Grumps ik ben aan het uitzoeken wat ik met passing kan... probleem is dat uit ervaring de passentrainers zeggen dat je beter spelers met een hogere bijstat > formidabel kan optrainen van matig/redelijk naar goed/uitstekend passen. Dat kan ik opzich wel doen met een soort van a-team, maar dat betekend dat ik niet meer die 100k rente per week kan opstrijken... de vraag is nu of ik daar meer winst mee ga halen.. of dat ik die 100k niet goed maak. Tis allemaal erg moeilijk en ik ben me er nog wat aan het verdiepen. Verder bekijk ik ook de mogelijkheid om niet te degraderen, met 4-3-3 gaat dat niet lukken, maar misschien met 5x uitmuntend def + def trainer + uitmuntend keep moet dat lukken, helaas heb ik dan weer geen geld voor 1 goeie spits, ga dan 5-4-1 spelen in het weekend en 5-5-0 bij friendlies... moeilijk moeilijk..quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:34 schreef Grumpey het volgende:
ik ben ook voorstander van het vroegtijdig verkopen van trainies die veel talent hebben en tegen U-20 niveau aanhangen (maar dat nooit zullen worden overigens). Er is best wat vraag naar (vooral begin van seizoen) van overschakelende training ploegen uit hogere divisies met veel geld, en vooral heel weinig aanbod, dus mooie winsten zijn goed te halen (zie Vitor Bras, Kai e.d. in mijn geval). Je moet maar even een rekensommetje maken. Hoeveel winst per week pak je?
(som --> je verkoopbedrag x percentage wat je houden mag - aankoopbedrag, je winst dus. En dat gedeeld door aantal wedstrijden dat hij gespeeld heeft voor je)
De winst per week is mooi voor verdedigers als deze boven de 50k per week ligt. Omdat het een handige speler is voor bijvoorbeeld CA zou ik 55k-60k nastreven. Zo kan je ook je verkoopbedrag simpel bepalen, eropzetten kan nooit kwaad. Overigens zijn winsten onder de 40k per week niet goed, dan moet je echt betere trainie-management voeren.
edit: ik zie dat je met je speler wel 100k winst per week eruit kan slepen (1.4 miljoen is iets te hoog). Zeker doen, als je hem kan missen!
Ik zou nu doen en als ik het zo zie... 1.3 miljoen..quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:40 schreef komrad het volgende:
[..]
+
Deze rekensom heb ik dus ook net gemaakt, bovendien kan ik hem niet heel ver doortrainen ivm gewijzige trainingsplannen. Vragen blijven, nu erop zetten of nog een weekje wachten en welke prijs: 1,25M??
ga je ook SP'en? Ik begin zelf nu al zwaar te twijfelen namelijk, aangezien ik sowieso 8 weken moet wachten voordat het eerste geld weer binnenstroomt, daarnaast week ik niet eens zeker of spelerdaling flink doorzet, waarbij mainskilltrainers toch wat minder gevoelig voor zijn. Ik heb berekend dat ik met verdedigen ongeveer 8/8.5 miljoen per seizoen verdiende, nu zal ik terugvallen naar hooguit 6 miljoen. Het gaat lastig worden. In ieder geval is het iets meer dan 5 miljoen dat een gemiddeld team draait. Voor het 2e seizoen zie ik betere vooruitgang, maar zeker de opstartkosten zijn erg erg hoog, en het is nog onzeker of het echt heel rendabel gaat worden eigenlijk. En spelers kopen is nog best tijdrovend eigenlijk helaasquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:14 schreef komrad het volgende:
heb je trouwens mijn plannetje met Hauri al gehoord, dat wordt een erg mooie spelert
hij is nu uitmuntend def, goed wing en goed passen, redelijk SP
ik train hem door tot wonderbaarlijk def, en geeft hem dan een weekje passentraining en evt een week winger training in het tussenseizoen terwijl ik mijn SP spelers aan ga kopen. Daarna train ik hem door tot goddelijk SP en met een beetje geluk is hij dan:
wonderbaarlijk def, uitstekend passen, uitstekend wing en goddelijk SP
I have a dream
het gedachte alleen alquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:14 schreef komrad het volgende:
heb je trouwens mijn plannetje met Hauri al gehoord, dat wordt een erg mooie spelert
hij is nu uitmuntend def, goed wing en goed passen, redelijk SP
ik train hem door tot wonderbaarlijk def, en geeft hem dan een weekje passentraining en evt een week winger training in het tussenseizoen terwijl ik mijn SP spelers aan ga kopen. Daarna train ik hem door tot goddelijk SP en met een beetje geluk is hij dan:
wonderbaarlijk def, uitstekend passen, uitstekend wing en goddelijk SP
I have a dream
Ik wil iets anders, kan ook nog wing worden hoor, maar SP leek me op zich wel aardig. Maar dat het tijdrovend is bevalt me niet echtquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:24 schreef Grumpey het volgende:
[..]
En spelers kopen is nog best tijdrovend eigenlijk helaas![]()
ik heb nu vakantie, anders ben ik er niet zo veel meer hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:31 schreef Johan-Derksen het volgende:
Komrad: je zit 24 uur per dag op het forum.
Als je nou 1 uur per dag inlevert om spelers te zoeken, dan heb je nog tijd zat over voor Fok!
JD
Hier verschillen meningen erg over.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:34 schreef MyImmortal het volgende:
leuk zo'n conditie training +11
vorm: -11:')
met zo'n middenveld vorm wordt moeilijk winnen in de beker.
Is het trouwens beter om een kale uitmuntende spits te kopen of een formidabele spits met minimaal matig passen?
Ik ben idd erg benieuwd hoe het volgend seizoen (nouja, het seizoen daarop dus) zal gaan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:34 schreef Bonobo11 het volgende:
Doelstellingen voor mijn eerste hele seizoen:
Promoveren naar IX (of hoe die na de herindeling ook heet)
dan weet ik wat mij te doen staatquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Hier verschillen meningen erg over.
Puur ratingstechnisch gezien is die met passen misschien iets beter, puur prijs/kwaliteit bekeken is de 1e beste optie. Ik ga altijd voor prijs/kwaliteit zoals hier bekend is![]()
probeer wel gewoon poor passen te kopen, hier betaal je niet zoveel extra (bijna niks) voor en dat scheelt toch ook weer wat...quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
dan weet ik wat mij te doen staat![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:36 schreef komrad het volgende:
[..]
ik heb nu vakantie, anders ben ik er niet zo veel meer hoor
420quote:
woon je in ypenburg dan?quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:44 schreef Grumpey het volgende:
YES mijn kachel werkt weer!! Het wordt weer warm hier! Eindelijk kan ik de plantjes weer water geven zonder dat ik bang ben dat ik ze doodbevries....
moest er even uit...sorry
tofquote:
Nog toffer!quote:edit 430
Heftig mooi!quote:editedit 450
Wat een verhaal! Schitterend.quote:editeditedit 490
Zow hey! Doe maar gek!quote:editediteditedit 530
Ik denk dat ik dat ga doenquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:01 schreef Grumpey het volgende:
Ja, er zit wel wat in dat je inderdaad goede spelers moet hebben voordat passen erg rendabel wordt. Maar gewoon 6 jonge (4x 17 2 x18) spitsen voor 3 miljoen kopen, heb je nog 11miljoen over, en dan gewoon trainen op scoren, en voor de rest geen kosten maken is ook een goede taktiek hoor. In de VI heb je het seizoen erna gewoon goede spitsen staan gratis. Die 11 miljoen wordt door seizoen heen 15 miljoen ongeveer (mooi streven) die je dan kan steken in 8 spelers (ipv dat ze nu in 11 spelers zitten). En heb je ook nog eens 6 waardevolle trainies op dat moment niet verkocht.
Alleen is verdedigen iets rendabeler misschien, nadeel hiervan is dat je dan vervolgens het seizoen na volgend seizoen hier eigenlijk ook wel weer aan vast zit impliciet.
KOLERE HEYquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:49 schreef One_conundrum het volgende:
560
nee, maar wel bij een woningbouwvereniging die leuk minder stookkosten maakt doordat kachels uitvallen wanneer het -10 is, volgens mij is er gewoon sprake van opzet in het spelquote:
Werkt dat zo? Goedkope spelers met lage stats 1 niveau in ervaring laten stijgen en dan winst vangen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:49 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ga doenDan kan ik mn spitsen lekker doortrainen (degenen die waardevol zijn, heb bijv eentje die bijna formi/goed is met redelijk wing en die is 17 en speciality quick... dat woord een
spelert
). Ik verkoop gewoon alle prutszooi... rest alleen de vraag nog, wat stel ik voor de rest op? Ik heb daar wel een idee over..... namelijk.. tadaaaa... ik ga sowiezo verliezen... stel je voor dat ik allemaal spelers koop die lekker veel ervaring hebben maar lage stats... die ga ik lekker laten spelen op zondag en vervolgens stijgen ze lekker in ervaring en kan ik ze met wat winst verkopen. Omdat ze weinig goeie stats hebben zijn de loonkosten laag en ik sleep er nog wat geld uit ook.. Ik zal toch spelers moeten opstellen want met een 0-0-3 formatie krijg ik geen training
Weet ik niet.... maar JD of ik nu 8x 1k uitgeef aan een waailap of 8x 10k aan eentje met ervaring dat boeit niet zoveelquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:51 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Werkt dat zo? Goedkope spelers met lage stats 1 niveau in ervaring laten stijgen en dan winst vangen?
Ik geloof dr geen snars van, maar misschien zit ik er helemaal naast.
Die newbies denken gelijk dat ze een grote mond op kunnen zetten.quote:
scheelt 72kquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Weet ik niet.... maar JD of ik nu 8x 1k uitgeef aan een waailap of 8x 10k aan eentje met ervaring dat boeit niet zoveel
je kan misschien even kijken of matig/redelijk ervaring/goed leiderschap een leuke taktiek is. Die leveren wel meer op als je ze verkoopt namelijk. Ik heb dat ooit 1x gedaan en dat leverde me 4 ton op gratis. (Tom Falkland, SD kent hem nog wel)quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:51 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Werkt dat zo? Goedkope spelers met lage stats 1 niveau in ervaring laten stijgen en dan winst vangen?
Ik geloof dr geen snars van, maar misschien zit ik er helemaal naast.
Vind ik ook, het wordt nu wel een beetje te gek!quote:
Als ik 10 miljoen op de bank heb, dan scheelt die 72k in rente ongeveer.. laten we zeggen.... 8k dit seizoenquote:
Verkocht voor 624 000. Zwaar overdreven prijs, maar wie ben ik om daarover te klagen.quote:Roger Bekkering (89206689)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een sympathiek persoon die kalm en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider.
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 1 480
Loon: 741 ¤/week
Eigenaar: K.F.C. Minnertsga
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: redelijk Passen: matig
Vleugelspel: goed Verdedigen: zwak
Scoren: slecht Spelhervatting: waardeloos
Kijk, dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:54 schreef Grumpey het volgende:
[..]
je kan misschien even kijken of matig/redelijk ervaring/goed leiderschap een leuke taktiek is. Die leveren wel meer op als je ze verkoopt namelijk. Ik heb dat ooit 1x gedaan en dat leverde me 4 ton op gratis. (Tom Falkland, SD kent hem nog wel)
Die vraag stel ik mezelf iedere dag weerquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:59 schreef Oldbie het volgende:
zijn er dit jaar nog awards eigenlijk?
Dat zijn wel 2 seizoenen? Ik koop wel redelijk/goed dan... daar zit wel winst inquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:00 schreef Grumpey het volgende:
Falkland:
09-11-2004 Grumpelix JigHamar 722 000 ¤ 2 000
28-05-2004 Ale Grumpelix 239 000 ¤ 2 110
nu nog zoveel vangen voor zo'n spelerquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:55 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Verkocht voor 624 000. Zwaar overdreven prijs, maar wie ben ik om daarover te klagen.
edit : 30-12-2005 Je hebt een speler verkocht en 580 320 ¤ ontvangen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |