Jawel hoor. Als je aangetekend verstuurd, teken je alleen maar voor de 'buitenkant', niet voor de inhoud. Ze kunnen nog altijd zeggen dat er niets in de doos zit. Daarna is het jouw woord tegen hun woord. Klaar!quote:Op donderdag 29 december 2005 12:28 schreef Gunner het volgende:
Zeker een goeie tip (misschien zelfs met handtekening retour). Dan kunnen ze iig niet zeggen dat ze niets ontvangen hebben
Als je zo paranoid wil gaan denken kan je beter in je leven niets meer op/terug sturenquote:Op donderdag 29 december 2005 12:43 schreef joshus_cat het volgende:
Jawel hoor. Als je aangetekend verstuurd, teken je alleen maar voor de 'buitenkant', niet voor de inhoud. Ze kunnen nog altijd zeggen dat er niets in de doos zit. Daarna is het jouw woord tegen hun woord. Klaar!![]()
Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, en winkels kunnen wel eens dwarsliggen ja.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:42 schreef UnleashMitch het volgende:
OwkeIk heb er zelf geen ervaring mee maar ik ga graag van het slechtste uit als winkels iets terug moeten nemen.
Je kunt 't natuurlijk ook zelf afleveren.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:45 schreef Gunner het volgende:
Als je zo paranoid wil gaan denken kan je beter in je leven niets meer op/terug sturen
Laat dit nu ook net een van de redenen zijn geweest waarom je bij kopen op afstand zonder opgaaf van reden de koop mag ontbinden. Via die weg kun je dan nooit gesteggel krijgen over of datgene in het doosje nu wel of niet datgene is dat je wilde hebben. In dat licht bezien is het ook logisch dat je de verpakking mag openen, zonder dat je het recht op ontbinding van de koop verliest.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:43 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Jawel hoor. Als je aangetekend verstuurd, teken je alleen maar voor de 'buitenkant', niet voor de inhoud. Ze kunnen nog altijd zeggen dat er niets in de doos zit. Daarna is het jouw woord tegen hun woord. Klaar!![]()
Kan je dat niet gewoon achter wegen laten en ze bedanken voor hun moeite?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:21 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoe kan ik dit verder oplossen als ze zeggen van "pech"?
Altijd iemand bejegenen zoals je dat zelf ook wenst, daar kom je verder mee. Dit mailtje is niet erg aardig geschreven, te zakelijk en arrogant.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:06 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoi,
Ik heb een modem besteld bij EMPC.nl, eenmaal aangekomen bleek er iets mis te zijn met de bekabeling hier in huis, en nu wil ik de modem terugsturen. Het is binnen 7 dagen en ik heb het product wel geopend maar alles is nog bij elkaar. Nu heb ik gelezen dat ik de koop mag ontbinden. Is dit genoeg daarvoor?
"L.S.
Hierbij wil ik de koop ontbinden en mij beroepen op de wet "Koop op Afstand". Klantnummer xxxxx en ordernummer xxxxx.
Hoogachted,
--Christiaan--"
Maakt niet uit of hij de fout heeft gemaakt, hij moet het gewoon kunnen terug sturen zonder gedoequote:Op donderdag 29 december 2005 19:14 schreef Woepsie het volgende:
Kan je dat niet gewoon achter wegen laten en ze bedanken voor hun moeite?
Uteindelijk heb jij de fout gemaakt.
Daar zullen ze bang van worden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:48 schreef --Christiaan-- het volgende:
Als ik vandaag geen aanbod terug krijg dan stuur ik het met de post
Veel bedrijven zien jou als een verlies, totaal verkeerde gedachte. Uiteindelijk maken ze op jou wel winst want de volgende keer zal je de Bijenkorf gewoon weer binnen lopen met in je achterhoofd 'ach ik neem het wel mee, ik kan het altijd nog ruilen'.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:06 schreef KieWie het volgende:
Eerlijk, zonder dat ik er recht op had. Weer eens wat anders dan met een lulverhaal, terwijl je alle recht had.
Je hebt helemaal gelijk. Een mondige klant die je verder kunt helpen komt terug, een teleurgestelde nooit meer. Je zou dus eigenlijk blij moeten zijn met zijn verhaal, daar kun je van leren en je fouten in de toekomst voorkomen. Als je zijn teleurstelling ook nog eens om kunt zetten naar tevredenheid, dan levert je dat in ieder geval deze klant op en goede verhalen voor je zaak.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:14 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Veel bedrijven zien jou als een verlies, totaal verkeerde gedachte. Uiteindelijk maken ze op jou wel winst want de volgende keer zal je de Bijenkorf gewoon weer binnen lopen met in je achterhoofd 'ach ik neem het wel mee, ik kan het altijd nog ruilen'.
De beste klant die je als bedrijf kan hebben is een klant die iets koopt, een keer klaagt en daarna snel & voldoende wordt geholpen. Helaas denken veel bedrijven daar anders over.
Die methode werkt prima bij een traditionele winkel. Maar probeer als webwinkel eens aan klantenbinding te doen; da's nog knap lastig, zeker bij figuren als TS die zo naar een andere webwinkel gaan als die toevallig 1 euro goedkoper is.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:14 schreef UnleashMitch het volgende:
Veel bedrijven zien jou als een verlies, totaal verkeerde gedachte. Uiteindelijk maken ze op jou wel winst want de volgende keer zal je de Bijenkorf gewoon weer binnen lopen met in je achterhoofd 'ach ik neem het wel mee, ik kan het altijd nog ruilen'.
Waar maak je dat nou weer uit op, het was een van de duurste uit pricewatch, en ik bestel normaal bij azerty maar die hadden hem niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:27 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Die methode werkt prima bij een traditionele winkel. Maar probeer als webwinkel eens aan klantenbinding te doen; da's nog knap lastig, zeker bij figuren als TS die zo naar een andere webwinkel gaan als die toevallig 1 euro goedkoper is.![]()
9 van de 10 keer worden dit soort topics geopend door pubers (of daar net boven). Ik heb zelfs een keer een topic gezien van iemand die iets gekocht had, thuisgeleverd had gekregen en daarna ontdekte dat 't ergens anders goedkoper was, en toen hier vroeg of-ie 't kon terugsturen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:32 schreef --Christiaan-- het volgende:
Waar maak je dat nou weer uit op, het was een van de duurste uit pricewatch, en ik bestel normaal bij azerty maar die hadden hem niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |