abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33588622
Ik kom hier om ervaringen uit te wisselen omdat ik aardig wat mee heb gemaakt op paranormaal gebied en nog steeds meemaak trouwens.

Ik wil jullie meningen over bepaalde dingen en dan wordt er zo gereageert?? Worden alle nieuwe mensen zo behandelt?? Ik snap dat er aardig wat neppers tussendoor komen, maar zo is toch niet iedereen?
pi_33588733
Maar goed:

Ja zo gaat dat op Fok! Nieuwkomers hebben het zwaar en de baggeraars winnen het meestal van de mensen die serieus willen zijn...

Welkom...
pi_33588746
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:10 schreef Annepanneke het volgende:
Ik kom hier om ervaringen uit te wisselen omdat ik aardig wat mee heb gemaakt op paranormaal gebied en nog steeds meemaak trouwens.

Ik wil jullie meningen over bepaalde dingen en dan wordt er zo gereageert?? Worden alle nieuwe mensen zo behandelt?? Ik snap dat er aardig wat neppers tussendoor komen, maar zo is toch niet iedereen?
Was niet vanwege jou, maar vanwege die reacties. Ik wou dat topic even opruimen en dan weer openen, maar nu je deze hebt is het ook goed.
Begin maar es met wat je zelf hebt meegemaakt, dan komt de rest vanzelf wel.
pi_33588796
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:14 schreef Annepanneke het volgende:
Okay dankje joh ik snapte het al niet
Als je op iemand reageert, druk dan op dit knopje: .

Dan is het duidelijk op wie je reageert.
pi_33588815
Nu even graag normaal doen allemaal, degene die nu nog zeikt kan een ban verwachten
pi_33588836
(Zeker een beetje druk ivm oudjaarsavond allemaal? )
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:17:47 #8
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33588844
Om een hart onder de riem te steken. Alle mensen worden zo behandeld. Dat is de "charme" van Fok! ( wat je ook charme kunt noemen)

Verwacht hier ook geen knuffelaars die altijd goed doen, want er lopen mensen rond die liever de ander het leven zuur maken dan dat ze ook maar 1 keer in de 10 jaar een goed woord uitspreken over iemand.

Maar toch welkom hier.

Na een paar jaar wen je er wel aan, en leer je de zeik-berichten eruit te filteren als het ware.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33588852
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:17 schreef Triangeljosti het volgende:
Zie je! Alleen mijn post blijft staan omdat hij inhoudelijk en intelligent is!
Dont tempt me...
pi_33588872
Okay dat wist ik dus niet sorry als ik dit had geweten dan had ik mijzelf anders voorgesteld. Hieronder een gedeelte van mijn verhaal.

Mijn naam is Angela en ik ben 27 jaar ik woon vlakbij Rotterdam. Ik heb sinds ik mij al kan herinneren bepaalde gevoelen ik weet niet hoe ik het uit kan leggen, maar ik hoor mensen praten. Nou ja mensen ik bedoel eigenlijk geesten.
Ik zie ze ook af en toe in een flits alleen dat gaat te snel om ook maar iets te zien.

Toen ik heel klein was heb ik ze heeeel duidelijk gezien. Ze kwamen heel vaak langs bij mij, maar op de een of andere manier leken ze heel droevig en vroegen ze om hulp. Zo leek het in ieder geval.

Ik hoor heel vaak mijn naam roepen en ik wil gewoon weten wat voor handelingen ik moet verrichten om meer in contact te komen met ze.

DIt is in het heel kort mijn verhaal de rest vertel ik misschien later!
pi_33588880
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:17 schreef Dromenvanger het volgende:

Verwacht hier ook geen knuffelaars die altijd goed doen, want er lopen mensen rond die liever de ander het leven zuur maken dan dat ze ook maar 1 keer in de 10 jaar een goed woord uitspreken over iemand.
waarom zit je hier dan nog
pi_33588883
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:17 schreef iteejer het volgende:
(Zeker een beetje druk ivm oudjaarsavond allemaal? )
Zeik niet zo

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33588921
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:19 schreef Annepanneke het volgende:
Okay dat wist ik dus niet sorry als ik dit had geweten dan had ik mijzelf anders voorgesteld. Hieronder een gedeelte van mijn verhaal.

Mijn naam is Angela en ik ben 27 jaar ik woon vlakbij Rotterdam. Ik heb sinds ik mij al kan herinneren bepaalde gevoelen ik weet niet hoe ik het uit kan leggen, maar ik hoor mensen praten. Nou ja mensen ik bedoel eigenlijk geesten.
Ik zie ze ook af en toe in een flits alleen dat gaat te snel om ook maar iets te zien.

Toen ik heel klein was heb ik ze heeeel duidelijk gezien. Ze kwamen heel vaak langs bij mij, maar op de een of andere manier leken ze heel droevig en vroegen ze om hulp. Zo leek het in ieder geval.

Ik hoor heel vaak mijn naam roepen en ik wil gewoon weten wat voor handelingen ik moet verrichten om meer in contact te komen met ze.

DIt is in het heel kort mijn verhaal de rest vertel ik misschien later!
Welkom!
Misschien moet je naar een dokter?
Of welk verschil is er tussen de stemmen die jij hoort en de stemmen die een manischdepressievepsychopaat hoort?
pi_33588967
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:21 schreef Triangeljosti het volgende:

[..]

Welkom!
Of welk verschil is er tussen de stemmen die jij hoort en de stemmen die een manischdepressievepsychopaat hoort?
Sja misschien geen daar probeer ik momenteel achter te komen
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:26:00 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33589066
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:19 schreef Poepoog het volgende:

[..]

waarom zit je hier dan nog
Voor de mensen die me wel liggen. En ik kan je zeggen, dat is niet de meerderheid hier.

Zolang er nog 20 mensen zijn die me liggen zal ik aanwezig blijven.

Ik kom ook niet om een goede indruk te maken op alle fokkers hier. Ik kom hier omdat ik af en toe wel eens goed kan omgaan met een minderheid hier.

Het merendeel van de fokkers wil ik niet eens leren kennen

Vandaar zit ik de laatste tijd meer op andere fora.
pi_33589494
Trek je niks aan van citroensmoelen hoor meid. Gewoon ignore mode. Er zijn altijd wel genoeg mensen die wel geinteresseerd zijn in wat je te vertellen hebt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33589659
We zijn ietwat apart, maar ja, dit is dan ook FOK!.
Maar het is al met al toch wel zo dat je hier terecht kan met al je paranormale vragen, opmerkingen etc.
Sommigen komen hier om te zeiken, maar de meesten gewoon omdat het ze van welke kant ook interesseert.
Wie of wat je ook bent, je bent hier welkom
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:47:11 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33589666
Ignore mode inderdaad

En dat leer je wel na een paar weken/maanden. Na 3 jaar heb je het bijna onder de knie. En weet je dat bepaalde mensen online zijn om anderen op stang te jagen. En prik je ze er een voor een uit.

20 mensen is laag ingeschat wat ik zei. Er zullen meer zijn die me liggen. En om nu Fok! vaarwel te zeggen omdat bepaalde lui hier komen met foute bedoelingen

Dus laat je niet wegjagen, en laat de eerste indruk niet de laatste zijn.
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:48:55 #19
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33589706
quote:

Op internet zijn er altijd mensen die dingen dingen die ze in het echt nooit durven of willen zeggen.
Strengere policy en meer admins helpen hier enkel tegen.
Era Vulgaris
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:51:51 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33589778
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Op internet zijn er altijd mensen die dingen dingen die ze in het echt nooit durven of willen zeggen.
Ik denk dat het ook met stoer doen te maken heeft, sommige users willen een bepaald imago scheppen. Iets dat ze in het echte leven nooit voor elkaar krijgen. Dus gaan ze al snel ander gedrag vertonen dat niet bij ze past. Ze zien internet als speelplaats waar alles mag, terwijl dat in principe niet zo zou moeten zijn.

Het is ook een bepaalde sfeer die heerst en tot leven is gekomen. Gelukkig is dat niet bij iedere gebruiker het geval. Genoeg gebruikers die voor zichzelf posten en denken hier. Anders was ik al 2 jaar geleden weg gegaan hier.

Tis ook de enige reden dat ik nog aanwezig blijf. Dat er gebruikers zijn die wel normaal reageren hier. Maar dat heeft wederom met balans te maken.
pi_33589796
Thanks allemaal!! Ik weet nu in ieder geval dat hier ook serieuze mensen zitten! Ik moet nu afsluiten i.v.m. visite, maar jullie zien mij zeker meer langskomen

Tot gauw en een heel fijn uiteinde allemaal!
pi_33589819
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:
Vrijheid is een groot goed. We gaan er van uit dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid kan nemen om zich goed te gedragen.
Waar gediscussieerd wordt, kunnen soms de spanningen hoog oplopen en dan wordt er wel es te hard gereageerd. Ook wordt er wel es gewoon puur lol getrapt, in melige buien etc. Zolang dat maar binnen de perken bliijft is dat geen probleem.
Dus in TRU zijn we de moeilijksten niet, we zijn geen politie of zo, het moet wel leuk blijven.
Ik ben het daarom niet met je eens dat we strenger moeten zijn. Het gaat best zo En die paar fikkies, ach die horen er ook bij
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:54:50 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33589844
Prettige jaarwisseling
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:57:06 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33589899
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:54 schreef iteejer het volgende:

[..]

Vrijheid is een groot goed. We gaan er van uit dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid kan nemen om zich goed te gedragen.
Waar gediscussieerd wordt, kunnen soms de spanningen hoog oplopen en dan wordt er wel es te hard gereageerd. Ook wordt er wel es gewoon puur lol getrapt, in melige buien etc. Zolang dat maar binnen de perken bliijft is dat geen probleem.
Dus in TRU zijn we de moeilijksten niet, we zijn geen politie of zo, het moet wel leuk blijven.
Ik ben het daarom niet met je eens dat we strenger moeten zijn. Het gaat best zo En die paar fikkies, ach die horen er ook bij

Vrijheid inderdaad, belangrijk in alle gevallen. Overal waar dan ook.

Toch loopt hier soms de bloeddruk omhoog door hoe mensen krap kunnen denken. Maar dan kun je het beste negeren zoals Nokwanda zei. En zelf beter weten. En stiekem in je vuistje lachen.

En vooral negeren.

Fok! als politie-staat is ook niet te doen, dan loopt het hier vanzelf leeg. En dan is het gelukkig zo dat andere users wel eens voor elkaar opkomen in geval dat het fout dreigt af te lopen.

Nieuwe users worden al vaak geweerd hier. Zo van..." Jij newbie". Terwijl Fok! het in zekere mate moet hebben van nieuwe gebruikers dus nieuwe impulsen dat het forum in leven houdt.
pi_33589935
Raar eigenlijk dat je kinderen geen prettige kieswisseling toewenst.
De term 'jaarwisseling' doet me daar altijd aan denken.
Alleen, als de ouwe kies eruit flikkert, heb je een tijdje gewoon een gat. Helaas is dat bij een jaarwisseling niet zo.
Daarom vind ik ook dat de eerste maanden na de jaarwisseling er sprake zou moeten zijn van een wisselgat, waarin iedereen het wat rustiger aan doet.
Geen agenda's, geen afspraken, want het nieuwe jaar is immers nog gewoon een gat, zonder dagen, weken en maanden
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:03:22 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33590050

Jah, het nieuwe jaar rustig opstarten

Lekker op dreef komen in het nieuwe jaar. Niet meteen van stapel lopen want dan krijg je vanzelf weer een gat. Dat denk ik dus, loop je te hard van stapel dan krijg je gaten in het bestaan ook. Als je jezelf voorbij loopt ook. Als je 2 stappen of zelfs ook maar 1 stap voor je eigen tempo loopt, dan ben je al fout bezig.

En bij het nieuwe jaar is dat vanzelf zo, je moet de rust van het nieuwe begin even omarmen.

Donderdag mijn eerste afspraak al. Het liefst zou ik 1 maand niets doen.
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:03:33 #27
47826 MaVeJuH
Gestoordheid Kent Geen Grenzen
pi_33590060
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:58 schreef iteejer het volgende:
Alleen, als de ouwe kies eruit flikkert, heb je een tijdje gewoon een gat. Helaas is dat bij een jaarwisseling niet zo.
Daarom vind ik ook dat de eerste maanden na de jaarwisseling er sprake zou moeten zijn van een wisselgat, waarin iedereen het wat rustiger aan doet.
Geen agenda's, geen afspraken, want het nieuwe jaar is immers nog gewoon een gat, zonder dagen, weken en maanden
Als je daarmee bij de politiek aanklopt krijg je een enkeltje onbewoond eiland die verklaren je dan meteen voor zwaar gestoord. Je krijgt er zelfs nog een bekeuring bij ook nog hier in dit land
Ijshockey: Ruijters Smoke Eaters Geleen!
pi_33590129
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:03 schreef MaVeJuH het volgende:
Als je daarmee bij de politiek aanklopt krijg je een enkeltje onbewoond eiland die verklaren je dan meteen voor zwaar gestoord. Je krijgt er zelfs nog een bekeuring bij ook nog hier in dit land
In dat wisselgat kun je niet bekeurd worden, er is immers geen datum, dus je kunt altijd zeggen dat je er niet was
pi_33590278
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:16 schreef iteejer het volgende:
Nu even graag normaal doen allemaal, degene die nu nog zeikt kan een ban verwachten
[ontopic]
Wanneer je er echt serieus over wilt praten, ga je het beste naar en site met geestverwanten.
Waar mensen zijn met dezelfde interesses en kennis.
Wanneer je met jouw "paranormale" ervaringen hier komt, moet je ook de meningen van anderen accepteren en niet zeuren wanneer je niet serieus genomen wordt.
[offtopic]
Is dat nu geil?
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:15:46 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33590348
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:21 schreef Triangeljosti het volgende:

[..]

Welkom!
Dit was mijn idee ook....
Even logisch redeneren vanuit een statistisch oogpunt: hoe groot is de kans dat jij geesten hoort? En hoe groot is de kans dat jouw brein die stemmen zelf verzint? Ik vrees voor je dat de laatste optie veel logischer is...
censuur :O
pi_33590367
quote:

Welkom. Ik persoonlijk vind het altijd interessant en leuk als mensen hun ervaringen vertellen. Het is juist goed dat er mensen zoals jij zijn die hun hoofd boven het maaiveld durven te steken, en ervaring vertellen.
Er zijn hier veel sceptische mensen, maar dat moet je maar in je achterhoofd houden bij het posten op Fok
  Admin zaterdag 31 december 2005 @ 20:17:38 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_33590393
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:16 schreef iteejer het volgende:
Welnee, iedereen is weg en ik doe het niet
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:23:43 #33
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33590529
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:16 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Welkom. Ik persoonlijk vind het altijd interessant en leuk als mensen hun ervaringen vertellen. Het is juist goed dat er mensen zoals jij zijn die hun hoofd boven het maaiveld durven te steken, en ervaring vertellen.
Er zijn hier veel sceptische mensen, maar dat moet je maar in je achterhoofd houden bij het posten op Fok
Inderdaad

Zoals iemand hier schreef, de mensen die het lef hebben om topics te openen hier zijn nodig. Ondanks alle kritiek toch het lef hebben om een mening te ventileren. Iemand schreef dat maar ik ben de naam ff kwijt, die user met die man met die joint in zijn icoon.

En ondanks alle kritiek heb je altijd 2-10 mensen die wel respect tonen, waar je ook voor staat. En daar zou je het voor moeten doen.

De positieve feedback, hoewel kritiek ook mag natuurlijk. Maar kritiek gebracht op een respect-volle manier.

Toch leer je ermee omgaan na verloop van tijd hier. Je hecht op een gegeven moment steeds minder waarde aan mensen die je de grond proberen in te trappen. Je heb je eigen identiteit als het ware.

Zoals ik net ook al schreef.

Be true to yourself and the rest will follow. En daar bedoel ik niet mee de andere mensen maar de rest van jezelf.
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:24:01 #34
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_33590538
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:12 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:

[..]

[ontopic]
Wanneer je er echt serieus over wilt praten, ga je het beste naar en site met geestverwanten.
Waar mensen zijn met dezelfde interesses en kennis.
Wanneer je met jouw "paranormale" ervaringen hier komt, moet je ook de meningen van anderen accepteren en niet zeuren wanneer je niet serieus genomen wordt.
[offtopic]
Is dat nu geil?
Dit onderdeel van het forum zou toch eigenlijk aan die beschrijving moeten voldoen? Sceptisch zijn is goed en moet ook zeker toegelaten worden, maar de manier waarop hier af en toe gereageerd wordt gaat veel verder dan dat.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_33590560
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:58 schreef iteejer het volgende:
Ik heb zoiets wel gedaan toen mijn EWtje tanden en kiezen kreeg.
Ik was kort ervoor met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt toen bij mij de verstandskiezen doorbraken ( zie je wel.... ik heb het wel )
Dus wenste ik hem het beste met zijn kiezen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33606803
Als ik nu maar weet hoe het met mijn geestelijke gezondheid gesteld is dan is dat genoeg vind ik. Trouwens wel heeeeel lief dat er hier druk wordt gemaakt om mijn geestelijke gezondheid

Ik neem inderdaad aan dat dit gedeelte ook voor paranormale gebeurtenissen e.d. bedoelt is. Daarom blijf ik hier lekker posten en reageer ik alleen op de ietwat serieusere mensen die iets meer hersens hebben dan een amoebe op een emoe

En voor de andere thanks jullie zullen mij nog vaker terugzien!
pi_33607004
quote:
Op zondag 1 januari 2006 18:47 schreef Annepanneke het volgende:
Als ik nu maar weet hoe het met mijn geestelijke gezondheid gesteld is dan is dat genoeg vind ik.
Dat zul je toch zelf het beste weten. Als je verder sociaal kunt functioneren lijkt me niet dat er zo veel aan de hand is.
quote:
Trouwens wel heeeeel lief dat er hier druk wordt gemaakt om mijn geestelijke gezondheid

Ik neem inderdaad aan dat dit gedeelte ook voor paranormale gebeurtenissen e.d. bedoelt is.
Voor geestesziekten moet je in R&P zijn.
quote:
Daarom blijf ik hier lekker posten en reageer ik alleen op de ietwat serieusere mensen die iets meer hersens hebben dan een amoebe op een emoe

En voor de andere thanks jullie zullen mij nog vaker terugzien!
En die stemmen..... Luister heel goed naar jezelf. Gebruik je intuitie. Leer daar op te vertrouwen. Dan leer je ook te onderscheiden wat van jou is en wat er van buiten komt. ook als jij de enige bent die het kan horen.

En soms is het handig om hier de userhistory te checken als je niet zeker weet of je met een grapjas of een serieuze persoon te maken hebt hier
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33607231
quote:
Op zondag 1 januari 2006 18:57 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat zul je toch zelf het beste weten. Als je verder sociaal kunt functioneren lijkt me niet dat er zo veel aan de hand is.

Bij mijn weten kan ik normaal functioneren vrienden noemen mij soms prettig gestoord, maar dat moet ermee door kunnen denk ik
[..]

Voor geestesziekten moet je in R&P zijn.

ik zal het onthouden
[..]

En die stemmen..... Luister heel goed naar jezelf. Gebruik je intuitie. Leer daar op te vertrouwen. Dan leer je ook te onderscheiden wat van jou is en wat er van buiten komt. ook als jij de enige bent die het kan horen.

En soms is het handig om hier de userhistory te checken als je niet zeker weet of je met een grapjas of een serieuze persoon te maken hebt hier
Is goed dat is een goede tip, niet iedereen komt over zoals diegene het bedoelt heeft natuurlijk.
En over die stemmen, ik weet in ieder geval heeeeeeel zeker dat ik ze niet zelf prepareer in mijn hoofd, daar ben ik namelijk niet gestoord genoeg voor
  zondag 1 januari 2006 @ 19:44:24 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33608032
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:24 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Dit onderdeel van het forum zou toch eigenlijk aan die beschrijving moeten voldoen? Sceptisch zijn is goed en moet ook zeker toegelaten worden, maar de manier waarop hier af en toe gereageerd wordt gaat veel verder dan dat.
Dat heeft te maken dat users hier op het foute gebied komen. Dit sub-forum heet Thruth, en dan beweren ze dat je elders moet zijn Users zijn hier vaak actief via active topics en voeren binnen 1 seconde een 1-liner in. De users die continu lopen te zeiken hier die horen dus elders te vertoeven als je het mij vraagt, dat zijn ongewenste gasten.

De mensen die zich niet interesseren in de materie moeten elders zijn. In onzin bijvoorbeeld.

Tis toch een domme opmerking dat je hier niet mag praten over thruth-gerelateerde zaken inderdaad. Slaat op oorlog.

Omdat het hier vrij is volgens Iteejer, neem ik ook de vrijheid om al die zeikers die niets toevoegen op het rechte pad te brengen. Naar huis dus. Het liefst mogen ze de pc uitzetten. Want ze weten niet om te gaan met de etiquette die zou moeten heersen.

De gedragscode op fok mis ik wel eens. Er heerst hier geen gedragscode.

Fok komt wel eens over alsof er 3000 idioten rond lopen zonder dat ze verstand hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 01-01-2006 19:51:43 ]
pi_33611964
quote:
Het is grotendeels een spel. Je moet die reacties niet serieus nemen, want de meesten zijn er niet op uit anderen te kwetsen. Er zijn echter sommige mensen hier die dat bewust wel doen, maar ook daar moet je je niets van aantrekken, want ze doen het alleen om hun eigen frustraties af te reageren. Rare mensen heb je overal.

Wat paranormale ervaringen betreft. Het interesseert me wel en ik vind het leuk om erover te discussieren. Maar ik ben me ervan bewust dat het niet een te belangrijke factor in mijn leven moet gaan worden. Het echte leven is namelijk belangrijker. Bovendien speelt er zoveel in de realiteit dat deze onmogelijk saai kan zijn. En ik zal eerlijk zijn; als iemand beweerd over paranormale gaven te beschikken zal ik dat niet direct geloven. Je moet sceptisch blijven hier, anders kan iedereen je wel wat wijsmaken.
pi_33612026
quote:
Op zondag 1 januari 2006 22:30 schreef Netflier het volgende:

[..]

Het is grotendeels een spel. Je moet die reacties niet serieus nemen, want de meesten zijn er niet op uit anderen te kwetsen. Er zijn echter sommige mensen hier die dat bewust wel doen, maar ook daar moet je je niets van aantrekken, want ze doen het alleen om hun eigen frustraties af te reageren. Rare mensen heb je overal.

Wat paranormale ervaringen betreft. Het interesseert me wel en ik vind het leuk om erover te discussieren. Maar ik ben me ervan bewust dat het niet een te belangrijke factor in mijn leven moet gaan worden. Het echte leven is namelijk belangrijker. Bovendien speelt er zoveel in de realiteit dat deze onmogelijk saai kan zijn. En ik zal eerlijk zijn; als iemand beweerd over paranormale gaven te beschikken zal ik dat niet direct geloven. Je moet sceptisch blijven hier, anders kan iedereen je wel wat wijsmaken.
Maar daarmee sluit je jezelf toch eigenlijk al af. Het is dus in jouw ogen toch niet echt. Alsof je een sprookjesboek aan het lezen bent.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:33:09 #42
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_33756389
quote:
Op zondag 1 januari 2006 22:32 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Maar daarmee sluit je jezelf toch eigenlijk al af. Het is dus in jouw ogen toch niet echt. Alsof je een sprookjesboek aan het lezen bent.
looks like you succeeded in shutting her up
¡ Experience Everything !
pi_33756848
Het grappigst vind ik altijd die mensen (kids wss) die onnozel posten in topics die hen totaal niet interesseren.
Alsof ik zou gaan posten in een topic "Bloemschikken voor bejaarden"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_33894577
Wat heb je meegemaakt dan...? Zou je dat in mijn topic willen zetten? ('Heb jij weleens iets paranormaals meegemaakt?')
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_33894605
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 09:58 schreef UncleScorp het volgende:
Het grappigst vind ik altijd die mensen (kids wss) die onnozel posten in topics die hen totaal niet interesseren.
Alsof ik zou gaan posten in een topic "Bloemschikken voor bejaarden"
Dat komt hoogwaarschijnlijk doordat alle sceptici het toch wel op de 1 of andere manier interessant/intrigerend vinden. Misschien zijn ze wel op weg om 'klaar te zijn' voor de paranormale wereld.....
pi_33894805
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 09:33 schreef RickySway het volgende:

[..]

looks like you succeeded in shutting her up
Dat was zeker niet mijn bedoeling.
Maar het is wel iets dat ik bij veel mensen zie. Ze zetten het apart van de rest van het leven dat ze wel makkelijk kunnen verklaren. Alsof er twee of meer werelden zijn die totaal apart van elkaar bestaan en waarvan er een een realiteit is en de andere niet, in plaats van ze te integreren.
Dat impliceert dat er maar een waarheid is. Dat een waarheid objectief is terwijl het een heel subjectief onderwerp betreft.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33900818
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dat komt hoogwaarschijnlijk doordat alle sceptici het toch wel op de 1 of andere manier interessant/intrigerend vinden. Misschien zijn ze wel op weg om 'klaar te zijn' voor de paranormale wereld.....
De ware skepticus maakt het niet uit of er iets als 'geesten' bestaat. Die laat zich slechts leiden door testbare resultaten. Uit testen is bijvoorbeeld gebleken dat mediteren heilzaam kan zijn voor de geest maar dat bidden voor andere mensen geen klap uitmaakt. Conclusie: bidden is onzin, mediteren mag. Punt is dat er heel veel serieus onderzoek is gepleegd naar diverse alternatieve geneeswijzen en parariteiten maar dat ondanks dat uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat veel hiervan volslagen onzin is blijven veel mensen toch hardnekkig in de werking ervan geloven. In het meer van Loch Ness zit echt geen monster en toch blijven er veel mensen in geloven.

Waarom toch? Waarom worden al die serieuze onderzoeken door sommige mensen zo hardnekkig genegeerd? Omdat men wil geloven dat mensen bijzonderder zijn dan dat ze zijn, wellicht?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33902058
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:33 schreef onemangang het volgende:

[..]

De ware skepticus maakt het niet uit of er iets als 'geesten' bestaat. Die laat zich slechts leiden door testbare resultaten. Uit testen is bijvoorbeeld gebleken dat mediteren heilzaam kan zijn voor de geest maar dat bidden voor andere mensen geen klap uitmaakt. Conclusie: bidden is onzin, mediteren mag. Punt is dat er heel veel serieus onderzoek is gepleegd naar diverse alternatieve geneeswijzen en parariteiten maar dat ondanks dat uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat veel hiervan volslagen onzin is blijven veel mensen toch hardnekkig in de werking ervan geloven. In het meer van Loch Ness zit echt geen monster en toch blijven er veel mensen in geloven.

Waarom toch? Waarom worden al die serieuze onderzoeken door sommige mensen zo hardnekkig genegeerd? Omdat men wil geloven dat mensen bijzonderder zijn dan dat ze zijn, wellicht?
Misschien wel omdat de wetenschap berekeningen maakt terwijl ze de niet nader te omschrijven factor X niet meetellen. Men weet dat er geen goeie berekening gemaakt kan worden zonder die factor mee te tellen. Toch maakt men die berekeningen en brengt de uitkomsten ervan als DE waarheid. Terwijl het bijna zeker is dat die waarheid vroeger of later zal moeten worden bijgesteld.

Het halstarrig vasthouden daaraan maakt de scepticus niet anders dan de gelover.

En mediteren/bidden als voorbeeld begruiken......
De vergelijking...
Misschien is bidden wel mediteren en is mediteren wel bidden. Misschien gaat het wel gewoon om het focussen van de gedachte en de wens die je op die manier de ether in stuurt. Of dat nou naar een gepersonificeerde figuur als een god is, of als bespiegelingen van een ego die signalen uitzend. Het is allemaal materie die ongezien verplaatst wordt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33955388
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:33 schreef onemangang het volgende:

[..]

Het klinkt aannemelijk, maar ja, je weet het niet zeker tot op de dag dat het bewezen wordt dat de paranormale wereld niet bestaat (dan kan je denk ik ook lang wachten...)
pi_33956916
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:10 schreef nokwanda het volgende:
Misschien wel omdat de wetenschap berekeningen maakt terwijl ze de niet nader te omschrijven factor X niet meetellen. Men weet dat er geen goeie berekening gemaakt kan worden zonder die factor mee te tellen. Toch maakt men die berekeningen en brengt de uitkomsten ervan als DE waarheid. Terwijl het bijna zeker is dat die waarheid vroeger of later zal moeten worden bijgesteld.
Als de uitkomst van een som overeenkomt met de waarneming en als keer op keer testen dit onderschrijft, waarom zou je er dan nog een factor X bij halen? Als er al een factor X zou zijn dan is die in ieder geval zo onwaarschijnlijk klein dat deze nauwelijks invloed heeft op wat we doen.
quote:
Het halstarrig vasthouden daaraan maakt de scepticus niet anders dan de gelover.
Een scepticus moet idd ervoor waken dat hij zich niet laat verleiden door het geloof in iets. Maar skepticisme is juist afwezigheid van geloof. Alleen zeker weten is genoeg.
quote:
En mediteren/bidden als voorbeeld begruiken......
De vergelijking...
Misschien is bidden wel mediteren en is mediteren wel bidden. Misschien gaat het wel gewoon om het focussen van de gedachte en de wens die je op die manier de ether in stuurt. Of dat nou naar een gepersonificeerde figuur als een god is, of als bespiegelingen van een ego die signalen uitzend. Het is allemaal materie die ongezien verplaatst wordt.
Bidden vs mediteren: met bidden doel ik met name bidden dat een bepaalde externe gebeurtenis zal plaatsvinden. Hier een resultaat van een recent onderzoek daarnaar, in relatie tot hartoperaties. Mediteren is iets dat je innerlijk kan helpen. Werkelijk alle modern gecontroleerde onderzoeken tonen keer op keer aan dat we met onze hersenen alleen de processen in ons lichaam kunnen besturen, en dat je met bepaalde trainingen je psychische gesteldheid kan beinvloeden.

Maar inderdaad, wie weet staat er ooit iemand op die het testbare bewijs aan de wetenschap zou kunnen geven dat de mens met zijn hersenen dingen buiten het lichaam kan doen. Dat zou net zo spectaculair zijn als de uitvinding van het wiel. Maar ja...
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')