Zow en daar heeft hij 10 jaar over gedaan... een hele prestatie...quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende: ....dus al 10 jaar lang elk dubbeltje omdraaien en in tweedehands kleren lopen , kachel op 0 in de winter, geen auto etc..
...en hij heeft nog een hypotheek van 15.000 euro
quote:Alleen paupers nemen (deels) aflossingsvrij.
GREED, leg mij dat dan eens uit.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:52 schreef GREED het volgende:
Alleen paupers nemen (deels) aflossingsvrij.
In Huis contant betalen? is een dergelijke vraag ook voorbij gekomen.(met de berekening in dat topic blijf ik erbij dat géén hypotheek beter is dan één hypotheek).quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:05 schreef VicEd het volgende:
Als je rente moet betalen over het openstaande deel kan je hierover hypotheek-aftrek krijgen.
Of in andere woorden minder belasting betalen.
Het geld dat je niet gebruikt voor het aflossen van je huis kan je dan beter beleggen of sparen. Netto kan je er dan meer van over houden.
Zou een financieel adviseur eens om advies vragen, die kan het je zo uitleggen.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat denk ik ook, op zich is het hebben van schulden op zich al slecht natuurlijk voor je geweten, want als je een schuld hebt maak je jezelf afhankelijk van anderen....
Mijn reden kun je in bovengenoemd topic vinden.quote:maar soms kan het wel interessant zijn een hypotheek aan te houden had ik gehoord.
Als ik die berekening zie, zou ik zeggen klopt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In Huis contant betalen? is een dergelijke vraag ook voorbij gekomen.(met de berekening in dat topic blijf ik erbij dat géén hypotheek beter is dan één hypotheek).
Je moet je hypotheek niet zien als een schuld... Dat is het wel maar je hebt optimaal belastingvoordeel. Als je huurt dan breng je het iedere maand weg en je krijgt er niets voor terug. Je huis komt langzaam naar je toe en aan het einde van de rit heb je wat opgebouwd. Ik zie mijn hypotheek echt niet als een schuld. Wel een PL of een doorlopend krediet. Als je je huis hebt afgelost heb je geen belastingaftrek meer. Dus ik zou het zeker niet doen. Zie me huis meer als me spaarpotje voor later.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nouja van die wet hillen wist ik niks af, maar er zijn vast wel fokkers die er meer van weten.. Wat ik wel weet is dat ook het gevoel dat je met een schuld zit niet fijn is. Dat kan ik me goed indenken dat je ervanaf wil.
Maar de hypo op het tweede pand krijg je geen renteaftrek voor.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:01 schreef manny het volgende:
aflossen en hypotheek op tweede pandje nemen: huurders erin en geld gaan verdienen !
daar zijn volgens mij trucjes voor, zodat je technisch gezien het huis waar in je woont als onderpand gebruikt ( net zoals met een gewone hypotheek ) maar waarbij je dat andere pand koopt. Weet ik overigens niet precies hoe dat gaat.quote:Op woensdag 28 december 2005 09:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar de hypo op het tweede pand krijg je geen renteaftrek voor.
Daar zijn géén trucjes voor.quote:Op woensdag 28 december 2005 09:30 schreef manny het volgende:
[..]
daar zijn volgens mij trucjes voor, zodat je technisch gezien het huis waar in je woont als onderpand gebruikt ( net zoals met een gewone hypotheek ) maar waarbij je dat andere pand koopt. Weet ik overigens niet precies hoe dat gaat.
U heeft het uitgezocht ? Dank. Blijkbaar dus niet mogelijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar zijn géén trucjes voor.
FH zit in de hypotheken, ik hoop niet dat hij het heeft moeten uitzoeken.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:25 schreef manny het volgende:
[..]
U heeft het uitgezocht ? Dank. Blijkbaar dus niet mogelijk.
Jij bent wellicht in de war met het benutten van overwaarde van 1e woning om een tweede woning aan te kopen.quote:Op woensdag 28 december 2005 09:30 schreef manny het volgende:
[..]
daar zijn volgens mij trucjes voor, zodat je technisch gezien het huis waar in je woont als onderpand gebruikt ( net zoals met een gewone hypotheek ) maar waarbij je dat andere pand koopt. Weet ik overigens niet precies hoe dat gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |