onderbouw eensquote:Op woensdag 28 december 2005 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij hebben homo's juist een positief effect op de samenleving. Ze zijn namelijk vooral voor kinderen een steunpunt en ze kunnen helpen om kinderen goed op te voeden. Volgens mij was daar eens een wetenschappelijk onderzoek over...
Dat onderzoek staat hier in: Waar komt homohaat vandaan?quote:
haha ik ook nie echt, toch tnxquote:Op woensdag 28 december 2005 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat onderzoek staat hier in: Waar komt homohaat vandaan?
Ben te lui om dat topic helemaal door te zoeken
Heb je het over survival of the fittest? Zo ja, dan vind ik dat deze term niet op homo's kan slaan.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:47 schreef Reya het volgende:
Homoseksuelen planten zich zelden voort, en dus verzwakt dit de groep voor volgende generaties.
Heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat onderzoek staat hier in: Waar komt homohaat vandaan?
Ben te lui om dat topic helemaal door te zoeken
Interessant. Maar laat ik nu advocaat van de duivel spelen, of beter gezegd, advocaat van God, en het bijbelse standpunt naast dit standpunt zetten. Voordat ik dat doe wil ik er wel bijzeggen dat iemand die strikt de bijbel volgd sowieso zijn medemens niet mag haten, dus er zou geen homohaat mogen voorkomen, maar wel afkeuring van dit gedrag, om de volgende reden:quote:Ik denk dat ook het begrip "respect" er nog mee te maken heeft. In een traditionele samenleving is respect belangrijk voor een man. Hierdoor heeft hij meer kans om een sterk wijfje te bemachtigen. Mannen zullen er dus alles aan gaan doen om niet geassocieerd te worden met homo-seksualiteit (dwz verminderde kans op voortplanting). Homo-haat is dus evolutionair bepaald.
Het lijkt me dat daar geen discussie over mogelijk is. Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als hetero.quote:
Al is heterosexualiteit(voortplanting) wel een van belangrijkste redenen dat Homo's niet uitstervenquote:Op vrijdag 30 december 2005 00:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het lijkt me dat daar geen discussie over mogelijk is. Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als hetero.
Dat weet ik nog net zo niet. Ligt ook een beetje aan de definitie van 'natuurlijk'. Wat ik wel weet is dat je door opvoeding homoseksueel kunt worden, bijvoorbeeld als je geen sterk vaderfiguur maar juist een sterk moederfiguur hebt, als je bij alleen jongens op school/ in het leger zit, etcetera. Ook vraag ik mij af of er een bepaalde biologische werking is die invloed heeft op het homo of heterosexueel zijn. We kunnen in ieder geval vaststellen dat het een 'afwijkend gedrag' is.quote:Het lijkt me dat daar geen discussie over mogelijk is. Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als hetero
Maar homohaat in Europa vindt zijn oorsprong in het Christendom. Je wilt niet weten hoe gay de Romeinen en de Grieken voor het Christendom waren. Veel Romeinen deden het met kleine jongetjes of andere mannen buiten hun huwelijk om. Volgens Walter was zelfs Jezus een homo.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:43 schreef SoFDelta het volgende:
In ieder geval is homohaat niet beperkt (en hoort zeker ook niet te worden aangemoedigd door) religieuse mensen, maar kan de atheist er ook wat van
Is het niet zo dat heteroseksualiteit door opvoeding komt? Tevens richt de hele maatschappij zich op heteroseksualiteit als normaliteit.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:43 schreef SoFDelta het volgende:
[..]
Dat weet ik nog net zo niet. Ligt ook een beetje aan de definitie van 'natuurlijk'. Wat ik wel weet is dat je door opvoeding homoseksueel kunt worden, bijvoorbeeld als je geen sterk vaderfiguur maar juist een sterk moederfiguur hebt, als je bij alleen jongens op school/ in het leger zit, etcetera. Ook vraag ik mij af of er een bepaalde biologische werking is die invloed heeft op het homo of heterosexueel zijn. We kunnen in ieder geval vaststellen dat het een 'afwijkend gedrag' is.
1) homosexualiteit is een resultaat van de zondeval, het is dus niet zo bedoeld. Toch zijn het gewoon mensen geschapen in Gods evenbeeld (wat overigens niets met uiterlijk, karakter, of geaardheid te maken) en zijn net zo goed van hun zonden verlost als ze meedelen in het nieuwe verbond met GOd, door Jezus. Die liefdeloosheid die homosexuele in de kerk, vooral in het verleden, ten deel valt/is gevallen is verwerpelijk en zeer onbijbels.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:47 schreef Reya het volgende:
Verscheidene vooraanstaande religies (of delen ervan) zien homoseksualiteit als zondig.
Aan de andere kant kunnen ook moderne maatschappijen hun traditionele wortels niet snel afwerpen; daarom is homoseksualiteit nog steeds omstreden, we zitten simpelweg nog in een tijdperk waarin christelijke waarden allesbehalve verwaterd zijn.
nee, dat is niet zo.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:25 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Is het niet zo dat heteroseksualiteit door opvoeding komt? Tevens richt de hele maatschappij zich op heteroseksualiteit als normaliteit.![]()
sorry, maar daar hoef ik echt niet homosexueel te zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij hebben homo's juist een positief effect op de samenleving. Ze zijn namelijk vooral voor kinderen een steunpunt en ze kunnen helpen om kinderen goed op te voeden. Volgens mij was daar eens een wetenschappelijk onderzoek over...
Het staat momenteel toch wel grotendeels vast dat het een natuurlijke afwijking is. Dit blijkt onder anderen uit neurologisch onderzoek.quote:Op zondag 5 februari 2006 09:19 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
nee, dat is niet zo.
het komt niet OF door nurture OF door nature... de waarheid ligt in deze, in het midden. hoe het zit weet niemand.
er blijven een hoop vragen iigquote:Op zondag 5 februari 2006 10:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het staat momenteel toch wel grotendeels vast dat het een natuurlijke afwijking is. Dit blijkt onder anderen uit neurologisch onderzoek.
Het is inderdaad een goede vraag of geaardheid een vast gegeven is, of dat dit kan veranderen. Misschien ben ik daar zelf zelfs een mooi voorbeeld van. :') Een andere vraag is ook weer of biseksualiteit iets is dat tussen homoseksualiteit en heteroseksualiteit in ligt, of het iets is dat beiden omvat, of dat het iets totaal anders is.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:49 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
er blijven een hoop vragen iig
zo zijn er homo\'s die \'genezen\' en andersom... heel apart allemaal. er zijn in ieder geval al heel veel onderzoeken gedaan met heel veel verschillende conclusies.
Een afwijking betekent niet dat er sprake is van een ziekte. Rood haar is tenslotte ook geen ziekte, en dat komt minder voor dan homoseksualiteit.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:58 schreef nickybol het volgende:
Dan hebben alle imams die zeggen \"Homoseksualiteit is een ziekte\" in de strikte zin van het woord ook gelijk.
Juist, homeseksuele mannen hebben een andere periventriculaire structuur in de hypothalamus.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het staat momenteel toch wel grotendeels vast dat het een natuurlijke afwijking is. Dit blijkt onder anderen uit neurologisch onderzoek.
Kunnen we homoseksualiteit dan toch zien als een soort lichamelijke ontwikkelingstoornis? En die mogelijkerwijs ooit genezen kan worden?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:21 schreef Quarks het volgende:
[..]
Juist, homeseksuele mannen hebben een andere periventriculaire strucuur in de hypthalamus.
Er zitten daar 4 celgroepen (interstitial nuclei of the anterior hypthalamus); het bleek nu dat het volume van de INAH 3 twee keer zo groot was bij heterosekuele mannen dan bij homoseksuele mannen.
Men vermoedt dat homofilie komt doordat tijdens de embryonale ontwikkeling er wèl testosteron vrijkomt maar bij de foetale ontwikkeling niet.
Ik denk het niet. De hersenen zijn op dat moment al grotendeels gevormd, en naderhand is de invloed van testosteron niet groot genoeg om het eerdere gebrek daar aan teniet te doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kunnen we homoseksualiteit dan toch zien als een soort lichamelijke ontwikkelingstoornis? En die mogelijkerwijs ooit genezen kan worden?
genezen is natuurljk al een waarde-oordeel, al zet je het tussen quotesquote:Op zondag 5 februari 2006 12:49 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
er blijven een hoop vragen iig
zo zijn er homo\'s die \'genezen\' en andersom... heel apart allemaal. er zijn in ieder geval al heel veel onderzoeken gedaan met heel veel verschillende conclusies.
het woord wordt overduidelijk gebruikt door een gebrek aan beter.....quote:Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
genezen is natuurljk al een waarde-oordeel, al zet je het tussen quotes
verder is de vraag in hoeverre de homosexuelen daadwerkelijk \'genezen\" en niet gewoon de lieve vrede willen bewaren
en andersom kan het best zo zijn dat ze altijd al homosexueel geweest zijn en weer om de lieve vrede te bewaren daar niet eerder voor zijn uitgekomen
ik vind deze reactie maar een beetje bekrompen...quote:Op zondag 5 februari 2006 16:38 schreef wonderer het volgende:
Genezen => Beter worden
Is heteroseksualiteit dan zoveel beter dan homoseksualiteit? Wordt het niet eens tijd dat die bekrompen zielen \"genezen\"?
Dat is bewust selecteren van resultaten, ik ken een heleboel homoseksuele die een mooi liefdevolle relatie hebben.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:59 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het woord wordt overduidelijk gebruikt door een gebrek aan beter.....
ik ken een dame die haar hele familie een hoop pijn heeft gedaan met haar homosexualiteit en het zelf ook heel moeilijk heeft gehad ermee. Na een paar relaties met andere dames te hebben gehad is ze 'opeens' weer hetero geworden. Nu is ze getrouwd en heeft ze kinderen. Daar past je 'de lieve vrede bewaren' verhaaltje niet echt in, me dunkt. (het 'kwaad' was al geschied, ze was al door de zure appel heen)
bij die tweede beschrijving kan ik me wel aansluiten, maar het probleem is dat het nooit kunt weten. achteraf lullen is dan altijd gemakkelijk. het zou gewoon kunnen dat je homo wordt in die zin.
Dat doet die familie toch echt zichzelf aan, en niet die dame.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:59 schreef pmb_rug het volgende:
ik ken een dame die haar hele familie een hoop pijn heeft gedaan
Rara hoe komt dat?quote:met haar homosexualiteit en het zelf ook heel moeilijk heeft gehad ermee.
Het kan inderdaad. Net zoals er ook hetero's op die manier homo worden. Ik ken overigens aardig wat lesbiennes in een duurzame relatie die daar gelukkig in zijn (Voor het geval ik een verkapt vooroordeel lasquote:Na een paar relaties met andere dames te hebben gehad is ze \'opeens\' weer hetero geworden.
Lijkt mij ook niet. Ze dacht lesbisch te zijn, en heeft iets anders gevonden. Of ze is biseksueel. Of ze was lesbisch, en is nu hetero.quote:Nu is ze getrouwd en heeft ze kinderen. Daar past je \'de lieve vrede bewaren\' verhaaltje niet echt in, me dunkt. (het \'kwaad\' was al geschied, ze was al door de zure appel heen)
Leg es uit?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:00 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik vind deze reactie maar een beetje bekrompen...
Volgens de bijbel gaan homo's naar de helquote:Op zondag 5 februari 2006 09:18 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
1) homosexualiteit is een resultaat van de zondeval, het is dus niet zo bedoeld. Toch zijn het gewoon mensen geschapen in Gods evenbeeld (wat overigens niets met uiterlijk, karakter, of geaardheid te maken) en zijn net zo goed van hun zonden verlost als ze meedelen in het nieuwe verbond met GOd, door Jezus. Die liefdeloosheid die homosexuele in de kerk, vooral in het verleden, ten deel valt/is gevallen is verwerpelijk en zeer onbijbels.
quote:Op zondag 5 februari 2006 22:19 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Volgens de bijbel gaan homo's naar de hel
Dat is toch echt wel liefdeloosheid te noemenKortom, de bijbel heeft genoeg haat in zich
Dit vers wordt door conservatieve Christenen vaak aangehaald als het over homosexualiteit gaat...quote:"Een man zal niet aanliggen met een andere man als met een vrouw, want dat is een gruwel in de ogen des Heren".
Ja, snel terug naar de tijd dat je ongehoorzame kinderen nog mocht stenigen. Ik hoop dat de plaat voor je kop geisoleerd is zodat je er tijdens deze barre onchristelijke tijden nog warmpjes bij zit.quote:Op zondag 5 februari 2006 09:18 schreef pmb_rug het volgende:
2) we leven in een tijdperk waar de christlijke waarden ZEER ERG verwaterd zijn... gelukkig leren we nu dat dit soort losgeslagen liberalisme slecht leidt tot leegte (ik refereer naar het boek van Dalrymple).
Heb je wel eens 2 zaadjes of 2 eitjes 'n kindje zien worden? Nee, want dat KAN niet!!! Dus zeggen dat homoseksuelen bij een groep horen die zich gewoon voort (kunnen) planten, doesn't make that much sense.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Heb je het over survival of the fittest? Zo ja, dan vind ik dat deze term niet op homo's kan slaan.
Homo's staan niet los van hetero's, beide groepen behoren tot de soort mensen. Mensen planten zich voort en de sterkste mensen overleven, bij de sterksten kunnen ook homo's zijn. Het is niet zo dat er een groep homo's is wier soort er niet meer zal zijn omdat ze geen mogelijkheid hebben om zich voort te planten met elkaar en op zo'n manier meer homo's te maken.
Homo's zijn dus niet een species en die term slaat imo daarop. Mocht de term ook toepasbaar zijn op groepen met een bepaalde culturele/politieke/whatever overtuiging, dan geldt het bovenstaand argument nog steeds. Homosexualiteit komt in al die groepen voor en is geen aparte 'beweging'.
Een homofiele man kan zich gewoon voortplanten; net zoals een homofiele vrouw.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:24 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Heb je wel eens 2 zaadjes of 2 eitjes 'n kindje zien worden? Nee, want dat KAN niet!!! Dus zeggen dat homoseksuelen bij een groep horen die zich gewoon voort (kunnen) planten, doesn't make that much sense.
Is je nooit opgevallen dat hier en daar, mannen die door papa naar het leger gestuurd worden bijvoorbeeld gewoon toch ook homo kunnen zijn/worden? En dat moederskindjes niet per definitie homo zijn; of dat meisjes die een betere band met hun pa hebben ook lang niet altijd lesbisch "worden"?? Opvoeding heeft er juist nauwelijks iets mee te maken, ondanks dat ouders wel eens denken dat ze iets fout gedaan hebben of er nog iets aan kunnen veranderen als hun kindje niet "modaal" is dus. Iemand zijn of haar geaardheid ligt (voor een groot deel) al vast, en om achteraf te zeggen dat bepaalde omstandigheden in iemand zijn leven er invloed op gehad hebben slaat dus nergens op; het was allang bepaald - en die omstandigheden zijn gewoon toeval.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:43 schreef SoFDelta het volgende:
[..]
Dat weet ik nog net zo niet. Ligt ook een beetje aan de definitie van 'natuurlijk'. Wat ik wel weet is dat je door opvoeding homoseksueel kunt worden, bijvoorbeeld als je geen sterk vaderfiguur maar juist een sterk moederfiguur hebt, als je bij alleen jongens op school/ in het leger zit, etcetera. Ook vraag ik mij af of er een bepaalde biologische werking is die invloed heeft op het homo of heterosexueel zijn. We kunnen in ieder geval vaststellen dat het een 'afwijkend gedrag' is.
Amenquote:Op maandag 6 februari 2006 10:52 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Ja, snel terug naar de tijd dat je ongehoorzame kinderen nog mocht stenigen. Ik hoop dat de plaat voor je kop geisoleerd is zodat je er tijdens deze barre onchristelijke tijden nog warmpjes bij zit.
Ja ze kunnen het wel met iemand van het andere geslacht... ik had het over 2 zaadjes of 2 eitjes: de combi die voorkomt als de homoseksuelen ook bij hun geaardheid blijven, en het dus alleen met hetzelfde geslacht doen. Mogelijkheden als derden erbij halen en ziekenhuis-dingetjes even buiten beschouwing gelaten, kunnen ze het dus nietquote:Op maandag 6 februari 2006 11:28 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Een homofiele man kan zich gewoon voortplanten; net zoals een homofiele vrouw.
Moeten we trouwens alle mensen die zich niet kunnen voortplanten bestempelen als duivels oid?
En wat is dan de context van die tijd die niet meer geld voor deze tijd? Het gaat namelijk niet over dat homosexualiteit een verkeert iets is anders was het ook verboden voor de vrouwen. Het gaat namelijk niet over het voortplanten anders werd het helemaal verboden voor vrouwen.quote:Op maandag 6 februari 2006 10:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
Kortom: verwijzingen in de Bijbel naar homosexualiteit dienen wmb geplaatst te worden in de context van die tijd..
Ik denk zelf ook dat de mens zich beter niet meer te veel kan voort planten wanneer we willen dat volgende generaties ook normaal kunnen leven.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:51 schreef Strijkplank het volgende:
Even reageren op de stelling dat homoseksuelen zich nauwelijks voortplanten en dus de groep verzwakken (heb niet veel verder gelezen nog), kun je hetroseksuelen die (bewust) geen kinderen nemen dan ook niet als vreemd en verwerpelijk zien? Wat is het verschil??
Daarnaast denk ik niet dat het verzwakkend werkt om je niet voort te planten. Je kunt op andere manieren nuttig zijn voor je medemens.
Zeker daar de meest gelovigen zich ook niet voortplanten (nonnetjes, paus etc.)quote:Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef Strijkplank het volgende:
Zouden we het uberhaupt niet met een stuk minder mensen kunnen doen? Kunnen we ons niet gewoon beseffen dat er veel te veel mensen op deze aardbol komen en die voortplantingsdrang even vergeten?
Het argument dat homoseksualiteit verwerpelijk is met het oog op voortplanting lijkt me met 6 miljard mensen een beetje onzinnig...
Dat is dus mijn punt... zeg maar... Net vrij uitgebreid beschreven ookquote:Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef Strijkplank het volgende:
Zouden we het uberhaupt niet met een stuk minder mensen kunnen doen? Kunnen we ons niet gewoon beseffen dat er veel te veel mensen op deze aardbol komen en die voortplantingsdrang even vergeten?
Het argument dat homoseksualiteit verwerpelijk is met het oog op voortplanting lijkt me met 6 miljard mensen een beetje onzinnig...
Nee je kunt mensen idd ook gewoon helpen... taarten voor ze bakken, kleertjes breien voor de kinderen, het vuil voor ze buiten zetten, etc...quote:Op maandag 6 februari 2006 15:51 schreef Strijkplank het volgende:
Even reageren op de stelling dat homoseksuelen zich nauwelijks voortplanten en dus de groep verzwakken (heb niet veel verder gelezen nog), kun je hetroseksuelen die (bewust) geen kinderen nemen dan ook niet als vreemd en verwerpelijk zien? Wat is het verschil??
Daarnaast denk ik niet dat het verzwakkend werkt om je niet voort te planten. Je kunt op andere manieren nuttig zijn voor je medemens.
ffs niet over evolutie beginnen in dit soort contexten; werkt alleen maar verwarrend. Overigens is jouw opmerking daaromtrent ook fout; niet alleen de mierenkoningin is van belang maar zeker ook de werksters; altruisme, zoek maar op.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:53 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Nee je kunt mensen idd ook gewoon helpen... taarten voor ze bakken, kleertjes breien voor de kinderen, het vuil voor ze buiten zetten, etc...Man (of vrouw?); het gaat hier over evolutie!!! En het hele idee daarvan is dat je je soort in stand moet en wil houden, en dat doe je door je voort te planten (en dan nog het liefst met iemand met 'n heel ander genenpakketje dan het jouwe), kortom: in deze verzwak je de soort als je je niet voortplant jah! Het is echter idd niet meer zo van toepassing als de populatie dusdanig groot is dat het leefoppervlak te klein dreigt te worden (zoals in het geval van mensen op de wereld).
Logica is niet de sterkste kans van religie. Je zou je zowieso kunnen afvragen waar religieuzen zich druk om maken aangezien het eindoordeel (volgens hun eigen idee) maar door eentje gegeven kan worden.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Fiskje88 het volgende:
Eén ding snap ik niet,
Als 'God' de mens geschapen heeft, dan heeft hij toch ook homoseksuelen willen hebben?
Dan kunnen jullie het wel hebben over 'de zondeval' en alles, maar als 'God' de mens geschapen heeft, dan heeft hij de mens toch geen vrije wil gegeven (mensen zijn immers het evenbeeld van 'God' of zo) en heeft hij toch ook zelf bepaald wie die zondeval dan wel en wie die dan niet heeft begaan? 'God' heeft toch immers onze paden uitgestippeld? Zo heeft 'God' volgens mij dan ook gewild dat er homoseksuelen zijn.
Of zit ik nu heel krom te denken?![]()
Het punt dus juist dat conservatieven dat zeggen; en het in oude boeken van geloven staat... Volgens mij zijn de meeste mensen hier het er ook niet mee eens, dat homo's om die reden echt 'n bedreiging vormen ofzo.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:35 schreef wonderer het volgende:
Kunnen mensen niet stoppen met dom blaten "homo's kunnen zich niet voortplanten dus zijn een bedreiging voor de menselijke soort"? Zelden zo'n onzin gehoord. Alsof iedereen homo is en zich niet voortplant of zo... alsof alleen de voortplanting noodzakelijk is voor het voortbestaan van de soort...
Mja, nadenken is niet bij iedereen het sterkste punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |