Jahoor, dan mag het nog steeds.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Als je um al opgemaakt hebt gaan ze moeilijk doen.
Ik weet niet of je dan nog in je recht staat.
Je had natuurlijk ook gebruik kunnen maken van hun retour service...quote:Op woensdag 28 december 2005 15:24 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik heb dit mailtje verzonden:
L.S.
Bij deze wil ik de koop van ordernummer xxxxxx en klantnummer xxxx ontbinden. Ik beroep me hierbij op de wet "Koop op Afstand". Ik zal u het product zo spoedig mogelijk terugsturen en verwacht zo snel mogelijk ook het geld terug op mijn rekening,
Hoogachtend,
Al gebeld, ze zeiden dat ik niet terug kon sturenquote:Op woensdag 28 december 2005 15:43 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je had natuurlijk ook gebruik kunnen maken van hun retour service...
Omdat?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:43 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Al gebeld, ze zeiden dat ik niet terug kon sturen
Al geopendquote:
nee dat niet, geen coulance, is inderdaad wettelijk geregeld. Maar ik vind ook dat het mailtje iets te hard probeerd zakelijk te zijn, wat niet echt lukt en ook niet nodig is, aangezien EMPC.nl de zaken mbt retourneren gewoon goed geregeld heeft. Maar het bovenstaande telefoontje heeft daar wellicht wat mee te maken.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:45 schreef Billy_daKid het volgende:
L.S. is heel erg onpersoonlijk zeg, getsie![]()
Gewoon Geachte meneer, mevrouw gebruiken. Bovendien zou ik niet snel wetteksten aanhalen, volgens mij is het terugnemen van producten een coulance regel namelijk.
Yep. 't risico wat je loopt is dat de tegenpartij iets zegt als 'volgens diezelfde wet zijn we nergens toe verplicht dus dahag'quote:Op woensdag 28 december 2005 15:45 schreef Billy_daKid het volgende:
Bovendien zou ik niet snel wetteksten aanhalen, volgens mij is het terugnemen van producten een coulance regel namelijk.
Dat zijn ze dus wel, toch?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:48 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Yep. 't risico wat je loopt is dat de tegenpartij iets zegt als 'volgens diezelfde wet zijn we nergens toe verplicht dus dahag'
Bij koop op afstand zijn ze dat verplicht. De achterliggende gedachte is dat je vanaf afstand niet kunt beoordelen of het precies het product is wat je zoekt. In jouw geval is het een aansluiting die niet klopt. Zonder open te maken was je daar niet achter gekomen. Ook het feit dat je het geopend hebt kan niet tegen je in geroepen worden.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:48 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dat zijn ze dus wel, toch?
Ah, daar is eens een uitspraak over geweest van de rijdende rechter. Geopende verpakking magquote:
moeilijk lullen kun je welquote:Op woensdag 28 december 2005 15:06 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoi,
Ik heb een modem besteld bij EMPC.nl, eenmaal aangekomen bleek er iets mis te zijn met de bekabeling hier in huis, en nu wil ik de modem terugsturen. Het is binnen 7 dagen en ik heb het product wel geopend maar alles is nog bij elkaar. Nu heb ik gelezen dat ik de koop mag ontbinden. Is dit genoeg daarvoor?
"L.S.
Hierbij wil ik de koop ontbinden en mij beroepen op de wet "Koop op Afstand". Klantnummer xxxxx en ordernummer xxxxx.
Hoogachted,
--Christiaan--"
Inderdaad. Ik was eens erg blij verrast toen ik zag dat Proxis het gewoon op de rekening zet die je bij de levering krijgt. Je mag daar zeker 7, maar misschien ook 14, dagen terugsturen zonder opgave van reden. Daarbij draait de klant alleen op voor de verzendkosten van het terugsturen. Erg netjes dat ze dat vermelden.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:51 schreef Alicey het volgende:
Veel internetwinkeliers zijn echter weinig bekend met de wet verkoop of afstand, of doen bewust of hun neus bloedt.
Wil je mij even het artikel geven waarin dat staat?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:22 schreef KieWie het volgende:
Bij kopen via internet heb je, uitzonderingen als bijvoorbeeld levensmiddelen daargelaten, zelfs 30 dagen de tijd om de koopovereenkomst ongedaan te maken.
Het gaat hier niet om defecte spullen, want dat is gewoon garantie. Het gaat hier om een goed werkend product dat niet goed kan werken doordat de bekabeling bij de TS niet klopt. Geen enkele moden had hier goed gewerkt.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:22 schreef KieWie het volgende:
Ongelooflijk, de hoeveelheid mensen die in een topic als deze 'juridisch advies' gaan geven waar echt geen barst van klopt.
Voor het argument dat het lullig is voor de leverancier: daar heb je geen barst mee te maken. Jij hebt een verbintenis met hem dat hij werkende spullen levert. Doet hij dat niet, dan is het klaar. De leverancier heeft op zijn beurt weer een verbintenis met de importeur of fabrikant (of iets dergelijks) dat hij werkende spullen krijgt. Krijgt de leverancier die niet, dan haalt hij z'n geld weer terug bij de importeur of fabrikant.
Bij kopen via internet heb je, uitzonderingen als bijvoorbeeld levensmiddelen daargelaten, zelfs 30 dagen de tijd om de koopovereenkomst ongedaan te maken.
Natuurlijk mag je eerst de verpakking openen. Stel je voor dat zoiets niet kan en dat er in de verpakking een partij stront zit. Je komt daar natuurlijk pas achter nadat je het hebt geopend (we gaan er even vanuit dat er een zakje omheen zit). Wat dan...?
Ik moet inderdaad nog wakker worden. Ik dacht dat het lag aan de bekabeling van het modem. Desalniettemin mag de TS het modem rustig terugsturen. Hij hoeft geen reden te geven voor het ongedaan maken van de koopovereenkomst.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:28 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om defecte spullen, want dat is gewoon garantie. Het gaat hier om een goed werkend product dat niet goed kan werken doordat de bekabeling bij de TS niet klopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |