Ja dus?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:08 schreef Toeps het volgende:
Ahum. Meisjes van 13 zijn over het algemeen nog niet uit de groei. Daarom zei ik dat.
Ja, maar een maat 42 bij de H&M is ook wat anders dan een maat 42 bij Miss Etam of C&A bijvoorbeeld. De laatste pas ik wel, terwijl een 42 van H&M meestal rond m'n knieen blijft steken.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:37 schreef Toeps het volgende:
Ik heb bij de H&M soms maat 42, en ik ben toch echt niet mollig.Ben alleen 1m83 (of nog ietsie langer zelfs).
Je bent gewoon dikquote:Op donderdag 29 december 2005 14:51 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, maar een maat 42 bij de H&M is ook wat anders dan een maat 42 bij Miss Etam of C&A bijvoorbeeld. De laatste pas ik wel, terwijl een 42 van H&M meestal rond m'n knieen blijft steken.
Om nog maar niet te spreken over verschillen binnen de H&M omdat ik de ene keer een shirt maat 42 wel pas en de andere keer een shirt met zogenaamd maat 46 niet over m'n hoofd krijg, maar goed...
Volgens mij weten winkeliers ook niet meer wat welke maat is en plakken ze er maar een labeltje in.
Agree. Lekker makkelijk de schuld afschuiven op winkeliersquote:
* _Arual_ checkt maeghans fotoboek.quote:
Die laatste zinquote:Op donderdag 29 december 2005 15:02 schreef IllI het volgende:
Agree. Lekker makkelijk de schuld afschuiven op winkeliers:N
Alles boven maatje 38 is dik.
Punt. mijn mening.
Ik vind dat dus wel dik.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:04 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
* _Arual_ checkt maeghans fotoboek.
Dik? Waar dan? onder haar voetzoelen of zo? Mollig, hooguit.
dit heeft toch verder niets meer het onderwerp te maken?quote:Op donderdag 29 december 2005 15:08 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Die laatste zin
Maar dat hoeft niet zo te zijn. Mijn moeder vind ik daar dus zelf het vb van.
Echter hoeven meiden/vrouwen met grotere maatjes niet met opmerkingen te komen zoals sommige al genoemd zijn.
Dat noem ik nl niet volwassen meer, of iemand nou maat 44 heeft of niet, dat zijn reacties van 13-jarige meisjes, of niet eens! Ben ik met mijn maatje 36, soms 38 een stuk volwassener.. soms.
ohhh, ik ben weer op dreef![]()
Hmmmm tsja mn ex was 165 en die vond ik t lekkerst met maat 34/36. 38 vond ik te mollig. Nu ga ik uit met meisje van 159 en die zit vlgns mij nooit op 36quote:
Nee, lelijk is ze absoluut niet, maar dat is iets andersquote:Op donderdag 29 december 2005 15:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Heb je waarschijnlijk in een ander fotoboek gekeken, want
-edit foto-
vind ik niet slank. Ze is niet lelijk, maar das een ander verhaal
ik vind dat ze een mooi gezicht heeft, maar dit is niet meer mollig, maar meer neigend naar dik, vind ik persoonlijkquote:Op donderdag 29 december 2005 15:04 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ checkt maeghans fotoboek.
Dik? Waar dan? onder haar voetzoelen of zo? Mollig, hooguit.
Maar ook zeker niet dik. Ik zie niks zwabberen of zo. sterker nog, ik zie sleutelbeenderen.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:08 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Heb je waarschijnlijk in een ander fotoboek gekeken, want die pinkfoto vind ik niet slank. Ze is niet lelijk, maar das een ander verhaal...
1.73 en 85 kilo is nog dik...quote:Op donderdag 29 december 2005 15:10 schreef avotar het volgende:
[..]
dit heeft toch verder niets meer het onderwerp te maken?
wat iemand mening of dik dan wel niet dik is kun je toch in het midden laten?
ik ben 1.73 en weg half vorig jaar 120 kilo.. dan ben je dik..
ik ben 35 kilo afgevallen... weeg dus nog 85 .. en ben ineens niet meer dik..
en dat terwijl ik zonder die voorgeschiedenis wel dik zou zijn...
de waarheid is wat je er zelf van maakt..
maar op een maat kun je het imho niet uitmaken..
Had de pic al weg gehaald, kun jij de link anders ook even verwijderen uit je quote... is ook niet zo fijn voor de betreffende user....quote:Op donderdag 29 december 2005 15:11 schreef Andoire het volgende:
[..]
Nee, lelijk is ze absoluut niet, maar dat is iets anders
Maar in mijn ogen wel dik. Niet moddervet of zo, maar gewoon, dik.
Maar goed, ik vind het een beetje vaag om op deze manier een user te 'bespreken'. Kunnen we niet overgaan op fotos van celebs of zo
Dat verschilt van persoon tot persoon denk ik. Ik zou met 85 kilo idd dik zijn (ben ook 1.73). Maar ik ken mensen in de sportschool die dat gewicht gemakkelijk halen door spieren. Die zitten zeer strak in hun vel.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
1.73 en 85 kilo is nog dik...
doe me een lol.. lees m'n post gewoon nog een keertje..quote:Op donderdag 29 december 2005 15:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
1.73 en 85 kilo is nog dik...
BS. Hier zie je ook sleutelbeenderen maar je gaat toch niet zeggen dat Karin Bloemen niet dik is?quote:Op donderdag 29 december 2005 15:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar ook zeker niet dik. Ik zie niks zwabberen of zo. sterker nog, ik zie sleutelbeenderen.
nou ja.. heb nog steeds een vet% van 21% of geloof ik.. dus ik ben nog steeds te zwaar..quote:Op donderdag 29 december 2005 15:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat verschilt van persoon tot persoon denk ik. Ik zou met 85 kilo idd dik zijn (ben ook 1.73). Maar ik ken mensen in de sportschool die dat gewicht gemakkelijk halen door spieren. Die zitten zeer strak in hun vel.
In het echt lijkt ze dunner dan op TV op foto's. Maar idd, zij is dik. maar die sleutelbeenderen zijn bij haar dan ook niet zo geprononceerd.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:15 schreef IllI het volgende:
[..]
BS. Hier zie je ook sleutelbeenderen maar je gaat toch niet zeggen dat Karin Bloemen niet dik is?
http://www.yskafotografie.nl/foto's/Muziek/Karin%20Bloemen.jpg
done that... Feit blijft dat je dan een bmi van rond de 30 hebt en dat is een neiging tot extreem overgewicht. Ik ben 186 en mag ook maar max 85 wegenquote:Op donderdag 29 december 2005 15:14 schreef avotar het volgende:
[..]
doe me een lol.. lees m'n post gewoon nog een keertje..
en probeer het dan opnieuw..![]()
Dat is ook niet precies wat ik zeg.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:17 schreef Andoire het volgende:
Dat je sleutelbeenderen ziet wil niet meteen zeggen dat iemand slank is
Dat BMI vind ik een beetje onzin. Dat kreng zegt al jaren tegen mij dat ik " ernstig ondergewicht' hebquote:Op donderdag 29 december 2005 15:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
done that... Feit blijft dat je dan een bmi van rond de 30 hebt en dat is een neiging tot extreem overgewicht. Ik ben 186 en mag ook maar max 85 wegen
Zo werkt t natuurlijk niet. Allemaal afhankelijk van vet %. Ik ben 183m en ben t best met 87KG rond de 12%. En wil je met 1.73m 85 kg op een goed vet % dat ben je echt wel fokkin gespierd arual en daar zijn er echt niet veel van...quote:Op donderdag 29 december 2005 15:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
done that... Feit blijft dat je dan een bmi van rond de 30 hebt en dat is een neiging tot extreem overgewicht. Ik ben 186 en mag ook maar max 85 wegen
Vind ik wel een beetje, er werd trouwens al soms uitgeweken, en het vorige topic ging veel over gewicht, hoe iemand het ziet, etc. Opmerkingen en reacties erop komen dan net zo goed.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:10 schreef avotar het volgende:
dit heeft toch verder niets meer het onderwerp te maken?
Dat was dus mijn punt oa.quote:wat iemand mening of dik dan wel niet dik is kun je toch in het midden laten?
Nee, dat heb ik ook niet gezegd.quote:ik ben 1.73 en weg half vorig jaar 120 kilo.. dan ben je dik..
ik ben 35 kilo afgevallen... weeg dus nog 85 .. en ben ineens niet meer dik..
en dat terwijl ik zonder die voorgeschiedenis wel dik zou zijn...
de waarheid is wat je er zelf van maakt..
maar op een maat kun je het imho niet uitmaken..
Het was maar even een voorbeeld dat je het zo moeilijk eenduidig kunt zeggen. Mensen van dezelfde lengte kunnen er bij eenzelfde gewicht heel anders uitzien.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:22 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Zo werkt t natuurlijk niet. Allemaal afhankelijk van vet %. Ik ben 183m en ben t best met 87KG rond de 12%. En wil je met 1.73m 85 kg op een goed vet % dat ben je echt wel fokkin gespierd arual en daar zijn er echt niet veel van...
Als ik op 36 zit kun je mijn ribben tellen.. Misschien vind je dat juist wel mooi, maar ik in ieder geval niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hmmmm tsja mn ex was 165 en die vond ik t lekkerst met maat 34/36. 38 vond ik te mollig. Nu ga ik uit met meisje van 159 en die zit vlgns mij nooit op 36
De betrouwbaarheid vraag ik me soms inderdaad wel af.. Het lijkt mij dat als je richting overgewicht (25+) gaat, dat je toch minstens zou mogen verwachten dat dat ook te zien is..quote:Op donderdag 29 december 2005 15:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Mjah, het is de internationale standaard. Ik zit ook 5 bmi te hoog, maar ben hard bezig (gaat helaas niet zo makkelijk als ik dacht)
Heb ik me in het verleden best wel druk om gemaaktquote:Op donderdag 29 december 2005 15:22 schreef sweetgirly het volgende:
Maar juist sommige beweringen over kleinere maatjes slaat ook kant noch wal.
Nou, ik zal je eens wat vertellenquote:
moest ik een bmi van 25 hebben, ben ik echt wel vet hoor ...quote:Op donderdag 29 december 2005 15:25 schreef Alicey het volgende:
De betrouwbaarheid vraag ik me soms inderdaad wel af.. Het lijkt mij dat als je richting overgewicht (25+) gaat, dat je toch minstens zou mogen verwachten dat dat ook te zien is..
Word zelf wat sikkeneurig als ik mezelf te strak vind worden.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:24 schreef Alicey het volgende:
Als ik op 36 zit kun je mijn ribben tellen.. Misschien vind je dat juist wel mooi, maar ik in ieder geval niet.
Dat wist ik al.quote:
Waar zeg ik precies dat de winkeliers mijn mond openbreken om er koekjes en chocola in te proppen? Dat ik dik ben betekent nog niet dat er geen verschil zit in de maten die verschillende winkels hanteren, of in maten van verschillende collecties van 1 winkel. Mijn punt was alleen, als je maat 42 bij H&M hebt ben je m.i. niet dik (tenzij je er heel kort bij bent natuurlijk), omdat die m.i. best klein vallen.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:02 schreef IllI het volgende:
[..]
Agree. Lekker makkelijk de schuld afschuiven op winkeliers:N
Alles boven maatje 38 is dik.
Punt. mijn mening.
Amen.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:32 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Word zelf wat sikkeneurig als ik mezelf te strak vind worden.
Die billen moeten erop blijven en mijn schaarse vetlaagjes ook.
Juist.. overigens is m'n bmi 25 en geen 30..quote:Op donderdag 29 december 2005 15:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Idd zeg... Word je nou niet moe van jezelf zeg...quote:Op donderdag 29 december 2005 15:32 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
.
Goed, ik hou op, mensen denken ook, wat een nutcase
.
Precies!quote:Op donderdag 29 december 2005 15:27 schreef Andoire het volgende:
Heb ik me in het verleden best wel druk om gemaakt![]()
Ik heb vaaaaak aan mensen moeten uitleggen dat ik niet 'ziek' ben, niet overgeef na het eten, wél eet etc etc.
Maar ja, de meesten willen niet inzien dat sommige mensen (a la ik) gewoonweg niet makkelijk kunnen aankomen. Ik val eerder af dan dat ik aankom, heb een 'tenger' figuur en (dat vind ik zelf best lelijk) hele dunne polsen en enkels en zo.. Maar mensen moeten daar gewoon niet over zeiken vind ik.
Overgewicht is gewoon meer 'geaccepteerd' dan ondergewicht.
Als je dik bent dan ben je 'gewoon te dik of mollig' en als je dun bent (in de ogen van de meeste mensen, die zelf naar dikheid neigen) ben je meteen 'ziek'.![]()
Bij een BMI van 23 kan ik botjes tellen.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:30 schreef petitlapin het volgende:
[..]
moest ik een bmi van 25 hebben, ben ik echt wel vet hoor ...
normaal weeg ik 56 voor 1.65, is een bmi van 20.8 ... dikker zou ik persoonlijk niet willen zijn ... bij een bmi van 25 zou ik rond de 68 wegen, no thanks ...
tja, ik zou nog gezond zijn, moest ik 68 wegen ( voor 1.65), maar dat vind ik estethisch echt NIETS ( voor mij persoonlijk). Ik weeg zelfs nog niet zo veel nu ik zwanger ben, en ik ben nu echt wel dikquote:Op donderdag 29 december 2005 15:40 schreef _Arual_ het volgende:
Maar hebben e het nou over slank in de zin van gezond, of in de zin van esthetisch?
hoe groot ben je, en hoeveel weeg je dan ? Bij mij kan je ook wel "botjes tellen" hoor, ik persoonlijk vind dat mooi ...quote:Op donderdag 29 december 2005 15:42 schreef Alicey het volgende:
Bij een BMI van 23 kan ik botjes tellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |