Hoi. Hier is ie weer die eikelraper en sorry moderator want ik vind dat jullie erg veel geduld met me hebben hier. Ik wil onderstaand iets aansnijden wat niet alleen een Amsterdams probleem is, of gaat worden, maar IEDEREEN aangaat immers in Nederland. De "amsterdamse weetjes" staan ook op
www.eikelraper.web-log.nl en op het weblog van de volkskrant
www.volkskrant.nl onder Amsterdamse Weetjes.
Nogmaals ga niet schelden over die rare Amsterdammers want het gaat iedereen aan die dit leest en misschien een woning huurt die een hogere WOZ waarde heeft als 195.000 euro toch ?
Hoop niet dat ik in "de banning" geflikkerd wordt en groet en vergeef die ouwe zak maar
Onderstaand de tekst op mijn "Amsterdamse Weetjes"
===================================================================
AMSTERDAMSE WEETJES: ( Nog 67 dagen te gaan .......)
Bron: Amsterdams Stadsblad van 28 december 2005
HUURDERS KOMEN IN DE KNEL
Mensen met inkomens tot anderhalf keer modaal kunnen de komende jaren moeilijker een woning vinden in Amsterdam. Volgens Huurdersvereniging Amsterdam trekt minister Dekker een "Chinese muur" op tussen gesubsidieerde woningen en de "vrije markt" . Voor sociale woningen wil de minister een WOZ-grens van 195.000 euro die vanaf 2007 alleen nog mogen worden verhuurd aan mensen met inkomens tot 33.000 euro.
Vooral mensen met anderhalf keer modaal ( 45.000 euro) die nu nog in de sociale sector terecht kunnen, komen hierdoor in de knel
Mensen die meer verdienen kunnen dan nog alleen huren in de "vrije sector". Woningen met een WOZ-waarde tussen de 195.000 en 295.000 euro gaan wat Dekker betreft vallen in een "overgangsgebied"' waarbij tot 2010 de huurverhogingen nog worden voorgeschreven door VROM. Uiterlijk 2010 worden deze woningen echter geliberaliseerd en zal dan 24 procent van de woningen in Amsterdam betreffen.
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
@) (Louis;) Je zal maar met een "gewoon" inkomen al jaren wonen in zo woning tussen de 195.000 en 295.000 WOZ-waarde ! en dan ....? NIEMAND in de politiek hoor je erover of die mensen straks de huur nog kunnen opbrengen omdat bij "opwaarding" de huursubsidie wegvalt !!! .......WEL EENS OVER NAGEDACHT POLITIEK ???
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel