abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2005 @ 16:35:26 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33509313
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:23 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk weiger je de erfenis van de babyboomers. Deze gaat dan over aan de allochtonen. Maar de staat heeft het zelf zo gewild.
De babyboomers zijn inderdaad de wortel van het kwaad.
Weg met die lui
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_33509422
Wacht maar tot de babyboomers met pensioen gaan Goeie morgen dan heeft Nederland een probleem
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:40:36 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_33509483
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:38 schreef Classic-PC het volgende:
Wacht maar tot de babyboomers met pensioen gaan Goeie morgen dan heeft Nederland een probleem
Ik denk dat het in vergelijking met veel andere Europese landen behoorlijk mee zal gaan vallen.
pi_33509649
alleen mensen met meer dan 1,1 kinderen per partner mogen klagen over babyboomers, of die zijn gemigreerd uit Nederland zonder hun staatspensioen mee te nemen, anderen teren (straks) alleen maar op inkomsten van andermans kinderen wat natuurlijk not done is
pi_33509712
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:35 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk dat de emigratie voor een belangrijk deel valt toe te schrijven aan Turken en Marokkanen die terugkeren naar Turkije of Marokko. Verder zijn er veel mensen in de grensstreek die net over de grens in Duitsland en België gaan wonen, omdat dat goedkoper is. Daarmee valt waarschijnlijk de overgrote meerderheid van het aantal emigraties te verklaren.
In 2004 waren het 60.000 vrijwel hooggeschoolde medici en technici die vertrokken richting het buitenland. Ik zal het even opzoeken heb het van de week nog gelezen. Dus de bron komt eraan. En ja dit waren Nederlanders en geen allochtonen die terug zijn gekeerd.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_33509817
Niet helemaal wat ik zocht maar het komt in de buurt :
quote:
Voordat de grote stap naar Frankrijk wordt overwogen of reeds is genomen dan komt de vraag, hoe nu verder? Er zijn nog al wat variabelen, iedere vertreksituatie is anders, iedere aankomstsituatie is dat ook en daarmee gepaard gaat een wirwar aan vragen en antwoorden. Nederland stevent dit jaar af op een recordaantal emigranten. Volgens de cijfers zullen zich dit jaar meer dan 100.000 ingezetenen zich in 2003 elders vestigen. Deze groep bestaat uit personen die dit om allerlei redenen doet. Economie, belastingwetgeving, goedkopere huizen, pensioen en andere oorzaken dragen hiertoe bij.
Maar ook andere redenen zoals: het avontuur, het weer, ruimte, de vernieuwing, minder strakke regels en lage kosten voor levensonderhoud zijn een belangrijke oorzaak. Onder de vertrekkende Nederlands bevinden zich afgestudeerden, starters, jong talent, agrariërs (elke dag stoppen 10-15 agrariërs met hun bedrijfsactiviteiten), ondernemers, werkzoekenden, twintigers, dertigers, veertigers en vijftigers.
  donderdag 29 december 2005 @ 16:50:21 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33509828
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef Classic-PC het volgende:
In 2004 waren het 60.000 vrijwel hooggeschoolde medici en technici die vertrokken richting het buitenland.
It wasn't me
Ik ben in 2000 al vertrokken
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 december 2005 @ 16:55:01 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33509969
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

In 2004 waren het 60.000 vrijwel hooggeschoolde medici en technici die vertrokken richting het buitenland. Ik zal het even opzoeken heb het van de week nog gelezen. Dus de bron komt eraan. En ja dit waren Nederlanders en geen allochtonen die terug zijn gekeerd.
Er keren ook steeds meer allochtonen terug. Bijvoorbeeld veel Turken, omdat die in Turkije eenvoudigweg meer toekomst zien als in Nederland! Netto is er natuurlijk nog wel een import van Turken, maar dit zijn eerder de laag opgeleide uit het oosten van Turkije. Istanboel is the bomb op dit moment.

Vergis je niet wat een uitstroom van 60.000 goedgeschoolde en hardwerkende mensen, blank of bruin dat maakt niets uit, betekent voor een klein land als Nederland. Over een periode van 10 jaar, en dat gaat sneller voorbij als je wilt zijn dit maar liefst 600.000 mensen. (Zelfs als het aantal niet groeit). Dat is maar liefst 10% van de werkende bevolking. Vaak de beste 10%.
Daarvoor krijgen we ongeveer 500.000 laagopgeleide mensen terug. En gaan er ongeveer 600.000 de AOW of VUT in. De druk op de achterblijvers zal steeds groter worden.
The End Times are wild
pi_33510013
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:22 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Minder mensen zorgen niet per definitie voor meer ruimte. Leegstand levert geen weiland op.
De groei van de ruimteconsumptie zal misschien wat afnemen. Maar van meer ruimte zal inderdaad geen sprake zijn. Zeker ook gezien de afnemende grootte van de huishoudens en de almaar toenemende vraag naar huizen met tuin.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33510041
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zucht...
je weet toch dat het in alle landen ter wereld beter is dan in Nederland?
pi_33510080
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er keren ook steeds meer allochtonen terug. Bijvoorbeeld veel Turken, omdat die in Turkije eenvoudigweg meer toekomst zien als in Nederland! Netto is er natuurlijk nog wel een import van Turken, maar dit zijn eerder de laag opgeleide uit het oosten van Turkije. Istanboel is the bomb op dit moment.

Vergis je niet wat een uitstroom van 60.000 goedgeschoolde en hardwerkende mensen, blank of bruin dat maakt niets uit, betekent voor een klein land als Nederland. Over een periode van 10 jaar, en dat gaat sneller voorbij als je wilt zijn dit maar liefst 600.000 mensen. (Zelfs als het aantal niet groeit). Dat is maar liefst 10% van de werkende bevolking. Vaak de beste 10%.
Daarvoor krijgen we ongeveer 500.000 laagopgeleide mensen terug. En gaan er ongeveer 600.000 de AOW of VUT in. De druk op de achterblijvers zal steeds groter worden.
Ja in het artikel werden uitstromende nederlanders en oude immigranten apparat genoemd vandaar ook de apparte cijfers. Maar idd steeds meer turken etc gaan terug om in hun vaderland iets op te starten.

En ditalles is een ontwikkeling die Nederland vandaag of morgen nogeens de kop gaat kosten .....
pi_33510098
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:38 schreef Classic-PC het volgende:
Want allemaal mensen die nog in een behoorlijke gezondheid verkeren, het huis hebben afbetaald, de kinderen het huis uit en veelal afgestudeerd dus niet meer afhankelijk van pa en ma die daarom dus flink aan het consumeren slaan. Wat is daar precies mis mee?
pi_33510157
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Want allemaal mensen die nog in een behoorlijke gezondheid verkeren, het huis hebben afbetaald, de kinderen het huis uit en veelal afgestudeerd dus niet meer afhankelijk van pa en ma die daarom dus flink aan het consumeren slaan. Wat is daar precies mis mee?
Hoe wou je al die lege arbeidsplekken opvullen ? Nog maar een paar vrachtwagentjes met Polen bestellen ?
pi_33510206
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:01 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Hoe wou je al die lege arbeidsplekken opvullen ? Nog maar een paar vrachtwagentjes met Polen bestellen ?
De arbeidsparticipatie zal nog wel wat hoger worden. De verdergaande automatisering zal flink wat banen overnemen en er zal veel werk naar polen gaan.
Als we als land hier goed op anticiperen dan kunnen we een flinke welvaartssprong maken denk ik .
  donderdag 29 december 2005 @ 17:04:23 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33510228
Dit zijn de emigratiecijfers voor 2005. December is nog niet meegerekend:
jan 8068
feb 7967
mrt 8497
apr 10416
mei 8631
jun 10229
jul 11946
aug 11745
sep 11056
okt 11097
nov 10697
totaal 110349

Bron CBS

Dus er zullen in 2005 in totaal iets van 120500 mensen emigreren (incl. december)!
Juist deze mensen hebben we kei-hard nodig. Koos werkeloos zal niet zo snel vertrekken uit NL.
120.000 per jaar. Dat zijn er 1.200.000 per decennium!
The End Times are wild
pi_33510257
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

De arbeidsparticipatie zal nog wel wat hoger worden. De verdergaande automatisering zal flink wat banen overnemen en er zal veel werk naar polen gaan.
Als we als land hier goed op anticiperen dan kunnen we een flinke welvaartssprong maken denk ik .
Tsja daar zit wat in. Alleen de vraag is begrijpen die lui in Den Haag ook hoe ze er goed op moeten anticiperen? Ik vrees namelijk dat dat niet zo is....

En je moet natuurlijk rekening houden met het feit dat veel babyboomers in de loop der jaren niet aan de lopende band zijn blijven staan maar ook hoge functies zijn gaan bekleden. Daar kun je niet zomaar de eerste de beste afgestudeerde neerzetten.
pi_33510274
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je een béétje slim bent ga je natuurlijk eerst lekker studeren op staatskosten hier (Voor zover dat nog mogelijk is, maar iig veel goedkoper als in het buitenland)
In duitsland of scandinavie kan je voor niks studeren
Maarja vooral in die laatste betaal je je daar wel blauw aan belastingen....
pi_33510346
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:05 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Tsja daar zit wat in. Alleen de vraag is begrijpen die lui in Den Haag ook hoe ze er goed op moeten anticiperen? Ik vrees namelijk dat dat niet zo is....
Daar ben ik ook zeer bang voor .
quote:
En je moet natuurlijk rekening houden met het feit dat veel babyboomers in de loop der jaren niet aan de lopende band zijn blijven staan maar ook hoge functies zijn gaan bekleden. Daar kun je niet zomaar de eerste de beste afgestudeerde neerzetten.
Dat is wel zo, maar ik denk dat we in dit land wat veel problemen zien en wat weinig kansen.
pi_33510376
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zucht...
Ik zucht met je mee: Zucht.....
Inspiratieloos!
pi_33510388
Maar ik wil na mn studie ook wel naar Canada vertrekken hoor; lekkere mentaliteit daar, ruimte, niet zo'n zeikerige overheid, lagere belastingen, goeie lonen, mooie natuur

waarom zou je eigenlijk hier blijven....
pi_33510434
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

je weet toch dat het in alle landen ter wereld beter is dan in Nederland?
Ben je dan nog alleen hier voor je studie aan de RUG?
Inspiratieloos!
pi_33510458
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:09 schreef Repeat het volgende:

het klimaat, ondanks dat het vaak om op te kankeren is zou ik het niet willen missen, de taal en humor van de Nederlanders, oude steden waar alles op de fiets te bereiken is etc etc.
pi_33510478
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:10 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Ben je dan nog alleen hier voor je studie aan de RUG?
Nee hoor ik blijf hier wel. Het was een licht ironische opmerking .
pi_33510572
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee hoor ik blijf hier wel. Het was een licht ironische opmerking .
Inspiratieloos!
  donderdag 29 december 2005 @ 17:17:05 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33510630
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:09 schreef Repeat het volgende:
Maar ik wil na mn studie ook wel naar Canada vertrekken hoor; lekkere mentaliteit daar, ruimte, niet zo'n zeikerige overheid, lagere belastingen, goeie lonen, mooie natuur

Ik sprak net vorig weekend iemand die na een jaar of 10 uit Canada vertrokken was wegens te weinig kansen
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')