mmm ok duidelijk bericht. Ik neem gezien het bericht aan dat 1 persoon deze stap heeft gezet?!quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:01 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Bericht van de makers van FTD is nu ook te lezen op http://forum.ftd.nu
Yep, de eigenaar/maker van FTDquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:14 schreef Yekx het volgende:
[..]
mmm ok duidelijk bericht. Ik neem gezien het bericht aan dat 1 persoon deze stap heeft gezet?!
ok, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Wellicht is het handiger voor de werkdruk/stress, beheer etc dat er een gebruikersvereniging oid wordt opgericht? De discussie in de chat ging over het grote aantal updates naar 3.7... Als er, zoals er werd aangegeven, inderdaad 100000 personen of meer intensief gebruik maken van ftd dan lijkt mij een gebruikersvereniging noodzakelijk. Een update moet je bij zoveel gebruikers goed voorbereiden en communiceren. Doe je dit niet dan kan je wachten op commentaar, ook al is het een gratis service. Het feit dat het systeem gratis is is de keuze van de eigenaar/maker.quote:
't is geen democratie daaro, ben je gek. Je gebruikt het, en leeft de regels na, of je gaat ervan weg..quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:24 schreef Yekx het volgende:
[..]
ok, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Wellicht is het handiger voor de werkdruk/stress, beheer etc dat er een gebruikersvereniging oid wordt opgericht? De discussie in de chat ging over het grote aantal updates naar 3.7... Als er, zoals er werd aangegeven, inderdaad 100000 personen of meer intensief gebruik maken van ftd dan lijkt mij een gebruikersvereniging noodzakelijk. Een update moet je bij zoveel gebruikers goed voorbereiden en communiceren. Doe je dit niet dan kan je wachten op commentaar, ook al is het een gratis service. Het feit dat het systeem gratis is is de keuze van de eigenaar/maker.
klinkt als Fok.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:27 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
't is geen democratie daaro, ben je gek. Je gebruikt het, en leeft de regels na, of je gaat ervan weg..
Simple as that.
Dat snap ik wel , maar dat zal nooit werken. Het systeem wordt gebruikt door veel mensen. Een ontwikkelaar zal dan niet anders kunnen dan luisteren naar die gebruikers. Het systeem is immers voor de gebruikers, zonder hen geen systeem en alleen maar gezeik om iedere aanpassing/verandering. Dit kan je op deze manier nooit redden...misschien een klein besloten clubje van een man of 20 maar zelfs dan is het moeilijk...quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:27 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
't is geen democratie daaro, ben je gek. Je gebruikt het, en leeft de regels na, of je gaat ervan weg..
Simple as that.
Een gebruikersvereniging, laat me niet lachen
Wat dacht je vanquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:31 schreef Yekx het volgende:
[..]
Dat snap ik wel , maar dat zal nooit werken. Het systeem wordt gebruikt door veel mensen. Een ontwikkelaar zal dan niet anders kunnen dan luisteren naar die gebruikers. Het systeem is immers voor de gebruikers, zonder hen geen systeem en alleen maar gezeik om iedere aanpassing/verandering. Dit kan je op deze manier nooit redden...misschien een klein besloten clubje van een man of 20 maar zelfs dan is het moeilijk...
Dit is een herhaling van feiten. Maar het feit is dat de ontwikkelaar onder de druk van de gebruikers het systseem plat gooit... Hoe voorkom je dit?quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:31 schreef Punica het volgende:
[..]
Wat dacht je van
"ik heb dit gemaakt voor mezelf, en gratis beschikbaar gesteld aan anderen, die gebruiken het zoals ik het gebruik en anders stikken ze 'r maar in?"
sjees, 't blijft nog altijd een vrijwillig HOBBY projectm t'is geen bedrijf.
Mooizo, lijkt me een prima ontwikkeling. Voor eens en altijd bannen. Op FTD zitten op de een of andere manier te veel sociaal compleet onvaardige personen, het type 'houw juh kenkah smoel, kanka megol'. Heb er zelf ook al een aantal via mail gehad. Het begint met een discussie op het forum/in een post en zodra ze hun geduld verliezen krijg je een mailtje waarin je helemaal verrot gescholden wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:09 schreef michelc85 het volgende:
Bericht van FTD SITE
Forum en FTD overbelast. Fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar.
Laat ik maar meteen iets neerzetten hier voordat de geruchten uit de hand lopen:
FTD stopt niet -- maar misschien is dit een mooi moment om voor jezelf te bepalen wat de waarde van FTD is, en hoe je daar mee om gaat. Natuurlijk gaat het om een minderheid van mensen die niet lezen, niet willen lezen en stug blijven volhouden; misschien is het iets van onze moderne nieuwe tijd van "goedgebekte" Nederlanders, maar aangezien ik ook maar een mens ben was vandaag echt de druppel. Zolang FTD nog steeds een vrijwillig en gratis iniatief is, wil en kan ik niet omgaan met een aantal reacties via mail/chat waren mensen verontwaardigd, soms zelfs boos, dingen gaan eisen (gek genoeg blijft iedereen op het forum altijd netjes en beschaafd omdat daar nog een beetje sociale controle heerst ?). Motivatie is een belangrijk iets en is snel om zeep geholpen, ook door minderheden. Een ding is in ieder geval zeker; als FTD weer online komt zullen de teugels hoogstpersoonlijk door mij strak worden aangetrokken -- al was het maar om FTD voort te laten bestaan voor mensen die het wel waarderen. Het is tijd geworden om de "huftermentaliteit" op FTD hard te gaan aanpakken.
Neem vooral _GEEN_ contact op met Quickhost. Zij kunnen je niet verder helpen!!
Simpel, door niet te zeiken en te accepteren dat een virjwilliger de boel in elkaar schroeft en helemaal niets naar jouw of een andere gebruiker verplicht is.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:34 schreef Yekx het volgende:
[..]
Dit is een herhaling van feiten. Maar het feit is dat de ontwikkelaar onder de druk van de gebruikers het systseem plat gooit... Hoe voorkom je dit?
Je snap er geen bal van. Vanuit de ontwikkelaar geredeneerd uiteraard.. Zoals jij aangaf ontwikkelde hij het voor zichzelf..quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:36 schreef Punica het volgende:
[..]
Simpel, door niet te zeiken en te accepteren dat een virjwilliger de boel in elkaar schroeft en helemaal niets naar jouw of een andere gebruiker verplicht is.
Eweka is inderdaad zeer afhankelijk van FTD.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:40 schreef Aurelium het volgende:
Wat trouwens wel een interessant gegeven is, is dat commerciele services als eweka en andere usenet providers ontzettend afhankelijk zijn van FTD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |