Ik wil graag dit interview beginnen met een bedankje. Ik wil graag alle kinderen bedanken, zonder jullie zou ACFU een stuk minder leuk zijn. Jullie zijn allemaal toppers ![]()
Volgens mijn neef ben jij eigenlijk van adel en stam je af van baron den Boezelaere, maar ik dacht dat het niet zo is. Hoe zit dat?
Arend Zetjes, Delfzijl, 12 jaarZelf dacht ik vroeger dat je neef gelijk had. Maar ik heb er vorig jaar onderzoek naar gedaan, en het blijkt niet zo te zijn. Mijn naam lijkt er zo op omdat mijn familie vroeger in het gebied van deze baron woonde. Meer weet ik er ook niet van. Wat is jouw favoriete positie in het veld en zou je die ook opeisen?
Brintje Ypema, Franeker, 10 jaarIk ben opgeleid bij Jong-ACFU als rechtsback, maar ik ben door de vorige trainer centraal gezet en dat is veel leuker. Je hebt meer met het spel te maken, en mijn lange trap is nu van meer nut. Opeisen heeft geen zin, ik sta toch wel vaak in de basis Hoe verklaar je jouw aantrekkingskracht op jonge meiden en heb je tips voor me?
Christon Xavier, Emmen, 14 jaarTja. Ik doe het niet met opzet, laat dat duidelijk zijn. Begrijp goed, ik ben zelf ook nog maar 21, misschien dat het iets is met mijn babyface. De beste tip is dat je je van geen enkele tip iets moet aantrekken, behalve de mijne. En gebruik dus altijd de zin: Ken jij mij niet ergens van? Succes.Jij schijnt net als Vom nogal te drinken. Is dat niet lastig op het veld?
Dave Wouters, Biddinghuizen, 11 jaarVom en ik willen nog wel eens een biertje meer drinken dan de rest, dat is waar. En we gaan misschien ook wel wat vaker uit dan de rest van de selectie. Maar vergeet niet dat wij nog jong zijn. En avonden voor wedstrijden en wedstrijddagen voor de wedstrijd drink ik nooit (teveel, red) want voetbal gaat voor alles.Hoe kijk je tegen voetbalhumor aan en wat was de beste grap bij AC Fok! United die je meemaakte?
Ellert Vlimmerse, Ruurlo, 10 jaarVoetbalhumor is leuk, het hoort erbij. Zo was ik zelf ooit onderdeel van de beroemde autograp. Ik had net een nieuwe auto gekocht, en na het douchen hadden ze hem op bierkratjes gezet en de wielen eronder vandaan gehaald. Toen moest ik met de bus.
De beste grap die ik heb meegemaakt bij ACFU is toch wel die van Eilanden. Hij heeft ooit zwart papier voor de ramen van Tong80 geplakt. Die hebben we vervolgens 6 dagen niet gezien, omdat hij steeds als hij wakker werd dacht dat het nog nacht was. Vandaar dat een van zijn bijnamen slaapkop is.Heb je huisdieren?
Franka Uterus, Velp, 7 jaarIk heb een kat. Hij heet Jack Daniels. In tegenstelling tot mij is hij wel van adel, ik heb papieren over hem en zijn familie die teruggaan tot 1846. Maar ik noem hem gewoon Sjaak hoor.Als Chelsea jou een miljoenensalaris biedt, ga je dan of doet geld je niks?
Guillaume Teterissa, Den Helder, 10 jaarIk zal niet zeggen dat geld me niks doet. Geld is fijn, zeker om te hebben. Maar ik ben nog maar net 21, verdien goed bij ACFU en speel samen met mijn vrienden. Ik wil mijn huidige leven niet opgeven voor een bestaan bij Chelsea. Ik wil Oranje halen bij ACFU, en Europees succes. Waarom had jij vorig seizoen eventjes een staartje?
Hannelore Smeets, Roermond, 9 jaarVorig jaar speelde ik nog op een jeugdcontract, en na een paar avondjes stappen met Vom en VoreG was mijn geld een tijdje op. Toen moest ik wachten om naar de kapper te gaan tot ik weer geld had. En mijn toenmalige vriendin vond het leuk, maar die is weggegaan op dezelfde dag dat ik terugkwam van de kapper. Welke trainer is voor jou tot nu toe het belangrijkst geweest?
Ingmar Roodebol, Axel, 13 jaarOndanks dat ik Bos een hele goede trainer vind, zeg ik hier AirRaid. Die zag het in mij zitten en liet me debuteren toen ik nog maar 19 was. Dankzij hem heb ik nu als 21-jarige al heel veel ervaring. Ook was het AirRaid die me van rechtsback naar het centrum schoof, waar ik hem nog elke dag voor dank.Ik voetbal veel op straat, dan doen we panna enzo. Denk je dat zoiets op het veld ook kan?
Jasar Qouala, Rotterdam, 10 jaarNatuurlijk kan zoiets in het veld. Let maar eens goed op Tong80 en methodmich. Die doen in een wedstrijd vaak dingen waar de rest van de selectie paf van staat. Ikzelf doe het nooit. Als verdediger moet je overzicht houden, en niet te moeilijk doen. Hoe vaak kan je hooghouden?
Kevin Pols, Oss, 7 jaarZoals je weet ben ik geen technisch wonder. De laatste keer dat ik het heb gemeten was in een wedstrijdje tegen Eilanden. Hij won, ik haalde maar 43.Geef jij kinderen altijd een handtekening?
Lennert Opperdoes, Bilthoven, 8 jaarJa. Kinderen zijn belangrijk voor een voetbalclub, ook voor ACFU. Jullie zijn supporters, voor een hele lange tijd. En jullie enthousiasme bij trainingen en wedstrijden geeft mij vaak zo'n goed gevoel, daar wil ik wel wat voor terugdoenVind jij dat meisjes ook op voetbal mogen?
Mariska Nieuwenhuizen, Zelhem, 9 jaarIk weet dat het gerucht gaat dat ik daar tegen zou zijn. Dat is absoluut NIET waar. Natuurlijk mogen meisjes op voetbal. Ik heb alleen ooit gezegd tegen Zjroentje toen we ietwat beschonken in het clubhuis zaten dat de vrouwen die voetballen ook wel iets aan hun uiterlijk mogen doen. Maar dat is helemaal uit zn verband getrokken.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!