abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 18:33:10 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33702376
Ja, dat met die 2 huizen snapte ik niet
O ja
Dat zwembad
Hoeveel besloeg dat wel niet van de hele tuin
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33713141
haha lol,

Snap t ook niet dat jullie steeds denken dat ik twee huizen naast elkaar heb.....

Ik heb op dit moment dus tada twee huizen, eentje waar ik aan het verbouwen ben, en eentje waaar ik in woon(lekker zonder de rotzooi van de bouw ) heb een tijdelijke overbruggingshypotheek afgesloten om dit (nieuwe) huis te kunnen kopen en als het straks verkocht gaat worden(het huis waar ik NU in woon) dan los ik die af...

Appeltje eitje toch ?

Op de foto's kan ik nergens twee hele huizen bekennen hoor, ik geef voorts nog duidelijk aan een foto van mijn oprit(je ziet hekkie staan naast het huis van de buren) (andere kant niet maar das omdat hekkie brak was en ik met buurman heb afgesproken om metdertijd het zelfde hekwerk te gaan nemen als de buurman links naast ons huis, staat lekker uniform... )

affijn dus twee huizen wel, alleen niet in de zelfde straat dan he?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33713242
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:33 schreef Renesite het volgende:
Ja, dat met die 2 huizen snapte ik niet
O ja
Dat zwembad
Hoeveel besloeg dat wel niet van de hele tuin
Zwembad was 12m. breed perceel is ongeveer 15m you do the mathmatics.... (80%) verder is de diepte van het perceel ca. 27,5 m. daar 6 m. van is een heel aardig deel ja.

maar hijs weg, en ik heb een flinke lap tuingrond extra
pi_33854355
Zo kerst"bouwvak"is over

morgen gaan ze weer aan de gang, gauw naar mijn mandje toe des te eerder ben ik weer op "klus"
pi_33960462
Zo ff updateje (kleintje nou eens )

Maandag morgen monter mijn bed uitegegaan, maar had effe opstartproblemen was een beetje "dizzy" nadat ik wat suiker genomen had ging het wel weer. S' middags naar de bouwput gegaan, en daar was de stucadoor al aan het inruimen van zijn spullen begonnen( ) ,dacht dat de installatie mannen eerst nog eruit moesten alvorens zij konden gaan beginnen maar goed, aannemer had gezegd dat ze erin konden (ook goed, ik betaal mijn (aangenomen)prijs l hoeveel uur ze er voor werken maakt mij niet uit )

Het was te koud volgens de stucadoor , kan wel kloppen want het was maar een miezerige 0.5 graad celcius... (kachel is al sinds half november oid eraf gesloopt dus dat kan wel kloppen ja)

Moest dus een bouwkachel in, Dinsdag is die gebracht en de stucadoor is verder gegaan met het aanleggen van de "hoeknaaldjes" dan kunnen je hoeken van je pleisterwerk wat meer hebben, en heb je niet me de minst geringe aanraking een beschadiging. kachel heb de hele dag staan loeien, en aan het eind van de dag was het echt wel lekker aangenaam boven in de slaapkamer waar ik aan het knutselen was ( warmte stijgt op immers)

De stucadoor heeft voor het vele werk wat hij bij ons moet doen een soort van meng/spuit machine nu in de woonkamer beneden gezet en die heeft een hele 16A 220 volt groep nodig en die had ik niet Dus ff gabber Stefan gevraagd of hij alstublieft s avonds nog langs wou komen om e.e.a te fixen. Moet groepenkast ook open etc daar waag ik me liever niet aan. Verder een extra stopkontakt voor bouwlicht etc op de benenenverdieping aangesloten voor zolang de nieuwe meterkast er nog niet is.

Gisteravond hebben we op de overloop en onze eigen slaapkamer de draden welke op een groep straks komen getrokken, plus twee wcd's alvast aangesloten. Nu hoef ik niet steeds in het donker te staan als de bouwers stroom nodig hebben.

Vandaag overdag heeft de stucadoor, de wanden behandeld met een soort van roze primer welke ervoor zorgt dat de pleisterlaag straks goed hecht(meurt goed ) Verder heeft een van de mannen van het installatiebedrijf de elertrotechnische installatie beneden nu af (qua layout etc, ingefreesd, en met de dozen en buizen erin.

De kamer en de bijkeuken/keuken zijn qua elektro voor hun, de rest doen we zelf. Vooral ook omdat de oude situatie van tig stukken aan elkaar vastgeknoopt zat, en zie er dan maar eens wijs uit te worden.Plus dat er een flink stuk weggewerkt zit onder een "vals"plafond van dikke balken welke ik liever niet opengezaagd wou zien. De hele bovenkant van het huis welke voor onze eigen rekening kwam, (als in zelf doen) (onder moet ik ook wel betalen hoor ) was een stuk makkelijker, gewoon alles eruit en nieuwe kleuren en volgens de nen 1010 er weer in.

Vandaag heb ik ook al de spijkers, beugels, pluggen etc etc welke her en der nog in de muren van de beneden verdieping zaten verwijderd(stucadoor ook weer blij ) Verder heb ik de vriend van me moeder ff geholpen met het starten van zijn auto en oh ja ben ik verder gegaan met de klerenkast op onze slaapkamer. Raamwerk staat nu, Vrijdag ga ik daar weer mee verder. Morgen eerst maar naar de horecava

Hier zie je dat de vorige installatie ietwat onlogisch gelopen had, das straks allemaal verleden tijd

Wederom eentje van hoe het was en hoe het nu ziet, duidelijk te zien hoe het was

Bouwkachel in de keuken, rood lijkt de primer maar was roze

Bijkeuken in de primer, hier is er veel gesmeerd met die handel. Er zit nl veel verf op en wil je hechting dan moet je wel veel primer gebruiken. Nou ja dat groen/grijs is strakies allemaal weg weg weg

En er is weer stroom op mijn slaapkamer, tot 0:00 uur aan de gang geweest gisteren, maar het begin is er ! In ieder geval twee wcd's om mijn eigen haspels op aan te sluiten. Thanks Steef

Korte update is toch weer redelijk lang geworden, tot de volgende update zak maar zeggen

[ Bericht 9% gewijzigd door Cybersijp op 12-01-2006 00:33:20 ]
pi_34035590
Zo wederom een kleine update

Morgen Zaterdag gaan we met twee kameraden en mijzelf bezig aan de inbouwkast op onze slaapkamer. Vandaag heb ik een deel van de "bodem"al gelegd plus de eerste staanders welke de uiteindelijke "vakverdeling" zullen geven gemaakt. Idee is om straks bij een meubelmaker straks een komplete voorkant in de zelfde stijl als de andere meubels welke voor onze slaapkamer al hebben te gaan bestellen. En daarna deze voor de eigenlijke kast ervoor te schroeven oid.

Raamwerk gaat bestaan uit een geraamte van geschaafd vuren hout maat 45/45 mm en de "planken/liggers van 12 mm ME interieur(meranti multiplex, niet watervastverlijmd)

Zou eerst 47/47 nemen met 18mm knappe osb plaat maar das niet te krijgen 45/45 is de dichstbezijnde maat geschafd hout, en om nou voor 2mm alles te laten schaven..... . De osb plaat was wel knap maar een beetje overkill, broeken, truien, t-shirts e.d wegen niet zo veel dat je dat zou moeten gaan gebruiken.

Vandaag ook eindelijk wat nieuw gereedschap binnen gekregen, heb er lang en hard over nagedacht maar uiteindelijk toch maar gekozen voor het merk Makita om daar een afkortzaag van te kopen, alsmede een grote vlakschuurder. Er zijn wel goedkopere alternatieven vor zowel de kapzaag als de vlakschuurder maar naar mijn idee het "net"niet. daarbij komt ik moet nog zoveel doen met dit gereedschap dat het best handig is om knap spul te kopen. Verder even niet vergeten te registreren bij makita.nl dan heb ik 2 jaar garantie plus maybe win ik dan het aankoopbedrag terug( keep my fingers crossed )

pics:

Serieus makkelijk is de "laserlijn"welke je op of naar gelang je wil op de zaagsnede kan zetten, nu hoef je niet meer af te tekenen met blokhaak etc en potlood. Gewoon meten, stippie zetten, zagen. dat scheelt dus een handeling Verder is een lampje wat er op zit ook niet eens zo gek, dan heb je altijd licht op je object als je aan het zagen bent.
&

Kost een rib uit me lijf, serieus duur spul, maar ben netjes op mijn gereedschap, en kan er lang mee toe(hoop ik )

De afkort/verstekzaag zaagt met 1010 W tot 30 Cm diep en 52 mm dik op 300mm!
De vlakschuurder is echt een grote vlakschuurder met variabel toerental (330W)

De architraven kunn morgen dus ook afgemaakt worden, dat maakt het geheel bij de deuren op de eerste verdieping alwat "meer"af. Daar neem ik 95/10 voor vuren en ik enk dat ik ze op de lokale houthandel even door de grote frees laat halen. Kost een paar euro. maar als ik een meter of 15 van dat hout zelf moet gaan fressen dan ben ik met mijn DHZ frees wel ff bezig nog. (doorvoer frees @ houthandel)

De grondverf voor de eerste verdieping is bij mijn buurman inmiddels besteld, buurman is een schilder welke als zzp'er als profesioneel schilder werkt. Ik heb de grondverf al op de uiteindelijke kleur besteld, dan kan ik nu al zien hoe het geheel er straks ongeveer gaat uitzien als de boel "strak"in de verf zit.
pi_34036657
Ben benieuwd naar de inbouwkast! veel succes morgen!
pi_34041772
mooi gereedschap, het is duur idd, maar als je er zuinig mee omgaat, heb je hier echt jarenlang plezier van. OP zo'n manier werk je ook een stuk prettiger, je kan vertrouwen dat datgene wat je gezaagd hebt, ook echt recht is, en het gaat supersnel
pi_34094581
Hoe is't gegaan, met de inbouwkast? Heb je al foto's?

Wij hebben afgelopenweek de contouren van een inloopkast gemaakt, dus alle inspiratie voor kastinterieur is welkom
pi_34096800
Na ja ging wel.....

had laatst digitale waterpas bij lidl gekocht, en was daar razend enthousiast over, blijkt er een verloop van 0.30 graden in te zitten. Dus met 7 staanders maal 0.3 graad is aan het einde 2.1 graad!!!

Dacht dus alles compleet waterpas te hebben gesteld bleek niet zo te zijn. Maar ja duurde ff voor we dat door hadden....

Heb wel een pic online staan btw, is wel gsm foto vrouwlief had de camera mee dus ik had hem niet ter beschikking

pi_34107647
Geraamte van het leg gedeelte staat nu dus, met al een "plank"erin( 0.815mx2.44 meter ) wordt nog groter, moet nog een stukje in zoals je ziet, das ongeveer 16 cm. Totaal zijn de legplanken 0.815x2.59 meter(lekker diep )

Morgen ochtend om 09:00 gaan Japie en ik verder met de tweede plank, net als verdieping drie en vier. Dan zijn de planken klaar, en ga ik gefreesd mdf voor de dragers van de planken maken. Op deze manier lijkt het net of de planken enorm dik zijn, maar zijn het natuurlijk niet. Tis eigenlijk maar 15mm mdf met een raamwerk van 45/45mm vuren hout.De leggers voor verdieping 3 en vier zijn bij de houtzagerij verzaagd met een hoek van 23 graden(dak zelf is 67 graden), zodat de "leggers"weer prima 90 graden haaks horizontaal uitkomen.

Achterkant van de inbouwkast is eerst betimmerd omdat we er anders straks niet meer bij kunnen natuurlijk. Het wite deel in de bovenste helft van de kast is feitelijk de osb kant van de sandwichpanelen waarmee het dak is bedekt. Een schuurgang plus hier en daar plamuur en verfen volstaat daar.

Ik ga bij een meubelmaker langs om een voorkant te laten maken, hij heeft al meer meubels naar tekening voor ons gemaakt en is niet duur met zijn werk. En het ziet er dan allemaal in de zelfde staat uit natuurlijk , niet geheel onbelangrijk. Idee is om in het linker gedeelte vier deuren te amken voor legdeel van de kast en aan de rechterkant(nog niet opgezet tot nu toe) een dubbele openslaande deur met daarin twee voudig "hang "deel.
pi_34114042
Wat een klus zeg
En wat een leuk huis Leuk die glas in lood raampjes.....ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
  maandag 16 januari 2006 @ 11:39:41 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34115554
Ben benieuwd naar de rest van de foto's van de kast!
pi_34156536
update

We zijn nu klaar met de "ruwbouw"van het leggedeelte van de kast. Vanmiddag kan ik bij de houtzagerij hout ophalen welke ik wil gaan verwerken in de "voorkant "van de kast. let wel hier komt nog een wand voor welke ik laat maken bij een meubelmaker.

Verder hebben we gisteravond nog de spotjes welke in de slaapkamer moeten komen een beetje op de plaats van bestemming gehangen om te kijken of het geheel knap is uitgelicht. Niet dus....Verder bleek de dimmer niet geschikt te zijn voor de aansturing van trafo's, daar moet dus nog ff nieuwe op....(heb wel licht maar dimt niet mooi)

Moeten nog drie of vier 35 watt halogeen spotjes bij om de rand voor onze nieuwe kast uit te lichten.

Straks dus 10x20watt halogeen, en 3x35 watt halogeen om onze slaapkamer te verlichten. dan is het geheel mooi egaal verlicht plus je kan met gemak "sfeer"in de kamer aanbrengen.

Zal morgen oid weer eens foto's maken, vrouwlief heeft de camera meestal mee(kan ze makkelijk foto's maken van onze dochter(10maanden)

Straks te klussen dus weer
pi_34262354
Zow weer twee dagen verder, en ik moet zeggen t gaat voorspoedig....

Gisteren een timmerman over de vloer gehad om de ijzeren latei te zetten, hierbij heb ik hem geholpen ding omhoog te halen, plus de stempels te zetten.Scheelde weer mankracht bij de aannemer

Verder heeft de stucadoor gisteren een flink deel van het (komende) stucwerk waar nodig in de primer gezet, zodat het stucwerk straks goed hecht.

Het plafond in de bijkeuken is inmiddels klaar, plus het plafond in de badkamer. Verder hebben we de rotzooi van de plafondsloperij van Zaterdag j.l weggehaald. staat nu klaar om naar de lokale vuilstort te brengen, maar wacht nog ff op een kameraad met tijd en een trekhaak(want die heb ik niet )

Vandaag zou ik vroeg beginnen, maar dat zat er niet in de lokale assurantieman belde mij op of ik even bij hem langs wou komen inzake het bekijken wat voordeliger zou gaan worden met straks de nieuwe ziektekostenverzekering etc. Ik dacht dat het zo gepiept zou zijn. Niet dus heb daar een uurtje of drie gezeten. maar ben wel weer een hoop wijzer, en heb al een idee naar welke verzekering ik ga overstappen

Nou weer on-topic Kom dus van assurantiekantoor af, en zie dat er weer wat bussies voor me deur staan, twee van de stucadoor, en eentje van de installatieman. Stucadoor was begonnen zitten nu drie wandjes in, maar oh oh wat strak zeg.....

Ik heb zoals je al eerder kon lezen in September tot razens aan toe bezig geweest om de vloerbedekking plus de bisonkit van de muren in de woonkamer af te halen maar als ik zo het resultaat zie is echt alle inspanning het 300% waard geweest. believe it was a hell of a job....

maar goed vergeten met dit resultaat dus.

Boven is de installateur bezig geweest met het infrezen van de inbouwkraan in de douche, plus het aanleggen van het warm en koudwatercircuit. Verder is hij nu bezig met het elektragedeelte uit te frezen voor de spiegelverwarming, de spots voor bij de spiegel, en een wcd naast de spiegel(voor fohn, scheerapparaat, tandenborstel oid)

maar nu: de pics

plafond nieuw badkamer hangt

Zo ziet het plafond van de voorste slaapkamer eruit zonder zachtboard en latexsnippers(wat een zooi, echt everywhere kom je die T**** tegen )

Hier zie je de bundel pijpen welke achter de badkamer muur doorlopen richting de "nieuwe"meterkast. Deze zijn echter alleen nog maar voor : CAI, UTP, extra leidingwerk in de toekomst

heftig maatje ijzer, is twee stukken IPH 12 aan elkaar gelast....

Ijzer van de zijkant, is 2.30 Mtr lang

Latei hangt ! Ging niet zonder slag of stoot, maar hij is waar hij wezen moet. En voelt meteen al een stukkie saver dan die houten balk van 5 cm.

Leggedeelte kast is klaar, hier ben ik bezig met het hanggedeelte

Detail van leggedeelte, en dan vooral de afwerking aan de voorkant

Leggedeelte klaar, hanggedeelte ben ik bezig met de bovenste plank, daaronder moeten drie roedes komen.

Detail van het amken van de voorkant van de plank van het hangedeelte

Thats all for now folks ....

Morgen to do list:

Latei afmaken, plus sparing maken in keukenmuur(wordt door de bouwmannen gedaan)
Verder stuccen(stucadoor)

Zelf: Architraven maken op overloop, plus in de slaapkamer, verder cando wandpanelen ophalen(eindelijk binnen:( ) en deze verwerken. Als ik tijd over heb ga ik beginnen met het plamuren en afkitten van de kast.

pi_34262726

Ff vergeten, hier zie je hoe onze thermostaat kraan straks aangesloten zit. Ben benieuwd of iemand het opvalt. Is wat bijzonders aan

Basis van toilet staat, zou zelfs al in kunnen "lozen"(maar dat doen we niet )

Zo nou is de updeet kompleet

Met een paar dagen meer
pi_34263469
Dubbele uitloop bij je thermostaat kraan? Volgens de papieren zit de splitsing aleen veel te dicht bij het kraanhuis. Ik meen mij te herinneren dat die minimaal 8 centimeter vanaf het kraanhuis moet zitten.

Ik snap alleen de uitloop naar beneden niet. Wij hebben voor een inbouw thermostaat gekozen ivm handouche en stortdouche.

Een tip: Stel het geberitrek iets hoger af dan aangegeven, de 100cm streep kan je wel tussen 103 en 105 houden. Dat is veel prettiger.

Nu kun je er nog bij, ik had hem graag ff hoger gewild.
pi_34264634
Marsepein,

T is een bad thermostaat

Dus met een tweevoudige uitloop, en tis een inbouw thermostaat> hiervoor komt dus nog een muurtje van 5 cm ytong blokken.

Aansluiting rechts onder is om een handdouche aan te sluiten om zo je douche uit te kunnen spuiten, en we hebben een kleintje dsu ook makkelijk om bijvoorbeeld het kinderbadje te vullen. Bovenste uitloop is bedoelt voor een Grohe "freehander"een douche met twee verstelbare koppen. Verder rechtsonderin omdat het naar mijn idee "zonde"is om hem pal in het zicht te hangen(kan je net zo goed gewone thermostaat nemen)

Over het inbouw reservoir, de bovenkant wc bril komt nu op 43 cm, das twee centimeter lager dan senioren hoogte, en drie centimeter hoger dan normaal is mij verteld door de sanitairman. Ik neem dus aan dat het zo dus goed komt (zij plaatsen die dingen dagelijks)
pi_34265127

Das dus de thermostaat in kwestie als ie afgemonteert is. Wat je nu ziet is enkel en alleen het onderhuidse deel. Pijpen aan de bovenkant van de thermostaat zijn voor de twee "uitlopen"

Ik hoop dat het je nu duidelijk is/wordt. Oh ja meter streepje staat er niet, dat is de reflectie van de flits op de achterkant van het reservoir
pi_34270043
Ok, e.e.a. is wel duidelijk zo. Maar het meterstreepje staat er wel. Op de rechter blauwe poot zit een klein stikkertje met daar aangegeven wat 1 meter hoog boven de vloer moet uitsteken.

Probeer eens van verschillende potten de hoogte te meten, en dan passen of het lekker zit. Want 1 a 2 cm te laag merk je echt heel goed.

Verder heb je mooi spul gekocht hoor. Zelf hebben we ook een inbouw thermostaatkraan van Grohe, echter zonder stopkraan. Wij hebben een grote stortdouche, en een losse handdouche, beide met hun eigen stopkraan. Hierdoor zijn ze eventueel ook gelijktijdig te gebruiken.

Hoewel de freehander er erg mooi uit ziet zag ik wat praktische bezwaren. En daarom hebben wij toch voor een standaard glijstang met muuruitloop gekozen. Daarmee hoop ik in de toekomst geen problemen te hebben. Maar dat blijft altijd een gok.

Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat. Ik zal zelf eens wat fotootjes maken van onze kleine badkamer.
pi_34287529
Marespein,

heb het vandaag nog maar even voor alle zekerheid nagemeten en de 1 mtr streep staat op 1.07 mtr vanaf de vloer. Hierop komt nog een afdekvloer(vloerverwarming) van 4 cm. Dus 1mtr peil komt op 1.03 minus dikte van een tegel. ca 102.5 dus.

Verder kan je altijd ervoor kiezen om een iets dikkere bril te nemen natuurlijk.

Vandaag was het feest in de Casa, kon zelf geen-eens parkeren voor de deur....

Er stond:
2 bussen van de stucadoor
1 bus installateur
2 bussen(nou ja een bus plus een kleine vrachtauto van de aannemer)

Parkeer plaats vol dus, moest hem dus noodgedwongen in een zijstraat van de straat waar ons huis aan grenst zetten.

Wat is er gebeurd vandaag?

1) glas in lood is uit de sponning gehaald met kozijn en al, waar ik een schrobzaag zou hebben gebruikt hebben zij het met een hamer gedaan. heel voorzichtig weliswaar . Maar toch vier rode ruitjes gebroken.... (heb er twee reserve welke in een glas in lood raam zitten , andere moeten dus bij restorateur vandaan komen )
2) heb mijn architraven afgemaakt op de bovenverdieping, eerste ging een bitje moeilijk. Maar later ging het al makkelijker. kwestie van ff onder de knie krijgen
3) plafond in de keuken is erin gehangen door de aannemer, was nog een heel gehannes.Omdat er haast geen ruimte was om een plafond op aan te hangen. dit in verband met een kozijn welke niet van plaats kan/mag veranderen.
4) Al begonnen met het plamuren van schroefgaatjes, spijker gaatjes e.d daar ga ik morgen mee verder. Heb nog een tip gehad van de buurman. Je kan om te plamuren ook gewone rotband gebruiken. Schuurt later ook een stukkie makkelijker dan plamuur uit een knijpfles van alabastine oid.
5)De stucadoor heeft nu het grootste deel van de kamer klaar, man wat een balzaal.........

Nu het gips nog vers is is het een beetje grijs hoe het er uitziet, maar wordt nog witter. Straks hier een goede witte latex overheen en wie doet je wat?

Morgen ga ik met mijn vader aan de gang, de rotzooi een beetje opruimen. Plus de wandpanelen van Agnes op halen. Dan kan dat stuk op de slaapkamer ook af(behalve klein stukje waar ik mee moet wachten ivm aanheling op de buitenmuur in de slaapkamer. Daar komen nieuwe kozijnen in, en ik wil ze er eesrt in hebben alvorens ik verder kan met het bekleden van de binnenmuur met mijn schrootjes....(anders kan ik nog een keertje )

Maandag wordt de sparing tussen keuken en woonkamer uitgezaagd met de waterzaag door de aannemer, het gat wordt 2mtr bij 1.10 hoog Woei! lijkt me wel heavy om dat licht straks door de muur te gaan zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cybersijp op 20-01-2006 20:22:38 ]
pi_34287610

pi_34288465
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:09 schreef Cybersijp het volgende:
Nu het gips nog vers is ishet een beetje grijs hoe het er uitziet, maar wordt nog witter. Straks hier een goede witte latex overheen en wie doet je wat?
Je weet hoe het werkt met stucwerk? Het droogt van binnen uit op, dus als de toplaag droog is, is de hele stuclaag droog. Dan kun je de volgende bewerking gaan toepassen.

Jammer van die 4 rode ruitjes, is er geen aansprakelijkheid mogelijk?
pi_34289682
nee risico van het vak....

ja je kan het er zelf uit gaan halen, maar dan nog heb je geen enkele garantie dat er geen glaasje "springt". Het is gesprongen omdat er wat spanning op het glas komt op het moment dat het kozijn uit de sponning gehaald wordt...

Gevalletje "jammer, maar helaas...."

Zit er verder ook niet erg mee hoor, waar gewerkt vallen spaanders zullen w e maar zeggen
pi_34385499
TADA! :p

Nieuwe week nieuwe kansen.....

Vandaag overloop geplamuurd, plus wat architrafen in de slaapkamer. Verder puin geruimd want vandaag was het zo ver , de sparing tussen de keuken en woonkamer ging er vandaag uit!!

Verder heb ik contact gehad met de schilder welke het glas in lood gaat verzorgen tussen dubbelglas. Vorige week hadden de bouwvakkers het uit de kozijnen gehaald met sponning en al. daar waren vier rode ruitjes bij gesneuveld. Hij heeft het nu weer uit het kozijn gehaald. En let wel(!) geen enkel schade, was zo klaar plus is alemaal niet meer beschadigd geraakt dan het vorige week al was.

Maar nu foto's:

sparingsmuur vanuit de keuken gezien, je kan duidelijk aan het witte gedeelte zien waar de sparing moet komen

Nadat met de waterzaag het gat zeg maar precies rondom is gezaagt, wordt er nu met een kleine kangoo stukje voor beetje er uit gehaald. Als alles in een keer naar beneden zou komen zetten dan heb je zeker schade aan de vloer, en dat kan niet daar ligt vloerverwarming al onder...

Hier stond een lekker fel winterzonnetje op onze serre te branden, en je kan al zien dat t licht daardoor nu al de keuken in kan.(was ook het hele idee, meer licht en ruimte in de keuken

Foto van de sparing vanuit de keuken, zon doet lekker zijn best zoals je ziet. Ik was erg blij dat het idee wat ik had over de sparing ook daadwerkelijk zo zou gaan worden. Maar we zijn er nog niet...

Sparing is klaar, welkom aan het zonnetje! :p waar je eesrt vrijwel altijd het licht moest aandoen in de keuken hoeft dat nu niet meer

Vanaf de woonkamer gezien de sparing

Net genomen voor dat het donker begon te worden, hier is er een betonnen latei bovenin de sparing gemaakt, deze moet het gewicht van de eerste verdieping welke erop rust verdelen naar derest van de muur.

Detail van een plafond welke bij iemand anders hangt, we willen eigenlijk zelf ook zoiets gaan maken tussen de balken van het (valse) plafond in de woonkamer. Dan in de zelfde hoogglanskleur van de balken verfen en ik denk dat het een best mooi resultaat zal geven.

Vanavond weer aan de slag, dan ga ik met mijn maatje effe een paar elektriciteits dingetjes knutselen. O.a op mijn dochters kamer(aangrensend aan de badkamer een doos infrezen plus een sleuf voor een pijp. Verder nog wat wcd's afmonteren in onze slaapkamer. dat kan nu nl. ook heb de plafondplaatjes in een keer zonder te verzagen Zaterdag j.l erin gehangen

Van de week meer updates, dan zal er o.a al geschilderd gaan worden(grondverf op kleur in de slaapkamer(groot) en de overloop. dan wordt t al wat naar mijn idee.
pi_34466913
Zo (minor) updeet

Heb geen pics allen in woord het gedane werk

Vandaag de inbouwkast geschuurd, welke ik gisteren nog geplamuurd had.
Overloop geschhurd en twee keer in de grondverf gezet. Eerste laag samen met mijn vader en de tweede laag door Maatje "Japie".

Vanavond het spant welke in onze slaapkamer loopt geplamuurd(voor de rest wat ik nog niet had gedaan) plus wat geföbeld met een plankje welke in ons öude"huis moet komen te hangen om de oude gaten van de CV welke er eerst hing te verhullen/netjes te maken. Bleek bij thuiskomst een beetje te strak gemaakt , dus morgenavond nog een keertje

Morgenvroeg komt de installateur om de vloerverwarming in onze nieuwe badkamer uit te leggen, plus de drain te installeren. Morgen middag wordt dan de afwerkvloer van de badkamer geinstalleerd.

Morgen ga ik:

De aanvraag voor het omzetten van de aansluitingen van het NUON(gas en elektrameter) fotograferen en de anvraag de deur uit doen. Kan wel via E-mail tegenwoordig hulde Nuon

Een wand in onze slaapkamer in de "grond"zetten, de kast stoffen, zuigen en de eerste laag grondverf eveneens aanbrengen, het spant in de eerste laag grondverf zetten.

Als ik tijd over heb, ga ik alvast beneden of: schuren van de balken in de woonkamer of: het plafond tussen de balken eruit slopen(net hoeveel tijd/zin ik nog heb)

na het weekeinde komt ook de stucadoor weer, en verwacht ik de aannemer met de eerste kozijnen(beetje wishfull thinking). Verder komt er dan een metselaar om hier en daar wat aan te metselen(lateien, plus ytong muurtje badkamer) dan kan het stucwerk in de keuken klaargemaakt worden. Moet ok wel 13 februari komt als het goed s het eerste deel van onze neue keuken.

Granieten blad wordt pas gemeten op het moment dat de stucadoor klaar is met de keuken, er zit nl. een giga valse hoek in (like 95 graden ofzo) en dat kan de maatvoering danig bederven.

Ik ga zo snurken, en hoop dat straks de kruisjes weer weg zijn. Hosting ligt er ff uit
pi_34473628
Gaaf project en leuke rapportage tvp
pi_34538066
Zo paar dagen verder

Updeet:

kast is nu in de grondverf gezet(wat een werk zeg, al die hoekjes/gaatjes etc etc)
Spant is afgewerkt en in de grondverf gezet
wand is afgewerkt en in de grond verf gezet
Zooitje inbouwdozen zijn onder het gips vandaan gepulkt en al voorzien van bedrading
Cv pijpen zijn voorzien van aansluitmoern/wartels
Smeervloertje in de badkamer gelegd(onder afschot, douche 1.5 cm, rest 1 cm richting de drain, bij toilet haast niks omdat deze vlak bij de deur zit)
Architraven gegrond en afgewerkt

Kreeg een tip om de laatste gang met plamuur voor de hoogglans aflakverf te doen met gips, dat heb ik geweten. Bij de bouwmarkt gemeld krijg rotband mee(1kg) is veel te grof, en grijs... Ik terug moet fijner en wit als het kan.....

Krijg ik geelband mee, idd fijner ja maar nog steeds stukjes zand erin HALLO!!!!! Nou ja morgen maar gips halen echte gips dat moet ik hebben. Heb nu ff gehoord bij buur de schilder wat ik dan moet halen. Bouwmarkt werkte niet echt mee............

Verder wat naden etc nog gekit, en morgen ga ik de eerste wand van de slaapkamer in de hoogglans zetten, kan ook niet meer doen dan omdat ik maar een liter van die handel heb(wijzonol keniawit) En ik eerst met de "regering"(mijn vrouw) overleggen moest welke kleuren nu waar moesten komen.Hadden het al besproken hör , maar kleurtje in het blikje live zien is voor de dames toch anders....

Maandag middag komt de andere bestelde verf (6 liters Keniawit hoogglans), en dan kan ik meters maken. Woensdag gaan mijn vader en ik de kast met zijn tweeen schilderen. In je eentje ben je wel de hele dag bezig gok ik.....

Dinsdag overloop schilderen, hoop schilderwerk de komende dagen dus

Voor de rest heb ik de offerte van het nuon ontvangen, de meter van zowel het gas als de elektriciteit moeten 45 centimeter om plus een hoek van 90 graden gedraaid worden. Dus alles opnieuw aansluiten met kabels van buitenaf etc.

Kost gewoon even ¤605,- inclusief......... Ik ga daarnaast zelf het gat voor de deur wel spitten, anders kost het nog meer. Mantelpijp ff laten leggen door installateur(in verband met garantie dat je het goed doet/moet etc.)

Afspraak dat het plafond met licht erin komt staat al, volgende week Zaterdag a.s(volgende week)hebben mijn klusmakkers in bange dagen allebei tijd. En kunnen we met zijn drieen het plafond van de slaapkamer en de overloop erin "lopen", Jaap en ik het plafond, en Stefan de spotjes e.d. Kan niet anders als goed gaan

Volgende week komt de stucadoor als het goed is, en dan kan in ieder geval de hele keuken en bijkeuken klaar gestuct worden, moet ook wel week erna komt het grootste deel van de keuken al. Blad wordt dan pas opgemeten een granieten blad kan je moeilijk ff wat afschaven

En nu? ja pitten morgen weer vroeg dag

DAAAG
  Moderator zaterdag 28 januari 2006 @ 10:49:32 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_34543013
quote:
Voor de rest heb ik de offerte van het nuon ontvangen, de meter van zowel het gas als de elektriciteit moeten 45 centimeter om plus een hoek van 90 graden gedraaid worden. Dus alles opnieuw aansluiten met kabels van buitenaf etc.

Kost gewoon even ¤605,- inclusief......... Ik ga daarnaast zelf het gat voor de deur wel spitten, anders kost het nog meer. Mantelpijp ff laten leggen door installateur(in verband met garantie dat je het goed doet/moet etc.)
Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen dat je dat ongeveer 700 euro zou gaan kosten.
En het erge ervan is; binnen een halve dag zijn de mensen weer verdwenen van de nuon en hebben ze het werk klaar
pi_34552003
Toch blijft het veel geld

En t moet gebeuren, je kan op je kop gaan staan en dubbeltjes schiten maar daar gaat t niet sneller door en belangrijker kost het nog net zo veel ....

Vandaag geschilderd, busje verf is bijna leeg.... had genoeg voor een wand in de slaapkamer en een" kopsekant" van de overloop.

Nu weekend en Maandag weer fris verder...............
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')