dan denk ik dat je haar na het weekend weer zietquote:Op donderdag 29 december 2005 12:06 schreef Skv het volgende:
Rijden de treinen nog wel?
Mijn vriendin is 5 minuten geleden met de trein naar Nijmegen vertrokken, met de bedoeling om morgen terug te komen..
hoelang heb je vorige keer stil gestaan?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:55 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens KNMI.nl:
het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag grote overlast door sneeuw en ijzel.
Een brede zone met sneeuw en ijzel trekt vanaf vrijdagmiddag tot zaterdagochtend van zuidwest naar noordoost over het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die aanleiding kan geven tot sneeuwjacht.
Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast.
donderdag 29 december 2005 11.45 uur
Krijgen we weer hetzelfde geklooi als 25 november?! Als het morgen echt erg wordt ga ik maar wat eerder weg van mijn werk. Wil niet weer uren stil staan!![]()
wat ik dan niet snap.. als iedereen nou naar achteren gaat rijden.. 1 voor 1(dus zeg maar spookrijden) met aanwijzingen van de politie.. dan kan je toch naar de dichtsbijzijnde afslag toe? of zie ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 29 december 2005 13:37 schreef IkWilbert het volgende:
Gelukkig niet zo lang als sommigen... maar drie uur vond ik wel iets teveel van het goede![]()
En dan?quote:Op donderdag 29 december 2005 16:02 schreef space-kees het volgende:
[..]
wat ik dan niet snap.. als iedereen nou naar achteren gaat rijden.. 1 voor 1(dus zeg maar spookrijden) met aanwijzingen van de politie.. dan kan je toch naar de dichtsbijzijnde afslag toe? of zie ik dat verkeerd?
en hoelang was de file waar je 3uur in heb gestaan?
Okeey 60km.. ga mij nou niet vertellen dat er in die 60km geen afslag is!! volgens mij is er om de 20km minstens 1 afslag?? of zie ik dat alweer verkeerd?quote:Op donderdag 29 december 2005 16:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En dan?
Dan sta je in apeldoorn op een aflslag maar je moet naar zuidlimburg![]()
Maar ook op die afslagen stond het vol, heel apeldoorn stond vol inclusief alle wegen van en naar apeldoorn en om nou 60km file achteruit te laten rijden is ook wel veel werk hoor.
nee hoor dat zie je goed, maar als je achteruit gaat naar een afslag is dat eigenlijk geen afslag dus maar een oprit, en weet je wat ze bij opritten doen? ...............quote:Op donderdag 29 december 2005 16:06 schreef space-kees het volgende:
[..]
Okeey 60km.. ga mij nou niet vertellen dat er in die 60km geen afslag is!! volgens mij is er om de 20km minstens 1 afslag?? of zie ik dat alweer verkeerd?
daar gaan ze er op??quote:Op donderdag 29 december 2005 16:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
nee hoor dat zie je goed, maar als je achteruit gaat naar een afslag is dat eigenlijk geen afslag dus maar een oprit, en weet je wat ze bij opritten doen? ...............
jah, ging het maar zo makkelijk dan waren er nooit files.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:34 schreef space-kees het volgende:
[..]
daar gaan ze er op??![]()
Nee maar dat bedoelde ik eigelijk niet.
Stel Je staat in de file(want er is een ongeluk) niemand kan er meer langs, alle banen afgesloten, etc. etc.
op 250m van je vandaan is een afslag, dan lijkt het mij, dat de mensen, die bij de afslag staan(de afslag nemen en secundair gaan rijden)??
Dan ontstaat er dus ruimte op de weg(omdat er auto's tussen uitgaan).. iedereen gaat van de weg af.. en ondertussen is er van die 250m niets meer over omdat jij bij de afrit bent aangekomen) en zo gaat het maar door!! snap je?
en als dat nou bij iedere afrit zou gebeuren?was er niet een file van 60km, toch?
Jaa maar mensen blijven ook in de file staan.. volgens mij denken ze(gohh misschien komen er straks engeltjes die ons optillen)quote:Op donderdag 29 december 2005 18:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jah, ging het maar zo makkelijk dan waren er nooit files.
Het geval in apeldoorn was dat alles vaststond incl de seccundaire wegen.
Ik ben zo'n mens die regelmatig in de file staat, en uit ervaring kan ik zeggen dat binnendoor rijden zelden een oplossing is.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:29 schreef space-kees het volgende:
[..]
Jaa maar mensen blijven ook in de file staan.. volgens mij denken ze(gohh misschien komen er straks engeltjes die ons optillen)
Ik ook, bijna.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op de stoepen is het spekglad en net een ijsbaan. Ben net al bijna onderuit gegaan.![]()
Ik ben postbodequote:Op donderdag 29 december 2005 11:55 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens KNMI.nl:
het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag grote overlast door sneeuw en ijzel.
Een brede zone met sneeuw en ijzel trekt vanaf vrijdagmiddag tot zaterdagochtend van zuidwest naar noordoost over het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die aanleiding kan geven tot sneeuwjacht.
Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast.
donderdag 29 december 2005 11.45 uur
Krijgen we weer hetzelfde geklooi als 25 november?! Als het morgen echt erg wordt ga ik maar wat eerder weg van mijn werk. Wil niet weer uren stil staan!![]()
Ja, niet dus. Morgen wordt m'n schoonmoeder 50 en moeten we ernaar toe. Is normaal ongeveer een uur rijden. Ben benieuwd hoe lang we er nu over zullen doen. Als we al aankomen (je weet maar nooit, weer met overal file's).quote:Op donderdag 29 december 2005 19:11 schreef NJ het volgende:
Tof!
Doe het vroegquote:Op donderdag 29 december 2005 19:11 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Ik ben postbodemoet ik op op mn schaatsen mn postbezorgen of met de slee...damn moet 15 minuten fietsen normaal al naar mn wijk
Een beter excuus kun je jezelf niet wensen!quote:Op donderdag 29 december 2005 19:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Morgen wordt m'n schoonmoeder 50 en moeten we ernaar toe.
jawel, maar ik hoef voor mijn werk niet de weg op(zit op school) ben dus niet gedwongen de weg op tegaan wanneer het druk is!quote:Op donderdag 29 december 2005 18:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik ben zo'n mens die regelmatig in de file staat, en uit ervaring kan ik zeggen dat binnendoor rijden zelden een oplossing is.
Je hebt zelf zeker nog geen rijbewijs?
Je plaatje werkt niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:23 schreef 61neorej het volgende:
Voor de mensen die met de trein moeten:
[afbeelding]
ben ik de enige waar t plaatje het niet doet?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:23 schreef 61neorej het volgende:
[afbeelding]
teletekst blokt tegenwoordig ook deeplinkenquote:Op donderdag 29 december 2005 22:24 schreef space-kees het volgende:
[..]
ben ik de enige waar t plaatje het niet doet?
Lelystad ----> Almere ----> Hoofddorpquote:Op donderdag 29 december 2005 19:06 schreef Smaakpolitie het volgende:
Als zaterdag maar die kuttreinen van Lelystad naar Almere vertrekken.![]()
Weer een koelliefissa in Hoofddorp?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:28 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Lelystad ----> Almere ----> Hoofddorp
dan ben ik blij![]()
![]()
Dank,quote:Op donderdag 29 december 2005 22:23 schreef 61neorej het volgende:
[afbeelding]
Vertel ons eens meer of je interessante leventje.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:31 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dank,
Ik moet over amersfoort als ik naar amsterdam ga. denk niet dat ik ga. Het kan wachten, liever niet maar heb geen zin in chaos.
dank![]()
Nee kerel, bij me tante op bezoekquote:Op donderdag 29 december 2005 22:30 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Weer een koelliefissa in Hoofddorp?![]()
die zin heeft blijkbaar ook last van gladheid...quote:Zodra er sprake is van extreme ijzel verlaagd Rijkswaterstaat de verplichte maximumsnelheid via de borden boven de weg worden verlaagd.
Zo dus de sneeuw trekt van Zeeland naar Groningen en dat geeft in het zuidwesten ijzel. Het zuidwesten wordt gedefinieerd als de lijn Den Helder-Maastricht.quote:Op vrijdag 30 december 2005 08:11 schreef IkWilbert het volgende:
KNMI heeft nu officeel een weeralarm afgekondigd!
Waarschuwing SNEEUWJACHT / IJZEL: GROTE OVERLAST
Toelichting Een gebied met sneeuw bereikt aan het begin van de middag Zeeland en trekt vervolgens noordoostwaarts. Halverwege de avond bereikt de sneeuw het noordoosten. Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoostenwind die in de kustprovincies in de namiddag aanleiding kan geven tot SNEEUWJACHT. In de loop van de avond gaat de sneeuw in het zuidwesten over in onderkoelde regen hetgeen aanleiding geeft tot IJZEL. De zone met IJZEL ligt rond middernacht tegen de lijn Den Helder - Maastricht.
Deze weersituatie kan aanleiding geven tot grote overlast
quote:Op donderdag 29 december 2005 20:39 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Doe het vroeg
Voor 1 uur gaat het niet sneeuwen in zeeland.
Hoe verder naar het noordoosten hoe later het komt, woon je in groningen zit je tot zeker 5 uur wel goed nog...
Gave cam inderdaad:quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:24 schreef Keromane het volgende:
De Belgische kust heeft al sneeuw nu. Het gaat rap. Straks wordt diepvrieslucht aangevoerd, het is in het brongebied erg koud. Het lijkt er voorzichtig op dat deze dooiaanval sneller begint, langer gaat duren en meer neerslag op gaat leveren.
Webcams Belgische kust:
http://www.oostende.net/c(...)s/in_frames.cgi?http://www.oostende.net/webcam/othercams.html
quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:22 schreef HPoi het volgende:
Als de NS nou gewoon niet rijdt, gaat het vertragings % lekker naar beneden.![]()
Jups zat ik ook al aan te denken, en dat wordt dus aardig kut!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:26 schreef HPoi het volgende:
Dit wordt echt kut als het zaterdag kutweer is. Iedereen probeert naar nieuwjaarsfeesten/familie etc. te komen.![]()
Gelukkig is het zondag pas nieuwjaar.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:26 schreef HPoi het volgende:
Dit wordt echt kut als het zaterdag kutweer is. Iedereen probeert naar nieuwjaarsfeesten/familie etc. te komen.![]()
Ik bedoelde het savonds.. met de jaarwisselingquote:Op vrijdag 30 december 2005 12:49 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Gelukkig is het zondag pas nieuwjaar.![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:56 schreef space-kees het volgende:
[..]
Ik bedoelde het savonds.. met de jaarwisseling![]()
vanavond naar Rdam, vanuit Groningen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:10 schreef the_disheaver het volgende:
Hmm, ik moet vanavond naar rotterdam. Treinen hebben veel minder last van ijzel van autos, maar moet maar zien of dat haalbaar is. Ik zou het ook prettig vinden als men de weekOV zaterdag morgen geldig laten worden..
Ja. Moet toch lukkenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:12 schreef space-kees het volgende:
[..]
vanavond naar Rdam, vanuit Groningen?
dat kan je natuurlijk vergetenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:22 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja. Moet toch lukken![]()
Ga morgen, hopen dat OV geldig is.
Ben vorig jaar toen in maart het hefig ging sneeuwen van groningen via amsterdam en den bosch in brussel gekomen. Reis duurde 2keer zolang ofzo, maar het kan. En daar gaat het omquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:25 schreef space-kees het volgende:
[..]
dat kan je natuurlijk vergeten![]()
Helaas moest ik vanochten wel naar mn werk in Den Haagquote:Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef Girl_1980 het volgende:
Leuk!!:):) Vanachter m'n raampje dan, bij de warme kachel, gelukkig hoef ik niet weg.:)
niets meer van vernomen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:30 schreef space-kees het volgende:
is er al nieuws uit Z-land?
Waarnemingen 30 december 2005 13:20quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:30 schreef space-kees het volgende:
is er al nieuws uit Z-land?
Daar merk ik heulegaar niks van!quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:54 schreef space-kees het volgende:
enne in rdam begint de zon weer te schijnen![]()
De voorste witte gebieden zijn nog geen neerslag.quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:57 schreef Keromane het volgende:
[..]
[afbeelding]
Op dit moment ligt de eerste neerslag al ten westen van Zeeland. Zie oa. KNMI radar. In dit tempo gaat het tegen het er rond het middaguur al sneeuwen en volgt de rest van het land in de middag. Voorlopig lijkt er ook meer neerslag aan te komen dan aanvankelijk in de prognoses stond..
[afbeelding]
Bijzonder dagje vandaag, dit soort situaties met temperaturen die eerst nog een stukje zullen dalen komen niet vaak voor. Een beetje 78/79 is dit, al zal de dooi nu wel doorzetten.
naja het was net heel even een stuk lichter dan daarvoor.. had de hoop al opgegevenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Daar merk ik heulegaar niks van!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |