abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33482859
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:50 schreef Gunner het volgende:
I
Stel daarin ook dat als ze weer je beroep afwijzen, dat je dan je rechtsbijstands verzekering gaat aanspreken
HAHAHAHAHA.

De eerste die dat tegen mij zou zeggen zou ik heel duidelijk maken dat ie dat vooral moet doen, als ie daar gelukkig van wordt, en dat verdere correspondentie alleen aangetekend verloopt.

Hint: als je de voorwaarden van je rechtsbijstandsverzekering leest, dan vervalt de polis op het moment dat je gebruikt maakt van je rechtsbijstandsverzekering. Dat betekent een nieuwe polis afsluiten als je later nog eens gebruik wilt maken van een rechtsbijstandverzekering, en drie keer raden wat er gebeurt met de kosten van de nieuwe polis

Daarnaast zou ik eerst maar eens je polis doornemen of 't wel de moeite waard is om voor zo'n flutbedrag te gaan procederen. DAS sluit bijvoorbeeld zaken uit die om een bedrag van minder dan 225 euro gaan, en heeft een eigen risico van 75 euro.

Maar goed, ga je gang, laat je vooral kennen als de puber die je bent....
pi_33483029
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:50 schreef Gunner het volgende:

[snip]
Overigens bedankt voor je kopie van wetten.nl; ik zit er aan te denken om een maatwerkservice aan te gaan bieden, en het aardige van 'maatwerk' is dat dat dus niet retourneerbaar is. Dus zeikerds die niet weten wat ze willen, in het wilde weg lopen klikken of achteraf toch iets anders bedacht hebben, kan ik met de wet in de hand 'nee' verkopen.

Overigens zal ik --als ze zich enigszins redelijk opstellen-- niet te beroerd zijn om ze in zo'n geval iets aan te bieden conform hun nieuwe specs, eventueel met korting.
pi_33483068
Wat is maatwerk dan?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:15:26 #54
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33483125
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:08 schreef joshus_cat het volgende:
Maar goed, ga je gang, laat je vooral kennen als de puber die je bent....
Ik probeer iemand te helpen en jij zit een beetje zo te zeuren? Wie laat zich nu kennen?
Je bent zeker ondernemer die al een paar keer is beetgenomen zo

had je het nu over de TS of zit je mij in de zeik te zetten
Where law ends, tyrrany begins.
pi_33483127
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat is maatwerk dan?
'ik wil geen standaard-T-shirt, ik wil een T-shirt in maat L maar dan met 15 cm lange mouwen. Kunnen jullie dat voor me maken?'
pi_33483133
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat is maatwerk dan?
Wettelijk gezien iets dat specifiek voor de klant wordt geproduceerd, en redelijkerwijs dus voor de verkoper niet meer aan iemand anders te verkopen is.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:18:15 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33483243
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:15 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

'ik wil geen standaard-T-shirt, ik wil een T-shirt in maat L maar dan met 15 cm lange mouwen. Kunnen jullie dat voor me maken?'
Overigens, hoe denk jij een ADSL modem als maatwerk te kunnen verkopen?

Dus je kinderachtige flames slaan nergens op omdat ik niet betwist dat maatwerk onder deze wet valt
Where law ends, tyrrany begins.
pi_33483272
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:15 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik probeer iemand te helpen en jij zit een beetje zo te zeuren?
Oi, wie zegt er hier dat dreigen met rechtsbijstandsverzekeringen een Goed Plan [tm] is? IMO is dat zeiken en zeuren. Ik geef alleen aan wat de reactie is die je kunt verwachten.

En die laatste zin was meer gericht op de TS dan op jou
pi_33483366
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:18 schreef Gunner het volgende:

Overigens, hoe denk jij een ADSL modem als maatwerk te kunnen verkopen?
Hint: ik maak geen ADSL modems, en ik begrijp prima dat de niet-maatwerkproducten wel terugneembaar zijn. Bij verkoop aan particulieren.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:21:44 #60
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33483371
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:19 schreef joshus_cat het volgende:
Oi, wie zegt er hier dat dreigen met rechtsbijstandsverzekeringen een Goed Plan [tm] is? IMO is dat zeiken en zeuren. Ik geef alleen aan wat de reactie is die je kunt verwachten.
Dreigen is wat anders dan aanspreken, mijn term is iets genuanceerder. Persoonlijk vind ik dat TS in zijn recht staat, maar ondernemers denken hier ongetwijfeld anders over gezien de vele valse Algemene Voorwaarden die ik diverse websites aantref in de hoop klanten te overdonderen
quote:
En die laatste zin was meer gericht op de TS dan op jou
Mooi. Overigens; ik heb idd (sinds kort) een rechtsbijstands verzekering, en ik hoop deze eigenlijk niet te hoeven gebruiken, maar laten we elkaar hier een beetje respecteren. dit is niet ONZ of KLB
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:21 schreef joshus_cat het volgende:
Hint: ik maak geen ADSL modems, en ik begrijp prima dat de niet-maatwerkproducten wel terugneembaar zijn. Bij verkoop aan particulieren.
Daarom. maar waarom voel je je dan zo aangevallen?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_33483608
Ik zal jullie morgen wel weer even een update geven, als ze nog zeuren stuur ik dat plaatje van Gunner.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_33483658
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:08 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA.

De eerste die dat tegen mij zou zeggen zou ik heel duidelijk maken dat ie dat vooral moet doen, als ie daar gelukkig van wordt, en dat verdere correspondentie alleen aangetekend verloopt.
Ben jij echt zo'n zeikerd? Klantvriendelijkheid heb je niet hoog in het vaandel staan?
Een beetje ondernemer laat het niet zover komen dat zijn klanten dreigen met rechtsbijstand. Die klanten die dat wel doen staat hij correct te woord en niet alleen aangetekend. Wat een onzin, dat je een zakelijk geschil hebt wil toch niet zeggen dat je je als kleine kinderen moet gaan gedragen.

Je lijkt een houding te hebben die lijkt op: zodra er iets gekocht is, is de buit binnen en mag de klant het uitzoeken. Zo werkt dat niet. Ontevreden klanten komen terug en als je dat niet fatsoenlijk oplost, werkt dat heel frustrerend voor deze mensen. Deze klanten en hun kennissen zul je nooit meer terug zien. Het is soms beter wat water bij de wijn te doen dan een klant ontevreden weg te sturen. Je verlies maak je bij een volgende aankoop of bij die van een van zijn kennissen wel weer goed. Slechte verhalen gaan snel rond en het zijn leuke gespreksonderwerpen op feestjes. " Waar ik laatst wat gekocht heb was een vreselijke vent..... enz."
pi_33483911
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:21 schreef Gunner het volgende:

Dreigen is wat anders dan aanspreken, mijn term is iets genuanceerder.
Niet terugkrabbelen, noem het beestje bij de naam. Als jij zegt 'als u mij m'n geld niet teruggeeft dan overweeg ik mijn rechtsbijstandsverzekering aan te spreken' dan is dat geen dreigement?
quote:
Persoonlijk vind ik dat TS in zijn recht staat, maar ondernemers denken hier ongetwijfeld anders over gezien de vele valse Algemene Voorwaarden die ik diverse websites aantref in de hoop klanten te overdonderen
...omdat de meeste ondernemers er geen trek in hebben dat ze een aanelkaargeplakte doos met 'n product teruggeleverd krijgen, waarbij ze geen idee hebben of dat nog wel functioneert. Als jij de keus hebt tussen een product wat nieuw in de doos zit, of een product wat in een aanelkaargeplakte en vastgeniette doos zit, wat kies je dan? Zou je het accepteren als je zoiets thuisgestuurd krijgt? Is 't een reclame voor 't bedrijf om zo'n product opnieuw te versturen? Hoeveel tijd denk je dat 'n bedrijf kwijt is met dit soort kutgein? Enig idee van de marges op computerhardware?

De praktijk is dat 'n bedrijf dit soort retouren weg kan keilen. Daarom wil 'n bedrijf dat dit niet te vaak voorkomt. En daarom de afschrikwekkende algemene voorwaarden.

Je kunt nu hard gaan roepen dat dat asociaal is, maar als zo'n bedrijf veel van dit soort klanten trekt, dan maken ze verlies, en dan gooien ze uiteindelijk de handdoek in de ring. Schiet je daar iets mee op?
quote:
Daarom. maar waarom voel je je dan zo aangevallen?
Ik voel me helemaal niet aangevallen; ik corrigeer je alleen
  woensdag 28 december 2005 @ 21:42:04 #64
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33484250
Prima. De meningen verschillen. Is niet erg.

Ik heb een goed aangeschreven web shop in computer hardware waar ik vaak zaken mee doe eens aangeschreven over hun voorwaarden. Deze stelden namelijk dat ze dagwaarde gingen uitkeren als iets onder koop op afstand werd geannuleerd.

Heel sportief reageerde deze shop telefonisch, en heb een heel plezierig gesprek met de eigenaar gehad dat hij ook wel wist hoe die wet in elkaar stak, aangezien hij rechten had gestudeerd.

Hij deed het ook min of meer om een beetje 'af te schrikken' en hij uiteindenlijk wel tot een goede oplossing kwam. een beetje het kaf van het koren scheiden zeg maar.

Hij was het met me eens dat negatieve reclame veel sneller gaat dan positieve, wat dan ook zijn handel natuurlijk niet ten goede komt, en een paar negatieve beoordelingen in de Tweakers.net shop survey kan aardig wat klanten kosten.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_33484252
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:28 schreef SlaadjeBla het volgende:

Wat een onzin, dat je een zakelijk geschil hebt wil toch niet zeggen dat je je als kleine kinderen moet gaan gedragen.
Oi, ben ik degene die zo kinderachtig is om meteen met een rechtsbijstandsverzekering te gaan dreigen?
quote:
Ontevreden klanten komen terug
Niet bij mijn toko. Ik wil ontevreden klanten best helpen, en ervoor zorgen dat ze tevreden zijn, maar er zijn grenzen, en daarna houdt het op.
quote:
Deze klanten en hun kennissen zul je nooit meer terug zien.
En da's maar goed ook. Tenslotte ben ik geen liefdadigheidsinstelling. Als je de helft van je verkopen terug kunt nemen omdat je klanten niet weten wat ze willen dan kom je om in de papieren rompslomp.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:43:09 #66
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33484301
Ha, je bent ondernemer, dat dacht ik al
Where law ends, tyrrany begins.
pi_33484393
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:08 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA.
Kan het een beetje normaal in dit topic

Fijn bedankt!
quote:
Hint: als je de voorwaarden van je rechtsbijstandsverzekering leest, dan vervalt de polis op het moment dat je gebruikt maakt van je rechtsbijstandsverzekering. Dat betekent een nieuwe polis afsluiten als je later nog eens gebruik wilt maken van een rechtsbijstandverzekering, en drie keer raden wat er gebeurt met de kosten van de nieuwe polis


Daar zou ik graag een bron van willen zien, aangezien ik hier nog nooit van gehoord heb.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 28 december 2005 @ 21:45:41 #68
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33484418
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:45 schreef Five_Horizons het volgende:
Daar zou ik graag een bron van willen zien, aangezien ik hier nog nooit van gehoord heb.
Ik wou het niet aanhalen, maar het leek me ook erg sterk
Where law ends, tyrrany begins.
pi_33484470
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:42 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Oi, ben ik degene die zo kinderachtig is om meteen met een rechtsbijstandsverzekering te gaan dreigen?
[..]
Blijkbaar is het zover opgelopen dat de klant daarmee dreigt. Ik vind dat een goede verkoper zal proberen het niet zover te laten komen. Zoals in het geval van de modem zou ik zeggen, gewoon terugnemen. Dat hij de algemene voorwaarden aanhaalt gaat me al wat ver. Alles is nog in tact, zelfs de originele verpakking is aanwezig, deze kan zo weer het schap in.
quote:
En da's maar goed ook. Tenslotte ben ik geen liefdadigheidsinstelling. Als je de helft van je verkopen terug kunt nemen omdat je klanten niet weten wat ze willen dan kom je om in de papieren rompslomp.
Hoeveel klanten komen nu bij jou terug omdat ze niet wisten wat ze kochten? Zou daar verandering in komen op het moment dat je toegeeflijker bent? Je zult hoogstens faam krijgen vanwege de goede service en waar zie je dat tegenwoordig nog?
  woensdag 28 december 2005 @ 21:48:29 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33484540
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:46 schreef SlaadjeBla het volgende:
Blijkbaar is het zover opgelopen dat de klant daarmee dreigt. Ik vind dat een goede verkoper zal proberen het niet zover te laten komen.
Ik suggereerde de rechtsbijstands verzekering. Hij ging daar op in
Where law ends, tyrrany begins.
pi_33484767
Maar goed, we horen het helemaal niet te hebben over verkoopmethodes. Het komt er dus op neer dat --Christiaan-- het modem terug mag sturen, mits hij voldoet aan voorwaarde 24 van de algemene voorwaarden. Wat zijn deze eigenlijk en voldoe je hier aan?
pi_33484783
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:46 schreef SlaadjeBla het volgende:

Blijkbaar is het zover opgelopen dat de klant daarmee dreigt.
Het kan ook zijn dat de klant geen manieren heeft. Daar kun je als verkoper helemaal niets aan doen. Je kunt moeilijk klanten gaan heropvoeden als verkoper.
quote:
Zoals in het geval van de modem zou ik zeggen, gewoon terugnemen.
Zou ik ook doen.
quote:
Dat hij de algemene voorwaarden aanhaalt gaat me al wat ver.
Als je de moeite neemt om vanaf 't begin van dit topic te lezen, dan zul je zien dat TS begint met 'volgens de wet kopers op afstand'.... Als je jezelf opstelt als een botte boer, dan moet je niet vreemd opkijken als je als een botte boer behandeld wordt.
quote:
Alles is nog in tact, zelfs de originele verpakking is aanwezig, deze kan zo weer het schap in.
Jij zegt 't. 't bedrijf moet maar hopen dat dat zo is.
quote:
Je zult hoogstens faam krijgen vanwege de goede service en waar zie je dat tegenwoordig nog?
Drie keer raden hoe 't komt dat je dat niet meer ziet?
pi_33484821
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:53 schreef SlaadjeBla het volgende:
Maar goed, we horen het helemaal niet te hebben over verkoopmethodes. Het komt er dus op neer dat --Christiaan-- het modem terug mag sturen, mits hij voldoet aan voorwaarde 24 van de algemene voorwaarden. Wat zijn deze eigenlijk en voldoe je hier aan?
Ik kan geen voorwaarde vierentwintig vinden op deze pagina
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_33484828
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:42 schreef Gunner het volgende:

Hij was het met me eens dat negatieve reclame veel sneller gaat dan positieve, wat dan ook zijn handel natuurlijk niet ten goede komt, en een paar negatieve beoordelingen in de Tweakers.net shop survey kan aardig wat klanten kosten.
Meestal pik je d'r wel uit of dat terechte negatieve beoordelingen zijn.
  woensdag 28 december 2005 @ 21:56:22 #75
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_33484891
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:53 schreef SlaadjeBla het volgende:
Maar goed, we horen het helemaal niet te hebben over verkoopmethodes. Het komt er dus op neer dat --Christiaan-- het modem terug mag sturen, mits hij voldoet aan voorwaarde 24 van de algemene voorwaarden. Wat zijn deze eigenlijk en voldoe je hier aan?
quote:
24.6. Op of aan het afgeleverde mag geen enkele wijziging zijn aangebracht en het afgeleverde dient in ongeschonden staat te zijn en de verpakking dient ongeopend te zijn; alle meegezonden documentatie, elektronisch materiaal, handboeken, diskettes, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending.
Er klopt overigens wel meer niet;
quote:
U kunt artikelen tot 8 dagen retourneren, waarbij het artikel op de 8e dag bij ons retour dient te zijn.
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')