abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2005 @ 14:19:36 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33504623
A Good Year

De Londense bankier Max Skinner houdt zijn werk voor gezien en verhuist naar de Provence in Frankrijk, waar hij een wijngaard van zijn oom erft. Eenmaal in Frankrijk aangekomen, ontmoet hij de mooie Fanny, die claimt een vergeten nichtje te zijn en daarmee recht heeft op de wijngaard.

Regie:

Ridley Scott

Hoofdrolspelers:

Russell Crowe
Albert Finney
Tom Hollander
Valeria Bruni Tedeschi
Abbie Cornish
Freddie Highmore

en.....

Marion Cotillard

Het opvallende hieraan is dat Scott aan Mayle had gevraagd om een script te schrijven. Hier had Mayle op geantwoord dat hij eigenlijk alleen boeken schrijft aangezien hij niet genoeg bekend is met het film-medium. Dus schreef hij maar een boek voor Scott, dat werd door iemand anders omgetoverd tot script en dat gaat Scott nu zelf verfilmen. Mochten er dus boekliefhebbers zijn die beweren dat Ridley Scott de verkeerde persoon was om dit te verfilmen, dan mogen die het uitvechten met de schrijver zelf.

Scott is niet altijd even consistent, maar ik vind het nog steeds een interessante regisseur, Crowe vind ik gewoon een erg goede acteur, Finney heeft zichzelf al genoeg bewezen, Hollander was me tot nu toe niet positief of negatief opgevallen. Highmore is een van de betere kindacteurs en Marion is uiteraard de beste actrice uit de geschiedenis van dit universum, alle andere universums (inclusief parallelle en ook seriële tijdlijnen).

De film zit momenteel nog in post-productie wat wil zeggen dat de grote jongens ze nog niet weten of ze de visie van de regisseur gaan respecteren of dat ze de film gaan verneuken. Een rustig voortkabbelende film over wijn kan wel erg tof zijn, dat leerden we al van Sideways. Geen idee wanneer hij waar uitkomt, daar moeten ze nog eens over nadenken. Wie weet: misschien wordt hij in 2 delen uitgebracht of nog eens opnieuw verfilmd door Renny Harlin.

Om af te sluiten toch een plaatje:

Dit vind ik wel een okaye OP voor een film waar ik hoegenaamd niets van weet

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 08-02-2009 22:39:58 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 29 december 2005 @ 15:30:53 #2
67640 SaintOfKillers
pi_33507137
Die plotsamenvatting van Moviemeter (en ook mijn OP) klopt voor geen meter .

Het Fanny personage en het nichtje van de hoofdrolspeler zijn 2 verschillende personage's.

.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 05:03:44 #3
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_40470677
Trailer. (Typisch zo'n trailer die ik halverwege af zet omdat ik niet de hele film gezien hoef te hebben.)
The short weekend begins with longing...
  zondag 3 september 2006 @ 23:25:37 #4
67640 SaintOfKillers
pi_41467575

Een poster.
pi_41473478
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 05:03 schreef California het volgende:
Trailer. (Typisch zo'n trailer die ik halverwege af zet omdat ik niet de hele film gezien hoef te hebben.)
Sla ze gewoon over Califo

woensdag 29 november 2006 @ 11:21:42 #6
3767 Herald
Come get some
pi_43986233
Ik heb hem gisteren in de sneak gezien. Het is zo'n film die heel goed wordt samengevat in de trailer, dus als je die hebt gezien hoef je niet speciaal voor de lange versie naar de bios. Het is geen vervelende film, maar ook niks bijzonders.

Viel me wel op dat Abbie Cornish die het nichtje speelt griezelig veel weg heeft van een jonge Charlize Theron.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 december 2006 @ 13:14:25 #7
862 Arcee
Look closer
pi_44454546
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:21 schreef Herald het volgende:
Het is zo'n film die heel goed wordt samengevat in de trailer, dus als je die hebt gezien hoef je niet speciaal voor de lange versie naar de bios.
Daarom moet je ook nooit naar trailers van films kijken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_65885741
Goede film!
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')