Evenstar, ik wil me nergens mee bemoeien, maar (ik doe het toch
![]()
) weet je zeker dat je nu nog wilt proberen te draaien? Gynaecologen spreken elkaar nl. erg tegen op dat vlak. Ik heb destijds toch besloten om het niet te laten doen. Toen ik met een andere gyn hierover sprak zei hij dat daar er geen sprake van was, absoluut niet. De een deed er heel laconiek over alsof het de normaalste zaak van de wereld was en de ander was er absoluut tegen.
Ik kan je wel zeggen dat het een k*tgevoel is, ze duiken echt met de handen in je buik om het kindje vast te pakken. Echt heel rot. De vraag is daarnaast óf het lukt. Er zit overigens een niet te onderschatten risico aan. Je kindje kan in 'nood' komen, waardoor je alsnog een spoedks kan krijgen. Natuurlijk wordt je tijdens het gebeuren wel middels ctg in de gaten gehouden, maar toch.
Stel dat het al lukt, dan nog kan het kindje terug schieten. Léon had trouwens de navelstreng om zijn nek en dat was de reden waarom hij 'vastlag' in een stuit. Ik ben dus heel blij dat ik niet heb geprobeerd hem te laten draaien.
Neva, het is jullie eigen keus en jullie hebben vast de voors en tegens al 100x overwogen. Dus misschien is mijn post wel een beetje overbodig, maar ik wilde het toch nog een keertje zeggen. Heel veel succes!