Klagen over andere mensen, maar zien niet in dat ze zelf ook 'overlast' veroorzaken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Of zijn het niet van die mensen die voor rede vatbaar zijn?
Zo lijkt het wel. Maar persoonlijk let ik er erg op dat ik geen overdreven lawaai produceer. Ik woon in een appartement, dus met mensen rondom (behalve boven me). Daar probeer ik rekening mee te houden. Natuurlijk laat ik wel eens iets uit mijn handen vallen, maar ik let erop dat ik niet op schoenen in huis loop en dergelijke. M'n muziek staat altijd op achtergrond-volume, en als ik harder wil horen, heb ik een goede koptelefoon. Niet in de laatste plaats door mijn soort muziek, daar storen mensen zich snel aan. Ideale oplossing!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
Niemand hoort zijn eigen lawaai blijkbaar, maar iedereen is heel gevoelig voor de herrie van een ander. Ik hoor de buren ook wel eens, zij zullen mij ook wel eens horen. Jammer dan, dan had ik maar ergens anders moeten gaan wonen.
Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgenOk, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
![]()
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
Ja of het zijn kínderéén hóórrr!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Tja, we zitten in een land waar alles moet kunnen. Alleen sommige mensen vertalen dat als "IK moet alles kunnen". En dan natuurlijk zonder rekening te houden met andere mensen....
Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:48 schreef Marrije het volgende:
JJGeers, ik zit erin met dezelfde instelling als jij. Jammer is dat he, dat anderen beduidend minder rekening houden met de omgeving dan jijzelf.
Net zoals Guppyfriend houden wij rekening met de buren, we lopen niet op schoenen in huis, ze horen onze tv niet (radio hebben we niet), onze kinderen mogen niet met een bal door het huis stuiteren en ik haal ze ook meteen bij de radiator vandaan als ze daar tegenaan bonken.
Sinds kort is de grootste overlastveroorzaker verhuisd, dat waren idioten op de begane grond die een complete muziekinstallie op standje 10 zetten snachts, rustig tot in de vroege morgenOk, ik woon in een pauperwijk, maar come on, dat is echt te gek voor woorden. Het hele gebouw is opgelucht dat die gekken weg zijn. Mijn vloer trilde gewoon van die muziek terwijl mn onderburen er nog tussen zitten
![]()
En voor degene die zegt dat ik dan oordoppen in moet doen, ja, toen we nog geen kinderen hadden deed ik dat ook maar als je snachts je baby nog moet voeden dan kun je geen oordoppen in doen als je wakker moet worden van gehuil. Ik probeerde toen overdag nog wat slaap te krijgen maar dan zaten ze in de tuin op trommels te rammen, wat ben ik blij dat die lui weg zijn.
Inderdaad, opvoeden is blijkbaar toch een vak apart....quote:
Hier in de straat (4 deuren verder) was gisterenavond een feest aan de gang, zoals jij beschreef. Helaas begon de muziek pas goed op gang te komen rond 23.00 uur. Daarvoor moesten we ons inspannen om mee te kunnen genieten.quote:
Als je daar last van hebt, moet je daar natuurlijk iets van kunnen zeggen. Ik vind het in ieder geval geen aanstellerij.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
En wat vinden jullie van muziek draaien in de tuin?
Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?
Kun je daar iets van zeggen of stel je je dan aan?
VER-SCHRI-KE-LIJK irritant ja.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gewoon overdag dus? Niet bizar hard. Maar wel zo hard dat je er als buren goed van mee kunt genieten.(Harder dan ik zelf zou doen omdat ik daarmee het gevoel zou hebben mijn buren overlast te bezorgen. En dan niet dat ene nummer wat zo lekker is even wat harder, maar gewoon een paar uur.) En dan niet een keertje. Maar iedere mooie weekenddag?
Ik vind dat je je dan aanstelt. Als het nou tot diep in de nacht is, anders dan met een feestje, dan heb je een punt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
en toch is dat ronduit asociaal.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen wij naar bed gingen, ging het feest nog even door, maar ik slaap toch wel.
Nou bijna wel maar het waren er nogal veel helaas. Toen we hier net woonden dacht ik nog, naief als ik was, dat ze een feestje hadden en dat het om 00.00 uur vast afgelopen zou zijn. Toen dat niet het geval bleek dacht ik dat het om 01.00 uur dan wel over zou zijn. Om 2.00 uur had ik de hoop opgegeven en toen ik om 5.00 uur mn oordoppen uit deed waren ze nog steeds aan de gang, ietsje minder hard dan volle sterkte maar nog veel te hard. Ik werd pas écht kwaad toen het weekend daarop het feest zich herhaalde en dat bijna wekelijksquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Met zulke onderburen was ik echt letterlijk op de vuist gegaan, want dan wordt het zwart voor mn ogen.
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en toch is dat ronduit asociaal.
Maar ja, zoals al eerder aangegeven in dit topic hebben veel mensen een instelling van "IK moet alles kunnen"
Nee hoor, wij houden best rekening met de buren, maar zijn wel zo realistisch om te beseffen dat er overal weleens een keer herrie is. Kinderen die krijsend in een zwembad spelen produceert meer decibellen dan mijn zoon die op zijn kamer met ramen en deuren dicht op zijn drumstel oefent, tussen 4 en 7, een half uurtje!! En ja, ik vind dat dat inderdaad moet kunnen, zowel die kinderen als het drummen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:59 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en toch is dat ronduit asociaal.
Maar ja, zoals al eerder aangegeven in dit topic hebben veel mensen een instelling van "IK moet alles kunnen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |