abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33482644
Al een tijdje zit ik me te ergeren aan dat bakbeest in de kamer, de ouderwetse beeldbuis TV. Het is een grootbeeld en neemt nogal wat ruimte in beslag.
Dus we zijn ons al een tijdje aan het orrienteren om te gaan naar een platte tv.
Eerst maar eens de nadelen en voordelen naast elkaar gelegd.

TFT scherm is opgebouwd uit pixels en die kunnen vaak de snelheid niet bijhouden. Ook vind ik dat het beeld niet echt geweldig mooi is, als je er te dicht op zit. En dan bedoel ik een meter of twee/drie.
Maar de TFT schijnt wel weer sneller ontwikkeld te worden, zodat deze nadelen in de toekomst verdwenen zijn. Maar goed, daar hebben we nu niks aan.

De Plasma tv vindt ik persoonlijk mooi beeld hebben. Nadeel is dat het stroomverbruik 50% hoger ligt en dat de ontwikkeling "stil" ligt.

Goed, dat gezegd hebbende, vind ik nog steeds dat een platte tv mooier staat. Dus de oude moet er uit.
Er lopen hier vast wel mensen die een TFT of plasma hebben en wat meer kunnen willen vertellen.
pi_33482670
quote:
Nadeel is dat het stroomverbruik 50% hoger ligt
Bullshit!
Scheren is voor schapen!
pi_33482885
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:03 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Bullshit!
Ik meende dat ergens gelezen te hebben, kan het alleen even niet zo snel vinden.
pi_33482938
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:03 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Bullshit!
Inderdaad. Volgens mij is het nog erger als 50%. Ik zou voor TFT gaan, ga naar de plaatselijke mediamarkt en zie het verschil.
Their eyes opaque.
pi_33482995
Ik ben blij dat ik nog zo'n 'ouderwetse' tv heb.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_33483122
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:08 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik meende dat ergens gelezen te hebben, kan het alleen even niet zo snel vinden.
nou, een sony 40" LCD; (S40a10)

Stroomverbruik (W) 232.0

en een Panasonic 42" plasma; (42pa50)

Verbruik 315 Watt (stand-by 0,3 Watt)

waarbij het verbruik van de LCD dus continu is, en het verbruik van de plasma variabel, dus bij donker beeld minder stroom verbruik dan bij heel helder, kleurrijk beeld, en die 315 watt is dus het maximale stroomverbruik.

Maar stroomverbruik lijkt me ook niet bepaald de belangrijkste factor om zo'n tv aan te schaffen.

Wil je voorbereid zijn op het hele HD gebeuren, dan is LCD de betere keuze, blijf je bij PAL signalen, dus analoge kabel maar ook digitale tv en schotel, dan is Plasma beter geschikt voor dat signaal.
Scheren is voor schapen!
pi_33483179
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:10 schreef rashudo het volgende:

[..]

Inderdaad. Volgens mij is het nog erger als 50%. Ik zou voor TFT gaan, ga naar de plaatselijke mediamarkt en zie het verschil.
durf jij te beweren dat een LCD tv een beter beeld geeft dan een plasma?
Scheren is voor schapen!
pi_33483312
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:16 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

durf jij te beweren dat een LCD tv een beter beeld geeft dan een plasma?
Heb het zelf gezien.. stuk of 60 verschilllende plasma's en LCD's naast elkaar, sommige plasma's waren beter dan sommige LCD's en andersom, maar de beste LCD's waren beter als de beste plasma's. Dat was trouwens wel met HD signaal.

Was er zelf ook verbaasd over, maar de afgelopen paar maanden zijn LCD's echt stukken beter geworden.

Overigens wist ik niet dat TFT ook zoveel stroom verbruikt! I stand corrected
Their eyes opaque.
pi_33483431
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:15 schreef paarse_paashaas het volgende:

Maar stroomverbruik lijkt me ook niet bepaald de belangrijkste factor om zo'n tv aan te schaffen.
Is het ook niet, al heb ik me wel een beetje laten leiden door die ene uitzending van Kassa en het voor waarheid aangenomen.

Nu je hier toch bent, klopt het dat een plasma (wat dus inmiddels mijn voorkeur heeft) veel warmte uitstraalt aan de achterkant, waardoor je roet-achtige verkleuring achter de tv krijgt? Ook dat was in een uitzending van Kassa verteld.
pi_33483440
Hou er wel rekening mee dat de ideale afstand van je tv +/- 10cm per inch is. Dwz. een 32inch tv is 3,2m er vanaf zitten. Heb je gelijk het probleem niet meer dat het beeld er van dichtbij lelijk is.

Wat wel "jammer" is, is dat een lcd geen zwart kan maken. Het blijft altijd tegen grijs aanzitten. En de duurdere prijs per inch tov. plasma. Voor de rest zou ik LCD kiezen
pi_33483454
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:20 schreef rashudo het volgende:

[..]

Heb het zelf gezien.. stuk of 60 verschilllende plasma's en LCD's naast elkaar, sommige plasma's waren beter dan sommige LCD's en andersom, maar de beste LCD's waren beter als de beste plasma's. Dat was trouwens wel met HD signaal.
leuk, met HD signaal. Waar denk je dat je thuis meestal naar zal kijken?
En dan nog, plasma's hebben gewoon een veel betere kleur echtheid en veel betere zwartweergave. Het enige echte plusplunt van LCD's tv is dus idd dat ze bijna allemaal
geschikt zijn voor HD signalen, en plasma's bijna nooit.
Scheren is voor schapen!
pi_33483638
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:23 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Is het ook niet, al heb ik me wel een beetje laten leiden door die ene uitzending van Kassa en het voor waarheid aangenomen.

Nu je hier toch bent, klopt het dat een plasma (wat dus inmiddels mijn voorkeur heeft) veel warmte uitstraalt aan de achterkant, waardoor je roet-achtige verkleuring achter de tv krijgt? Ook dat was in een uitzending van Kassa verteld.
Ook wederom grotendeels nonsens uit het verleden. Ben vorige week nog bij iemand thuis geweest die een 107cm plasma van philips al een jaar had hangen aan een witte muur, en die had het daar ook nog over. Maar geen enkel spoor van verkleuring te zien.
Scheren is voor schapen!
  woensdag 28 december 2005 @ 21:28:54 #13
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_33483657
op het gebied van kleur berijk en contrast blijft plasma voorop lopen.
maar dan moet je wel naar de duurdere plasma's
plasma staat ook niet stil in de ontwikkelingen hoor.
alleen de verbeteringen die ze aanbrengen zijn misschien niet zo bekend als die bij een lcd.
persoonlijk zou ik gaan voor plasma.
sommige mensen komen aan met het verhaal dat plasma inbrand en lcd niet.
tja plasma brand in maar ik heb ondertussen ook al zat lcd schermen gezien die niet in zouden moeten kunnen branden. maar om te zien wat het schema was het afgelopen jaar wat er op te zien was. daar was geen 220V voor nodig. dat kon je zo ook wel lezen.

het blijft allemaal een kwestie van smaak.
even een andere vraag. waar heb jij HD gezien?
een HD scherm met daarop een draaiend dvd-tje is nog geen HD signaal.
dus ben benieuwd (kan zijn dat ik wat gemist heb ondertussen maar betwijfel het.)
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_33483675
Overigens kan je NOOIT een tv vergelijken in een zaak als de MM, BCC of Elektroworld. Daar pluggen ze die tv's met 10en tegelijk aan 1 coax aansluitingkje met een miserabele versterker er tussen waardoor er erg brak beeld op 90% van die tv's staat. Daarnaast zijn de instellingen ook vaak vernaggelt. Kortom, zeggen dat je ergens 50 tv's naast elkaar heb gezien en dat tv X er beter uitzag dan Y... Sorry, dat zegt waarschijnlijk niets.

Dat is net zoiets als speakers testen in een rumoerige winkel, volume open draaien tot max en roepen "Jaaah! Goeie speakers! Ze gaan goed hard!" .
pi_33483704
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:28 schreef blackbully het volgende:
alleen de verbeteringen die ze aanbrengen zijn misschien niet zo bekend als die bij een lcd.
tja plasma brand in maar ik heb ondertussen ook al zat lcd schermen gezien die niet in zouden moeten kunnen branden. maar om te zien wat het schema was het afgelopen jaar wat er op te zien was. daar was geen 220V voor nodig. dat kon je zo ook wel lezen.

dus ben benieuwd (kan zijn dat ik wat gemist heb ondertussen maar betwijfel het.)
Astra satelliet heeft een HD demokanaal..
Their eyes opaque.
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 21:30:08 #16
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33483710
Heb zelf sinds kort de als beste geteste (door nagenoeg ALLE vakpers) philips 37pf9830. Dit is dus een LCD scherm met een contrastratio van 5000:1. Zwart zal vast niet echt zwart zijn, maar ik zie het verschil niet. Bij donker beeld dimt de tv automatisch de backlight waardoor zwart veel dichter bij zwart zit dan andere LCD's. Daarnaast is 'ie HD ready, heeft 'ie de hoogste resolutie van alle tv's in omloop, ambilight 2, pixel plus 2, dynamic noise reduction, twin tuner etc.
Perfect apparaat imo en was ook de beste die we bij BCC verkochten. Het beeld sprong eruit, zelfs naast de PDP50 plasmaserie van Pioneer.
Vergeet daarnaast niet dat Plasma's in kunnen branden. LCD's kennen dat probleem NIET.
Persoonlijk zou ik voor LCD gaan, maar die zijn in aanschaf wel wat duurder.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_33483751
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:29 schreef blieblie het volgende:
Overigens kan je NOOIT een tv vergelijken in een zaak als de MM, BCC of Elektroworld. Daar pluggen ze die tv's met 10en tegelijk aan 1 coax aansluitingkje met een miserabele versterker er tussen waardoor er erg brak beeld op 90% van die tv's staat. Daarnaast zijn de instellingen ook vaak vernaggelt. Kortom, zeggen dat je ergens 50 tv's naast elkaar heb gezien en dat tv X er beter uitzag dan Y... Sorry, dat zegt waarschijnlijk niets.

Dat is net zoiets als speakers testen in een rumoerige winkel, volume open draaien tot max en roepen "Jaaah! Goeie speakers! Ze gaan goed hard!" .
Ze stonden allemaal op HD, dus geen signaal verlies, het is digitaal signaal, de instellingen zijn zoals uit de fabriek. Als de instellingen vernaggelt zijn is dat de schuld van de fabrikant zelf. Niet alle winkels over 1 kam scheren.
Their eyes opaque.
pi_33483755
Vroeger kocht je op een zaterdagmiddag een tv-toestel. Nu moet je eerst een cursus tv-techniek volgen om in de winkel een goede keuze te kunnen maken.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 21:31:30 #19
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33483770
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:28 schreef blackbully het volgende:

Speciale PC met HD demo's en een HDMI aansluiting hadden we bij BCC.
pi_33483777
Overigens demonstreren ze hier bij de Mediamarkt in Ehv sommige lcd's met een HD dvd-speler. Weet alleen niet of er dan ook daadwerkelijk een HD dvd in zit .
  woensdag 28 december 2005 @ 21:31:59 #21
35048 WokMaster
De maat-schap-pij dat ben jij
pi_33483794
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:02 schreef Dirkh het volgende:
De Plasma tv vindt ik persoonlijk mooi beeld hebben. Nadeel is dat het stroomverbruik 50% hoger ligt en dat de ontwikkeling "stil" ligt.
Lol ,TFT's, plasma's en LCD's gebruiken toch veel minder stroom dan de glazuh kanonnen??!!
aahh durka durka durka
pi_33483806
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:23 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

leuk, met HD signaal. Waar denk je dat je thuis meestal naar zal kijken?
En dan nog, plasma's hebben gewoon een veel betere kleur echtheid en veel betere zwartweergave. Het enige echte plusplunt van LCD's tv is dus idd dat ze bijna allemaal
geschikt zijn voor HD signalen, en plasma's bijna nooit.
Ik ga geen duizenden euro's uitgeven en dan oordelen op de weergave van een verouderd formaat.. zwart en kleuren zijn leuk, maar als ik het niet kan zien ga ik er geen geld aan uitgeven.
Their eyes opaque.
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 21:32:16 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33483808
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:31 schreef ABBAfan het volgende:
Vroeger kocht je op een zaterdagmiddag een tv-toestel. Nu moet je eerst een cursus tv-techniek volgen om in de winkel een goede keuze te kunnen maken.
waarom ?
Je hebt toch ogen ?
Dat stroomverbruik slaat natuurlijk nergens op. Je koopt een tv van een paar duizend euro en dan ga je lopen miepen over een paar tientjes extra per jaar op je energierekening
  woensdag 28 december 2005 @ 21:32:50 #24
68154 blackbully
pi_33483831
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:30 schreef Danny het volgende:
Heb zelf sinds kort de als beste geteste (door nagenoeg ALLE vakpers) philips 37pf9830. Dit is dus een LCD scherm met een contrastratio van 5000:1. Zwart zal vast niet echt zwart zijn, maar ik zie het verschil niet. Bij donker beeld dimt de tv automatisch de backlight waardoor zwart veel dichter bij zwart zit dan andere LCD's. Daarnaast is 'ie HD ready, heeft 'ie de hoogste resolutie van alle tv's in omloop, ambilight 2, pixel plus 2, dynamic noise reduction, twin tuner etc.
Perfect apparaat imo en was ook de beste die we bij BCC verkochten. Het beeld sprong eruit, zelfs naast de PDP50 plasmaserie van Pioneer.
Vergeet daarnaast niet dat Plasma's in kunnen branden. LCD's kennen dat probleem NIET.
Persoonlijk zou ik voor LCD gaan, maar die zijn in aanschaf wel wat duurder.
zet een half jaar een logo in beeld en ook bij een lcd staat het er in.

wil anders wel een keer een camera mee nemen naar het werk.
kom geregeld op locaties waar het ingebrand is.
niks beter als een echte langeduur test bi een bedrijf waar de lcd 24/7 aan staat met zelfde plaatje
[/quote]
pi_33483876
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:31 schreef ABBAfan het volgende:
Je loopt een winkel binnen en je koopt een mooie voor je budget. Geen technische kennis noodzakelijk. Alleen voor ons freakies is dat interessant
Their eyes opaque.
pi_33483915
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:31 schreef WokMaster het volgende:

[..]

Lol ,TFT's, plasma's en LCD's gebruiken toch veel minder stroom dan de glazuh kanonnen??!!
Nee.
Their eyes opaque.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:35:14 #27
68154 blackbully
pi_33483945
niemand een beamer thuis?

tv kijk ik wel op een normaal kreng.
en voor de film geniet ik van een 1.8 meter plaatje.

(oke contrast is niks maar ach kijkt verder wel leuk)
[/quote]
pi_33483995
Het plasmascherm van mijn ouders is nu een jaar of 3 a 4 oud en nog geen ingebrand logo. Dus voor (normaal) thuisgebruik heb je daar echt geen last van.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:36:21 #29
68154 blackbully
pi_33484002
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:34 schreef rashudo het volgende:

[..]

Nee.
lol heb jij een 42" een 50" of een 60 " crt? enig idee wat daar het verbruik van zou wezen?

tuurlijk is verbruik hoger. maar scherm formaat is groter.
[/quote]
pi_33484005
Een plasma tv gaat toch veel korter mee als een LCD tv?

Daarnaast nu ik lees dat bijna geen enkele plasma tv HD-geschikt is zou ik voor een LCD kiezen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33484015
De Samsung PS42V6 lijkt mij een goede keuze, prijs en kwaliteitsverhouding. De tv's die op de toekomst zijn gericht, zijn vaak ook duurder. Iets waar ik toch geen gebruik van zal maken, ik kijk tv via de schotel en als ik het zo lees, geldt HD niet voor schotel.

De Philips met ambilight vind ik ook wel bijzonder (geen plasma) maar vraag me af of het effect inderdaad zo is zoals ze schrijven. Nadat ik het een paar keer heb bekeken in de winkel, wat eigenlijk niet goed kan omdat de tv's heel dicht bij elkaar staan, had ik eerder het idee dat ambilight juist zou gaan irriteren.
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 21:36:47 #32
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33484018
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:35 schreef blackbully het volgende:
niemand een beamer thuis?

tv kijk ik wel op een normaal kreng.
en voor de film geniet ik van een 1.8 meter plaatje.

(oke contrast is niks maar ach kijkt verder wel leuk)
Contrast van een beamer is prima als je een goeie hebt. Je moet natuurlijk wel in een stikdonkere kamer zitten omdat zo'n ding nou eenmaal geen zwart kan projecteren en zo'n scherm nou eenmaal wit is
  woensdag 28 december 2005 @ 21:37:10 #33
68154 blackbully
pi_33484038
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:36 schreef blieblie het volgende:
Het plasmascherm van mijn ouders is nu een jaar of 3 a 4 oud en nog geen ingebrand logo. Dus voor (normaal) thuisgebruik heb je daar echt geen last van.
klopt of je zou puur en alleen naar de zelfde zender moeten kijken voor een jaar. misschien dat dan het logo ietsjes is ingebrand.
[/quote]
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 21:38:04 #34
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33484077
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:36 schreef Dirkh het volgende:
De Philips met ambilight vind ik ook wel bijzonder (geen plasma) maar vraag me af of het effect inderdaad zo is zoals ze schrijven. Nadat ik het een paar keer heb bekeken in de winkel, wat eigenlijk niet goed kan omdat de tv's heel dicht bij elkaar staan, had ik eerder het idee dat ambilight juist zou gaan irriteren.
Dat dacht ik ook, en ik had zelf het idee dat ik dat altijd uit zou hebben staan, maar uiteindelijk kijkt het een heel stuk rustiger en voegt het best wel wat sfeer toe.
pi_33484103
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Een plasma tv gaat toch veel korter mee als een LCD tv?

Daarnaast nu ik lees dat bijna geen enkele plasma tv HD-geschikt is zou ik voor een LCD kiezen.
Nieuwe plasma's zijn wel geschikt voor HD en gaan ook lang mee.
Their eyes opaque.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:39:45 #36
68154 blackbully
pi_33484155
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:36 schreef Danny het volgende:

[..]

Contrast van een beamer is prima als je een goeie hebt. Je moet natuurlijk wel in een stikdonkere kamer zitten omdat zo'n ding nou eenmaal geen zwart kan projecteren en zo'n scherm nou eenmaal wit is
contrast ratio is gemiddeld rond de 1:600 tegenover een goede plasma met?
eff uit geheugen 1:3000

zit wel verschil tussen. (maar geef mij voor de film maar een beamer. mits er minimaal 1500ansilumen in zitten)
[/quote]
pi_33484162
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:32 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ik ga geen duizenden euro's uitgeven en dan oordelen op de weergave van een verouderd formaat.. zwart en kleuren zijn leuk, maar als ik het niet kan zien ga ik er geen geld aan uitgeven.
Ja leuk dat je ze daar niet op wil beoordelen, maar verwacht je echt dat de nederlandse zenders binnen enkele jaren volledig overstappen op HDtv?
Scheren is voor schapen!
pi_33484238
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:36 schreef Dirkh het volgende:
De Samsung PS42V6 lijkt mij een goede keuze, prijs en kwaliteitsverhouding. De tv's die op de toekomst zijn gericht, zijn vaak ook duurder. Iets waar ik toch geen gebruik van zal maken, ik kijk tv via de schotel en als ik het zo lees, geldt HD niet voor schotel.

Nee, Ambilight heeft echt wel toegevoegde waarde, maar in de winkel valt het idd zeer moeilijk te demonstreren.

Maar met die 37" Philips PP2HD LCD tv heb je gelijk ook een van de duurste modellen op de markt te pakken.
Scheren is voor schapen!
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 21:43:06 #39
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33484295
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:39 schreef blackbully het volgende:

[..]

contrast ratio is gemiddeld rond de 1:600 tegenover een goede plasma met?
eff uit geheugen 1:3000

zit wel verschil tussen. (maar geef mij voor de film maar een beamer. mits er minimaal 1500ansilumen in zitten)
Goeie LCD heeft 1:5000

specs:
quote:
Beeld/Display
Hoogte-/breedteverhouding : 16:9
Helderheid : 550 cd/m²
Schermdiameter (inch) : 37 inch
Schermdiameter in centimeters : 94 cm
Schermtype : True HD LCD W-UXGA Act. matrix
Beeldverbetering : Progressive Scan, 3D-combfilter, Active Control met lichtsensor, Digital Natural Motion, Onderdrukking gekartelde lijn, Movie Plus, Widescreen Plus, Pixel Plus 2 HD, Dimmende achtergrondverlichting
Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating
Kijkhoek (horizontaal) : 176 graden
Kijkhoek (verticaal) : 176 graden
Schermresolutie : 1920 x 1080p
Responstijd (normaal) : 6 ms
Dimmende achtergrondverlichting : 5000:1

Ambilight
Ambilight-functies : Ambilight 2-kanaal, Automatisch aanpassen aan video, Links-/rechtsregeling
Kleurinstellingen : Full Multi Color
Dimmerfunctie : Handmatig en via lichtsensor
Voorkeuzemodi : 2 vooraf ingestelde en 1 eigen kleur, 4 actieve aanpassingsmodi

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

Geluid
Geluidsverbetering : Automatische volumeregelaar, Digitale signaalverwerking, Dynamische bass-versterking, Grafische equalizer
Geluidssysteem : Virtual Dolby Digital
Uitgangsvermogen (RMS) : 3 x 15 W

Luidsprekers
Ingebouwde luidsprekers : 3
Luidsprekertypen : Platte NXT™ Monolith-luidsprekers, Geïntegreerde subwoofer

Convenience
Gemakkelijk te installeren : Automatisch van naam voorzien, Automatische zenderinstallatie (ACI), Automatisch afstemsysteem (ATS), Automatisch opslaan, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play
Gebruiksgemak : Weergave op het scherm, Programmalijst, Smart Picture Control, Smart Sound Control
Type afstandsbediening : RC4310
Teletekst : 1200 pagina's Hypertext
Teletekstverbeteringen : Habit Watch, Programma-informatieregel op scherm
Beeld-in-Beeld : Full Dual Screen (2 tuners), Mozaïek, Text Dual Screen
Afstandsbediening : Amp, DVD, DVD-R, Sat, Universeel en leerbaar, Videorecorder
Aanpassingen van beeldformaat : 6 breedbeeldmodi, Auto Format, Verschuiving ondertitel en koptekst, Filmformaat 14:9, Filmformaat 16:9, Breedbeeld, 4:3, Superzoom, Subtitle zoom
Klok : Smart Clock
Kinderbeveiliging : Kinderslot+Oudercontrole
Verbindingsverbeteringen : Easy Link

Multimedia toepassingen
Digitaal inhoudsbeheer : Digital Media Reader
Geheugenkaarttypen : Compact Flash, Compact Flash type II, Memory Stick, Microdrive, MMC, Secure Digital, Smart Media
Multimedia-aansluitingen : USB
Afspeelformaat : JPEG-afbeeldingen, MP3, Diapresentatiebestanden (.alb)

Tuner/ontvangst/transmissie
Tunerbereik. : Hyperband, S-kanalen, UHF, VHF
Televisiesysteem : PAL, SECAM
Video afspelen : NTSC, PAL, SECAM
Antenne-ingang : 75 ohm coaxiaal (IEC75)

Connectivity
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB, Y/C
Extern 3 SCART : Audio L/R, CVBS in, CVBS in/uit
Extern 4 : Digitale coaxiale S/PDIF, YPbPr
Extern 5 : DVI met HDCP, YPbPr
Extern 6 : HDMI
Andere aansluitingen : Analoge audio links/rechts uit, SP-DIF in (coaxiaal), SP-DIF uit (coaxiaal)
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : 2x USB, Audio links/rechts in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, Geheugenkaartlezer met meerdere sleuven, S-video in

Voeding
Energieverbruik : 221 W
Stroomverbruik in stand-by stand : 1
Netstroom : AC 220 - 240 V +/- 10%
Omgevingstemperatuur : 5 °C tot 40 °C

Afmetingen
Afmetingen van het product (BxDxH) : 1130 x 680 x 96 mm
Gewicht van het product : 28 kg
Afmetingen verpakking (BxDxH) : 1188 x 900 x 297 mm
Gewicht (incl. verpakking) : 47 kg
Kleur van de behuizing : Pearl White Silver (11092)

Accessoires
Meegeleverde accessoires : DVI-VGA-adapter, Automatisch RC-draaimeubel, Muursteun
Optionele accessoires : Vijf in één verbindingskabel, Vloerstandaard
  woensdag 28 december 2005 @ 21:43:25 #40
68154 blackbully
pi_33484314
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:39 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ja leuk dat je ze daar niet op wil beoordelen, maar verwacht je echt dat de nederlandse zenders binnen enkele jaren volledig overstappen op HDtv?
geen idee maar is het intressant?

hoeveel mensen hebben er hier een dvd voor beter beeld?
ik gok even dat 95% van de nederlanders kijkt naar composiet video.
uit mijn videorecorder komt al Y/C is nogsteeds beter beeld (mits de video band nog goed is natuurlijk)

en hoeveel mensen kijken nou naar hun dvd op component video? waar het eigenlijk het beste op is?
juist bijna niemand. ieder wil het beste maar gebruikt het niet eens.
geen idee waarom maar is zo.
zelfde als mensen met een breedbeeld tv die de dvd op 3:4 laten staan.
erg mooi die zwarte balken natuurlijk
[/quote]
pi_33484321
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:33 schreef rashudo het volgende:

[..]

Je loopt een winkel binnen en je koopt een mooie voor je budget. Geen technische kennis noodzakelijk. Alleen voor ons freakies is dat interessant
De televisie's die je nu koopt zijn even wat duurder. De Philips 100 hertz tv die ik nu heb, heb ik gekocht voor nog geen duizend gulden. De ontwikkelingen stonden toen ook zo goed als stil, behalve dat breedbeeld nog wat haperde in opgang. Iets waar ik nog steeds het idee heb dat dat nooit gaat lukken, maar dat zullen de kenners wel weten.
Nu is er mooi de gelegenheid om eens wat ervaringen uit te wisselen voordat je iets aanschaft aangezien hier ook een paar kenners rondlopen.
pi_33484323
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:39 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Helaas niet

Maar dan kan ik wel goed genieten van mijn xbox360 en ps3
Their eyes opaque.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:45:15 #43
68154 blackbully
pi_33484398
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:43 schreef Danny het volgende:

[..]

specs:
[..]
oke oke .

tja ben geen verkoper dus ken niet alle specs.

maar zit dus nog groter verschil in. ik heb alleen geen idee hoe het inverhouding tot elkaar staat.
1:5000 ga je met een beamer nooit voor elkaar krijgen gok ik
[/quote]
pi_33484448
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:41 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Nee, Ambilight heeft echt wel toegevoegde waarde, maar in de winkel valt het idd zeer moeilijk te demonstreren.

Maar met die 37" Philips PP2HD LCD tv heb je gelijk ook een van de duurste modellen op de markt te pakken.
Is dat ook een met een wifi?
  woensdag 28 december 2005 @ 21:48:22 #45
68154 blackbully
pi_33484534
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:46 schreef Dirkh het volgende:

[..]

waar wil je wifi voor?
[/quote]
pi_33484599
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:43 schreef Dirkh het volgende:

[..]

De televisie's die je nu koopt zijn even wat duurder. De Philips 100 hertz tv die ik nu heb, heb ik gekocht voor nog geen duizend gulden. De ontwikkelingen stonden toen ook zo goed als stil, behalve dat breedbeeld nog wat haperde in opgang. Iets waar ik nog steeds het idee heb dat dat nooit gaat lukken, maar dat zullen de kenners wel weten.
Nu is er mooi de gelegenheid om eens wat ervaringen uit te wisselen voordat je iets aanschaft aangezien hier ook een paar kenners rondlopen.
1000 gulden voor een 100hz Philips grootbeeld?, nieuw?
Weet je dat heel zeker? Want de prijzen die ik me zo herinneren kan van een jaar of 4 geleden voor zo'n type tv lagen toch echt wel behoorlijk boven dat bedrag.
Scheren is voor schapen!
pi_33484601
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:48 schreef blackbully het volgende:

[..]

waar wil je wifi voor?
Dan kan je met je huisnetwerk online films bekijken. Ik heb nu een Pinnacle showcenter en zo nu en dan is het best wel leuk.
Ik weet dat Philips een TV heeft die dat al ingebouwd heeft.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:52:14 #48
68154 blackbully
pi_33484726
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:49 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dan kan je met je huisnetwerk online films bekijken. Ik heb nu een Pinnacle showcenter en zo nu en dan is het best wel leuk.
Ik weet dat Philips een TV heeft die dat al ingebouwd heeft.
maar ook vloeiend?
wat ik gezien heb was leuk voor presentaties maar voor streaming video toch niet echt geschikt.
maar kan zijn dat ze voor tv's een andere codering dan pakken of iets.
maar met een sanyo of Eiki beamer geen suc-6
[/quote]
pi_33484735
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:49 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Weet je dat heel zeker? Want de prijzen die ik me zo herinneren kan van een jaar of 4 geleden voor zo'n type tv lagen toch echt wel behoorlijk boven dat bedrag.
Ja, was 7 jaar geleden. Negenhonderd nog wat, een Blackline S grootbeeld. Type kan ik zo even niet zien, staat op de achterkant.
pi_33484740
Trouwens Danny, is het puur toeval dat Femme exact dezelfde tv thuis heeft staan?
Scheren is voor schapen!
pi_33484808
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:52 schreef blackbully het volgende:

[..]

maar ook vloeiend?
wat ik gezien heb was leuk voor presentaties maar voor streaming video toch niet echt geschikt.
Streaming video is nog niet mogelijk, maar dat zal nog wel komen.
Nu is het gewoon voor films die je op schijf hebt staan, muziek en foto's.
pi_33484826
quote:

[..]

maar ook vloeiend?
Een DVD is dacht ik ongeveer 2-6mbit. Het tvkanaal van tiscali via ADSL gebruikt 4mbit. Wifi kan 54mbit aan, dus dat zou genoeg moeten zijn. Maar zoals je ziet heb ik het wel over gecomprimeerde signalen, misschien dat jij ongecomprimeerd hebt gezien.
Their eyes opaque.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:56:42 #53
68154 blackbully
pi_33484901
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:54 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Streaming video is nog niet mogelijk, maar dat zal nog wel komen.
Nu is het gewoon voor films die je op schijf hebt staan, muziek en foto's.
ja dat zou wel moeten gaan idd.

zat trouwens net nog even te kijken naar contrast ratio's van beamers. maar dat komt nog niet boven de 1:1500 uit.

en dan heb je een hele knappe beamer voor thuis.

http://www.projectorcentral.com/Christie-Roadie_25K.htm

of voor een drive-in bios kan ook met dat aantal lumens. hoefd het niete eens echt donker te wezen gok ik.
[/quote]
  woensdag 28 december 2005 @ 21:59:14 #54
68154 blackbully
pi_33485010
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:54 schreef rashudo het volgende:

[..]

Een DVD is dacht ik ongeveer 2-6mbit. Het tvkanaal van tiscali via ADSL gebruikt 4mbit. Wifi kan 54mbit aan, dus dat zou genoeg moeten zijn. Maar zoals je ziet heb ik het wel over gecomprimeerde signalen, misschien dat jij ongecomprimeerd hebt gezien.
denk het wel ja. was draadloos van laptop naar beamer. normaal voor presentaties gebruik.
best grappig alleen de filmpjes die haperden zo nu en dan een klein beetje. niet echt vervelend maar wel als je een hele film lang om de zoveel tijd een keer een stotter in beeld hebt
[/quote]
pi_33485154
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:43 schreef Danny het volgende:

[..]

specs:
[..]
Je vergeet een custom-made scherm.

Ons nieuwe stekkie
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 22:42:07 #56
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33486993
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:02 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Je vergeet een custom-made scherm.

[afbeelding]
Ons nieuwe stekkie

De nieuwe is 100% in orde hoor Heb er veel plezier van iig
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 22:44:42 #57
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33487127
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:46 schreef Dirkh het volgende:

[..]

alleen de 42"versie heeft wifi. hij kan wel gewoon met een cat 5 kabeltje in je netwerk gehangen worden. Er zit usb op (stickje erin en je kunt je foto's bekijken, firmware upgraden, mp3's spelen etc) en een all-in-one kaartlezer.
Ow, en een elektrische voet die je kunt laten draaien met je afstandsbediening (die ook nog eens alle functies van al je andere apparaten overneemt )
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 22:47:09 #58
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33487243
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:52 schreef paarse_paashaas het volgende:
Trouwens Danny, is het puur toeval dat Femme exact dezelfde tv thuis heeft staan?
Buiten dat ik denk dat hij ook voor de beste heeft gekozen is het verder puur toeval. Ik wilde deze al een tijdje aanschaffen en had net besloten 'm te kopen toen ik in een topic las dat hij dezelfde heeft
  Admin woensdag 28 december 2005 @ 22:51:12 #59
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33487427
quote:

[..]

maar ook vloeiend?
Het werkt gewoon vloeiend hoor, tenzij je ongecomprimeerd werkt waarschijnlijk, maar dan kost 1 film je zowat een complete harde schijf. Het is wel handig voor divx e.d., maar op zowel LCD's als Plasma's ziet dat er niet uit. De compressie is op dit soort schermen echt heel duidelijk zichtbaar.
pi_33509166
Toevallig ben ik vandaag ook gaan kijken om in mijn nieuwe huis een LCD scherm op te hangen. Puur uit ruimtegebrek met mijn huidige tv.

Eerst wat rondgekeken op internet en uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de nieuwe Bravio van Sony, de Sony klv-w40a10. De bedoeling is dat deze eind januari in mijn kamertje komt te hangen
pi_33512396
LCD tv natuurlijk, en als het even kan ook hdtv ready
pi_33800882
Ik heb vanmiddag een plasma gekocht. Een Samsung, 107 cm. Allejezus, wat een beeld. En ik moet erg wennen aan hoe groot die is. Ik had hiervoor dus een Phillips 68cm en dat is niet te vergelijken, al was dat ook een kast.
Dat het zo plat is is wel heel lekker, hij staat dus dieper in de kamer omdat er geen enorme buis achter hangt. Ik zit nu naar darts te kijken en de pijltjes vliegen bijna de kamer in.
pi_33813132
Een LCD scherm kiezen vanwege het feit dat deze HD ready is is onzin. Nederland is nog geeneens begonnen met het uitzenden van HD beelden, laat staan dat het gangbaar gaat worden in de nabije toekomst.

Misschien dat het met DVD's kijken wel beter is, maar films via internet ed zijn ook nog geen >1000px breed/hoog.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:18:29 #64
68154 blackbully
pi_33814392
de HD standaard is volgends mij ook nog niet vastgesteld. er zijn r nu naar mijn weten drie.
dus je zou als je al een HD-ready lcd wil dan zou je er ook nog op moeten letten dat hij ze alle drie aan kan.
en niet alleen de laagste resolutie. want dan heb je er nog niks aan.
[/quote]
pi_33864070
Dirkh, goeie keuze, alleen beetje jammer dat Samsung vanaf 9 januari een prijsverlaging doorvoert op al hun Plasma en LCD-tc's !
Scheren is voor schapen!
pi_33864350
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:42 schreef paarse_paashaas het volgende:
Dirkh, goeie keuze, alleen beetje jammer dat Samsung vanaf 9 januari een prijsverlaging doorvoert op al hun Plasma en LCD-tc's !
Ow? Ik ben in de markt voor een "klein" Samsung LCDtje die eerst op +/- 500 euro zat.
Wanneer is die prijsverlaging ook in de winkels doorgevoerd?
pi_33868256
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:56 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ow? Ik ben in de markt voor een "klein" Samsung LCDtje die eerst op +/- 500 euro zat.
Wanneer is die prijsverlaging ook in de winkels doorgevoerd?
Het stond vanmorgen op ons intranet, de inkoop prijzen zijn vanaf vandaag verlaagd.
Maar op de bijgaande lijst stonden alleen 26" en grotere modellen.
Scheren is voor schapen!
pi_33868411
Handig topic.....

Binnenkort verhuizen en ik wil graag ook plat het nieuwe huis in....

De breedbeeld verhuist naar de slaapkamer als x-box beelden weergevert!
pi_33869374
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:50 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Het stond vanmorgen op ons intranet, de inkoop prijzen zijn vanaf vandaag verlaagd.
Maar op de bijgaande lijst stonden alleen 26" en grotere modellen.
Ah shit... Ik aas op de samsung le20s51b, en dies 20 inch .
pi_33876507
quote:
Op maandag 9 januari 2006 13:42 schreef paarse_paashaas het volgende:
NEEEEE! Godsamme, het zal ook eens een keer niet.
pi_33876567
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:42 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ach, het is geen grote prijsverlaging, maar toch!
Scheren is voor schapen!
pi_33894010
Plasma Scherm VS LCD Scherm

De televisiemarkt wordt bestormd door platte beeldschermen. Het aandeel plasma- en LCD schermen groeit snel. Helaas wordt er omwille van de commercie nog al wat "gekleurde" informatie op ons losgelaten.

Het is opvallend dat de traditionele TV merken veel energie stoppen in LCD. Logisch, want LCD is vooralsnog geschikter om de traditionele CRT toestellen te vervangen. LCD is geschikt voor de meest gangbare beeldmaten van de traditionele tv toestellen en daar ligt de grootste vervangingsmarkt. Deze markt kan slechts voor een klein gedeelte ingevuld worden door plasma, hoewel er een duidelijke tendens naar grotere beeldformaten merkbaar is.

Plasma fabrikanten zien wel degelijk een grote toekomst voor de plasmatechniek. Er wordt o.a. door Fujitsu/Hitachi en Panasonic fors geïnvesteerd in de uitbreiding van de productiefaciliteiten. Hier is duidelijk sprake van evolutie in techniek en beeldkwaliteit. Zo zullen er in de naaste toekomst technieken beschikbaar komen om plasmaschermen met metersgrote doorsneden te produceren. Voor beide technieken zal er toekomst zijn, met ieder met z'n eigen specifieke mogelijkheden en kwaliteiten.

Door de boven genoemde "gekleurde" informatie zijn velen op het verkeerde been gezet. Daarom is het goed de voor- en nadelen van plasma- en LCD schermen, waarover misvattingen zijn ontstaan, eens op een rijtje te zetten en te nuanceren.

________________Plasma__LCD

Levensduur_______+______+/-
Inbranden________-_______+
Kijkhoek_________+_______-
Kleurruimte_______+_______-
Lichtopbrengst_____+_______-
Contrast-omvang__+_______-
Aanspreeksnelheid_+_______-
Dieptebeeld_______+_______-
Stroomverbruik____-_______+

Levensduur

De half-helderheidstijd van een kwaliteits plasmascherm bedraagt gegarandeerd 30.000 uur (Fujitsu). Bij een dagelijks gebruik van 6 uur per dag goed voor ca. 14 jaar kijkplezier. Dit wil dus niet zeggen dat dit het einde van het plasmascherm is! Er is geen reden om aan te nemen dat deze niet nog vele jaren dienst kan doen. Anders is dit bij LCD. De lichtbron achter het LCD scherm gaat tussen de 10.000 en 25.000 uur mee (specifiek wordt hierover weinig informatie verstrekt of aandacht aan geschonken) voordat deze ermee ophoudt. Wordt deze verlichting niet vervangen dan is de levensduur beëindigd. Over de kosten van de vervanging van de lichtbron zult u bij de betreffende fabrikanten moeten informeren. Zoals bij de meeste reparaties zal dit een relatief kostbaar karwei zijn en tegen die tijd mogelijk de investering niet waard. Het LCD scherm zelf gaat dus langer mee dan de lichtbron. Sommige LCD schermen, met name de grotere formaten, bevatten meer dan één lamp. Indien de lampen niet even snel slijten, hetgeen niet ondenkbaar is, wordt het LCD scherm ongelijkmatig verlicht. Het scherm is hierdoor niet meer prettig om te bekijken. Plasma heeft hier geen last van.

Inbranden

Een plasmascherm kan inbranden en een LCD niet. Evenals conventionele beeldbuizen kan een plasma inbranden. Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Indien een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op één en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. Inbrandverschijnselen doen zich vooral voor in de eerste 200 gebruiksuren. In die tijd verliest het plasmascherm een zekere mate van helderheid waarna de lichtopbrengst gedurende zeer lange tijd stabiel wordt. Het gevaar van inbranden is na deze 200 uur dan ook aanzienlijk kleiner. Advies: lichtopbrengst en contrast zijn bij plasmaschermen inmiddels op zo'n hoog niveau, dat de als standaard ingestelde fabriekswaarden veelal te hoog zijn. Stel in het menu gerust de waarden voor helderheid en contrast lager in. Dit komt de levensduur (net als bij de traditionele CRT monitoren) ten goede en reduceert de kans op inbranden. Kijk zeker de eerste 200 uur zo min mogelijk naar statische beelden zoals b.v. 4:3 beeldformaten. Als inbranden daadwerkelijk een probleem zou zijn, dan zouden plasmaschermen al lang niet meer verkocht worden.

Kijkhoek

De kijkhoek van plasmaschermen is 160 - 180° horizontaal en verticaal. Bij LCD schermen wisselt dit nogal per type en merk maar te allen tijden beduidend lager dan bij plasmaschermen. Het meest opvallend is dit met de verticale kijkhoek. Indien een LCD scherm niet precies recht van voren wordt bekeken, treedt verkleuring en verlies aan contrast en helderheid op. Plasma heeft hier geen last van. De beeldkwaliteit is onder elke hoek even briljant.

Kleurruimte

Het totaal aantal kleuren dat door LCD schermen kan worden weergegeven is aanzienlijk kleiner dan dat van plasmaschermen. Met de huidige stand van de techniek kunnen plasma's meer dan 1 miljard kleuren weergeven. Plasmaschermen kunnen 1,4x méér kleuren weergeven dan LCD schermen. Dit garandeert altijd zeer natuurgetrouw gereproduceerde kleuren, zelfs van de kleinste details.

Lichtopbrengst

Uit technische gegevens van LCD- en plasma fabrikanten blijkt dat LCD schermen ongeveer de helft minder licht geven dan plasma's. De lichtopbrengst van een huidig LCD scherm ligt op een niveau van plasmascherm van ca. 4 jaar verleden. Toen werd beweerd dat deze lichtopbrengst te laag was voor normale woonkamertoepassingen. Concreet betekent dit dat men overdag naar een plasma kan kijken zonder de ruimte te verduisteren, terwijl onder die omstandigheden het contrast bij een LCD scherm te laag is, het beeld flets en verduistering noodzakelijk.

Contrastomvang

Bij plasma geven de beeldpunten zelf licht. Als een beeldpunt uit moet zijn dan is het ook echt uit. Dit verhoogt de contrastomvang. Bij LCD straalt er een lichtbron, die achter het scherm geplaatst is. Deze is altijd aan. Ook als er geen licht moet zijn. Het LCD scherm bepaalt op welke plaats een lichtstraaltje doorgelaten wordt. Ook als er geen licht moet zijn valt er nog licht door het LCD paneel. In de praktijk is het hierdoor onmogelijk een geheel donker LCD scherm te realiseren. Dit valt het meest op in verduisterde ruimten. Dankzij de grote contrastomvang suggereert een plasmascherm duidelijk meer diepte dan een LCD scherm. Contrastspecificaties van een plasma zijn ca. het dubbele van een LCD.

Aanspreeksnelheid

De aanspreektijd is de tijd die nodig is om een beeldpunt in de gewenste kleur te realiseren. Inherent aan het LCD systeem hebben deze schermen een trage en naijlende beeldweergave. Dit effect is groter naarmate het beeldscherm groter is. De beelden van een plasmascherm daarentegen zijn bliksemsnel en uiterst scherp. De aanspreektijd van een plasmascherm is 8.000x korter dan van een LCD scherm.

Stroomverbruik

Een LCD scherm heeft een constant stroomverbruik omdat de lichtbron altijd aan is. Ongeacht het beeld dat bekeken wordt. Normaal gesproken ligt het stroomverbruik bij een 30" scherm onder de 150 Watt.

Bij plasma varieert het stroomverbruik met de beeldinhoud. Een film vraagt minder stroom dan een journaaluitzending, bijvoorbeeld. Een 37" plasmascherm verbruikt maximaal ongeveer 325 Watt.

Het stroomverbruik van plasmaschermen wordt bij elke nieuwe generatie lager. Dankzij voortschrijdende integratie van elektronische onderdelen wordt minder stroom gebruikt waardoor voedingen minder stroom verbruiken en er minder warmte ontwikkeling plaatsvindt.

Dit artikel is geschreven door de firma Servi-Q, importeur van o.a Oehlbach en TEAC.

Bron: HiFi.nl rubriek: "ingezonden artikelen".

Plasma lijkt me toch een beter keuze
pi_33896232
Wow helder verhaal .
pi_33904092
We hebben er lang over gedacht, maar er hang nu ook bij ons een 107 cm plasma
  Admin dinsdag 10 januari 2006 @ 15:11:10 #75
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33904319
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:42 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Teruggaan naar de winkel en proberen het verschil terug te krijgen. Mocht je zo stom geweest zijn dat ding bij BCC te kopen dan heb je één voordeel en dat is wel dat je 14 dagen prijsgarantie hebt en dus sowieso het prijsverschil in dat geval terugkrijgt (en als je slim bent zoek je een lagere prijs bij een concurrent want dan krijg je het verschil + 25% daarvan).
Waarschijnlijk zullen de meeste winkels hier echter niet moeilijk over doen.
pi_33906242
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:11 schreef Danny het volgende:

[..]

Mocht je zo stom geweest zijn dat ding bij BCC te kopen
, niets dan goed over je ex-werkgever hé
Scheren is voor schapen!
pi_33911264
Ik heb hem bij de Harense Smid gekocht. Eerst heb ik nog gekeken bij Scheer en Foppen, maar daar waren de verkopers te druk bezig met niets doen en na een paar minuten wachten had ik het idee dat ik daar maar de winkel uit moest lopen.
Bij de Harense Smid heb ik nog wel wat af kunnen dingen, 150 euro. Maar ik kreeg net de folder van Scheer en Foppen binnen en daar staat een nieuwere versie voor nog eens 50 euro minder.
Maar ach, ik geniet er van en ik moet mijn kop ook uit de foldertjes houden de komende weken.
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:54:02 #78
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_33927524
Zeg...

Ik wil gewoon een tv'tje voor op mijn slaapkamer/studentenkamer...

Een TV, geen gezeur over HD en over snelheden, ik wil gewoon TV kijken... Wat zou ik dan moeten gaan halen?
Iemand hier een idee voor? Ik wil geen CRT TV meer omdat die veel te veel plek in neemt die ik niet heb en ik heb een muur die schreeuwt voor een platte TV
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_33930119
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:31 schreef Dirkh het volgende:
Ik heb hem bij de Harense Smid gekocht. Eerst heb ik nog gekeken bij Scheer en Foppen, maar daar waren de verkopers te druk bezig met niets doen en na een paar minuten wachten had ik het idee dat ik daar maar de winkel uit moest lopen.
Bij de Harense Smid heb ik nog wel wat af kunnen dingen, 150 euro. Maar ik kreeg net de folder van Scheer en Foppen binnen en daar staat een nieuwere versie voor nog eens 50 euro minder.
Maar ach, ik geniet er van en ik moet mijn kop ook uit de foldertjes houden de komende weken.
[offtopic]
Volgens mij zijn er wel er wel meer S&F vestigingen die het te druk hebben met niets doen, of denken dat je toch niets wilt kopen. Rare werkwijze houden ze er op na!
pi_33930598
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 01:54 schreef zwahiel het volgende:
Zeg...

Ik wil gewoon een tv'tje voor op mijn slaapkamer/studentenkamer...

Een TV, geen gezeur over HD en over snelheden, ik wil gewoon TV kijken... Wat zou ik dan moeten gaan halen?
Iemand hier een idee voor? Ik wil geen CRT TV meer omdat die veel te veel plek in neemt die ik niet heb en ik heb een muur die schreeuwt voor een platte TV
Met dezelfde uitgangspunten ben ik uitgekomen bij de Samsung LE20S51B.
Geen HD poespas, aardig beeldformaat voor in de slaapkamer, mooi beeld, niet onaardige prijs (tussen de 430 en de 500 euro) en imho een mooi design.

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le20s51b.asp
pi_33938807
Lees hier veel over 37", 40" schermen en hoe het niet uitmaakt dat prestaties [b]LCD]/b] vs Plasma qua stroom en kwaliteit en contrast. Maar niet iedereen heeft het geld voor 40 inch. Ik ben daar ook een van, heb geld voor een 26-30 inch scherm en dan nog een goedkoop model.

Schermen in de 26 inch LCD = 140-150W, Plasma's 350W. Dat is 3x zoveel.
Daarnaast wil ik HDtv ready voor mijn xbox360, dus LCD was snel gekozen.

Ben momenteel hard opzoek naar goedkope schermen, wil in mijn nieuwe huis een 26-32 inch scherm gaan hangen. Heb een budget tot 800-900 euro.

Wat ik eigenlijk alleen wil op het scherm is:

- Mogelijkheid om aan te sluiten op dolby surround sound set.
- DVI
- HDtv
- 800:1 contrast - liefst 1000:1 contrast
- 16:9
- 8ms
- PAL.
- Vga aansluiting.
- Svideo aansluiting.

Zit over deze na te denken: http://www.arti-fex.nl/mycom27.pdf

Maar nog niet veel gehoord erover behalve op tweakers. Weet iemand hier een mooie aanbieding van 26-30 inch scherm met deze specs?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2006 15:58:03 (oops, lcd vergeten) ]
pi_33939008
Mooi ding hoor Drikh..Zit ook ook over na te denken..maar waarom plasma ipv lcd?! Een tv die ook HD aankan niet beter?!

Ik heb ook een xbox 360 dus wil eigenlijk ook wel hd ready...iemand nog een leuke tip! liefst een scherm van 107cm...Maar dan zullen de bedragen wellicht tegen de 3000¤ zitten...
pi_33939382
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:53 schreef Aneurism het volgende:
Lees hier veel over 37", 40" schermen en hoe het niet uitmaakt dat prestaties vs Plasma qua stroom en kwaliteit en contrast. Maar niet iedereen heeft het geld voor 40 inch. Ik ben daar ook een van, heb geld voor een 26-30 inch scherm en dan nog een goedkoop model.

Schermen in de 26 inch LCD = 140-150W, Plasma's 350W. Dat is 3x zoveel.
Appels > peren, logisch dat een 40" plasma meer verbruikt dan een 26" LCD.
De BMW M3 van de buurman zuipt ook heel wat meer dan m'n 1.6 ford.
quote:
Zit over deze na te denken: http://www.arti-fex.nl/mycom27.pdf

Maar nog niet veel gehoord erover behalve op tweakers. Weet iemand hier een mooie aanbieding van 26-30 inch scherm met deze specs?
voor 900 euro heb je ook al wel een sony 27HR3 (beste koop mei 2005, maar geen HDMI/DVI), een philips 26pf4310 (DVI), of voor 700/800 euro heb je ook een finlux 26" LCD met DVI (LCD2620TN, LCD2625TN, LCD2630TN)
Scheren is voor schapen!
pi_33940376
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:11 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Appels > peren, logisch dat een 40" plasma meer verbruikt dan een 26" LCD.
De BMW M3 van de buurman zuipt ook heel wat meer dan m'n 1.6 ford.
[..]

voor 900 euro heb je ook al wel een sony 27HR3 (beste koop mei 2005, maar geen HDMI/DVI), een philips 26pf4310 (DVI), of voor 700/800 euro heb je ook een finlux 26" LCD met DVI (LCD2620TN, LCD2625TN, LCD2630TN)
26 inch en 40 inch vergelijk ik ook niet met elkaar. Wat ik wel zie is dat mensen 40 inch plasma verbruik en 40 inch lcd verbruik naast elkaar zetten en dat dit verschil nihil is. Bij 26 inch schermen is dat verschil 3:1.

Die Mirai van 27" kost 740 euro's, maar die finlux zou ook wel wat kunnen zijn. Ik ga es effe checken, thnx.

Wat zijn de prijzen van mooie 30 inch schermen tegenwoordig?
pi_33946366
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:59 schreef hugo_afca het volgende:
Mooi ding hoor Drikh..Zit ook ook over na te denken..maar waarom plasma ipv lcd?! Een tv die ook HD aankan niet beter?!

Ik heb ook een xbox 360 dus wil eigenlijk ook wel hd ready...iemand nog een leuke tip! liefst een scherm van 107cm...Maar dan zullen de bedragen wellicht tegen de 3000¤ zitten...
Ik wilde groot. Van daar uit ben ik gaan kijken op internet wat het echte verschil was. Dat verschil was niet doorslaggevend, want ik hoef geen tv die op de toekomst is voorbereid. Ook las ik dat bij LCD het beeld rager verwerkt wordt, omdat het met pixels werkt.
Toen ben ik in de winkels gaan kijken wat de prijzenexact waren en hoe de kwalitiet vanhet beeld was. Dat is sowieso lastig in een winkel, maar gewoon even zien en op je gevoel afgaan.
De prijs gaf uiteindelijk de doorslag, scheelt met een LCD (met nieuwe technologie) zo'n 5/600 euro.
pi_33994943
Weet iemad betaalbare (lees goedkope) beeldschermen met de volgende specs (was iets vergeten)
- DVI
- HDtv
- 8ms
- PAL.
- Vga aansluiting.
- Svideo aansluiting.
- HDMI

26-27 of 30 inch
  Admin donderdag 12 januari 2006 @ 23:19:32 #87
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_33996009
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:56 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemad betaalbare (lees goedkope) beeldschermen met de volgende specs (was iets vergeten)
- DVI
- HDtv
- 8ms
- PAL.
- Vga aansluiting.
- Svideo aansluiting.
- HDMI

26-27 of 30 inch
De nieuwe samsung LCD's. De modellen die beginnen rond de 1300 euro hebben HDMI en zijn HD-ready. Met de rest zit 't volgens mij ook wel ok. Samsung heeft prima LCD schermen.
pi_34626065
Ik hoor hele goedeberichten over de Toshiba WL58P

Een "betaalbare" -voor zover je daarvan kan spreken- LCD die een goede zwartweergave heeft en ook nog semi HD aan kan.
pi_34627331
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:56 schreef Aneurism het volgende:
Check hier voor veel info over LCD!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:28:23 #90
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_34656650
Is dat HD niet hetzelfde verhaal als breedbeeld. Daarbij roepen alle verkopers ook al ruim 10 jaar achter elkaar "Einde van het jaar is 90% breedbeeld uitgezonden"

Nu, anno 2006 kunnen we pas spreken van een meerderheid van de uitzendingen in breedbeeld (dus nog lang geen 90%).

Ik vrees dat hd ook zoiets gaat worden, of zijn mijn zorgen compleet ongegrond?
pi_34656810
Onlangs was er een "deskundige" bij Kassa, die vertelde dat het nog wel10 ar of meer kon duren en adviseerde het voor de gewone tv kijkers, om hun keuze niet af te laten hangen of de tv nou wel of niet HD ready is.
pi_34670058
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 08:59 schreef Robbie_Roffa het volgende:
Plasma Scherm VS LCD Scherm

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Dit artikel is geschreven door de firma Servi-Q, importeur van o.a Oehlbach en TEAC.

Bron: HiFi.nl rubriek: "ingezonden artikelen".
Ik las het bijna als een objectief artikel, alleen doordat er geen alinea is besteed aan de resoluties van Plasma tv's, lijkt het toch alsof de auteur zijn mening al klaar had..

Ons PAL signaal is 720 * 576.
Een plasma TV tot ¤4000,- heeft een resolutie van 852x480.
Hierdoor moet de resolutie omlaag geinterpoleerd worden waardoor zeeer zwaar kwaliteits verlies optreed... Maar als je niet beter weet zul je je er misschien niet aan storen..

Mijn advies: Wacht nog een half jaartje met je aankoop, dan zie je pas het voordeel van High Definition Televisie..

LCD staat tot Plasma als plaatje 1:

tot plaatje 2:
pi_34672113
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:15 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

nou, een sony 40" LCD; (S40a10)

Stroomverbruik (W) 232.0

en een Panasonic 42" plasma; (42pa50)

Verbruik 315 Watt (stand-by 0,3 Watt)

waarbij het verbruik van de LCD dus continu is, en het verbruik van de plasma variabel, dus bij donker beeld minder stroom verbruik dan bij heel helder, kleurrijk beeld, en die 315 watt is dus het maximale stroomverbruik.

Wil je voorbereid zijn op het hele HD gebeuren, dan is LCD de betere keuze, blijf je bij PAL signalen, dus analoge kabel maar ook digitale tv en schotel, dan is Plasma beter geschikt voor dat signaal.
Een lcd tv die 232 watt gebruikt ???
Tering.

http://hd.nl/product_info.php?product_id=32PF7320

Hier, een philips 32" LCD tv, gebruikt 120 watt.

en hier:

http://www.cheap-plasma-tv.com/lcd-vs-plasma-tv.htm

staat dat een plasma ongeveer 15 tot 25x zoveel stroom verbruikt dan een vergelijkbare lcd.
(gemiddelde wat ik kon vinden is 350 watt)

Dus zó enorm veel scheelt het dus niet (een plasma is meestal wel groter) maar het is wel een aardig verschil waar je best rekening mee dient te houden.

[ Bericht 24% gewijzigd door Metro2005 op 01-02-2006 09:52:56 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34672556
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 02:58 schreef ia het volgende:

[..]

Hierdoor moet de resolutie omlaag geinterpoleerd worden waardoor zeeer zwaar kwaliteits verlies optreed... Maar als je niet beter weet zul je je er misschien niet aan storen..
Interpoleren wordt juist gebruikt om resoluties omhoog te krikken, zoals bijvoorbeeld bij LCD gebeurd.
Of wil je bijvoorbeeld ook beweren dat een 1920x1080 filmpje er op een lcd/plasma tv met een resolutie van 1280x720 er ook zeer slecht uitziet?
quote:
Mijn advies: Wacht nog een half jaartje met je aankoop, dan zie je pas het voordeel van High Definition Televisie..
Je verwacht echt dat HDTV zijn doorbraak al binnen een jaar meemaakt?
quote:
LCD staat tot Plasma als plaatje 1:
[afbeelding]

tot plaatje 2:
[afbeelding]
Ja, misschien als je het over een HD signaal hebt, iets wat momenteel nog totaal niet commercieel verkrijgbaar is, en op SD signalen, DVD, Kabel, digitale kabel, schotel etc. geeft plasma toch echt een beter beeld.
Scheren is voor schapen!
pi_34672699
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:47 schreef Metro2005 het volgende:

Een lcd tv die 232 watt gebruikt ???
Tering.

http://hd.nl/product_info.php?product_id=32PF7320

Hier, een philips 32" LCD tv, gebruikt 120 watt.
Ja, leuk, maar dan vergelijk je een 82cm appel met een 104cm peer.

vergelijk dan iig gelijkematige appels en peren.
quote:
en hier:

http://www.cheap-plasma-tv.com/lcd-vs-plasma-tv.htm

staat dat een plasma ongeveer 15 tot 25x zoveel stroom verbruikt dan een vergelijkbare lcd.
(gemiddelde wat ik kon vinden is 350 watt)

Dus zó enorm veel scheelt het dus niet (een plasma is meestal wel groter) maar het is wel een aardig verschil waar je best rekening mee dient te houden.
Nee, het scheelt totaal niets meer, en is dus, als je op zoek bent naar een tv met een diagonaal van een meter of meer, totaal niet van interesse.
Of je dan kiest voor plasma of voor LCD, ze zullen beide redelijke hoeveelheden verbruiken.
Scheren is voor schapen!
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:31:04 #96
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_34674515
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 02:58 schreef ia het volgende:

Ik krijg binnenkort de Sharp LC-32P50E 32" LCD tv

Voor zover ik weet is dit vooralsnog de énige welke een PAL panel heeft, dus een PAL resolutie.
Omdat er niet geïnterpoleerd hoeft te worden vindt er ook totaal geen vertraging plaats. Het beeld is werkelijk supersnel
Daarnaast is het HD ready en heeft een HDMI aansluiting.
quote:
De LC-32P50E is ?s werelds eerste echte Europese televisie. De resolutie (aantal pixels) van dit scherm komt overeen met het aantal beeldlijnen dat wordt gebruikt in Europa (PAL/SECAM). Het grote voordeel hiervan is dat de beeldopbouw zeer snel is en vrij van ruis, maar ook de kleuren worden ook natuurgetrouwer weergegeven.

Deze LCD TV is niet alleen superieur in weergave van het PAL signaal, maar kan ook perfect het toekomstige HDTV signaal weergeven. De LC-32P50E is dan ook HD-compatible. De resolutie van 960 x 540 draagt niet alleen bij tot een superieur beeld in het Europese televisie signaal, ook het Sharp Pixel System zorgt er voor dat het beeld optimaal wordt weergegeven.

Dankzij het PAL-panel verliest de LCD TV geen rekentijd aan het bijrekenen van beeldlijnen. Dit in combinatie met het gepatenteerde Quick Shoot Technologie maakt deze LCD TV ideaal voor snelle televisie beelden. HDTV signalen worden haarscherp weergeven. De LC-32P50E is namelijk voorzien van een HDMI en component aansluiting, zodat toekomstige HDTV signalen in hoge kwaliteit bekeken kunnen worden. De LC-32P50E is dan ook ready voor HDTV.

Bron: http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=EL6S08&
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_34804999
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:31 schreef thumper het volgende:

[..]

Ik krijg binnenkort de Sharp LC-32P50E 32" LCD tv

Voor zover ik weet is dit vooralsnog de énige welke een PAL panel heeft, dus een PAL resolutie.
Omdat er niet geïnterpoleerd hoeft te worden vindt er ook totaal geen vertraging plaats. Het beeld is werkelijk supersnel
Daarnaast is het HD ready en heeft een HDMI aansluiting.
[..]
Hij heeft een resolutie van 960 * 540.
- PAL moet dus naar beneden geinterpoleerd worden, van 576 beeldlijnen verkleint naar 540.

HD compatible kan een HD signaal converteren
HD ready is 720p of 1080i
True HD is 1080p

You TV is HD compatible.. Geen ultieme Xbox360, HDDVD, Blueray, Playstation3 kwaliteit voor jou dus..
pi_34805048
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:10 schreef paarse_paashaas het volgende:

Je verwacht echt dat HDTV zijn doorbraak al binnen een jaar meemaakt?
[..]
Ja, de eerste Blueray speler is afgelopen maand uitgekomen, de rest komt er nu allemaal achteraan.
pi_34805210
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:53 schreef ia het volgende:

[..]

Ja, de eerste Blueray speler is afgelopen maand uitgekomen, de rest komt er nu allemaal achteraan.
En waarom zou het meerendeel van de consumenten gelijk een dure BR/DH-DVD speler/brander whatever kopen?
Scheren is voor schapen!
pi_34811643
Om betere redenen dan de mensen in deze topic die een plasma kopen!!
pi_34811894
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:33 schreef ia het volgende:
Om betere redenen dan de mensen in deze topic die een plasma kopen!!
Leuk dat je gelijk ook een paar van die redenen geeft ( en eventueel zelfs beargumenteert)
Scheren is voor schapen!
pi_34817543
Omdat ik al zo vaak het verhaal heb uitgelegd.. ik irriteer me alleen aan reacties, dat ik het niet kan laten te reageren..

op tweakers.net verwoorden 2 mensen het nog even mooi:

Persoom At kan aan mij liggen hoor.... maar LCD gaat plasma toch obsolete maken (ivm HD-TV ready waar alle consumenten op geilen)?!? Waarom verwachten ze dan nog een groei in 2008?
Persoon B Omdat de gemiddelde consument het verschil niet kent/snapt en ook nog eens om de tuin geleid wordt doordat deze schermen vaak downscalen en daardoor ook "HD-ready" zijn.

De consument denkt gewoon: "Wouw voor 999,- E een HD Flat TV" en van pixels heeft hij nog nooit gehoord.
pi_34897005
Hmmm...van normale kijkafstand zien al die schermen er wel mooi uit. Zeker in een winkel is het moeilijk echt verschil te zien. Met je neus er op vallen plasma en LCD door de mand, hoewel alle nieuwe tv's met al die digitale "beeldverbeteraars" ook zo hun problemen geven.

uit doos:
CRT: Vervorming is soms heel erg.
LCD:Zwart is niet echt zwart of er is te weinig detail in grijsgebied
PLASMA: Resolutie komt betaalbaar niet boven de pal standaard uit en ook de meer betaalbare plasma's lijden in het donkere gebied onder detailering.

Nu kan je bij CRT's de vervorming aardig terugbrengen, maar dat kost soms extra geld(calibratie)
LCD's zwartwaarde laag hoeft geen punt te zijn, als je er maar een neemt met goede detailering (wordt met elke nieuwe generatie beter) Huidige modellen kunnen het al erg goed.
Plasma's blijven er duur en is alleen een optie als je 42" of groter wil, anders is de keus te beperkt.

Als je alleen tv kijkt via de kabel blijf dan lekker voorlopig bij CRT tenzij je geen plek hebt of kwijt wil.

Als je veel films kijkt op DVD en niet kan wachten op HDDVDdan wordt LCD erg interessant
Als je veel films kjkt op DVD en HD jouw een zorg zal zijn, maar wel een groot scherm wil, koop dan een plasma met een 480 resolutie. Het beeld zal echt niet tegenvallen.

Alles hangt ook nog eens van de kijkafstand af: Wat ik al zei: Op 4 meter zie je echt de artifacts die je van dichtbij heel duidelijk ziet echt niet meer.

En zwart, dat niet zwart is, is ook niet zo'n ramp. Dat heb je in de bioscoop ook niet en dat beeld vind je toch ook mooi om naar te kijken.
pi_35648331
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:49 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ik zat dus ook behoorlijk fout. Toevallig kwam ik de aankoopbon tegen vandaag en moest even aan dit topic denken. Ik heb er dik 1900 voor betaald.
pi_35648722
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:21 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik zat dus ook behoorlijk fout. Toevallig kwam ik de aankoopbon tegen vandaag en moest even aan dit topic denken. Ik heb er dik 1900 voor betaald.
Dat zeg ik! .
Scheren is voor schapen!
pi_35648743
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:04 schreef basset het volgende:
Hmmm...van normale kijkafstand zien al die schermen er wel mooi uit. Zeker in een winkel is het moeilijk echt verschil te zien. Met je neus er op vallen plasma en LCD door de mand, hoewel alle nieuwe tv's met al die digitale "beeldverbeteraars" ook zo hun problemen geven.
Tsja, hoe vaak ga jij met je neus erop zitten?? je ziet tegenwoordig huge tv's in de huizen getild worden, en vervogens zitten ze op een meter afstand te kijken omdat hun huis te klein blijkt; dan ziet je automatisch dus ALTIJD met je neus op de tv.....
zoiets moet je dus alleen kopen als je er ook de ruimte voor hebt.

Persoonlijk zou ik niet al te veel op het HDTV ready letten.... t gaat toch nog wel een tijdje duren voordat overal HDTV echt is doorgedrongen; de kans is best aanwezig dat je dan al een nieuwe tv hebt. Daarbij zegt HDTV ready alleen dat je de tv kunt uitbreiden naar een HDTV; niet dat het ook al HDTV kan weergeven. Tegen de tijd dat je zelf dan de overstap naar HDTV maakt, is zeer waarschijnlijk die extra unit die je in je tv moest pluggen nét uit de handel
pi_35648905
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:32 schreef kroegtijger het volgende:
Daarbij zegt HDTV ready alleen dat je de tv kunt uitbreiden naar een HDTV; niet dat het ook al HDTV kan weergeven. Tegen de tijd dat je zelf dan de overstap naar HDTV maakt, is zeer waarschijnlijk die extra unit die je in je tv moest pluggen nét uit de handel
Waar de fuck heb je het over?

HD-ready wil niets anders zeggen dan dat een tv een resolutie van (1280x)720 of hoger heeft, een analoge component ingang en een HDMI/ HDCP-DVI ingang heeft.

en over die " extra unit", dat is gewoon een HDTV-decoder, die op elke HD-Ready tv aangesloten kan worden.

Niet dat HDtv compleet over-hyped wordt, dat vind ik ook.
Scheren is voor schapen!
pi_36586237
Heb inmiddels aardig wat LCD tv's zien hangen cq staan bij mensen....volgens mij koopt iedereen tegenwoordig zo'n ding omdat het zo "hip" is en ze zo goedkoop geworden zijn want het beeld ziet er vaak niet uit !

Deze week komt de nieuwe Philips 32PW9551 (CRT, 100 Hertz, Pixel Plus, HDMI en HD prepared) uit ( 649,-) en daar kunnen volgens mij LCD's onder de 2.000 Euro niet aan tippen....

Die goedkope LCD's zijn alleen maar mooi als ze uit staan !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36593426
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb inmiddels aardig wat LCD tv's zien hangen cq staan bij mensen....volgens mij koopt iedereen tegenwoordig zo'n ding omdat het zo "hip" is en ze zo goedkoop geworden zijn want het beeld ziet er vaak niet uit !

Deze week komt de nieuwe Philips 32PW9551 (CRT, 100 Hertz, Pixel Plus, HDMI en HD prepared) uit ( 649,-) en daar kunnen volgens mij LCD's onder de 2.000 Euro niet aan tippen....

Die goedkope LCD's zijn alleen maar mooi als ze uit staan !
Van dichtbij wel ja. Van een redelijke kijkafstand zie je zoveel verschil niet meer.

Daarnaast, voor een hoop mensen geld als je 32 inch of meer wilt dan wordt een CRT wel erg massaal. (een 32" CRT is nog altijd kleiner kwa beeld dan een 32" LCD)

Voor de mensen die overigens het hele HD verhaal niet zo interessant vinden en toch een groot scherm willen. De PV50 van Panasonic is nu wel heel goedkoop te vinden. )42 inch voor 1300 euro Ondanks zijn lage resolutie geeft ie een prachtig plaatje.

Ik ga zelf overigens voor een LCD omdat je dan ook overdag een helder beeld hebt zonder te hoeven verduisteren.
  zondag 2 april 2006 @ 23:22:09 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36594538
De overburen van mijn ouder hebben ook zo'n ding.
Is wel fijn. Nu hoeven mijn ouders geen ruzie meer te maken over wie wat kijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')