abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33493484
“Casa pequena Elbera”

Deze naam staat voor:” het huis van de kleine beer” in het Spaans. Hoe kom ik aan deze naam? Nou het huis wat we op 10 oktober j.l hebben gekocht draagt deze naam. Het is er opgehangen door mijn moeder omdat haar vader (mijn opa dus ) altijd Sijp de Beer werd genoemd. Hij werd zo genoemd omdat hij een cafetaria had met de naam “het ijsbeertje”.

Ik gaf net al aan dat we 10 oktober j.l dit huis gekocht hebben, dat hebben we overgenomen van mijn moeder welke van 1986 tot bezig 2005 in heeft gewoond. Nu ze door haar leeftijd en de daar bijkomende gebreken wat minder “valide”is geworden werd het haar allemaal te groot.Van 1969 tot 1986 hebben mijn opa en oma van mijn moeders kant erin gewoond.

Ik heb dus vanwege mijn opa, oma, en moeder een band met het huis. Nu wil het feit dat ik altijd dacht dat mijn moeder pas met een jaar of tien(2015 ofzo) te oud zou gaan worden voor dit huis, maar niks was minder waar. Mijn moeder had zich al geruime tijd terug ingeschreven bij de woningbouwvereniging om via hun een soort van “aanleunwoning”te kunnen gaan huren. Ineens was daar eind april 2005 het bericht dat mijn moeder naar een aanleunwoning zou gaan. En of wij (haar zoon en schoondochter) er interesse in hadden.

We hebben er eerst maar eens flink over nagedacht immers dit huis was in een behoorlijk vervallen staat(echt totaal geen onderhoud meer sinds 1990). Mijn vrouw zag zich er wel oud worden, dus de knoop werd doorgehakt. We zouden t gaan kopen!(Mits t kon natuurlijk)

Dit wordt ons nieuwe huis

Ik ben aan t uitzoeken geslagen wat ik kon lenen, plus hoe het moest gaan met ons andere huis.(net gekocht: begin 2004, dag 6% onroerendgoedbelasting….). Dat kon allemaal, plus er was nog wel wat geld over om te verbouwen, zoals ik net al zei er zit een puist werk aan.

Wat er moest gebeuren:
A)Zwembad uit de tuin halen(12m x 6m, laten leggen door mijn opa en oma, maar inmiddels helemaal vervallen doordat er 25 jaar geen onderhoud aan was gepleegd)

B)Al het houtwerk rondom vervangen, enkel een raam in de keuken, en het houtwerk van de serre kan blijven zitten en volstaan met een goede schilderbeurt. Dus dekveren, deklijsten, dakgoten, erkers, deurkozijnen, schijfpui, alle raamkozijnen, openslaande deuren boven op de slaapkamers moeten vervangen worden plus voorzien van HR+ glas en nieuw hang en sluit werk.

C) Alle vloeren beneden vervangen op twee stukken na, de serre was nog goed(beton, 1980) plus de hal (beton,1969)

D) De complete verwarmingsinstallatie moest eruit, hing aan elkaar van aan elkaar gelaste pijpen(zo ging het vroeger) plus begon door te rotten.

E) De hele elektrische installatie werd afgekeurd, was een aaneenschakeling van beunhaas werk en uitbreiding op uitbreiding

F)het hele huis moet echt hoognodig van boven naar beneden geschilderd worden, maar met zo veel nieuw hout nog maar ff uitstellen. Je kan je geld immers maar een keer uitgeven.
G)De badkamer was niet meer van deze tijd, denk aan “mode 1969”en je weet wel hoe laat t was. Nou hing wel een thermostaatkraan, omdat twee jaar terug de kraan gewoon weg “op”was.

H)Tuin aanleggen, mijn moeder was op zijn lichts gezegd geen fan van tuinieren. Alles lag vol met beton tegels (denk aan iets van 300 m²!)
I)De slaapkamers boven aanpassen aan de tijd van nu, zowel qua comfort, als qua IT(CAI, en utp everywhere)

J)Keuken eruit, was wel een echt Bruynzeel keuken, maar dan eentje van 1970 Daar moest dus een nieuwe voor terug.

K) De bijkeuken, daar was een douche gemaakt door beun vroeger, en dat lekte aan alle kanten. Hele bijkeuken was van de binnenkant kaas-verrot dus. Daar dus een nieuwe bijkeuken van maken.

L)Toilet beneden kompleet vervangen, hoewel t nog wel kan is het donkere bruin van de jaren 80 ook niet meer je van het natuurlijk…

M) In de hal een nieuwe meterkast, standpijpkast ed maken omdat de oude loden standpijp van 1955 er nog zat en het hele huis op 3 groepjes stroom verdeeld zat(heb ik nog niet genoeg aan in mijn “nieuwe”keuken

N)Waterleiding van het hele huis zat net als de stroom aan elkaar vastgebreid en kompleet onlogisch, moest dus ook kompleet vervangen worden

O)Afvoeren werkten nog voor een deel op “grespijp”welke afvoerden op een waterput bij mij onder de serre. Andere deel(keuken en afvoer wc zaten al wel via de steeg van de buren op t normale riool.

P)kaalhalen van de muren, mijn moeder vond t vroeger mooi om hoogpolig tapijt aan de wand te hangen. Later meer, maar t zou echt verboden moeten worden wat een k… klus om t eraf te krijgen.

Q) Vloer keuken(beton) slopen, beton lag tussen de originele houten balken gestort met daar plavuizen overheen . Het hout kon dus niet ademen en was dus verrot geworden.

Hoewel ik vast te een en ander vergeet hier te noemen, is het natuurlijk een flinke klus en ik kon het alleen laten doen als ik zelf een hoop zelfwerkzaamheid erin zou stoppen.(wat je zelf doet hoeft een ander niet te doen)

Nog voordat de “koop”officieel was ben ik al bezig geweest op mijn vrije dagen om een heel deel van wat hierboven is genoemd te slopen.

We zijn eerst begonnen met het zwembad, daar heb ik bij mijn kameraad(werkt bij een installateur) een dompelpomp geleend. En daarmee op een smoorhete dag ergens in september de boel laten leeglopen. Wat een lol hele straat liep uit om te kijken waar al dat water vandaan kwam. Kinderen erdoorheen fietsen e.d

Goed bad leeg en toen Wanden waren van dat blauwe zwembadfolie(stonk uur in de wind, niet zo raar zat 25 jaar brak water achter ten slotte) en piepschuim voor de isolatie.Dat hebben we allemaal uit de betonnen bak van het zwembad gesneden, en naar de lokale stort gebracht. Alleen t folie en piepschuim wat an sich niet veel weegt was al 480 kilo!
Daarna kwam de betonnen bak van B2 blokken naar buiten in al zijn volle glorie Zie die maar eens uit elkaar te krijgen met je kangootje van de bouwmarkt….. (not). Ik heb daar na ampel beraad met mijn baas de volgende oplossing voor bedacht: Ik huurde een zzp’er in met een minikraan. Koste niet zo veel per uur plus hij had de machines(minikraan, shovel, trekker, grote kar voor t puin) Zo gezegd zo gedaan. Kraantje moest echter wel naar achteren komen dus de stenen schutting moest eraan geloven. Was ook al niet veel meer, maar goed t geeft de buurt wel meteen een blik op wat je aan het doen bent daar( massa’s kijkers natuurlijk )

folie en piepschuim weg, je ziet hoe groot de "bak "was .

hier is Marcel mijn"held"in "bange"dagen driftig in de weer met zijn kraantje

Tussen mijn werk door ( 2 dagen vrij per week, rest van de week heavy workload op het werk) het zwembad samen met zzp’er gesloopt en half september was het weg. Kraandrijver had inmiddels ook al nieuwe aarde gestort dus dat was al een heel verschil met hoe het vroeger was.

Mijn moeder heeft vroeger ooit eens een offerte gevraagd aan een bouwbedrijf en dat was toen al ƒ10.000 voor het verwijderen ,plus volgooien met schoon zand. Kwam ik mooi weg met veel eigen werk en een rekening van ¤2000,- ( das minder dan de helft van het geld en die offerte is al 10 jaar oud )

Toen was het 1/2 september en waren we een zwembad minder rijk, druk bezig met offertes aanvragen, aanpassen van offertes(meer, en minder werk), plus ik moest nog ook ff werken nog (60 uur per week ofzo ) drukte alom dus.

Na die tijd heb ik tussen half september en 10 oktober (passeren bij notaris van koopakte) het volgende gedaan:
1)Plafond serre eruit gesloopt(waren schrootjes bruin, en stroomlayout eronder was niet bepaald van deze tijd meer.
2)Plafond hal gesloopt zodat er zicht kwam hoe afvoeren boven liepen en dergelijke
3)plafond keuken gesloopt
4) plafond bijkeuken gesloopt

Ik zie de gek in de bijkeuken bezig met t verwijderen van plafond, een aanverwante zaken

5) verwarmingsinstallatie van het zwembad plus de daarbijbehorende apparatuur(ketel, filter, pomp etc etc)
6) douchecel in de bijkeuken gesloopt, al was “omblazen”hier beter op zijn plaats. Man man wat een rot zooitje zeg. Er was een lekkage en dat heeft er voor gezorgd dat zowel de fermacell platen als het houtwerk waar alles aan elkaar mee hing verrot was

doorkijkje naar de keuken, op de oude muur kan je nog wel zien hoeveel vocht, plantjes, wortels e.d zich in de bijkeuken bevonden.

7) Oude Brynzeel keuken verwijderen, plus tegels van de muur af geslagen. Ken je dat? 4000 tegels ongeveer van nog geen 7 cm bij 7 cm, en reken er maar niet op dat ze zoals nu gebeurt met een soort van “matje”geplakt zijn. Nee per stuk. Was leuk Heb spontaan zere arm van de kangoo als ik er aan terugdenk

deel keuken al weg, ben bezig met de tegels, man wat zijn die dingen klein!
8) meest klotige klus allertijden tot nu toe voor mij in mijn leven……..

het verwijderen van het tapijt wat gelijmd zat op de wanden van de woonkamer, van onder naar boven hoogpolig. Eerst met een stanleymes het tapijt snijden, dan lostrekken. Okay dat viel wel mee. Maar de foam laag en de lijmlaag bleven achter dat moest ook nog weg. Eerst geprobeerd weg te halen met een krabbertje daarna met plamuurmes, maar dat spul wou gewoonweg niet toegeven.

Ik heb dus eerst maar eens goed rondgeneusd wat ik daar nou voor moest hebben. Ik kwam op een apparaatje uit van het merk “Fein”, een multimaster. Een soort van schuurmachine waar je diverse soorten opzetstukken op kan zetten. En ook een soort van lijm krabbers.Deze besteld en het apparaat via Ebay gescoord. En een week verder en weer vol goed moed gingen we verder. Foam ging er prima af, duurde wel even. Ik was denk ik twee dagen bezig om mijn woonkamer rond om vrij te maken van het foam. Maar het werkte in ieder geval. Er zijn iets van 15 vuilniszakken vol met foamresten uit de woonkamer gekomen. In kleine stukjes weliswaar maar het geeft aan hoeveel tapijt er op de muur zat…

Week verder dan de lijm maar eens gaan proberen te verwijderen, wou echt voor geen meter, multimaster was echt te slap voor het werk dat ik hem nou bezorgde. Nog ff een stukje van 1 m² gedaan met de hand, beitel en een hamer maar na 2 ½ uur was ik daar ook wel ff klaar mee. Ja wat nou? Rondgevraagd hoe ik die Bisonkit kon verwijderen, tapijtlegger zei probeer het eens met lijmoplosser oid. Zo gezegd zo gedaan, ½ m² verder en ¤20,- armer van die zooi, zo stoned als een garnaal tot de conclusie gekomen dat dit hem ook niet werd.

Wat dan? Ik naar HSS hireshop , daar mijn probleem voor gelegd. Kwamen met een apparaat van makita. Een soort van betoonslijper waar je zeg maar per millimeter de muur kan wegfrezen over de breedte van het apparaat. Alleen daar hadden ze geen slijpschijven van liggen en dat zou nog wel ff duren ook. Alternatieve oplossing was om van het merk: Flex , een soort van saneerfrees te huren, hij had hem voor iemand besteld bij het hoofdkantoor maar die bleek hem niet nodig te hebben vandaar dat hij er nog lag. Dat is zeg maar een soort van überslijpapparaat voor beton , je kan dan tot 5mm per keer eraf frezen

http://www.24tools.de/shop/pd133684309.htm?categoryId=212

Apparaat werkte naar behoren, maar wat een k… klus zeg stof stof stof!!! Zelfs de speciale bouwstofzuiger die ik erbij had gehuurd kon er niet tegen bolwerken. Ik ging dan met mijn oordoppen, speciaal masker voor het stof naar binnen in de kamer en binnen een paar minuten kon je nog maar een paar cm voor je uit kijken!! Uurtje wachten en dan was de stof weer gezakt. Ondertussen goed luchten, des te eerder was het stof weg natuurlijk. Apparaat weegt flink wat en ik moest t steeds boven mijn macht houden dus dat hou je ok niet al te lang vol natuurlijk.

Dacht eerst met een dag wel klaar te zijn, maar dat werd een week huren van t ding, stofzuiger en de baas vragen of ik die week niet wat extra vrij kon

Eind van de week was alles klaar maar wat een klus zeg, ding huurde je per dag wat vrij prijzig was, en de laatste restjes heb ik maar met de hand gedaan. Dat was ook het stukje waar de minste lijm zat waarschijnlijk omdat het daar vanwege de samenstelling van de muur wel goed plakte oid. Ik heb berekend dat er totaal iets van 50 kilo bisonkit oid op de wanden moet zijn gesmeerd om dat hele zware tapijt “houwes”te krijgen op die wanden.

Nadat de boel weer opgeruimd is, je kan aan de van origine bruine balken zien dat het echt mega stoffig is geweest daar in die kamer

Een paar dagen later was het 10 oktober en zijn we naar de Notaris gegaan om daar het huis over te laten schrijven.Op die dag heb ik ook aanbesteed van de installateur en de bouwaannemer welke mij het meest solide en qua prijs het beste leken.

Tada!!!!
Twee huizen, een om te wonen, eentje om “flink”te gaan verbouwen…….
[to be continued]

Plaatje van onze oprit, plus garage, je kan zien dat t een heel breed perceel is(ca.15m) plus het is heel diep (iets van bijna 30 m.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Cybersijp op 29-12-2005 02:25:56 ]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33494688
Nou das best een mooi beginnetje toch? Als ik met een paar dagen meer tijd, ga ik weer ff een deel tikken.
pi_33496284
Oe, ik krijg herinneringen naar onze verbouwing, ook zo groots (Alleen geen zwembad te slopen) Verer veel succes, en blijf foto's posten. Erg leuk om te zien!
pi_33496638
quote:
En om je enthousiasme enigzins te drukken poort is gesloopt met een kraan.....
Hmpf!
quote:
Anders kon de kraan er niet door, om t zwembad weg te halen. 12m x 6 m.
Okee, mijn eerste reactie was: Je gaat een huis verbouwen en haalt zo'n leuke poort en dan ook nog een zwembad weg.... Maar nu ik je verhaal & foto's heb gezien begrijp ik het wel .

Wat een werk zeg. Ik heb ooit een huis verbouwd wat sinds de jaren 60 een huurhuis was geweest (op de Goudsesingel in Rotterdam). Dat waren zulke taferelen inderdaad. Alleen heb ik niet het leidingwerk en electra vervangen toen. Maar ik kan me nog wel herinneren dat er van dat dikke behang opzat (wat ze vroeger gebruikten om muren te egaliseren). Inderdaad met een steekmes, centimeter voor centimeter. Ik heb nog littekens op mijn knokkels zitten .

Maar begrijp ik nou dat zowel het linker als het rechterhuis van jullie is? Eigenlijk is het zo dat je dit huis helemaal stript en weer opnieuw opbouwt. Met nog wat begane grondvloer werkzaamheden.
Veel werk hoor, slopen. 'Doe het zelluf met Kangoo' is wat wij zingen tijdens het slopen
  donderdag 29 december 2005 @ 10:18:46 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33497488
Wat een enorme klus zeg!
Ben wel benieuwd naar de het vervolg!
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 10:34:28 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_33497751
Pfff; ik dacht dat onze verbouwing hier in huis groot was maar nu ik dit zo bekijk
Wanneer verwacht TS dat het huis weer bewoonbaar is ?
pi_33498418
Ts hier

We gaan er wonen eindmaart 2006, en ik denk eerlijk gezegd dat we die planning ook zekers wel gaan halen. In de tussentijd is er nl. al meer gedaan, dan wat ik beschreven heb. Alleen het tikken van het verhaal duurt zo lang. Zal vanavond wel ff een vervolgje tikken, tot de stand van zaken nu.

Alleen het huis wat nu nog rood met grijs is is van ons, andere is van de buren. Laatste foto kan je goed zien hoe breed ons perceel nog is naast het huis. Op de eerste foto in het topic kan je het huis zelf zien.
pi_33500042
Supercybersijp ben je
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 29 december 2005 @ 12:04:31 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33500153
Zo een behoorlijke klus Cybersijp
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 12:20:56 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_33500651
Noujah hou ons op de hoogte
Maart 2006 klinkt heel ver weg; maar voor je het weet ben je daar al hoor
pi_33525372
Gvd ! ben net thuis....

Morgen(of eigenlijk vandaag dus)nog maar eens proberen updatete posten. Nu naar me bedje, morgen om 11:00 weer aan de arbeit . Zal mezelf voornemen om morgen dan maar update te posten. (anders wordt t weer zo laat....) (overmorgen wel vrij )
pi_33565744
“Casa Pequena Elbera “ deel 2

Hier de volgende update zoals beloofd om jullie op de hoogte te brengen van de stand van zaken op dit moment.

In de vorige update heb ik beschreven wat er gebeurd was tot 10/10/2005 j.l, en ik zal proberen in het kort en met een paar foto’s aan te geven hoever t nu is.

Nadat we bij de Notaris waren geweest was het huis nu echt van ons, de hypotheek is overigens meteen ook in de zelfde zitting bij de notaris geregeld. Nu hadden we dus twee huizen(luxe! )

Naar de makelaar gegaan om daar ons “oude”huis te koop te zetten, we verwachten op dat moment eigenlijk al niet meer voor Jan./feb. 2006 het klaar te krijgen. De bouwondernemers hier op het eiland hebben het echt razend druk dus een klus als dat van ons is schijnbaar niet groot genoeg voor hun om direct vol aan de gang te gaan. Raar maar waar

Ik heb na het gunnen van de klus aan de installateur en de bouwondernemer circa 2 weken niks gehoord, en toen opeens als een donderslag bij heldere hemel was daar einde oktober een telefoontje van de bouwondernemer of ik dan en dan thuis zo zijn. Dan kon de “bouwkeet”geplaatst worden.

Paar uur later was keet daar, heb de mannen overigens de keet lekker achterop mijn “gazonnetje”(voormalig zwembad grond) laten zetten omdat we een redelijk grote oprit hebben en dus veel busjes e.d van de aannemer dan bij ons voor de deur kunnen parkeren.

Daags erna in alle vroegte zijn ze begonnen met het slopen van de vloeren op de begane grond, met de koffie s morgens was de vloer in de woonkamer al haast weggebroken, en stond de grote kangoo van de bouwondernemer voor de rest van de dag niet meer stil zodat er flink beton kon worden gestort in de grote puinbak welke ik voor huis had staan.

Jongens meegeholpen met kruiwagens lopen(brokken beton) en met de kangoo spelen. Maatje kangoo waar ik tot voorheen nog niet mee had gewerkt dus wel leerzaam(vind bouwen/slopen/ hobby’en nu eenmaal leuk ) Eind van de dag was de kamer leeg(lagen alleen nog verwarmingsbuizen, welke nog weggeslepen moesten worden) en de betonnen vloer tussen de houten balken in de keuken was ook weggebroken. De afwerkvloer van de bijkeuken was inmiddels ook soldaat gemaakt.Volgende dag is er een muurtje uitgebroken boven op de voorste slaapkamer, en de vloer met wederom de Kangoo geslecht

vele handen maken licht werk

slopen van de leidingen in de woonkamer. Er zaten totaal 9(!) radiatoren in de woonkamer. we mogen dus wel aannemen dat zowel mijn moeder als mijn opa/oma koukleumen waren.

Eerst twee weken niks en dan in een anderhalve dag met veel mankracht ineens gigaveel gedaan. Dacht dat ff dat t allemaal goed zou komen met zo’n snelheid erin maar daags erna is er nog wat geslepen met de grote haakse slijper(verwarmingspijpen weg) en piepschuim gebracht om de isolatie te vormen in het beton van de woonkamer en de keuken. Woensdag die week is het piepschuim plus wapeningsnet gelegd nadat het zand getrild, en gevlakt was. Dit was echter alleen de woonkamer omdat in de keuken plus bijkeuken nog afvoeren gemaakt moesten worden. Welke in het beton moesten worden meegegoten, hierbij moest ook nog diverse leidingen gelegd worden. Gas, aanvoer koud water naar kachel, aanvoer water keuken. Dit heeft de installateur prima gedaan.Verder zijn er op het piepschuim in de woonkamer diverse “loze”leidingen gelegd , waar ik laten naar hartelust gebruikt van kan maken om diverse soorten kabels van de ene kant van de ruimte naar de andere kant et krijgen. Ik kan hiervoor een luikje gebruiken welke naast de standleiding in de hal zit. Dit wordt later ook een soort van patch paneel voor CAI, UTP, Boxdraad etc etc

woonkamervloer geisoleerd, en met wapeningsnet dat klaar ligt op stenen.

hier zie je de pijpen mooi lopen waar straks al die draden door heen kunnen.

Weekje later nadat de isolatieplaten(plus wapening) ook in de keuken zijn gelegd en de installateur al begonnen is met het opnieuw aanleggen van het verwarmingsnetwerk(overal aan en afvoer naar Cv leggen)Ivm met vloerverwarming moeten de aanvoerleidingen naar de diverse “kringen van de vloerverwarming door het beton heen anders kan de leiding straks op sommige plaatsen niet makkelijk meer komen.Verder komt aan het einde van deze week het beton.

Hoppa ’s morgens vroeg me bed uit gegaan om te kijken / helpen bij het betonstorten. Desnoods geef ik die gasten koffie met koek maar ik moet en zou erheen. Kom ik daar zijn ze al weg WTF??? 09:25 hé? Bleek dat die gasten om 07:30 al met een man of 8 daar waren om het beton te storten. Twee betonwagens verder zat het er al in. Op het moment dat ik kwam , was de boel ook al weer schoon gespoten met water. Beton bak weg, kruiwagens etc etc. Koffie hadden ze gedaan. Rappe kerels hoor!

In het weekeinde lag het beton te drogen, t was toen maar een paar graden boven nul.Maar zoals me verteld werd door de bouwondernemer was de temperatuur best ideaalwant dan zou het beton niet te snel uitharden en dat was alleen maar goed voor de sterkte van het beton.

vers beton in de keuken

vers beton in de woonkamer, gezien vanaf de deuropening in de hal richting onze serre

Maandags erna nu praten we bijna half november was er geen activiteit te bekennen, hele week eigenlijk niks gedaan te werd vroeg donker dus dan kan je zelf ook niet veel doen als je tot 16:00 moet werken. Wel in die week met een kameraad het plan getrokken hoe het op de bovenverdieping aan te pakken. Daar waren op dat moment geen bouwers dus ik liep hen niet voor de poten en zij mij niet…..

Hebben besloten om te beginnen met de grote(ouders) slaapkamer, daarna de overloop, en dan de twee kleinere slaapkamers te doen. Eerst slopen weer dus, hoppa weer plafonds eruit(wordt er al handig in ) en de wanden welke voor het “laagwand”stonden eruit.Dit hebben we op zaterdag gedaan die week.

Volgende week werd er door de installateur een aanvang gemaakt met het verder opbouwen van de verwarmingsinstallatie, de pijpen van de verwarming worden verder gelegd zodat de contouren van de vloerverwarmingzichtbaar worden, verder wordt de afvoer van de badkamer aangelegd. De lewisplaten werden gelegd, hierop komt later het beton van de badkamer. De betonnen vloer van de badkamer werd inclusief een opstaande rand aan de kant van de slaapkamer uitgezet. Is beter om evt. lekkage die kant op te voorkomen. Afvoer /aanvoer verwarming, afvoer badmeubel, bad, en drain voor douche werden uit de lewisplaten gezaagd en voor zien van pijpen en opvolstukken zodat er straks in het beton keurige gaten zitten voor de leidingen e.d.

een deel van de keuken en de bijkeuken met de leidingen voor de vloerverwarming erin.

Lewisplaten in de badkamer

Nu ligt het geheel klaar voor de ontvangst van de afwerkvloer, er moet enkelt nog een randje foam rondom in de diverse kamers gelegd worden zodat de afwerkvloer kan uitzetten en krimpen zonder dat het de buitenmuren naar buiten zou drukken.

Zelf ben ik op dat moment bezig in de achterste slaapkamer om alles weer knap uit te rachelen plus op de overloop te zelfde doen. Verder schaf ik her en der via aanbiedingen bij de diverse bouwmarkten het volgende aan:

100m² Agnes one step plafondplaten 60/120cm. (¤27,50 per 4 platen )
50m² Laminaat met houtstructuur kleur kersen
bijbehorende ondervloer, en geluidsisolatie (-10dB)
6 platen MDF 12mm voor de ombouw van een nieuw te realiseren kledingkast.

Tijdens het randje foam vastspijkeren, gebeurd er een ongelukje bij ons thuis. De installateur welke er mee bezig was zou nog ff een stukje betonijzer wegslijpen wat in de weg zat en schoot uit met de haakse slijptol. Paf!!! In zijn knie Het werk vorderde al niet zo snel maar nu helemaal niet meer dacht ik dus. Hij naar de huisarts 2 hechtingen later en een onwillige knie verder heeft hij toch nog doorgewerkt maar hij ging niet zo hard meer.

De rest van de week heb ik door gebracht met het opnieuw aanbrengen van wandbekleding op de grote slaapkamer en op de overloop. Voor de rest was er niet veel activiteit de vloeren man kon pas Zaterdagmorgen het werk afmaken
.

een van de wanden in de grote slaapkamer

deel wand op de overloop, je kijkt hier tegen het kleinste slaapkamertje aan aan de zijkant van het huis.

Zaterdag morgen werd de afwerkvloer gelegd, wow das een secuur werkje! Maar wat een vakman zeg ,echt bijzonder om te zien dat hij zonder heel vaak de waterpas te gebruiken de afwerkvloer er echt retestrak in kreeg.

woonkamer bijna klaar, keuken/bijkeuken moest toen nog.

Is t geen plaatje?

Maandags erna (week voor de kerst) is de betonvloer van de badkamer gestort en eind van die week is de nieuwe kalkzand wand gezet.Probleem bij de wand is echter dat we een inbouw thermostaat willen welke 85 mm minimaal “vlees “nodig heeft. Wat voor kalkzand zit erin? Juist ja 7 cm……… Dat wordt dus in de badkamer op de plaats waar de douche cel komt een stukje met 5 cm kalkzand opdikken. Het is geen optie om een andere kraan te nemen. We willen nl. een Grohe "Freehander" plus een normaal douche garnituur in de douche cel hebben. Middels een opbouw thermostaat gaat dat niet lukken. Verder is de afwerkvloer beneden met een cement oplossing afgestreken zodat de tegellijm straks echt 100% goed

pas gestorte vloer in de badkamer, hier komt nog een afwerkvloer overheen voor vloerverwarming
hier zie je het nieuwe kalkzandwandje voor de douche cel, maar ook rechts het stukkie wat we door ff niet helder na te denken nu dus met 5 cm. moeten opdikken

ff geduld ga nu foto's inplakken in dit verhaaltje, zo dat duurde ff zeg maar er is weer een update, Volgende zal pas op zijn vroegst midden Januari zijn. Het werk begint pas weer 6 januari voor de bouwers. Moet zelf ook nog werken op mijn werk (horeca, kok) en kan ook pas 8 of 9 januari verder

[b][to be continued][/b]

[ Bericht 21% gewijzigd door Cybersijp op 31-12-2005 01:47:24 ]
pi_33571215
Mooi geschreven hoor, leuk om te lezen. Grappig om te zien dat wij exact hetzelfde probleem met een inbow thermostaatkraan hadden. Muur gemaakt van 7 cm gibo, kraan gekocht. Y&*^(^& inbouwdiepte 85 mm.... Wij hebben het opgelost door een andere indeling te kiezen van de douchecel. Kraan in een andere muur ingebouwd, daar had ik al 15 cm, en dat was geen probleem.

Maar het ziet er netjes uit.
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:56:13 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33574172
Help me herinneren dat deze wat mij betreft mee mag voor de Fok!Klus2006 (Voor 2005 is het misschien iets te kort in beeld en volgend mij komt er nog heel wat, dus ik stel voor hem volgens jaar in de nieuwe lijst te zetten!)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33575313
duderinnetje het word wel 2008 ofzo dat het straks allemal af is hoor.

Straks (eind maart 2006) dan is de badkamer klaar, de woonkamer, en de badkamer met slaapkamers maar de rest moet dan nog hoor. Dan kunnen we in ieder geval wel wonen

[ Bericht 46% gewijzigd door Cybersijp op 31-12-2005 13:14:01 ]
  Moderator zaterdag 31 december 2005 @ 13:13:57 #16
92034 crew  Vonkenboer
pi_33576834
Indrukwekkend !

Naja qua dingen die tegen gevallen zijn valt het nog mee zover ik het lees.
Echte blunders zijn er nog niet gemaakt (Komen wel hoor wees maar niet bang )
pi_33577022
Vonkenboer, er is wel een tegenvaller geweest hoor...

Ik heb er alleen niet over bericht

In de keuken bleek onder het plafond een balk te zitten welke de opening moest dragen(plus de linker kant van de bovengevel achter!) en dat bleek een balk te zijn welke op de platte kant rustte. Balk is nu ongeveer 6 á 7 cm dik, en dat is duidelijk niet genoeg om het geheel naar behoren te dragen. In overleg met de bouwaannemer komt er nu een iph 12 latei in. Hierdoor is straks de overspanning wel sterk genoeg om dit stuk van de gevel te dragen.

daar zie je de bewuste balk welke dus zeer zeker vervangen moet gaan worden.
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:39:25 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33577778
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:33 schreef Cybersijp het volgende:
duderinnetje het word wel 2008 ofzo dat het straks allemal af is hoor.

Straks (eind maart 2006) dan is de badkamer klaar, de woonkamer, en de badkamer met slaapkamers maar de rest moet dan nog hoor. Dan kunnen we in ieder geval wel wonen
OMG
Mijn bewondering voor je is schier onmetelijk! 2008
Ik zou van het dak springen. Echt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33578303
LOL als ik zo zou denken had ik maar beter niet kunnen gaan verbouwen scheelt me wat gebroken benen en weer uitstel omdat ik zelf niks kan doen

Ik vind het echt gemeend leuk om te klussen, is een soort van uitlaatklep van me. Verder heb ik beste hulp hoor.

Twee kameraden van me, plus mijn vader(69 inmiddels) weten hun weg goed te vinden naar ons stulpje.
Kameraad een heet Stefan, en heeft drie jaar in de installatietechniek gezeten. Is echt reuzegoed met elektra e.d heeft er echt oog voor. Plus kan spullen lenen van zijn baas.(zit nu als planner/ tekenaar bij een installatiebedrijf.Heel toevallig het zelfde bedrijf wat een flink deel qua installatietechniek gegund heeft gekrgen....

Kameraad twee is Japie, is kapitein op de binnenvaart. Dat heeft an sich niet zo veel te maken met verbouwen maar heeft al vele jaren terug zijn eigen woning gekocht en deze voor een heel groot deel ook zelf verbouwd. Weet dus veel beginnersfouten al voor dat t gebeurd eruit te vissen.

Vader Sijpo, is 69 en is nu meer een man van "opruimen,vegen" etc alles weer netjes maken. mannen van de aannemer en de installatie techniek zijn er echt blij mee, hoeven zelf haast niks op te ruimen. Mijn vader is heel secuur, echt pietje precies en gaat niet over een nacht ijs als iets vast moet danmoet t goed gebeuren. heeft in het verleden naast zijn werk in 10.000 uur zijn oude huis welke hij uit de nalatenschap van zijn vader/moeder had geerft verbouwd.

Je ziet er is reuzehulp( ), en zonder hun had ik dit ook niet kunnen doen. He heb nu al weer zin in eind volgende week dan kan er weer geknutseld worden.
pi_33624059
Zo gelukkig nieuwjaar allemaal gewenst

Weer een (klein) updatetje over onze verbouwing, ik heb inmiddels via de keukenboer waar ik onze nieuwe keuken heb gekocht een plaatje gekregen hoe het er nu uit gaat zien. Klopt niet 100% omdat er nog tegels achter moeten , plus links de kasten voor de koelkast/vriezer combinatie niet kloppen (straks ICU 3252 van Liebherr ipv icu 3242 waar nu de tekening is op aangepast. Verder zit er rechtsboven in de langezijde van de keuken nog een drietal bovenlichtjes.

best wel mooi, wordt in vanille uitgevoerd, met vanille corpus, en garnieten blad. Zwart met een heel klein glimmend spikkeltje wordt de kleur van het graniet.

De zijde op de afbeelding is in het echt best lang :5.12 m. Aan de andere kant komt nog een kasten wand tot een hoogte van 93 cm(bovenkant blad) over een lengte van 3 m. daarin zitten alleen maar treklades met verschillende hoogstes, een soort van "droge"opslag ruimte. Dus wat je normaal in de kelderkast oid hebt staan. Straks kunnen er dus hele kratten fris e.d gewoon in de lades gedaan worden. (qua hoogte kan het, en qua gewicht ook rails voor de lades zijn per stuk goed voor 50 Kilo
pi_33624227
Is de bovenkant van je kookstel werkelijk een centimeter of 8 lager dan de bovenkant van je blad? Dat lijkt mij niet handig ivm de warmte van de pitten tov de afstand van het kastje.

Het ziet er wel ruim uit!
pi_33625266
Zo was toch al bezig nou nog maar ff een overzichtje van hoe de badkamer straks wordt(ongeveer)

Dit is de 2D tekening

beetje kreukelige 3d tekening, welke op open dag van het installatiebureau is gemaakt van onze badkamer. Geeft wel beter weer hoe het gaat worden.
pi_33625350
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef Marsepein het volgende:
Is de bovenkant van je kookstel werkelijk een centimeter of 8 lager dan de bovenkant van je blad? Dat lijkt mij niet handig ivm de warmte van de pitten tov de afstand van het kastje.

Het ziet er wel ruim uit!
Nee marsepein, bovenkant kookstel komt vrijwel gelijk met de bovenkant van het keukenblad, alleen daar heeft diegene die de tekening heeft gemaakt geen rekening mee gehouden. Is overigens wel normaal dat er iets verschil in zit trouwens, meeste fornuizen staan niet gelijk aan de bovenkant van het blad. Bij ons dus ook niet al scheelt het straks niet zo veel als nu op de afbeelding
pi_33626679
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:34 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Nee marsepein, bovenkant kookstel komt vrijwel gelijk met de bovenkant van het keukenblad, alleen daar heeft diegene die de tekening heeft gemaakt geen rekening mee gehouden. Is overigens wel normaal dat er iets verschil in zit trouwens, meeste fornuizen staan niet gelijk aan de bovenkant van het blad. Bij ons dus ook niet al scheelt het straks niet zo veel als nu op de afbeelding
Ah ok, anders had je volgens mij erg snel donkere randen aan de zijkanten van de kastjes gehad. En zelf hebben we geen fornuis, maar een gas op glas kookplaat gekocht die in het blad wordt gefreesd. Dan speelt dit probleem helemaal niet, vandaar dat ik het mij ook even afvroeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')