abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33513630
Volgend jaar ben ik van plan naar het HBO te gaan.
Is het verschil tussen MBO niveau 4 ende HBO nou werkelijk zo groot of is dat te verwaarlozen
Toen ik op de MAVO zat, werd er steeds op gehamerd dat het MBO zulks een stuk moeilijker is en dat je dat niet kunt vergelijken.
Dat is dus het slapste gelul wat er is, MBO 4 is vele malen makkelijker dan de MAVO, je hebt nooit les en zonder ook maar ooit aanwezig te zijn, maar gewoon het boek te leren en voldoendes halen, kun je de opleiding zonder problemen voltooien.
Nu ik die HBO folders lees staat er zoveel moeilijke shit in, alles zelf organiseren, presentaties dit/dat maar is de HBO nou echt zo moeilijk in vergelijking met het hoogste niveau van het MBO of haal je dat ook met twee vingers in de anus?
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_33513671
hbo is niet moeilijk. althans de HBO opleidingen die ik ken niet. ik denk dat het verschil met MBO vergelijkbaar is met mavo en havo.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_33513922
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:59 schreef electricity het volgende:
hbo is niet moeilijk. althans de HBO opleidingen die ik ken niet. ik denk dat het verschil met MBO vergelijkbaar is met mavo en havo.
Ik wil waarschijnlijk Commerciele Economie of Logistiek en economie gaan doen.
pi_33513955
Ach, bij mij op het vwo zou het ook elk jaar moeilijker worden . Nu op de uni is het wel wat lastiger, maar dat komt meer door het feit dat ik geen reet doe
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_33515590
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:10 schreef S-Two het volgende:
Ach, bij mij op het vwo zou het ook elk jaar moeilijker worden . Nu op de uni is het wel wat lastiger, maar dat komt meer door het feit dat ik geen reet doe
Ikzelf ben ook een luie knul.
pi_33519455
Vroeger zou ik gezegd hebben: "Vergeet het maar jongen, het HBO is te moeilijk voor jouw."

Maar ach, tegenwoordig hebben we het competentiegericht leren in het HBO, en hebben alle havo-ers die het HBO betreden ook nog eens allemaal leuke competenties opgedaan in het studiehuis. Iedere kleuter kan nu HBO
  donderdag 29 december 2005 @ 21:37:53 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33519598
Mijn broertje heeft wel moeite gehad met die overgang en hij had op MBO zelfs al schakelklas gevolgd. De wiskunde en natuurkunde die hij kreeg op HBO was toch wel pittiger dan op MBO (hij doet werktuigbouw) en ik heb hem toch wel moeten helpen met bijles.
pi_33519652
Ik heb MBO niv4 gedaan en doe nou HBO, 't is net zo makkelijk, niks leren en krappe tot ruime voldoendes halen, 't enige probleem is dat je meer huiswerk moet doen, omdat je anders je studiepuntjes niet kan halen.
pi_33519702
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:39 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb MBO niv4 gedaan en doe nou HBO, 't is net zo makkelijk, niks leren en krappe tot ruime voldoendes halen, 't enige probleem is dat je meer huiswerk moet doen, omdat je anders je studiepuntjes niet kan halen.
Van zulks soort reacties krijg ik een harde plasser hoor.
pi_33519758
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:40 schreef Smaakpolitie het volgende:

[..]

Van zulks soort reacties krijg ik een harde plasser hoor.
Altijd al gedacht dat je homo was.

[ Bericht 1% gewijzigd door veldmuis op 29-12-2005 21:42:00 (pi vergeten :+) ]
pi_33519821
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:41 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Altijd al gedacht dat je homo was.
Ik doelde eigelijk meer op het woordje 'muis' wat ik tegen kwam, die reactie van jou interesseert me echt geen flikker.
pi_33519873
nou, ik zal je gerust stellen: ik heb het ook overleefd en dat wil heel wat zeggen. want ik deed eerst mbo niveau 4 en daarna maar meteen de zwaarste hbo opleiding.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_33519921
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef MartiniRosso het volgende:
nou, ik zal je gerust stellen: ik heb het ook overleefd en dat wil heel wat zeggen. want ik deed eerst mbo niveau 4 en daarna maar meteen de zwaarste hbo opleiding.
Ja door zeker de hele avond 5 dagen per week in je schoolboeken te zitten?
pi_33519934
Op het HBO heb je nog minder les, maar wel wordt er een stuk zelfstandigheid van je verwacht. Maar als je de disipline hebt om je werkstukken en verslagen op tijd in te leveren, je geen moeite hebt om een boek voor een tentamen te kennen ipv 1 hoofdstuk is het makkelijk te doen.
Veel moeilijker als het MBO vond ik het niet, wel veel meer stof om te leren voor een tentamen.
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef MartiniRosso het volgende:
de zwaarste HBO opleiding
Faciliteir managment
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33519960
Achja, je wilt wel een diploma halen, maar er zo weinig mogelijk voor doen. Lekkere instelling zeg. Ik hoop dat je door het ijs zakt.
pi_33519993
mbo is meer op de praktijk gericht en hbo is meer op de theorie gericht!
PS4 online: micro_nl
pi_33520003
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:46 schreef nickybol het volgende:
Achja, je wilt wel een diploma halen, maar er zo weinig mogelijk voor doen. Lekkere instelling zeg. Ik hoop dat je door het ijs zakt.
Duh, ieder normaal denkende jongere heeft dezelfde mentaliteit als in de OP beschreven, wijk je daar van af dan ben je gewoon een workaholic of geen vrienden.
pi_33520006
Op HBO is het toch een heel stuk zelfstandiger dan op het MBO.
Op beiden heb ik geen flikker uitgevoerd, maar de opdrachten op beide opleidingen die ik nooit maakte hebben me de das om gedaan.
Maar op HBO zijn ze minder vriendelijk als je niets doet.
pi_33520026
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb op het MBO geen enkele praktijk gehad, op stage na.
pi_33520064
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef Smaakpolitie het volgende:

[..]

Ik heb op het MBO geen enkele praktijk gehad, op stage na.
nou dan word het straks nog veel leuker
PS4 online: micro_nl
pi_33520065
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef guitarist.nl het volgende:
Van wat ik gemerkt heb op beide opleidingen klopt dat voor mij niet echt
pi_33520078
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef Smaakpolitie het volgende:

[..]

Duh, ieder normaal denkende jongere heeft dezelfde mentaliteit als in de OP beschreven, wijk je daar van af dan ben je gewoon een workaholic of geen vrienden.
Wat is er mis mee een workaholic te zijn? Daar kan de arbeidsmarkt wat mee. Zie je jezelf al aankomen op een sollicitatie? Hallo ik ben Smaakpolitie, ik houd niet van hard werken maar ik wil wel graag een vet salaris.
pi_33520122
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:49 schreef nickybol het volgende:

[..]

Wat is er mis mee een workaholic te zijn? Daar kan de arbeidsmarkt wat mee. Zie je jezelf al aankomen op een sollicitatie? Hallo ik ben Smaakpolitie, ik houd niet van hard werken maar ik wil wel graag een vet salaris.
Die mentaliteit werkt nu al, dus waarom later niet?
pi_33520148
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:50 schreef Smaakpolitie het volgende:

[..]

Die mentaliteit werkt nu al, dus waarom later niet?
Een ambtenaar in spee
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33520172
Gadverdamme. Ik moet kotsen. En dit is de toekomst van Nederland. Flikker toch een eind op zeg. Met zo`n instelling verdien je geen diploma. Ja, een mavo diploma, meer niet. Blijf maar lekker bij het klootjesvolk.
pi_33520202
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Een ambtenaar in spee
Iedere dag ook een paar uur eerder stoppen met werken, en de hele dag door koffie drinken is de ideale baan in mijn optiek, who gives a fuck about kennis, het salaris is het enige waar het om draait. Owja en zo min mogelijk werk verrichten natuurlijk.
pi_33520264
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:52 schreef Smaakpolitie het volgende:

[..]

Iedere dag ook een paar uur eerder stoppen met werken, en de hele dag door koffie drinken is de ideale baan in mijn optiek, who gives a fuck about kennis, het salaris is het enige waar het om draait. Owja en zo min mogelijk werk verrichten natuurlijk.
Een gezonde instelling. Jij komt er wel!
pi_33520283
Je school afmaken met een vinger in de anus zou ik sowieso niet doen.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_33520375
Ik ben het zo eens met TS .
Ik voer ook geen fuck uit, haal het net, en zie later wel .
pi_33520388
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef Chowi het volgende:
Ik zou ook graag zien dat een klasgenoot dat doet.
pi_33520447
Achja dit soort hersenloze mensen als Smaakpolitie zijn ook nuttig, goed voor mijn zelfbeeld en ego.
pi_33520721
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:58 schreef nickybol het volgende:
Achja dit soort hersenloze mensen als Smaakpolitie zijn ook nuttig, goed voor mijn zelfbeeld en ego.
Scheelt je weer psycholoogbezoekjes, toch
pi_33520811
Achja ik krijg altijd weer een goed zelfbeeld als ik dit soort types als Smaakpolitie zie lullen. Dan stel ik me voor dat hij over 20 jaar in de WAO zit met een burn-out. De smerige uitkeringstrekker. Zwaar, zo`n ambtenarenbaan.
pi_33520842
Van niks doen krijg je geen burn-out hoor .
  donderdag 29 december 2005 @ 22:10:54 #35
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_33520937
Ten eerste word ik hier niet vrolijk van. (oh wat flauw, maar ik had het nog nooit gezegd..)
Maar het verschilt heel erg qua opleiding. Kan wel zeggen dat fysiotherapie zeer moeilijk is. En ik dacht dat ik het na mijn vwo wel ff zou doen.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_33520949
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:08 schreef nickybol het volgende:
Achja ik krijg altijd weer een goed zelfbeeld als ik dit soort types als Smaakpolitie zie lullen. Dan stel ik me voor dat hij over 20 jaar in de WAO zit met een burn-out. De smerige uitkeringstrekker. Zwaar, zo`n ambtenarenbaan.
Jij als workaholic zonder sociaal leven naast je werk, zal eerder in dergelijke siutatie terecht komen dan een volgroeid sociale knul met een luie baan waar de Eypo's je om de oren vliegen.
pi_33521040
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef Chowi het volgende:
Wat een kutreactie in mn FB.
pi_33521104
Jij noemt jezelf met zo`n instelling een volgroeid sociale knul? Weinig doen, maar toch geld krijgen. Typisch een voorbeeld van een onterechte uitkeringstrekker.
pi_33521169
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:14 schreef nickybol het volgende:
Jij noemt jezelf met zo`n instelling een volgroeid sociale knul? Weinig doen, maar toch geld krijgen. Typisch een voorbeeld van een onterechte uitkeringstrekker.
Ik werk, ik heb in de 6 jaar dat ik werk al genoeg voor de hele samenleving gedaan, nu is het tijd voor de medemens om zich te laten gelden op de arbeidsmarkt.
pi_33521206
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:13 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Wat een kutreactie in mn FB.
Daarom vond ik hem er wel goed tussen passen.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 22:42:19 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33522455
Goed, we dwalen af.
HBO theoretisch en MBO praktijk, dat is al bekend.
Nog iemand die wat wil zeggen hierover, en niet over de mentaliteit?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33522630
Alles is eigenlijk al gezegd.
  donderdag 29 december 2005 @ 23:13:27 #43
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_33523807
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:42 schreef Renesite het volgende:
Goed, we dwalen af.
HBO theoretisch en MBO praktijk, dat is al bekend.
Nog iemand die wat wil zeggen hierover, en niet over de mentaliteit?
Zo theoretisch is het HBO niet hoor.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_33523910
Je lijkt me een domme kneus dus ik zou het niet eens proberen als ik jou was
pi_33532860
Ikzelf heb ook eerst mbo4 gedaan om zo naar het hbo te kunnen.
Ikzelf was al behoorlijk zelfstandig ingesteld en dat is me alleen maar ten goede gekomen. Op het MBO moest ik 80% vna alle lessen aanwezig zijn, op het HBO 0%
Ik leer makkelijk uit boeken en daarom ziet men mij ook niet veel tijdens colleges. Stage gaat op dit moment echt super. Het was wel even uitzoeken met die competenties omdat dat vanaf dit jaar nieuw is op de opleiding. MAar ik heb er al aardig me weg in kunnen vinden dus dat loopt ook allemaal.

Ik durf zelfs te beweren dat ik tegenover het MBO nu veel minder werk heb en veel minder druk op de ketel.
pi_33555931
Tegenwoordig is MBO 4 bijna hetzelfde als HBO ... ik krijg zelfs studiepunten @ me MBO opleiding :S , en ik ga soon met school naar het HBO toe om er alvast aan te "wennen" hoe het daar aantoe gaat.
pi_33556086
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:00 schreef Mr.Chippie het volgende:
en ik ga soon met school naar het HBO toe om er alvast aan te "wennen" hoe het daar aantoe gaat.
Dat had ik ook...ik kan je vertellen dat het HBO toch anders was.
Dat HBO gedoe op het MBO was de eerste 3 weken gaan en daarna vrije dagen. Als je echt op 't HBO zit gaat het toch net ff anders .
pi_33556098
Ik ga het over een jaar ook eens bezien.

TS, ga je wel iets doen in dezelfde richting? Of totaal iets anders?
Want met een MBO niveau 4 diploma kun je elke HBO opleiding doen die je wil.
En aangezien ik een MBO opleiding heb gekozen die me niet ligt, ga ik een totaal andere HBO opleiding doen.

En ik vraag me af of het dan wel moeilijk(er) is?
Wel moet ik mijn wiskunde bijspijkeren in de avonduren (een cursus).
pi_33556119
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat had ik ook...ik kan je vertellen dat het HBO toch anders was.
Dat HBO gedoe op het MBO was de eerste 3 weken gaan en daarna vrije dagen. Als je echt op 't HBO zit gaat het toch net ff anders .
Ja, maar wat dan precies?
pi_33556160
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ja, maar wat dan precies?
Lees ff wat verder naar boven in het topic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')