Hoezo? Volgens mij lees ik ergens overheen ofzo...quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:14 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Edit: Dat gaat dus niet meer. Wat ontzettend stom. Sorry hoor.
dat deed ik in eerste instatie ook. Hij schrijft "Afgelopen week" dus dan heb je aan een MAP niks meer. Maar ik vind het dus wel ontzettend stom dat ze daar zelf niet opgekomen zijnquote:Op dinsdag 27 december 2005 00:15 schreef alwaysthebest het volgende:
Morning-after pil.
info Of google er eens over.
[..]
Hoezo? Volgens mij lees ik ergens overheen ofzo...
Oooh, beetje laat ja.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:19 schreef DuchessX het volgende:
[..]
dat deed ik in eerste instatie ook. Hij schrijft "Afgelopen week" dus dan heb je aan een MAP niks meer. Maar ik vind het dus wel ontzettend stom dat ze daar zelf niet opgekomen zijn![]()
![]()
![]()
Bijna goed. De eerste dag van de menstruatie is dag 1 van de cyclus, dus als maandag de laatste dag was, is vrijdag ongeveer dag 9. In een optimaal milieu overleeft sperma maximaal 5 dagen, dat optimale milieu begint ongeveer dag 11 of 12.quote:Op dinsdag 27 december 2005 01:09 schreef KieWie het volgende:
En zo heeft de dame in kwestie slechts een dag gemenstrueerd?? Normaal doen ze daar een dag of vier/vijf over. Was maandag de laatste dag?? In dat geval zit je met vrijdag op dag 4 van de nieuwe cyclus, de ovulatie vindt normaal op de helft plaats, dus rond dag 14.
Zo niet, dan gaan we hier verder!quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:14 schreef Realzm het volgende:
nog een andere vraag die me nu te binnen schiet, heb je die condoom nog wel gevonden?
Dan is het maar goed dat ik nooit op enkel periodieke onthouding heb vertrouwdquote:
ze is clean want we vrijen vaker en alleen maar met elkaarquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:04 schreef Skylar het volgende:
. Ik zal me eerder druk maken om soa's, want chlamidia heb je maar zo.
Ik zou me wanneer ik jou was me iets meer druk maken om SOA's en de manier waarop je daarmee omgaat dan waar je nu over aan het stressen bent.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:09 schreef pr1de het volgende:
[..]
ze is clean want we vrijen vaker en alleen maar met elkaar
Dat heb ik ook nooit begrepen, inderdaad...quote:Op woensdag 28 december 2005 11:07 schreef -Wolf- het volgende:
Sorry hoor, maar als je het verschil niet merkt tussen sex met of zonder condoom....
Ze zouden mensen moeten screenen voor ze sex mogen hebben. Denk niet dat jij in aanmerking zou komen.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:53 schreef Mattt het volgende:
Gast, ik heb die stress al 20 keer meegemaakt, en ik leer er nog steeds niks van.
quote:Op woensdag 28 december 2005 11:53 schreef Mattt het volgende:
Gast, ik heb die stress al 20 keer meegemaakt, en ik leer er nog steeds niks van.
Je moet je gewoon fakking niet druk maken man , als ze overtijd is , zwangerschaptestje halen , is ze zwanger, doe je abortus.
( hoop wel voor je dat je vriendin al 16 is , anders moet er een ouder mee, dan ben je de lul ja)
Succes
goh, zo heb ik nog nooit over nagedachtquote:Op woensdag 28 december 2005 11:53 schreef Mattt het volgende:
Je moet je gewoon fakking niet druk maken man , als ze overtijd is , zwangerschaptestje halen , is ze zwanger, doe je abortus.
Ah!quote:Op woensdag 28 december 2005 10:09 schreef pr1de het volgende:
maar ze zegt dat er niets kan gebeuren en ze wil er niet aan denken..
Bij de meeste ja... Maar gelukkig is het echt nog nóóít voorgekomen dat een vrouw op een ander moment haar eisprong had. Nog nóóít is er een vrouw zwanger geraakt tijdens haar menstruatie. Nog nóóít is er iemand geweest die jouw redenatie er op na hield en met een ongewenst kind kwam te zitten...quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:04 schreef Skylar het volgende:
Volgens mij hoef je je niet druk te maken. Ze heeft op maandag gemenstrueerd en jullie hebben het op vrijdag gedaan. Ze was dus niet in haar vruchtbare periode. Dat is bij de meeste meisjes omstreeks dag 14. En misschien heeft het condoom dat er bij haar nog in zat het sperma (als dat er al was) tegengehouden. Ik zal me eerder druk maken om soa's, want chlamidia heb je maar zo.
Iemand als jij zou ik dus postnataal nog laten aborteren.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:53 schreef Mattt het volgende:
*knip* oepsquote:Op woensdag 28 december 2005 10:09 schreef pr1de het volgende:
van donderdag 15 dec tot maandag 19 dec zei ze laconiek.. maar ze zegt dat er niets kan gebeuren en ze wil er niet aan denken..
volgens dit schemaatje was ze toen dus vruchtbaar.. [afbeelding]
Wie zeg dat ik geen respect heb voor mijn vriendin ?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:27 schreef innovative het volgende:
[..]
Iemand als jij zou ik dus postnataal nog laten aborteren.
Wat praat jij makkelijk over het leven, over abortus (wat voor vrouwen behoorlijk ingrijpend is) en wat heb jij weinig respect voor een vriendin zeg... "Doe je een abortus".![]()
Ik heb het al heel vaak gezegd maar je kunt de MAP bij elke Kruidvat, Etos, Trekpleister etc. kopen. Het heet Norlevo en kost 13 euro!!quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:28 schreef pr1de het volgende:
. ik weet het niet zeker wist niet wat ik moet doen en de huisartsen zijn voor een MAP niet te bereiken op een zaterdag, en toen werd het kerst etc..
Buiten wat aventura hierboven al zegt, dat je 'm ook gewoon bij de drogist kan halen, is een huisarts wel degelijk te bereiken voor een MAP op zaterdag. Een fout tijdens de seks is een noodgeval, elke huisarts weet dat je dat ding zo snel mogelijk in moet nemen vanwege de mogelijke gevolgen (ongepland kind of een abortus, geen geintjes dus) en zal je dus te hulp zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:28 schreef pr1de het volgende:
ik weet het niet zeker wist niet wat ik moet doen en de huisartsen zijn voor een MAP niet te bereiken op een zaterdag, en toen werd het kerst etc..
Yep, maar ik heb van de huisartsenpost ook op zondag een keer een morning after pil gehad hoor. Je hoefde er niet eens naar de huisarts voor, het kon allemaal telefonisch na wat vraagjes te hebben beantwoord en ze stuurden het recept gewoon naar de apotheek.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:11 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb het al heel vaak gezegd maar je kunt de MAP bij elke Kruidvat, Etos, Trekpleister etc. kopen. Het heet Norlevo en kost 13 euro!!
Ook niet zo heel verstandig als de vriendin in kwestie pas 14 is of zo, hormonale troep gaan slikken als je lichaam pas net begint met ontwikkelen isquote:Op donderdag 29 december 2005 02:45 schreef it_was_me het volgende:
@TS ik hoop dat het met een sisser afloopt en de volgende keer wel je verstand gebruikt. Is je vriendin niet aan de pil ofzo?
Vriendin is te jong voor de pil maar oud genoeg om sex te hebben? Kom op zeg!quote:Op donderdag 29 december 2005 02:46 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ook niet zo heel verstandig als de vriendin in kwestie pas 14 is of zo, hormonale troep gaan slikken als je lichaam pas net begint met ontwikkelen is![]()
Had 't gewoon bij pijpen gelaten, slimmerd.![]()
Dus als je een kind niet kunt geven wat het nodig heeft, dan vermoord je het? Dan is het dus ook niet zo erg als een ouder een kind vermoord als die ouder het even niet meer ziet zitten... Vreemde idee-en heb jij!quote:Op woensdag 28 december 2005 14:27 schreef Mattt het volgende:
[..]
Wie zeg dat ik geen respect heb voor mijn vriendin ?
Ik hield het gewoon kort en simpel.
Tuurlijk is een abortus niet zomaar iets , het is vreselijk .. maar als een kind niet geven wat een kind nodig heeft.. en je bent er nog veel te jong voor.
Ik had het een beetje grof uitgedrukt, maar goed, ben benieuwtd hoe het is afgelopen met ts.
Je moet de MAP inderdaad niet als vervanging voor voorbehoedsmiddelen gebruiken, maar kijkend naar het verschil in lichamelijke belasting tussen de MAP en een zwangerschap (eventueel inclusief abortus) kun je toch echt vele malen beter de MAP halen. Een zwangerschap doet nog altijd veel meer met huid, organen, immuunsysteem maar ook bekken en buikwand, humeur etc. Dus ik vind je advies "te wild" om te gaan met de MAP in dit verhaal niet echt lekker overkomen, hier was het gewoon noodzaak (al is het te laat).quote:Op donderdag 29 december 2005 02:36 schreef Sessy het volgende:
Ik zou overigens niet te wild gaan met de morning after pill. Hij is echt HEEL zwaar, vooral als je vriendin nog jong is kan je hormonenhuishouding (en de daarmee verband houdende immuunsysteem, huid, en in feite alle organen eigenlijk) danig van slag raken. Niet als een vervanging voor de pil gaan gebruiken dus, topicstarter. En leter beter op met die condooms dammit!![]()
En ook dan, liever de pil dan een zwangerschap bij een veertienjarige, kijkend naar zowel fysieke als mentale en praktische voor- en nadelen.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:46 schreef Sessy het volgende:
Ook niet zo heel verstandig als de vriendin in kwestie pas 14 is of zo, hormonale troep gaan slikken als je lichaam pas net begint met ontwikkelen is![]()
Had 't gewoon bij pijpen gelaten, slimmerd.![]()
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vind dat je een kind beter niet kunt krijgen dan het levenslang te verwaarlozen. Hoewel ik wel vind dat je moet proberen op alle mogelijke manieren te voorkomen dat je zwanger raakt als je dit al van tevoren weet. Daarin vind ik de houding van Mattt heel erg kwalijk, hij doet alsof een ongeplande zwangerschap en een abortus ongeveer hetzelfde zijn als het ruilen van een t-shirt in de winkel. Erg makkelijk, dus. Zo ga je niet met leven om.quote:Op donderdag 29 december 2005 08:13 schreef Bright het volgende:
[..]
Dus als je een kind niet kunt geven wat het nodig heeft, dan vermoord je het? Dan is het dus ook niet zo erg als een ouder een kind vermoord als die ouder het even niet meer ziet zitten... Vreemde idee-en heb jij!
Niet te hard brullen bright, ideeën is nog altijd met de dubbele puntjes, niet met een streepje.quote:Ook jammer dat je niet hebt opgelet bij de cursus 'Nederlandse taal'.
Mijn leven bestaat alleen maar uit gemakkelijkheid.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:27 schreef innovative het volgende:
[..]
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vind dat je een kind beter niet kunt krijgen dan het levenslang te verwaarlozen. Hoewel ik wel vind dat je moet proberen op alle mogelijke manieren te voorkomen dat je zwanger raakt als je dit al van tevoren weet. Daarin vind ik de houding van Mattt heel erg kwalijk, hij doet alsof een ongeplande zwangerschap en een abortus ongeveer hetzelfde zijn als het ruilen van een t-shirt in de winkel. Erg makkelijk, dus. Zo ga je niet met leven om.
* Checkt profiel.quote:Op donderdag 29 december 2005 08:13 schreef Bright het volgende:
[..]
Dus als je een kind niet kunt geven wat het nodig heeft, dan vermoord je het? Dan is het dus ook niet zo erg als een ouder een kind vermoord als die ouder het even niet meer ziet zitten... Vreemde idee-en heb jij!
Ook jammer dat je niet hebt opgelet bij de cursus 'Nederlandse taal'.
Ik hoop dat het ervoor zorgt dat mensen gaan nadenken, maar helaas hebben sommige personen aan een tiende kans nog niet genoeg.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:40 schreef Aventura het volgende:
Het zorgt er op z'n minst voor dat betreffende personen gaan nadenken en voortaan beter opletten. Iedereen verdient een tweede kans naar mijn mening.
Ik vind een abortus geen moord. Dat is míjn mening. Je moet het wel proberen te voorkomen, dat het überhaupt zo ver komtquote:Op donderdag 29 december 2005 08:13 schreef Bright het volgende:
[..]
Ook jammer dat je niet hebt opgelet bij de cursus 'Nederlandse taal'.
Ik heb niets tegen abortus als er redenen voor zijn hoor...quote:Op donderdag 29 december 2005 10:39 schreef Mattt het volgende:
Maar zoiezo , ik laat het niet zo ver komen , ik doe het 100 % veilig , maar ik stress nog steeds![]()
Dus ik wel een beetje gevoel hoor.
Je hebt hier best wel gelijk in. Maar kijk eens in PUB: daar gaat het er regelmatig over dat de vriendin niet bij de vriend mag slapen. En als je dan de leeftijden hoort praten ze over 13 en 16 jaar, 15 en 16 jaar, 15 en 17 jaar. Je krijgt dan opmerkingen van : IK hou zoveel van haar/hem en ik wil hem/haar nooooooooooooit meer kwijt. Dat is toch vragen om dit soort dingen? Laat ze eerst eens nadenken of ze eventuele gevolgen kunnen dragen. en dan aan sex denken. wat is er eigenlijk gebeurd met 'de liefde bedrijven'?quote:Op donderdag 29 december 2005 10:40 schreef Aventura het volgende:
Wat heeft iedereen weer rigide denkbeelden zeg. Seks is van alle leeftijden. Het kan best zijn dat tieners wat onverantwoordelijker zijn, maar over het algemeen, waar gehakt wordt vallen weleens spaanders. En dan is het een zegen dat er een MAP bestaat of dat er abortus gepleegd kan worden. En nee, mensen gaan echt niet huppelend naar de arts hoor, als ze zo'n middel nodig hebben. Het zorgt er op z'n minst voor dat betreffende personen gaan nadenken en voortaan beter opletten. Iedereen verdient een tweede kans naar mijn mening.
Geweldige nick in dit topicquote:
Weinig respect voor zijn vriendin ? Wat dacht je van dat kind dan ?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:27 schreef innovative het volgende:
[..]
Iemand als jij zou ik dus postnataal nog laten aborteren.
Wat praat jij makkelijk over het leven, over abortus (wat voor vrouwen behoorlijk ingrijpend is) en wat heb jij weinig respect voor een vriendin zeg... "Doe je een abortus".![]()
Als je jezelf oud genoeg vind om te neuken, moet je ook niet zeiken als je daar de gevolgen van om je oren krijgt.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:19 schreef Aventura het volgende:
Tja ik schrik er ook van dat mensen zich zo slecht laten informeren/zo weinig actie en verantwoordelijkheid nemen. Anderzijds is niks menselijks mij vreemd...Juist met dit soort dingen is het zo makkelijk de kop in het zand steken..
De TS zal zich inmiddels wel hebben opgeknoopt. Zijn vriendin bleek zwanger te zijn en dacht niet zo makkelijk over abortus als hij en wilde het kindje dus houden. Hij kon de druk van het aankomende vaderschap niet meer aan.quote:Op maandag 2 januari 2006 05:29 schreef Digi23 het volgende:
Hoe zou het afgelopen zijn?
Het is sowieso raar dat je om een auto te besturen een rijbewijs moet halen, maar een kind kan iedere gek krijgen.quote:Op maandag 2 januari 2006 10:47 schreef GeneralWong het volgende:
[..]
De TS zal zich inmiddels wel hebben opgeknoopt. Zijn vriendin bleek zwanger te zijn en dacht niet zo makkelijk over abortus als hij en wilde het kindje dus houden. Hij kon de druk van het aankomende vaderschap niet meer aan.
NIW,over die EO discussie over aborteren in het algemeen. Je wilt toch niet dat een kind opgevoed wordt door een hork zoals de TS of Mattt? Ik denk dat je het dan nog beter weg kunt laten halen dan door zo'n boer op te laten voeden.
Je kunt ook beter naast een spoorlijn wonen dan naast een TBS-kliniek. Maar je kunt ook naar elders verhuizen.quote:Ik denk dat je het dan nog beter weg kunt laten halen dan door zo'n boer op te laten voeden.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:28 schreef pr1de het volgende:
een morningafterspiraal... wat is dat? en alle gekken die zeggen dat ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |