Ik wil waarschijnlijk Commerciele Economie of Logistiek en economie gaan doen.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:59 schreef electricity het volgende:
hbo is niet moeilijk. althans de HBO opleidingen die ik ken niet. ik denk dat het verschil met MBO vergelijkbaar is met mavo en havo.
Ikzelf ben ook een luie knul.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:10 schreef S-Two het volgende:
Ach, bij mij op het vwo zou het ook elk jaar moeilijker worden. Nu op de uni is het wel wat lastiger, maar dat komt meer door het feit dat ik geen reet doe
Van zulks soort reacties krijg ik een harde plasser hoor.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:39 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb MBO niv4 gedaan en doe nou HBO, 't is net zo makkelijk, niks leren en krappe tot ruime voldoendes halen, 't enige probleem is dat je meer huiswerk moet doen, omdat je anders je studiepuntjes niet kan halen.
Altijd al gedacht dat je homo was.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:40 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Van zulks soort reacties krijg ik een harde plasser hoor.
Ik doelde eigelijk meer op het woordje 'muis' wat ik tegen kwam, die reactie van jou interesseert me echt geen flikker.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Altijd al gedacht dat je homo was.
Ja door zeker de hele avond 5 dagen per week in je schoolboeken te zitten?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef MartiniRosso het volgende:
nou, ik zal je gerust stellen: ik heb het ook overleefd en dat wil heel wat zeggen. want ik deed eerst mbo niveau 4 en daarna maar meteen de zwaarste hbo opleiding.
de zwaarste HBO opleidingquote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef MartiniRosso het volgende:
nou, ik zal je gerust stellen: ik heb het ook overleefd en dat wil heel wat zeggen. want ik deed eerst mbo niveau 4 en daarna maar meteen de zwaarste hbo opleiding.
Duh, ieder normaal denkende jongere heeft dezelfde mentaliteit als in de OP beschreven, wijk je daar van af dan ben je gewoon een workaholic of geen vrienden.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:46 schreef nickybol het volgende:
Achja, je wilt wel een diploma halen, maar er zo weinig mogelijk voor doen. Lekkere instelling zeg. Ik hoop dat je door het ijs zakt.
Ik heb op het MBO geen enkele praktijk gehad, op stage na.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef guitarist.nl het volgende:
mbo is meer op de praktijk gericht en hbo is meer op de theorie gericht!
nou dan word het straks nog veel leukerquote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Ik heb op het MBO geen enkele praktijk gehad, op stage na.
Van wat ik gemerkt heb op beide opleidingen klopt dat voor mij niet echtquote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef guitarist.nl het volgende:
mbo is meer op de praktijk gericht en hbo is meer op de theorie gericht!
Wat is er mis mee een workaholic te zijn? Daar kan de arbeidsmarkt wat mee. Zie je jezelf al aankomen op een sollicitatie? Hallo ik ben Smaakpolitie, ik houd niet van hard werken maar ik wil wel graag een vet salaris.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Duh, ieder normaal denkende jongere heeft dezelfde mentaliteit als in de OP beschreven, wijk je daar van af dan ben je gewoon een workaholic of geen vrienden.![]()
Die mentaliteit werkt nu al, dus waarom later niet?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:49 schreef nickybol het volgende:
[..]
Wat is er mis mee een workaholic te zijn? Daar kan de arbeidsmarkt wat mee. Zie je jezelf al aankomen op een sollicitatie? Hallo ik ben Smaakpolitie, ik houd niet van hard werken maar ik wil wel graag een vet salaris.
Een ambtenaar in speequote:Op donderdag 29 december 2005 21:50 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Die mentaliteit werkt nu al, dus waarom later niet?![]()
Iedere dag ook een paar uur eerder stoppen met werken, en de hele dag door koffie drinken is de ideale baan in mijn optiek, who gives a fuck about kennis, het salaris is het enige waar het om draait. Owja en zo min mogelijk werk verrichten natuurlijk.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Een ambtenaar in spee
Een gezonde instelling. Jij komt er wel!quote:Op donderdag 29 december 2005 21:52 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Iedere dag ook een paar uur eerder stoppen met werken, en de hele dag door koffie drinken is de ideale baan in mijn optiek, who gives a fuck about kennis, het salaris is het enige waar het om draait. Owja en zo min mogelijk werk verrichten natuurlijk.![]()
Ik zou ook graag zien dat een klasgenoot dat doet.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef Chowi het volgende:
Je school afmaken met een vinger in de anus zou ik sowieso niet doen.
Scheelt je weer psycholoogbezoekjes, tochquote:Op donderdag 29 december 2005 21:58 schreef nickybol het volgende:
Achja dit soort hersenloze mensen als Smaakpolitie zijn ook nuttig, goed voor mijn zelfbeeld en ego.
Jij als workaholic zonder sociaal leven naast je werk, zal eerder in dergelijke siutatie terecht komen dan een volgroeid sociale knul met een luie baan waar de Eypo's je om de oren vliegen.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:08 schreef nickybol het volgende:
Achja ik krijg altijd weer een goed zelfbeeld als ik dit soort types als Smaakpolitie zie lullen. Dan stel ik me voor dat hij over 20 jaar in de WAO zit met een burn-out. De smerige uitkeringstrekker. Zwaar, zo`n ambtenarenbaan.
Wat een kutreactie in mn FB.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef Chowi het volgende:
Je school afmaken met een vinger in de anus zou ik sowieso niet doen.
Ik werk, ik heb in de 6 jaar dat ik werk al genoeg voor de hele samenleving gedaan, nu is het tijd voor de medemens om zich te laten gelden op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:14 schreef nickybol het volgende:
Jij noemt jezelf met zo`n instelling een volgroeid sociale knul? Weinig doen, maar toch geld krijgen. Typisch een voorbeeld van een onterechte uitkeringstrekker.
Daarom vond ik hem er wel goed tussen passen.quote:
Zo theoretisch is het HBO niet hoor.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:42 schreef Renesite het volgende:
Goed, we dwalen af.
HBO theoretisch en MBO praktijk, dat is al bekend.
Nog iemand die wat wil zeggen hierover, en niet over de mentaliteit?
Dat had ik ook...ik kan je vertellen dat het HBO toch anders was.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:00 schreef Mr.Chippie het volgende:
en ik ga soon met school naar het HBO toe om er alvast aan te "wennen" hoe het daar aantoe gaat.
Ja, maar wat dan precies?quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat had ik ook...ik kan je vertellen dat het HBO toch anders was.
Dat HBO gedoe op het MBO was de eerste 3 weken gaan en daarna vrije dagen. Als je echt op 't HBO zit gaat het toch net ff anders.
Ja, maar in je eerste post lees ik eigenlijk dat het MBO hetzelfde is als het HBO, behalve dat je ietwat meer huiswerk krijgt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:04 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Lees ff wat verder naar boven in het topic!
Is ook. Ik denk dat ik ongeveer netzoveel op school zit als op 't MBO, en dat zal vast meer worden aangezien vanaf volgend kwartaal de projecten niet meer individueel zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja, maar in je eerste post lees ik eigenlijk dat het MBO hetzelfde is als het HBO, behalve dat je ietwat meer huiswerk krijgt.
Ohhh, dat valt dus wel mee eigenlijkquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:11 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Is ook. Ik denk dat ik ongeveer netzoveel op school zit als op 't MBO, en dat zal vast meer worden aangezien vanaf volgend kwartaal de projecten niet meer individueel zijn.
Had afgelopen kwartaal tussen de 5 en 8 lessen per week ongeveer, lessen van ruim 1,5 uur.
Hmm tja, nu op het MBO doe ik op school niets, waardoor ik na school eigenlijk ook bezig ben met mijn opleidingquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:14 schreef veldmuis het volgende:
Dat wel ja, het aantal uren dat je na school nog bezig bent zijn er minstens net zoveel, maar ik denk zeker dat het er meer zijn.
Wat ga je doen eik?
En wat doe je nu dan?quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:26 schreef Smaakpolitie het volgende:
Ik ga Commerciele economie of Logistiek ende Economie doen.![]()
Hoe sta je er zelf tegenover dan? Kijk die reactie is wel logisch hoor, maar daarmee haal je jezelf naar beneden. Als jij niet die instelling hebt, dan hoor jij niet bij het stukje dat je net beschreven hebt. Als jij daar niet bij hoort, dan kun je als buitenstaander ook aannemen dat niet iedereen zo is. Niet zo negatief jongen!quote:Op maandag 2 januari 2006 01:56 schreef PimD het volgende:
Ik vind ze op het HBO nóg lakser dan op het MBO. Ik dacht dat mensen op het MBO een instelling hadden van lik-me-vestje, maar op het HBO (bij mij althans) is het nóg erger... Mensen die gewoon voor de eerste 2 semesters helemaal niks inleveren en dan doodleuk zeggen dat ze er zeker van zijn 'dat ze echt wel slagen aan het einde van het jaar met een 9'.
Dat is iets dat ik ook wel merk, maar zoiets kun je toch niet bespreekbaar maken. Hangt er ook vanaf welke opleiding je volgtquote:Op maandag 2 januari 2006 02:11 schreef PimD het volgende:
Ik zit met zo'n 30 man in de klas. Daarvan werken er misschien 4 á 5 man (waaronder ik dus) serieus door aan opdrachten enzo,. de rest voert echt geen zak uit. Moeten ze lekker zelf weten, maar ga dan niet lopen klagen als je in de problemen komt.
Op het HBO is 5,5 voldoendequote:Op maandag 2 januari 2006 12:13 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, het is in groepsverband, je moet het nou ook treffen.
MBO 4 merk ik: Waarom een 7 als een 5.5 volstaat. En miepen bij de examencommisie als je een 5.4 haalt...
Ik ken geen mensen die die misstap maken, je hebt een voldoende of een onvoldoende en als je het haalt dan ben je er vanaf. Onvoldoende betekent herkansen. Je kunt toch niet voor de 5,5 gaan? Je vindt een 5,5 voldoende, omdat het voldoende is.quote:
Hmm, zit ik dan op een pauperschool waar herkansen niet onmogelijk vaak magquote:Op maandag 2 januari 2006 14:40 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ken geen mensen die die misstap maken, je hebt een voldoende of een onvoldoende en als je het haalt dan ben je er vanaf. Onvoldoende betekent herkansen. Je kunt toch niet voor de 5,5 gaan? Je vindt een 5,5 voldoende, omdat het voldoende is.
Ik zit op Windesheim, die is tot 2 keer uitgeroepen tot beste hogeschool van Nederland. Dat komt onder andere omdat je niet zomaar ff een opdrachtje kunt inleveren ipv een toets maken.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hmm, zit ik dan op een pauperschool waar herkansen niet onmogelijk vaak mag![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |