*Apartheid ruiktquote:Op woensdag 28 december 2005 13:36 schreef PirE het volgende:
[..]
Er zijn ook coupes voor blanken hoor. Je bent vast in de verkeerde coupé gestapt![]()
Ah !quote:Op woensdag 28 december 2005 13:36 schreef PirE het volgende:
[..]
Er zijn ook coupes voor blanken hoor. Je bent vast in de verkeerde coupé gestapt![]()
quote:Op woensdag 28 december 2005 14:51 schreef Mabelle het volgende:
Ik zit zo vaak in de metro ... in Rotterdam.
(wel meer op werktijden) maar toch ... ik heb dat nog nooit echt meegemaakt geloof ikIk denk dat het sterk overdreven is.
Je geeft zelf al aan dat je niet buiten de werktijden in de metro zit.![]()
En dan nog ... waar je op let?Ik vind ´s avonds die gore stinkjunks veel erger ... en dan maakt het echt niet uit wat voor kleur ze hebben. Allemaal even vervelend en vies.
Dit is een andere discussie. Ik heb er verder geen waardeoordeel over gegeven. En waar ik op let? Dat hoeft niet eens, je wordt er direct mee geconfronteerd.![]()
Es kijken wat je dan doet als ik keihard 'BOE' roep als ik naast je zit.quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:40 schreef LENUS het volgende:
Ik kom nooit in Rotterdam, maar vandaag moest ik er toevallig een keer zijn. Enfin, ik stapte in Rotterdam-Alexander op de metro opweg naar mijn eindbestemming. Na een aantal haltes besloot ik eens goed om me heen te kijken en zag tot mijn grote verbazing dat ik in een volle coupé (met pakweg 20 a 25 donkere mensen) de enige blanke was. Ik ben wel wat gewend aangezien ik ook wel eens in Amsterdam vertoef, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Het was een hele rare gewaarwording kan ik jullie vertellen.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:08 schreef heiden6 het volgende:
Lekker boeiend ook verder, daar let ik nooit op in de metro of de tram.
Dat heeft er weinig mee te maken. Ik heb me hoe dan ook geen moment onveilig gevoeld, of van dien aard. Maar ik ben dan ook niet bang uitgevallen, voor andere mensen kan het intimiderend overkomen.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:00 schreef Yodaah het volgende:
[..]
Es kijken wat je dan doet als ik keihard 'BOE' roep als ik naast je zit.![]()
Ik weet hoe je naam heet en ik weet hoe je huis woont!
![]()
Oh, jawel hoor:quote:Op woensdag 28 december 2005 14:58 schreef LENUS het volgende:
Ik heb er verder geen waardeoordeel over gegeven.
quote:Op woensdag 28 december 2005 13:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dus jij vindt het een doodgewone situatie? Misschien moet JIJ eens wakker worden![]()
quote:Op woensdag 28 december 2005 15:16 schreef BennyNL het volgende:
vraagje aan TS: stel nou dat je tussen alleen maar mensen van spaanse afkomst had gezeten? of jugoslavische? had je het dan ook bizar gevonden. en een topic erover geopend ?
Juist, dan had ik het ook vreemd gevonden.
ik denk van niet...en dat maakt je zo wereldvreemd/xenofobistisch
Kijk, daar gaan we weer, je stelt de vraag en vult hem zelf in. Beetje jammer dit, eerst proberen in een wereldvreemd/xenofoob hokje te stoppen en daarna gaan wijzen.![]()
Jah, iedereen moet in z'n eigen landje blijvenquote:Op woensdag 28 december 2005 13:34 schreef DaveM het volgende:
[..]
voor jou misschien niet, voor anderen wel.
ik vind het absoluut geen leuke ontwikkeling dat Rotterdam in hoog tempo van kleur verschiet.
het is hier nog altijd Europa en geen Afrika of Aruba.
opgelost, slotjequote:Op woensdag 28 december 2005 15:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Jah, iedereen moet in z'n eigen landje blijven![]()
Sodemieter toch eens op neukert.
Nederlandert is altijd al een land geweest met veel culturen, evenals over de hele wereld nederlanders te vinden zijn. Half australie zit vol met nederlanders, we hadden over de halve wereld colonie's, in zuid-afrika heeft het merendeel van de blanken ook een nederlandse achtergrond. Moeten die ook allemaal terug dan?
Dat gehuil altijd over veel gekleurden in nederland, de tijd van blank in europa en zwart in afrika is nu wel zo'n beetje voorbij.
Probeer je de omgekeerde situatie maar eens voor te stellen, dat Marokko (of waar je ook vandaan komt) overspoeld wordt door Europeanen die langzaam maar zeker de boel overnemen, een hoop overlast en criminaliteit veroorzaken, enz.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:16 schreef BennyNL het volgende:
vraagje aan TS: stel nou dat je tussen alleen maar mensen van spaanse afkomst had gezeten? of jugoslavische? had je het dan ook bizar gevonden. en een topic erover geopend ?
ik denk van niet...en dat maakt je zo wereldvreemd/xenofobistisch
Zoiets als zuid-afrika, australie, america.....quote:Op woensdag 28 december 2005 15:27 schreef DaveM het volgende:
[..]
Probeer je de omgekeerde situatie maar eens voor te stellen, dat Marokko (of waar je ook vandaan komt) overspoeld wordt door Europeanen die langzaam maar zeker de boel overnemen, een hoop overlast en criminaliteit veroorzaken, enz.
Dan zou je wel anders piepen!
Jij ook hier in dit kut-topic?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zoiets als zuid-afrika, australie, america.....
ik rel altijd in dit soort kuttopicsquote:
quote:Op woensdag 28 december 2005 15:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zat vandaag ook in de metro in rotterdam, daar waren ook negers![]()
Eerlijk gezegd heb ik vandaag nog geen negers gezien op de route van huis naar werk en op mijn werk.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ik rel altijd in dit soort kuttopics![]()
Ik zat vandaag ook in de metro in rotterdam, daar waren ook negers![]()
Heb jij vandaag nog negers gezien dan?
Europese culturen ja.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nederlandert is altijd al een land geweest met veel culturen
Vind jij ja.quote:Dat gehuil altijd over veel gekleurden in nederland, de tijd van blank in europa en zwart in afrika is nu wel zo'n beetje voorbij.
Jammer dat je te laat bent met je droom van een wit nederland.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:42 schreef DaveM het volgende:
[..]
Europese culturen ja.
[..]
Vind jij ja.
Beetje respect voor andermans mening zou geen kwaad kunnen.
Ik respecteer toch ook jouw "de wereld moet 1 grote smeltkroes van culturen worden"mening?
Je hebt alle gesprekken opgenomen en thuis afgeslpeeld?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:31 schreef harteloos het volgende:
Het viel mij ook op toen ik een keertje 's avonds vanaf centraal de metro pakte. Alleen maar negers en djeballas en niemand sprak nederlands![]()
"Ey, pag'e volume di e musica kends ey, si no mi ta yama polis pa nan bai check unda bo ta hanja tur e dushi plaka cu bo tin eynan." Zoiets.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:41 schreef DaveM het volgende:
[..]
Vandaar natuurlijk de status aparte.
[..]
Dan weet jij vast wel hoe je in het papiaments zegt: "Hey vrind, doe je bananenmuziek eens wat zachter anders vraag ik de politie of ze even controleren hoe jij aan je doekoe doekoe komt!!!"?
ey swa...en dan?
haha, even bij de buurvrouw langsgewipt om te vragen?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"Ey, pag'e volume di e musica kends ey, si no mi ta yama polis pa nan bai check unda bo ta hanja tur e dushi plaka cu bo tin eynan." Zoiets.![]()
Niet nodig hoor.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:36 schreef DaveM het volgende:
[..]
haha, even bij de buurvrouw langsgewipt om te vragen?
Ook die kunnen, afhankelijk van welke Europese cultuur, nagenoeg net zoveel van elkaar verschillen. Ook erg subjectief trouwens.quote:
De hugenoten en de portugesejoden zorgden anders voor weinig rotzooi in Nederland. In tegendeel,ze waren een waardevolle aanvulling. In tegenstelling tot de huidige allochtonen. Die kosten ons heel wat geld en zijn ook nog eens oververtegenwoordigd in de politiestatistieken. Niemand hoeft terug "naar zijn eigen land" . Maar het mantra dat allochtonen niets fout kunnen doen is wel degelijk achterhaald.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nederlandert is altijd al een land geweest met veel culturen, evenals over de hele wereld nederlanders te vinden zijn. Half australie zit vol met nederlanders, we hadden over de halve wereld colonie's, in zuid-afrika heeft het merendeel van de blanken ook een nederlandse achtergrond. Moeten die ook allemaal terug dan?
Dat gehuil altijd over veel gekleurden in nederland, de tijd van blank in europa en zwart in afrika is nu wel zo'n beetje voorbij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |