Met andere woorden, jij bent van mening dat inderdaad een band naast de deur (Vrij staand huis) too much is.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:19 schreef Fusionfreak het volgende:
Mensen die mij als buren krijgen hebben de indruk alsof er niemand naast hun woont omdat ze maar weinig van mij horen, maar omgekeerd wil ik zelf ook weinig tot niets horen van overlast.
Ik zou (met die oefenband naast jou) niet met jou willen ruilen, maar je kunt wel degelijk met succes hier wat tegen doen. Als het waar is dat er tijdens het oefenen met elektrische muziekinstrumenten en PA instalatie een geluidsdruk van 102 db gemeten is in zijn huis, dat staat gelijk aan een popconcert of discotheek en die laatste mogen nog niet eens zoveel geluid maken!quote:Op donderdag 2 april 2009 16:26 schreef FreekBos79 het volgende:
[..]
Met andere woorden, jij bent van mening dat inderdaad een band naast de deur (Vrij staand huis) too much is.
Hoe zou je reageren als ik zou zeggen dat ik binnen nu en een half jaar mijn huis wil isoleren zodat je normaal muziek gebruik niet meer hoort en dat repetities met de band tot een minimum beperkt word?
Hij is degene die de muziek maakt 1x in de week 2 uur lang...quote:Op donderdag 2 april 2009 16:42 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik zou (met die oefenband naast jou) niet met jou willen ruilen, maar je kunt wel degelijk met succes hier wat tegen doen. Als het waar is dat er tijdens het oefenen met elektrische muziekinstrumenten en PA instalatie een geluidsdruk van 102 db gemeten is in zijn huis, dat staat gelijk aan een popconcert of discotheek en die laatste mogen nog niet eens zoveel geluid maken!
Ik denk daar toch anders over, heb geen behoefte om wekelijks op oorlogssterke een of ander amateur klootjesband te horen op meer dan 102 db!quote:Op donderdag 2 april 2009 17:27 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Hij is degene die de muziek maakt 1x in de week 2 uur lang...
De andere 166 uur in de week hoor je hem niet... Als je daar al moeilijk over gaat lopen doen (ook naar het tijdstip kijkend (voor 22.00)), dan ben je een bekrompen mens naar mijn idee.![]()
Precies. Die 102 dB was in de ruimte waarin hij speelt... Lees anders zijn verhaal nog een keer door voor de duidelijkheid. 2 uurtjes per week minder dan 50 dB geluid. Als je dat al erg vindt en als overlast zou bestempelen moet je op de hei in een blokhut gaan wonen.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:11 schreef duivelin1 het volgende:
hij zegt:Binnen heb ik 102 db gemeten, buiten 65db. EN ik ben (tijdens de repetitie) bij de buren geweest en heb daar geprobeert te meten.Het was wel hoorbaar maar mijn decibel meter slaat pas bij 50db aan. Bij de buren reageerde hij dus niet.
dus heb jij er als buurman geen last van, volgens jouw lijstje is het nog minder dan 2 pratende mesnen.
Kun je niet elders gaan oefenen met die herrie? Huur een ruimte ofzo.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef FreekBos79 het volgende:
Mijn verhaal: Ik ben de 'lastige' buurman.
Ik heb een vrijstaand huis gekocht met een prachtige ruimte om met band muziek te maken.
Nu heb ik natuurlijk eerst met de buren gesproken en ze verzekerd dat ik niet achter het drumstel kruip door de weeks, ook mijn gitaren/bassen en keyboards met rust laat (of heeeeel zacht zet). Nu praat ik over overdag. Na 10 uur staat er helemaal niets meer aan.
Maar... 1 keer per week repeteer ik met mijn band van 20:00 tot 22:00. Dan gaat het hard.
Binnen heb ik 102 db gemeten, buiten 65db. EN ik ben (tijdens de repetitie) bij de buren geweest en heb daar geprobeert te meten.
Het was wel hoorbaar maar mijn decibel meter slaat pas bij 50db aan. Bij de buren reageerde hij dus niet.
De buren hebben wel aangegeven dat ze er niet zo blij mee zijn, maar als het bij 1x in de week zou blijven dan hadden ze daar geen problemen mee.
Ook vroegen ze of we om 21:30 konden stoppen. Allemaal geen probleem.
Verder heb ik ook nooit klachten meer gehad.
Tot vanmiddag.
Ik hoorde dat ze een handtekeningen actie waren begonnen. (Met uiteindelijk gelukkig weinig handtekeningen)
Ik snap niet dat ze niet even aankloppen. Kijk... ik wil graag blijven musiceren in mijn huis. En ik ben bezig om de ruimte beter te isoleren, maar geluidshinder weghalen is waarschijnlijk onmogelijk.
Wat moet ik doen?!? Vraag ik te veel van buren als ik thuis 1x per week repeteer?
(En dan ook nog onder de 50db blijf bij de buren binnen?)
Als het bijv 45 dB is, is dat nog steeds best luid - afhankelijk van wat de buren op dat moment willen doen. Zoals gezegd is 45 dB ongeveer het geluidsniveau van een gesprek op een normaal volume. Duidelijk hoorbaar dus. Stel je voor dat de kinderen van de buren huiswerk willen maken, of - als het jonge kinderen zijn - misschien al in bed liggen. Probeer je maar eens te concentreren op het leren van Duitse werkwoordvervoegingen (of om in slaap te komen) als er vlak naast je bureau (of bed) twee mensen een gesprek voeren.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:33 schreef FreekBos79 het volgende:
Zoals ik al aangaf 'hoor' je het wel als je bij de buren gaat luisteren maar dan moet je in de woonkamer de tv uitzetten. Als je op de slaapkamer komt dan hoor je het beter, maar nog steeds onder de 50db.
is het erg moeilijk om de rest die hier al over gezegd ook te lezen voor je zo'n opmerking plaatst?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:06 schreef PDOA het volgende:
[..]
Kun je niet elders gaan oefenen met die herrie? Huur een ruimte ofzo.
Zijn buren stellen niet voor niets een petitie op hoor. Ik zou zelf ook niet gediend zijn van een groep langharig werkschuw alternatief rocktuig die notabene 's avonds tussen acht en tien een hoop matige herrie komen produceren. Zoek een garage of huur een ruimte.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
is het erg moeilijk om de rest die hier al over gezegd ook te lezen voor je zo'n opmerking plaatst?
vooral gezien die ene klacht van je
ik zou er helemaal niet op in moeten gaan, maar blijkbaar probeer jij met dit soort kul een discussie te voeren...quote:Op woensdag 8 april 2009 19:36 schreef PDOA het volgende:
[..]
Zijn buren stellen niet voor niets een petitie op hoor. Ik zou zelf ook niet gediend zijn van een groep langharig werkschuw alternatief rocktuig die notabene 's avonds tussen acht en tien een hoop matige herrie komen produceren. Zoek een garage of huur een ruimte.
102 dB? Zo veel lawaai maakt mijn koelkast, volgens mij bestaan er helemaal geen disco's die onder de 102 dB zitten.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:42 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik zou (met die oefenband naast jou) niet met jou willen ruilen, maar je kunt wel degelijk met succes hier wat tegen doen. Als het waar is dat er tijdens het oefenen met elektrische muziekinstrumenten en PA instalatie een geluidsdruk van 102 db gemeten is in zijn huis, dat staat gelijk aan een popconcert of discotheek en die laatste mogen nog niet eens zoveel geluid maken!
Wat voor een stijl muziek is het?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:33 schreef FreekBos79 het volgende:
Het is in ieder geval fijn om te horen dat veel mensen (op het forum maar ook de overige buren van mij) zeggen dat ik gewoon door moet spelen en dat ik me prima aan de afspraken hou.
Maar ja, het speelt nu eenmaal niet lekker als je weet dat andere er last van hebben.
Misschien moet je er mee leren leven dat er mensen zijn die wel een goede geluidsinstallatie hebben staan en dat er ook mensen zijn die vaker dan 1 of 2 keer per jaar aan het klussen zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:08 schreef Fusionfreak het volgende:
ik heb maar een 2 x 25 watt muziek instalatie en hoef gemiddeld gezien maar 1 of 2 keer per jaar de boormachine te gebruiken voor een klus.
Jep ik zou een moord doen voor (ok ok niet letterlijk nemen) voor buren die 1 a 2 keer per jaar de boormachine pakkenquote:Op zaterdag 11 april 2009 16:08 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik krijg in indruk (eigenlijk met zekerhied) dat de meeste geluidsoverlast en burengerucht wat hier wordt gepost met opzet wordt veroorzaakt, snap niet ik heb maar een 2 x 25 watt muziek instalatie en hoef gemiddeld gezien maar 1 of 2 keer per jaar de boormachine te gebruiken voor een klus.
Horen en gehoord worden lijkt wel de trend, net als zien en gezien worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |