Wil jij de volgende Zeeuw in Oranje worden?
Zacharias van Aalten, Serooskerke, 8 jaar
Zoals iedere Zeeuwse voetballer is dat mijn grootste droom. Ik voel dat ik er dichtbij ben, het zou zomaar eens kunnen. Het is mijn wens de 10e Zeeuw in Oranje te worden.
Klopt het dat jij altijd op vakantie gaat in Marokko en dan meevoetbalt met de kinderen daar?
Youssef Beyroudi, Amstelveen, 10 jaar
Haha, ik ben nog nooit in Marokko geweest, maar hier in Zeeland speel ik regelmatig mee op de schoolpleintjes. In vakanties blijf ik lekker in Vlissingen, de zomers zijn nergens zo mooi als hier, zelfs niet als het regent.
Ik las dat jij, tot afgrijzen van je ploegmaats, vaak voor de wedstrijd probeert om heel hard Blöf te draaien. Klopt dat en waarom doe je dat?
Xavier Caillas, Goes, 12 jaar
Dat klopt, en het is niet zo dat iedereen het erg vind. Enkel methodmich protesteert altijd. Maar dat komt omdat hij geen verstand van muziek heeft, haha. Maar ik ben een groot fan van Bløf, met een streepje door de o, dus ik vind het prettig om ze voor de wedstrijd te horen.
Wat zijn je favoriete posities?
Wilhelm den Donder, Spijkenisse, 11 jaar
Ik ben begonnen als rechtsback, en dat is eigenlijk nog steeds wel mijn favoriete positie. Je hebt veel vrijheid, zeker zoals wij willen spelen. Het doorstomen naar de achterlijn is fantastisch.
Klopt het dat jij een eigen rubriek hebt op een sportprogramma van omroep Zeeland?
Vincent Eurlings, Nederweert, 13 jaar
Dat klopt. In die rubriek belicht ik de zaken rond AC FOK! United. Ik behandel daar echt alles, zodat de luisteraars een goed beeld krijgen van onze club. Ik zal de volgende keer aandacht besteden aan deze vragen, dus zoek de internetstream maar op!
Houd jij van voetbalhumor of vind je het flauw?
Ulrika Franssen, Almere, 9 jaar
Er zit naast onze kleedkamer een klein bosje. Ik vond het wel toepasselijk om daar eens iets met de trainer, Bos81, te doen. Ook hij ontkomt er gewoon niet aan natuurlijk. Hij ging later douchen, dus toen ik al klaar was stond hij nog onder de kraan. Ik heb toen een speurtochtje uitgezet met zijn spullen. Hij kon er wel om lachen.
Ben jij inderdaad de enige speler van ACFU zonder zaakwaarnemer?
Theofiel van Geel, Ommen, 10 jaar
Dat klopt. Ik ben een echte nuchtere Zeeuw, dus ik red me ook zonder zaakwaarnemer wel.
Hoe kan je prof worden, heb je tips?
Robin en Sander Hoge Itterink, Rijssen, 9 jaar
Hard werken, dan kom je er wel. Klinkt afgezaagd, maar niet iedereen heeft het talent van Zidane. Geloof in jezelf en dan heeft iedereen kans het te halen.
Stoor jij je aan spreekkoren vanaf de tribune?
Quincy Joachim, Eindhoven, 11 jaar
Nee, ik hoor ze eigenlijk niet. Laatst was er na een wedstrijd bij ons in de groep wat ophef ontstaan over het "dolle_hond heeft Vogelgriep" dat minutenlang gezongen werd, maar dat heb ik helemaal niet gehoord.
Wil je een keer langs komen bij ons op school om ons te trainen?
Paula Kwakernaat, Vlissingen, 8 jaar
Ik ben regelmatig op schoolpleintjes, dus ook bij jou op school zal ik wel eens een keer een potje mee ballen!
Jouw specialiteit is de lange bal. Hoe komt dat?
Onno Loeffen, Eerbeek, 10 jaar
Toen ik net zo oud als jij was en lekker op straat voetbalde, heb ik daar veel op geoefend. Dat moest ook wel, want we speelden op een veld met daar in het midden een oude bunker. Dan moest die bal er wel eens overheen.
Ik heb jou nog niet in mijn Panini-boek. Heb jij jezelf dubbel en wil je ruilen met mij?
Nico Maassen, Tilburg, 7 jaar
Nee, helaas. Ik kan je wel een andere foto opsturen als je dat leuk vind!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around