quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:50 schreef jna het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je snel kon rennen als je schoenen zo'n lipje aan de achterkant hadden. Dit kwam omdat 1 jongen uit m'n klas heel snel kon rennen en hij was de enige met zo'n lipje. Het gevolg was dat binnen een aantal weken iedereen in de klas zulke schoenen had![]()
Bijna.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:46 schreef jna het volgende:
Ik kwam er ook pas na een aantal jaar achter dat het geen flikker uitmaakt welke kleur doek een stierenvechter heeft, stieren zijn namelijk ook kleurenblind dus dat verhaal van een "rode" doek is onzin.
De stier komt er ook op af als het een andere kleur is.
Dat wist ik dus niet
Ja, dat zeg ik tochquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:01 schreef Quarks het volgende:
[..]
Bijna.
Stieren zijn praktisch kleurenblind: ze kunnen rood amper onderscheiden van andere kleuren.
Daarom reageren ze ook hetzelfde op een rode doek als op een groene of blauwe, namelijk helemaal niet (tenzij er wil heen en weer wordt gezwaaid met de doek).
Vele zoölogen denken zelfs dat je om een stier te prikkelen, beter een witte doek kunt nemen.
De bonte kleding en de rode doeken van de Spaanse torero's zijn dus eerder bedoeld voor het publiek.
De stieren reageren alleen maar woedend op het gezwaai en de drukte om hen heen, niet op de rode kleur.
Stieren komen er alleen op af als je wild gaat doen met de doek en als het druk is om ze heen.quote:
Dat denbosch richting zee is en gelderland richting duitsland (ik dacht altijd andersom)quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:03 schreef IM_Barney het volgende:
Dat Suriname in Zuid-Amerika ligt en niet in Afrika kwam ik ook pas een paar maanden geleden achter![]()
dat vind ik eerlijk gezegd redelijk beschamendquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:15 schreef Modwire het volgende:
Ik wist tot een paar maanden terug niet dat Johan de Witt echt bestaan heeft, ik kende em alleen als de user op Fok!
Lenie 't Hartquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van.
Wie is Leni dan
De zee is toch niet echt bij den bosch om de hoekquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:15 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Dat denbosch richting zee is en gelderland richting duitsland (ik dacht altijd andersom)![]()
vanuit mijn perspectief dan he
Ik vond het juist stom omdat in die reclame mensen altijd naar huis gingen bellen omdat te zeggen; zelfs een detective (?) die een boef achterna zat. Als je die fles gewoon altijd in de koelkast zette, dan hoefde je ook niet steeds te bellen op onhandige momenten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:29 schreef ma_jojo het volgende:
De uitdrukking "Schat, zet de bokma koud" snapte ik niet helemaal. Ik wist niet dat bokma een drank is, en ik vond het zielig voor de bok om 'm maar koud te zetten..
Hmm, misschien moet bokma maar even gekoeld. Dat het niet te koud en niet te lauw moet zijn?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:42 schreef Fling het volgende:
[..]
Ik vond het juist stom omdat in die reclame mensen altijd naar huis gingen bellen omdat te zeggen; zelfs een detective (?) die een boef achterna zat. Als je die fles gewoon altijd in de koelkast zette, dan hoefde je ook niet steeds te bellen op onhandige momenten.
Dát ja.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:44 schreef Frollo het volgende:
Het was dan ook niet 'Schat, zet de Bokma koud', maar 'Schat, staat de Bokma koud?'
Nooit gewetenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:42 schreef BGN het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat het eigenlijk poolshoogte is ipv polshoogte![]()
http://www.onzetaal.nl/advies/poolshoogte.html
Katten zien tot ongeveer een meter kleuren (of ze alle kleuren kunnen zien weet ik niet), daarna word het idd als een kleurenblinde die de overgangen tussen geel-rood-bruin enzo, niet kunnen zien.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:35 schreef Nevje het volgende:
Ik dacht altijd dat honden en katten gewoon alle kleuren konden zien, net als wij.. maar het blijkt dus dat honden en katten kleurenblind zijn..![]()
"Honden en katten kunnen kleuren niet zo goed zien. Ze zien net als een kleurenblinde. Honden zien geen verschil tussen groen, geel, oranje en rood. Ze hebben ook moeite met grijze en groene tinten." - Bron
Die wist ik wel, maar vond ik vroeger altijd wel leuk om als grapje te gebruiken. Dus tegen iemand zeggen dat het voor benzine pomp stond. Eigenlijk niet eens zo grappig.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:57 schreef Suuz_ het volgende:
ik weet niet of dit al genoemd is {vast wel} maar het is grappig genoeg om nog eens te noemen...
dat BP geen Benzine Pomp betekend maar Britisch Patroil {of hoe je dat ook schrijft}
Ik was er heilig van overtuigd dat het gewoon voor benzine pomp stond {wat best logisch is toch? haha}
ZO herkenbaar. Alleen ik had het wel iets eerder doorquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:26 schreef Roeji het volgende:
veel tekst
Het heeft een klein weekje geduurd toen. Ik was (en ben) nogal stronteigenwijs en wilde het niet geloven dat het niet zo was.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:29 schreef Fokkedop het volgende:
[..]
ZO herkenbaar. Alleen ik had het wel iets eerder door![]()
Maar ik begrijp je.
Ik snapte nooit wat verkering betekende. Ik dacht altijd dat het met het verkeer te maken had. Een ongeluk ofzo.
Kun je nagaan hoe beroerd het onderwijs tegenwoordig isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:35 schreef Etcetera het volgende:
[..]
dat vind ik eerlijk gezegd redelijk beschamend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |