Naar blijkt zegt de test inderdaad meer over de behandelaar/psycholoog dan over de patient die de inktvlek beschrijft.quote:Hermann Rorschach (Zürich, 8 november 1884 - 2 april 1922) was een Zwitserse psycholoog.
Hij is de uitvinder van de Rorschachtest, ook bekend onder de naam 'de inktvlektest', die lang werd gebruikt voor psychodiagnostische technieken.
De Rorschachtest baseert zich op de menselijke neiging interpretaties en gevoelens te projecteren op, in dit geval, inktvlekken. Geoefende waarnemers zijn daarna, kennelijk, in staat om de diepere persoonlijke karaktertrekken en impulsen van de testpersonen vast te stellen. Rorschach publiceerde de resultaten van zijn studie van 300 zieke patiënten en 100 normale testpersonen in "Psychodiagnostik". Sindsdien werd zijn methode als hulpmiddel voor psychologische beoordeling en diagnose gebruikt. De test wordt inmiddels als verouderd beschouwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Tafkahs op 28-12-2005 21:33:27 ]Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
Zoek hem op en post hem!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:49 schreef thaleia het volgende:
Daar is een heel leuke Fokke en Sukke over!
1) de aarde zoals die ooit begonnen is (1 groot continent)quote:Op woensdag 28 december 2005 19:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Naar blijkt zegt de test inderdaad meer over de behandelaar/psycholoog dan over de patient die de inktvlek beschrijft.
Het is misschien wel leuk om de inktvlekken te beoordelen en die mening te delen danwel te vergelijken. Jammergenoeg weet ik al wat wat is, maar ik zal later de beschrijving verklappen zoals die bedoeld was als associatie met de inktvlek...
Wat herken jij in de volgende inktvlekken:
[afbeelding]1
[afbeelding]2
[afbeelding]3
[afbeelding]4
[afbeelding]5
[afbeelding]6
[afbeelding]7
[afbeelding]8
[afbeelding]9
[afbeelding]10
1. duiveltjequote:Op woensdag 28 december 2005 19:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
[afbeelding]1
[afbeelding]2
[afbeelding]3
[afbeelding]4
[afbeelding]5
[afbeelding]6
[afbeelding]7
[afbeelding]8
[afbeelding]9
[afbeelding]10
Nee, er is geen fout of goed. Het is gewoon een kwestie van creativiteit.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:48 schreef woutabest het volgende:
[..]
1. duiveltje
2. een huilend persoon
3. botten
4. half slak, half pistolen (ik weet het niet)
5. Vleermuis
6. een persoon met een heeele vreemde neus
7. twee meisjes
8. een hondje
9. ik zou het echt niet weten... handtasje ofzo?
10. Een groot gevecht
Als ik die antwoorden zo teruglees kom ik erg negatief over, daar schijnt zo'n test toch ook voor bedoeld te zijn?
Ja uiteraard, maar er schijnt ook nog iets van de uitkomsten te kunnen komen. Wat o.a. je karakter is.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nee, er is geen fout of goed. Het is gewoon een kwestie van creativiteit.
Sorry joh, je bent waarschijnlijk homo volgens de beschrijvingquote:
kan je anders de beschrijving in spoiler even plaatsen?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:12 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Sorry joh, je bent waarschijnlijk homo volgens de beschrijving
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |