1986, 1991, 1996, and 2000/2001 zijn er vergelijkbare acites in Spanje geweest. Het criterium bij de laatste 'normalization' was geen twee jaar overigens:quote:Op maandag 2 januari 2006 12:19 schreef RM-rf het volgende:
Bij mijn weten verkondigde ook de rechtse regering onder Alazar tot twee maal toe een generaal pardon...
de voorwaarden die dan gelden zijn dat de illegale immigrant 2 jaar een betaalde baan moet hebben gehad en verzekeringsgelden betaald hebben, alswel als een legaal werkcontract aangeboden heben gekregen ..., alswel geen misdaden of contacten met de politie gehad te hebben, een schoon verleden (ook in het land van herkomst)
<....>
Op zich prima, geeft ook wat rust voor de illegalen die wel aan het werk zijn, maar wel overal waar ze komen telkens achterom moeten kijken of ze niet toevallig gesnapt worden door een agent.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:19 schreef RM-rf het volgende:
Bij mijn weten verkondigde ook de rechtse regering onder Alazar tot twee maal toe een generaal pardon...
de voorwaarden die dan gelden zijn dat de illegale immigrant 2 jaar een betaalde baan moet hebben gehad en verzekeringsgelden betaald hebben, alswel als een legaal werkcontract aangeboden heben gekregen ..., alswel geen misdaden of contacten met de politie gehad te hebben, een schoon verleden (ook in het land van herkomst)
Inderdaad, illegaliteit lost voor niemand iets op. Het is een probleem voor de illegalen zelf, en voor de overige inwoners van een land, omdat er wel huizen bezet worden door illegalen en omdat ze bijvoorbeeld goedkope arbeid leveren en dus oneerlijke concurrentie.quote:De grond erachter is juist om het misbruik van de illegaliteit te verminderen en de illegalen te dwingen juist wel te streven naar correct gedrag ...
Is niet helemaal waar. Ook zonder grondwet kunnen er afspraken over immigratie worden gemaakt.quote:Een land als Spanje, kan heel lastig de ilegale immigratie tegengaan, zeker niet met de beperkte steun van de EU welke nog steeds geen goed gezamelijk immigratiebeleid heeft (en als de grondwet er niet doorkomt, voorlopig ook niet zal krijgen) ..
Maar op dit moment even wel. Laten we zorgen dat eerst de problematiek met de huidige immigranten en illegalen onder controle krijgen. Duurt het vijf jaar, misschien tien jaar? Dat moet dan maar even. Daarna kunnen we (Nederland dus) weer langzaamaan beginnen met arbeidsmigratie, maar dan wel van hoger opgeleiden en mensen die daadwerkelijk iets kunnen toevoegen aan ons land.quote:Europa kan eigenlijk ook niet zonder arbeidsimmigratie,
Dat blijft nog steeds een erg lastig verhaal. Zonder papieren kom je vaak niet terug naar het land van herkomst. En het is aan de orde van de dag dat mensen hun papieren opeten en valse namen opgeven. En er zijn ook zat mensen die maar telkens blijven terugkomen, hoe vaak je ze ook uitzet. Ze komenn terug en ze proberen het in een ander land.quote:Immigranten die wel crimineel gedrag vertonen of geen werk kunnen vinden, moeten dan ook makkelijk weer uitgezet kunnen worden (en daarvoor moet een gericht beleid gevoerd worden, afspraken met de landen van herkomst, en duidelijke voorwaarden die vooraf aan immigranten gesteld worden)
quote:In de eerste plaats wordt de IND verplicht inderdaad binnen maximaal zes maanden uitsluitsel te geven over een asielverzoek. Tegen deze beslissing is één keer beroep mogelijk bij een onafhankelijke rechter. De minister roept daartoe één of enkele rechtbanken in het leven die zich speciaal met de internationale wetgeving ter zake bezighouden. Voegen we voor eventuele ruis door ziekte of wat dan ook nog eensmaximaal vier maanden aan de procedures toe, dan betekent dit dat iedere asielzoeker binnen zestien maanden definitief uitsluitsel heeft.
Slaagt de Nederlandse overheid er niet in binnen deze termijn tot een beslissing te komen dan wordt een normale verblijfsvergunning voor vijf jaar met uitzicht op een permanente status verleend. Gemeenten en andere semi-officiële instanties zoals woningbouwverenigingen, krijgen niet meer te maken met mensen met wie zij jarenlang een normale verhouding hebben gehad en die plotseling op straat moeten worden gezet.
Men verkleint daardoor de constante spanning tussen de bestuurslagen op dit punt. Dit beleid zal zeker tot pijnlijke beslissingen leiden, want het verliezen van een beroepsprocedure is nooit leuk. Maar het aantal illegalen zal aanzienlijk afnemen en men kan zich concentreren op de werkelijk schadelijke effecten van de internationale migratie.
Het woord niet zo vaak, de gedachte wel. Vanaf de OP is de teneur dat het in Spanje net zo is als in Nederland en met alle info tracht ik dat beeld bij te stellen.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het woord Moslim is nog nauwelijks voorbijgekomen in dit topic, Winston Bogarde.
Nee, omdat je net zoals Bogarde ook spoken ziet. Het gaat hier totaal niet om Moslims. Het zou me niet eens verbazen als jij de eerste bent die in dit topic het woord Moslim in de mond neemt, dus ik begrijp totaal niet waarom je zo om je heen begint te slaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:59 schreef multatuli het volgende:
[..]
Het woord niet zo vaak, de gedachte wel. Vanaf de OP is de teneur dat het in Spanje net zo is als in Nederland en met alle info tracht ik dat beeld bij te stellen.
Verder weet ik oprecht niet waarom je me Bogarde noemt. Denk je dat ik ook zo'n groot blaasvoetballer ben?
Nee, dat was StefanP.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen als jij de eerste bent die in dit topic het woord Moslim in de mond neemt,
Klopt, spanjaarden hebben ook een schijthekel aan de steeds groter wordende enclaves met noord europeanenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Da's dan ook meteen de enige. De discussie in dit topic ging totaal niet over Moslims.
Laten we elkaar nou geen mietjes noemen. Je weet net zo goed als ik dat als men het heeft over allochtonen dat men zich voornl. richt tot de Islamitische medebewoners.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Da's dan ook meteen de enige. De discussie in dit topic ging totaal niet over Moslims.
Hier misschien, daar echter niet. Spanjaarden boeit het niet echt veel of iemand moslim is of niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laten we elkaar nou geen mietjes noemen. Je weet net zo goed als ik dat als men het heeft over allochtonen dat men zich voornl. richt tot de Islamitische medebewoners.˛
Zigeuners zijn de kutmarokkaantjes van Spanje.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:48 schreef Tafkahs het volgende:
ziˇgeuˇner
de zigeuner (mannelijk), de zigeuners; afleiding(en): zigeunerin
lid van het in Europa en een deel van Azië rondtrekkende volk dat
een eigen taal en eigen gebruiken en godsdienstige opvattingen
heeft
En toch is dat weer wat anders dan nomaden:
noˇmaˇdenˇvolk
het nomadenvolk
rondzwervend volk zonder vaste woonplaats .
Ik ga voor moslims.
Nee, dat is gewoon onzin. Het gaat hier over immigranten die naar Spanje trekken/zijn getrokken, niet over Islamieten.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laten we elkaar nou geen mietjes noemen. Je weet net zo goed als ik dat als men het heeft over allochtonen dat men zich voornl. richt tot de Islamitische medebewoners.˛
Ongetwijfeld, maar onder de immigranten zijn ook Moslims, dat kun je niet ontkennen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon onzin. Het gaat hier over immigranten die naar Spanje trekken/zijn getrokken, niet over Islamieten.
Ja, maar over religie gaat het in dit topic niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar onder de immigranten zijn ook Moslims, dat kun je niet ontkennen.˛
Weet ik, maar het gaat over de immigranten waaronder ook Moslims zijn. En je kunt zeggen wat je wilt, maar de laatste tijd viert het onderbuikgevoel ten opzichte van de Islam hoogtij, en zeker in landen als Nederland en Spanje, wederom een niet te ontkennen feit denk ik zo.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, maar over religie gaat het in dit topic niet.
Het gaat hier gewoon over immigranten, niet over Islamieten. Le-zen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet ik, maar het gaat over de immigranten waaronder ook Moslims zijn. En je kunt zeggen wat je wilt, maar de laatste tijd viert het onderbuikgevoel ten opzichte van de Islam hoogtij, en zeker in landen als Nederland en Spanje, wederom een niet te ontkennen feit denk ik zo.˛
Dat zijn we dus eens, het gaat over (Islamitische) immigranten.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het gaat hier gewoon over immigranten, niet over Islamieten. Le-zen.
Het gaat hier over immigranten in het algemeen, niet over Islamieten. Misschien moet je 'n essay schrijven over Islamieten in Spanje, dat dumpen in 'n nieuw topic en daar lekker gaan blaten over Islamieten?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn we dus eens, het gaat over (Islamitische) immigranten.˛
nee hoor, het gaat niet over islamitische migranten. Ook niet over islamitische migranten in de marge, of in de kantlijn. Ook niet over islamitische migranten als subgroep. En ook niet over islamitische migranten als probleem in Spanje.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat zijn we dus eens, het gaat over (Islamitische) immigranten.
De gevoelens nar het opblazen van een paar treinstellen vind jij 'onderbuikgevoelens'...?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet ik, maar het gaat over de immigranten waaronder ook Moslims zijn. En je kunt zeggen wat je wilt, maar de laatste tijd viert het onderbuikgevoel ten opzichte van de Islam hoogtij, en zeker in landen als Nederland en Spanje, wederom een niet te ontkennen feit denk ik zo.˛
Ik herhaal, spanjaarden hebben nog niet eens zoveel tegen moslims, tis meer dat zij afwijzend staan tegenover buitenlanders in het algemeen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |