneke het volgende:
Als ik nu maar weet hoe het met mijn geestelijke gezondheid gesteld is dan is dat genoeg vind ik.
quote:Trouwens wel heeeeel lief dat er hier druk wordt gemaakt om mijn geestelijke gezondheid![]()
![]()
Ik neem inderdaad aan dat dit gedeelte ook voor paranormale gebeurtenissen e.d. bedoelt is.
En die stemmen..... Luister heel goed naar jezelf. Gebruik je intuitie. Leer daar op te vertrouwen. Dan leer je ook te onderscheiden wat van jou is en wat er van buiten komt. ook als jij de enige bent die het kan horen.quote:Daarom blijf ik hier lekker posten en reageer ik alleen op de ietwat serieusere mensen die iets meer hersens hebben dan een amoebe op een emoe![]()
![]()
En voor de andere thanksjullie zullen mij nog vaker terugzien!
Is goed dat is een goede tip, niet iedereen komt over zoals diegene het bedoelt heeft natuurlijk.quote:Op zondag 1 januari 2006 18:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat zul je toch zelf het beste weten. Als je verder sociaal kunt functioneren lijkt me niet dat er zo veel aan de hand is.
Bij mijn weten kan ik normaal functionerenvrienden noemen mij soms prettig gestoord, maar dat moet ermee door kunnen denk ik
![]()
[..]
Voor geestesziekten moet je in R&P zijn.
ik zal het onthouden
![]()
[..]
En die stemmen..... Luister heel goed naar jezelf. Gebruik je intuitie. Leer daar op te vertrouwen. Dan leer je ook te onderscheiden wat van jou is en wat er van buiten komt. ook als jij de enige bent die het kan horen.
En soms is het handig om hier de userhistory te checken als je niet zeker weet of je met een grapjas of een serieuze persoon te maken hebt hier
Dat heeft te maken dat users hier op het foute gebied komen. Dit sub-forum heet Thruth, en dan beweren ze dat je elders moet zijnquote:Op zaterdag 31 december 2005 20:24 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Dit onderdeel van het forum zou toch eigenlijk aan die beschrijving moeten voldoen? Sceptisch zijn is goed en moet ook zeker toegelaten worden, maar de manier waarop hier af en toe gereageerd wordt gaat veel verder dan dat.
Het is grotendeels een spel. Je moet die reacties niet serieus nemen, want de meesten zijn er niet op uit anderen te kwetsen. Er zijn echter sommige mensen hier die dat bewust wel doen, maar ook daar moet je je niets van aantrekken, want ze doen het alleen om hun eigen frustraties af te reageren. Rare mensen heb je overal.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:10 schreef Annepanneke het volgende:
Maar daarmee sluit je jezelf toch eigenlijk al af. Het is dus in jouw ogen toch niet echt. Alsof je een sprookjesboek aan het lezen bent.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:30 schreef Netflier het volgende:
[..]
Het is grotendeels een spel. Je moet die reacties niet serieus nemen, want de meesten zijn er niet op uit anderen te kwetsen. Er zijn echter sommige mensen hier die dat bewust wel doen, maar ook daar moet je je niets van aantrekken, want ze doen het alleen om hun eigen frustraties af te reageren. Rare mensen heb je overal.
Wat paranormale ervaringen betreft. Het interesseert me wel en ik vind het leuk om erover te discussieren. Maar ik ben me ervan bewust dat het niet een te belangrijke factor in mijn leven moet gaan worden. Het echte leven is namelijk belangrijker. Bovendien speelt er zoveel in de realiteit dat deze onmogelijk saai kan zijn. En ik zal eerlijk zijn; als iemand beweerd over paranormale gaven te beschikken zal ik dat niet direct geloven. Je moet sceptisch blijven hier, anders kan iedereen je wel wat wijsmaken.
looks like you succeeded in shutting her upquote:Op zondag 1 januari 2006 22:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar daarmee sluit je jezelf toch eigenlijk al af. Het is dus in jouw ogen toch niet echt. Alsof je een sprookjesboek aan het lezen bent.
Dat komt hoogwaarschijnlijk doordat alle sceptici het toch wel op de 1 of andere manier interessant/intrigerend vinden. Misschien zijn ze wel op weg om 'klaar te zijn' voor de paranormale wereld.....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:58 schreef UncleScorp het volgende:
Het grappigst vind ik altijd die mensen (kids wss) die onnozel posten in topics die hen totaal niet interesseren.
Alsof ik zou gaan posten in een topic "Bloemschikken voor bejaarden"
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:33 schreef RickySway het volgende:
[..]
looks like you succeeded in shutting her up![]()
De ware skepticus maakt het niet uit of er iets als 'geesten' bestaat. Die laat zich slechts leiden door testbare resultaten. Uit testen is bijvoorbeeld gebleken dat mediteren heilzaam kan zijn voor de geest maar dat bidden voor andere mensen geen klap uitmaakt. Conclusie: bidden is onzin, mediteren mag. Punt is dat er heel veel serieus onderzoek is gepleegd naar diverse alternatieve geneeswijzen en parariteiten maar dat ondanks dat uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat veel hiervan volslagen onzin is blijven veel mensen toch hardnekkig in de werking ervan geloven. In het meer van Loch Ness zit echt geen monster en toch blijven er veel mensen in geloven.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Dat komt hoogwaarschijnlijk doordat alle sceptici het toch wel op de 1 of andere manier interessant/intrigerend vinden. Misschien zijn ze wel op weg om 'klaar te zijn' voor de paranormale wereld.....![]()
Misschien wel omdat de wetenschap berekeningen maakt terwijl ze de niet nader te omschrijven factor X niet meetellen. Men weet dat er geen goeie berekening gemaakt kan worden zonder die factor mee te tellen. Toch maakt men die berekeningen en brengt de uitkomsten ervan als DE waarheid. Terwijl het bijna zeker is dat die waarheid vroeger of later zal moeten worden bijgesteld.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:33 schreef onemangang het volgende:
[..]
De ware skepticus maakt het niet uit of er iets als 'geesten' bestaat. Die laat zich slechts leiden door testbare resultaten. Uit testen is bijvoorbeeld gebleken dat mediteren heilzaam kan zijn voor de geest maar dat bidden voor andere mensen geen klap uitmaakt. Conclusie: bidden is onzin, mediteren mag. Punt is dat er heel veel serieus onderzoek is gepleegd naar diverse alternatieve geneeswijzen en parariteiten maar dat ondanks dat uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat veel hiervan volslagen onzin is blijven veel mensen toch hardnekkig in de werking ervan geloven. In het meer van Loch Ness zit echt geen monster en toch blijven er veel mensen in geloven.
Waarom toch? Waarom worden al die serieuze onderzoeken door sommige mensen zo hardnekkig genegeerd? Omdat men wil geloven dat mensen bijzonderder zijn dan dat ze zijn, wellicht?
Het klinkt aannemelijk, maar ja, je weet het niet zeker tot op de dag dat het bewezen wordt dat de paranormale wereld niet bestaat (dan kan je denk ik ook lang wachten...)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:33 schreef onemangang het volgende:
[..]
De ware skepticus maakt het niet uit of er iets als 'geesten' bestaat. Die laat zich slechts leiden door testbare resultaten. Uit testen is bijvoorbeeld gebleken dat mediteren heilzaam kan zijn voor de geest maar dat bidden voor andere mensen geen klap uitmaakt. Conclusie: bidden is onzin, mediteren mag. Punt is dat er heel veel serieus onderzoek is gepleegd naar diverse alternatieve geneeswijzen en parariteiten maar dat ondanks dat uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat veel hiervan volslagen onzin is blijven veel mensen toch hardnekkig in de werking ervan geloven. In het meer van Loch Ness zit echt geen monster en toch blijven er veel mensen in geloven.
Waarom toch? Waarom worden al die serieuze onderzoeken door sommige mensen zo hardnekkig genegeerd? Omdat men wil geloven dat mensen bijzonderder zijn dan dat ze zijn, wellicht?
Als de uitkomst van een som overeenkomt met de waarneming en als keer op keer testen dit onderschrijft, waarom zou je er dan nog een factor X bij halen? Als er al een factor X zou zijn dan is die in ieder geval zo onwaarschijnlijk klein dat deze nauwelijks invloed heeft op wat we doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:10 schreef nokwanda het volgende:
Misschien wel omdat de wetenschap berekeningen maakt terwijl ze de niet nader te omschrijven factor X niet meetellen. Men weet dat er geen goeie berekening gemaakt kan worden zonder die factor mee te tellen. Toch maakt men die berekeningen en brengt de uitkomsten ervan als DE waarheid. Terwijl het bijna zeker is dat die waarheid vroeger of later zal moeten worden bijgesteld.
Een scepticus moet idd ervoor waken dat hij zich niet laat verleiden door het geloof in iets. Maar skepticisme is juist afwezigheid van geloof. Alleen zeker weten is genoeg.quote:Het halstarrig vasthouden daaraan maakt de scepticus niet anders dan de gelover.
Bidden vs mediteren: met bidden doel ik met name bidden dat een bepaalde externe gebeurtenis zal plaatsvinden. Hier een resultaat van een recent onderzoek daarnaar, in relatie tot hartoperaties. Mediteren is iets dat je innerlijk kan helpen. Werkelijk alle modern gecontroleerde onderzoeken tonen keer op keer aan dat we met onze hersenen alleen de processen in ons lichaam kunnen besturen, en dat je met bepaalde trainingen je psychische gesteldheid kan beinvloeden.quote:En mediteren/bidden als voorbeeld begruiken......
De vergelijking...![]()
Misschien is bidden wel mediteren en is mediteren wel bidden. Misschien gaat het wel gewoon om het focussen van de gedachte en de wens die je op die manier de ether in stuurt. Of dat nou naar een gepersonificeerde figuur als een god is, of als bespiegelingen van een ego die signalen uitzend. Het is allemaal materie die ongezien verplaatst wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |