abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 17:43:17 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33631412
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:40 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ja en nee. Reisgidsen blijven reisgidsen, zo citeerde ik een paar maanden terug een regeltje over 'modern ingericht dorp', terwijl het over Le Corbier ging (=jaren '60 architerctuur). Blijft allemaal een beetje subjectief. Zelfs over het aantal km piste lijken de reisgidsen van elkaar af te wijken. En horeca/supermarktprijzen vind je er meestal niet in terug (hoewel ik er altijd vanuit ga dat het te duur is).

Op zich vind ik het wel een aardig idee van GenesiZ, alleen.. we krijgen wel een flinke OP als we alle gebieden waar men is geweest gaan plaatsen! Daarbij kan je op een aantal websites ook meningen van anderen lezen. Aan de vormgeving van die meningen kan je meestal wel zien of deze is geplaatst door een Snowfever-huishoudhuppelkut of een fatsoenlijke wintersporter.

Als we beginnen met de gebieden, dan volgen daarna de meningen over de gear.. Dat wordt zoiets als het hele topic in de OP samenvatten
Je kunt ook een Fok-Wiki bouwen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33631674
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:40 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ja en nee. Reisgidsen blijven reisgidsen, zo citeerde ik een paar maanden terug een regeltje over 'modern ingericht dorp', terwijl het over Le Corbier ging (=jaren '60 architerctuur). Blijft allemaal een beetje subjectief. Zelfs over het aantal km piste lijken de reisgidsen van elkaar af te wijken. En horeca/supermarktprijzen vind je er meestal niet in terug (hoewel ik er altijd vanuit ga dat het te duur is).

Op zich vind ik het wel een aardig idee van GenesiZ, alleen.. we krijgen wel een flinke OP als we alle gebieden waar men is geweest gaan plaatsen! Daarbij kan je op een aantal websites ook meningen van anderen lezen. Aan de vormgeving van die meningen kan je meestal wel zien of deze is geplaatst door een Snowfever-huishoudhuppelkut of een fatsoenlijke wintersporter.

Als we beginnen met de gebieden, dan volgen daarna de meningen over de gear.. Dat wordt zoiets als het hele topic in de OP samenvatten
Dit is zeer makkelijk op te lossen. Gewoon een linkje maken naar de stuk tekst in het topic. Kost niet veel ruimte.

Reviews Skigebieden
quote:
Daarbij is dat deze OP nog redelijk klein is. Als je bv hier kijkt, dan valt onze OP in het niet http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1097186
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_33632437
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:47 schreef ForumGek het volgende:
gelukkig nieuwjaar allemaal, en veel board plezier en alles wat daarbij hoort !

Iemand ervaring met de RED Trace helm? Denk dat dit een goede helm is om mee te beginnen met helmen? Moet hem alleen wel ergens passen, en dan moet ik weer met de trein naar groningen. Aangezien mijn Goggle extrasmall is 3)
Iemand?

Ohja, mijn hoofd is 56cm dus perfect voor een S
Fingerspitzgefühl
pi_33635002
Sorry geen idee Forumgek.

Zo ik ging vandaag is op zoek naar de prijs van een pieper. Godsamme, wat zijn die krengen duur. Heb nu nog last van mijn hart;).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_33645356
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:15 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Iemand?

Ohja, mijn hoofd is 56cm dus perfect voor een S
De Trace is een zeer betaalbare helm, die uitermate geschikt is voor freestyle-activiteiten. Dat zie je voornamelijk aan de beperkte koelsleuven die in de helm zitten. Zelf heb ik de Trace een keer gepast en was zeer enthousiast door de pasvorm. Zelf ben ik een freerider en het gebrek aan koelng heeft mij doen besluiten verder te gaan kijken. Inmiddels ben ik zeer tevreden met mijn Giro SST.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_33645447
Ja, de iedeen die jullie hebben over deze gebieden kloppen wel een beetje. Ik dan toch als beginnend snowboarder heb er echter niet zo'n problemen mee en kan makkelijk vermaken op de relatief kleine pistes.

Dus als ervaren boarder is het misschien niet aan te raden, want de pistes zijn niet zo groot, veel sleepliften inderdaad, maar daar komt verbetering in.. De pistes zijn voornamelijk rood/blauw en er zijn ook relatief veel meer skiers. Het begrip "fun" park kennen ze (nog) niet echt en er wordt slecht engels gesproken (duits iets beter).
Daarentegen zijn de prijzen laag (heb halve liters voor 58 cent gedronken ) en liftpassen kosten nog geen 100 euro per week. Ook hotels/pensions etc kosten niks (we waren de laatste keer dacht ik 225 euro oid kwijt voor 5 personen incl ontbijt en avond eten (in een pension).

Wat wel opvalt is dat er de laaste 3 jaar(ben er drie jaar op een rij geweest) en verschuiving van het toerime is, er komen steeds meer nederlanders(veel paupers) en je ziet ook meer boarders op de pistes.

De sneeuw was dit jaar echt super, elke dag een verse poederlaag en toen we aankwamen lag er 150 cm op de top van de piste in jaske lanze (ofzo)..

Dit is even een kort verhaaltje, ik kan natuurlijk veel uitgebreider gaan vertellen en statistieken op tafel gooien, de vraag is ik en jullie dit wel willen..

Iemand btw nog iets over mijn driver X probleem??... of moet ik blessure foto's gaan posten
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:03:29 #157
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33650934
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:22 schreef Bramvanlith het volgende:

[knip]

Iemand btw nog iets over mijn driver X probleem??... of moet ik blessure foto's gaan posten
Foto's altijd leuk voor een beetje leedvermaak.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:50:15 #158
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33651505
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:22 schreef Bramvanlith het volgende:
Ja, de iedeen die jullie hebben over deze gebieden kloppen wel een beetje. Ik dan toch als beginnend snowboarder heb er echter niet zo'n problemen mee en kan makkelijk vermaken op de relatief kleine pistes.

Dus als ervaren boarder is het misschien niet aan te raden, want de pistes zijn niet zo groot, veel sleepliften inderdaad, maar daar komt verbetering in.. De pistes zijn voornamelijk rood/blauw en er zijn ook relatief veel meer skiers. Het begrip "fun" park kennen ze (nog) niet echt en er wordt slecht engels gesproken (duits iets beter).
Daarentegen zijn de prijzen laag (heb halve liters voor 58 cent gedronken ) en liftpassen kosten nog geen 100 euro per week. Ook hotels/pensions etc kosten niks (we waren de laatste keer dacht ik 225 euro oid kwijt voor 5 personen incl ontbijt en avond eten (in een pension).

Wat wel opvalt is dat er de laaste 3 jaar(ben er drie jaar op een rij geweest) en verschuiving van het toerime is, er komen steeds meer nederlanders(veel paupers) en je ziet ook meer boarders op de pistes.

De sneeuw was dit jaar echt super, elke dag een verse poederlaag en toen we aankwamen lag er 150 cm op de top van de piste in jaske lanze (ofzo)..

Dit is even een kort verhaaltje, ik kan natuurlijk veel uitgebreider gaan vertellen en statistieken op tafel gooien, de vraag is ik en jullie dit wel willen..

Waar liggen die gebieden in afstand een aanrijroute? Hoe zijn de wegen? Heb je sneeuwkettingen nodig?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33652100
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 09:50 schreef XL het volgende:

[..]

Waar liggen die gebieden in afstand een aanrijroute? Hoe zijn de wegen? Heb je sneeuwkettingen nodig?
vorig jaar hadden we in de carnavalsweek zelfs sneeuwkettingen nodig in Bretagne, was maar goed dat ze nog in de auto lagen van de wintersport :-).
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:12:14 #160
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33654610
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 09:50 schreef XL het volgende:

Tsjechie ligt ten noorden van Oostenrijk, ik schat dat er qua reistijd (iig tot aan Tsjechie zelf) niet heel veel verschil zit tussen rijden naar Tsjechie en Oostenrijk. Wellicht zijn de wegen ter plekke iets minder goed, dat weet ik niet. Toen ik gisteren aan het googlen was werden sneeuwkettingen dringend aanbevolen.

De lage prijzen en met name iedere dag verse poeder maken me, ondanks de beperkte mogelijkheden, toch nieuwsgierig. Wellicht best een leuk weekje tussendoor.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:13:11 #161
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_33654639
AAAAAAAAAAAAAAAAAH ik wil weer op wintersport Ben weer verslaafd aan het raken na 6 jaar niet te zijn geweest, eens op de Uithof gaan boarden... lekker hoorrrrrr..
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:15:54 #162
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33654731
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:53 schreef GenesiZ het volgende:

Daarbij is dat deze OP nog redelijk klein is. Als je bv hier kijkt, dan valt onze OP in het niet http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1097186
wtf! Hoe nutteloos, iemand met teveel tijd aan het werk geweest

Natuurlijk is het nooit nutteloos om de OP van dit topique op te fleuren.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:18:38 #163
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33654822
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:12 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Tsjechie ligt ten noorden van Oostenrijk, ik schat dat er qua reistijd (iig tot aan Tsjechie zelf) niet heel veel verschil zit tussen rijden naar Tsjechie en Oostenrijk. Wellicht zijn de wegen ter plekke iets minder goed, dat weet ik niet. Toen ik gisteren aan het googlen was werden sneeuwkettingen dringend aanbevolen.

De lage prijzen en met name iedere dag verse poeder maken me, ondanks de beperkte mogelijkheden, toch nieuwsgierig. Wellicht best een leuk weekje tussendoor.
400 meter hoogteverschil in een gebied. Dan kun je die liftpas a 100 euro ook nog uitsparen

Op die plaatjes stonden wel ongeloveloos veel bomen voor lekker offpiste werk. Ervaring Bram?

De wegen naar Praag zijn prima, maar in Polen zijn de wegen naar Warschau ook prima. Neem je echter een afslag in onbekende richting dan gaat er een wereld voor je open. Daar slaat een 60-sec shockproof cd-speler echt over op de autosnelweg. Dat is niet een kwestie van hoe hard je mag, maar hoe hard je durft. In Kilometers van Utrecht kan ik het ook niet zo goed schatten. Als je kort achter dresden al de bergen in kunt zal het een km of 700 zijn ???? Als je echt ver Tsjechie in moet kan het best oplopen. De hoogte van die dorpen lijkt op papier sneeuwkettingvrij, soms maar op 400 meter hoog. Dat zullen geen 21 haarspeldbochten zijn zoals in Frankrijk.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:48:14 #164
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33655785
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:18 schreef XL het volgende:

[..]

De hoogte van die dorpen lijkt op papier sneeuwkettingvrij, soms maar op 400 meter hoog. Dat zullen geen 21 haarspeldbochten zijn zoals in Frankrijk.
Je hebt geen sneeuwkettingen vanwege die bochten, maar vanwege de sneeuw En dat ligt 's winters op praktisch iedere heuvel in Tsjechie. Een of andere noorderwind vanaf noordpool/scandinavie veroorzaakt dat. Landklimaat, in de zomer kan het er aardig warm worden.

Gisteren tot 21:30 mezelf uitgeleefd op een excel sheet, kon dus niet komen quizzen
pi_33655822
Tot de grens van Tjechië kun je lekker doorblazen. Maar de wegen daar zijn jammergenoeg niet zo denderend en een snelweg naar bv. Splindruv Mlin is er niet.
Offpiste daar kun je op je buik schrijven. Tenzij je van lopen houdt of van bomen koppen. Aan de voorkant van de berg staan teveel bomen ( 3/4 per m2) en aan de andere kant kun je wel offpiste, maar daar is totaal geen beschaving dus je moet de berg weer oplopen. En dan is het een aardig stukje hiken
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:56:26 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33656035
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:49 schreef GenesiZ het volgende:
of van bomen koppen.

Quiz was erg gezellig, maar je excelsheet vast ook
pi_33656938
Nog even wat pica's van mijn zojuist ontvangen Forum Bjorn Leines Warrior 160 met Drake 5ifty bindingen:

[ Bericht 17% gewijzigd door notepad op 03-01-2006 13:23:50 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:32:06 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33657406
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:18 schreef notepad het volgende:
Nog even wat pica's van mijn zojuist ontvangen Forum Bjorn Leines Warrior 160 met Drake 5ifty bindingen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rake shit, ouwe
pi_33657446
Dat is de 2004... nice!
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:39:15 #170
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33657629
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:18 schreef notepad het volgende:
Er staat een soort transformer op geprint
pi_33657824
Bindingen staan nu op 15 front 5 back, misschien volgende week proberen om de angle iets lager te krijgen, duck of daar vlak tegen aan. Met fakie rijden heb ik namelijk het probleem dat ik niet goed zie wat er achter me gebeurt. Ze moeten denk ik ook nog iets verder uit elkaar, staan nu op 0,51 maar aangezien ik 1.88 ben mag dat misschien wel iets meer zijn.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:48:35 #172
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33657953
Goed, ik hoor net dat de plannen voor nog een weekje wintersport in Maart ofzo waarschijnlijk de prullenbak in zijn gegaan (reisgenoten gaan bijna allemaal werk zoeken, hoe nutteloos.. ) dus ik zoek naar alternatieven voor nog een weekje weg

Sjors, Beer, Lars... tijd voor een nieuwe True Life Experience? damn... the memories...
Life's like music, get the rhythm..
pi_33658459
Ga eind van deze maand mee
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:16:11 #174
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33658904
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:02 schreef Thermo het volgende:
Ga eind van deze maand mee
Wie Wat Waar Wanneer?

Ik heb namelijk eventueel wel interesse, ik vrees alleen dat het wat te kort dag is... aan de andere kant gaat mijn stagebegeleider ook op vakantie eind jan.
Life's like music, get the rhythm..
pi_33658996
Ik wil 27 januari met de auto richting gerlos rijden voor meeting
XL wilde ook nog meerijden, er is nog wel 1 plek dan denk ik Met een beetje proppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')