abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:46:44 #26
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_33575794
ze bekijken het maar, ik geef nooit geld aan rampen
pi_33575889
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:46 schreef Little_Meanie het volgende:
ze bekijken het maar, ik geef nooit geld aan rampen
Dat doet de overheid wel voor je.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:54:10 #28
59332 Little_Meanie
pi_33576059
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat doet de overheid wel voor je.
reden te meer om niks extra te geven
pi_33579058
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Al die miljarden die al aan de 3e wereld zijn gegeven hebben geen fuck geholpen daar. Laat mensen maar mooi zelf bepalen of ze wat willen geven, hoeveel ze willen geven en aan wie ze het willen geven.

Laat dat % van het BNP maar lekker blijven bij de burgers die er hard voor werken. Dan bepalen ze zelf wel waar dat geld aan besteed zal worden.
ik vind ontwikkelingshulp wel even wat anders dan geld voor een ramp.
En los daarvan, denk je nou echt dat de burgers uit Nederland uit zichzelf strategische oliereserves hadden gegeven aan de VS tijdens Katrina?
  zaterdag 31 december 2005 @ 14:24:59 #30
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33579612
Een grote fout.. het steken van geld in ontwikkelingslanden. Zo blijven ze afhankelijk van ons, immers wij maken alles voor ze. Nee, laten we maar eens wat minder geld in die landen stoppen en mensen sturen die ze dingen kunnen leren. Het maken van een waterpomp bijv. Anders blijven ze voor altijd achterlopen... maar ach, dat is toch ook wat we graag willen, want als ze achterlopen kunnen we ze misbruiken voor goedkope producten
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33579780
Het geld moet gestoken worden in mensen die ze wat leren. Dat noemt men onderwijs. De meeste mensen zijn er tegenwoordig wel achter dat je geld moet stoppen in onderwijs, en moet zorgen dat er voldoende leraren zijn.
pi_33580106
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 14:09 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

ik vind ontwikkelingshulp wel even wat anders dan geld voor een ramp.
En los daarvan, denk je nou echt dat de burgers uit Nederland uit zichzelf strategische oliereserves hadden gegeven aan de VS tijdens Katrina?
Nee, in dit soort complexe gevallen kan de overheid handelen, net zoals projecten waar bondgenoten bij betrokken zijn.

De "pure" ontwikkelingshulp zoals die al jaren als een x-percentage van het BNP wordt verstrekt en geld geven na een aardbeving aan Iran, dat moeten de mensen zelf bepalen. Dat hoeft de overheid niet te doen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33580365
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 14:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, in dit soort complexe gevallen kan de overheid handelen, net zoals projecten waar bondgenoten bij betrokken zijn.

De "pure" ontwikkelingshulp zoals die al jaren als een x-percentage van het BNP wordt verstrekt en geld geven na een aardbeving aan Iran, dat moeten de mensen zelf bepalen. Dat hoeft de overheid niet te doen.
ik snap je ontwikkelingshulp punt wel, dat moet ook drastisch op de schop genomen worden. Echter, bij rampen vind ik het wel een overheidstaak o.a, maar dan onder de voorwaarden die ik zonet noemde.
pi_33580384
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:46 schreef Little_Meanie het volgende:
ze bekijken het maar, ik geef nooit meer geld aan rampen
Teveel mensen met een dik salaris die zich ermee bemoeien, voor de echt hulpbehoevenden is er niks of nauwlijks iets beschikbaar omdat ze niet hard genoeg schreeuwen.

Ik ga er wel een keer op vakantie en geef mijn geld direkt aand die personen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33580615
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 14:48 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

ik snap je ontwikkelingshulp punt wel, dat moet ook drastisch op de schop genomen worden. Echter, bij rampen vind ik het wel een overheidstaak o.a, maar dan onder de voorwaarden die ik zonet noemde.
Ik vind dat het er vanaf hangt. Miljoenen pompen in voedselpaketten die later weg staan te rotten op een Indonesisch vliegveld heeft weinig zin, net zoals het weinig geld heeft veel geld te pompen in de opbouw van dorpen in Sudan, terwijl de Janjaweed ze even vlug weer zal slopen.
pi_33580710
Er zullen altijd dat soort incidenten voorkomen. Sja, wat moeten we dan doen als Nederland? Iedereen maar lekker asociaal laten stikken?
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:10:30 #37
59332 Little_Meanie
pi_33581103
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 14:58 schreef nickybol het volgende:
Er zullen altijd dat soort incidenten voorkomen. Sja, wat moeten we dan doen als Nederland? Iedereen maar lekker asociaal laten stikken?
pi_33581313
Indirect gaat je eigen wereld dan ook naar de kloten natuurlijk. Als je een groep stelselmatig achterstelt gaan ze in opstand komen.
pi_33583660
Ik geef principieel niet aan goede doelen, niet omdat ik het niet kan missen, maar omdat ik vind dat zaken structureel dienen te worden aangepakt vanuit gemeenschappelijke middelen. En ja ik ben gaarne bereid extra belasting te betalen mits het geld op een duurzame manier gebruikt wordt. Het voordeel van centrale hulpverlening is dat er minder geld verdwijnt in overhead, bovendien kan je een politiek plan laten samenvoegen met hulpverlening. Zo een pakistan actie, heel leuk en aardig, maar een regering die wel geld heeft voor kernwapens maar kennelijk niet in staat is zijn slachtoffers te helpen, daar wordt je pas echt moe van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33584793
Ik sluit me aan bij deze persoon boven me. Hij verwoordt mijn mening.
pi_33607035
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:20 schreef raptorix het volgende:
Ik geef principieel niet aan goede doelen, niet omdat ik het niet kan missen, maar omdat ik vind dat zaken structureel dienen te worden aangepakt vanuit gemeenschappelijke middelen. En ja ik ben gaarne bereid extra belasting te betalen mits het geld op een duurzame manier gebruikt wordt. Het voordeel van centrale hulpverlening is dat er minder geld verdwijnt in overhead, bovendien kan je een politiek plan laten samenvoegen met hulpverlening. Zo een pakistan actie, heel leuk en aardig, maar een regering die wel geld heeft voor kernwapens maar kennelijk niet in staat is zijn slachtoffers te helpen, daar wordt je pas echt moe van.
Ondertussen laat je die mensen dus wel in de kou staan, alsof die iets kunnen doen aan het wanbeleid van hun regering. En alsof de Tsunami of een aardbeving een gevolg zijn van het regeringsbeleid. Het geld is er gewoon niet, ook niet als ze geen kernwapens zouden maken trouwens.

Ik moest erg lachen om die user die wel aan LImburgse waternoodsramp heeft gegeven

Ik benook voor structurele oplossingen maar dat sluit noodhulp niet uit natuurlijk.

En nee The General, ik word niet moe van rampen in de zin die jij beschrijft. Ze gebeuren en zijn niet gecodeerd op ons bevattingsvermogen of ons ritme of onze wensen.
pi_33622081
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:16 schreef nickybol het volgende:
Indirect gaat je eigen wereld dan ook naar de kloten natuurlijk. Als je een groep stelselmatig achterstelt gaan ze in opstand komen.
Er wordt niemand achtergesteld als de overheid zich niet meer bemoeit met ontwikkelingshulp.
pi_33622100
quote:
Op zondag 1 januari 2006 18:59 schreef SCH het volgende:

En alsof de Tsunami of een aardbeving een gevolg zijn van het regeringsbeleid.
De rampzalige gevolgen van de Tsunami zijn wel deels te danken aan beleid van de getroffen landen.
pi_33622255
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De rampzalige gevolgen van de Tsunami zijn wel deels te danken aan beleid van de getroffen landen.
En wat heeft de Thaise moeder van 2 verdronken kinderen daar mee te maken, als je dat verband al zou willen leggen, wat een discussie op zich is.
pi_33622288
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:52 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat heeft de Thaise moeder van 2 verdronken kinderen daar mee te maken, als je dat verband al zou willen leggen, wat een discussie op zich is.
Ik heb het over beleid van de getroffen landen, niet over de Thaise moeder met 2 verdronken kinderen. Een waarschuwingssysteem had veel levens kunnen besparen bijvoorbeeld.
pi_33622350
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik heb het over beleid van de getroffen landen, niet over de Thaise moeder met 2 verdronken kinderen. Een waarschuwingssysteem had veel levens kunnen besparen bijvoorbeeld.
Ik heb het wel over die Thaise moeder, voor haar is de hulp bestemd namelijk.
pi_33622383
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb het wel over die Thaise moeder, voor haar is de hulp bestemd namelijk.
Misschien moet je eens gewoon inhoudelijk reageren? Wat begrijp je niet aan 'beleid van een bepaald land' ?
pi_33622548
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien moet je eens gewoon inhoudelijk reageren? Wat begrijp je niet aan 'beleid van een bepaald land' ?
Wat begrijp je niet aan "wat heeft die moeder daarmee te maken". Als die moeder geen huis meer heeft, dan heeft dat de prioriteit. Jij laat uitiendelijk die moeder gewoon zitten.
pi_33622582
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "wat heeft die moeder daarmee te maken". Als die moeder geen huis meer heeft, dan heeft dat de prioriteit. Jij laat uitiendelijk die moeder gewoon zitten.
Kun je gewoon inhoudelijk reageren, SCH of is dat (weer) teveel gevraagd? Het ging om beleid van bepaalde overheden. Niet om die moeder van je met d'r twee kinderen.
pi_33622618
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kun je gewoon inhoudelijk reageren, SCH of is dat (weer) teveel gevraagd? Het ging om beleid van bepaalde overheden. Niet om die moeder van je met d'r twee kinderen.
Begin je nou alweer te flamen

Die ramp gaat over moeders met twee kinderen en daar gaat dit topic over. Dus reageer daar gewoon op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')