abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60263506
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:34 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Eigen huis, maar om mij heen wonen kopers én huurders (overgangsfase)...

Apartementen zijn meestal gehoriger dan rijtjeshuizen en huurhuizen vaak weer gehoriger dan koophuizen.
Dus een dikke kans dat je een niet al te harde radio al hoort. Hoor je andere leef geluiden ook goed?
Dat van het geschreeuw doet denken van wel...
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

werkt zeker, heeft mijn zus ook een keer gedaan, buren draaiden constand hardcore. dus zij heeft bij me broer ff wat goede hardrock geleend, heeft de boxen tegen de muren aangezet (de kant op van de buren), volume op vol gezet (wel de andere buren gewaarschuwd van te voren) en is boven gaan zitten.
Werkt misschien soms. Inderdaad juist niet muziek nemen die de persoon zelf draait, maar het tegenovergestelde.
Maar je buren kunnen het ook weer als reden zien om zelf weer kabaal te maken.
Mijn buurman mag graag harde muziek draaien. Maar hoort hij eens harde muziek van een ander gaat hij er onmiddellijk tegen in. Is hier al eens op een duel uitgedraaid toen ik perongeluk was vergeten de speakers uit te zetten bij het bas spelen. Ik pikte zijn reactie niet omdat hij zelf regelmatig harde muziek draait en ging er ook weer overheen. Gevolg is dat de relatie volledig naar de knoppen is en het eigenlijk alleen van kwaad naar erger gaat.
En nadeel is inderdaad dat je andere buren ermee pakt en daar mogelijk ellende mee krijgt.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:15:27 #27
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60263682
Ik had / heb ook zulke bovenburen, heel irritant. Het werd een heel stuk minder toen wij zelf een baby kregen Blijkbaar hadden ze toen pas door hoe gehorig het was (zij hebben geen bovenburen). Mijn vriendelijke verzoekjes / geklaag bij hun aan de deur werd ook beloond met het dichtsmijten van de deur voor mn neus. We hebben nu de afspraak dat hun kindjes niet binnen spelen met een bal, want van dat gestuiter word ik knettergek.
pi_60263733
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:15 schreef Marrije het volgende:
Ik had / heb ook zulke bovenburen, heel irritant. Het werd een heel stuk minder toen wij zelf een baby kregen Blijkbaar hadden ze toen pas door hoe gehorig het was (zij hebben geen bovenburen). Mijn vriendelijke verzoekjes / geklaag bij hun aan de deur werd ook beloond met het dichtsmijten van de deur voor mn neus. We hebben nu de afspraak dat hun kindjes niet binnen spelen met een bal, want van dat gestuiter word ik knettergek.
Zelfde schuitje dus Het probleem is dus dat ik tegen de grens zit om hem wat aan te doen (terwijl ik een behoorlijk hoge grens heb), maar als hij hier nu aan de deur komt vlieg ik hem naar zijn nek.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_60263756
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:57 schreef voetballeh het volgende:
wettelijk gezien mag je van 8:00 tot 22:00 lawaai maken en daarna moet iedereen z'n kop dicht houwe!
Neem maar van mij aan dat je (afhankelijk van het plaatselijke beleid) gerust 's morgens om elf uur de politie aan de deur kunt krijgen als je je radio harder hebt staan dan een buur lief is.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:56:58 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60264745
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Zelfde schuitje dus Het probleem is dus dat ik tegen de grens zit om hem wat aan te doen (terwijl ik een behoorlijk hoge grens heb), maar als hij hier nu aan de deur komt vlieg ik hem naar zijn nek.
Ja, zelfde schuitje Ik heb mijn grenzen verlegd, ik word nu niet meer dol van een hele dag geren en gestamp en veel te lang blazen op een blokfluit Maar die bál, daar werd ik echt knettergek van, dus dat compromis hebben we gesloten. Toen we dat compromis nog niet hadden stond die man hier een keer voor de deur. Of wij wisten hoe het kwam dat er een kras op zijn auto zat. Eerlijk: ik heb geen idee, ik was het niet. Maar als ze tegen anderen net zo doen als tegen mij kan ik me voorstellen dat iemand dat niet pikt, ik woon nou niet echt in een chique buurt ofzo. Maar vanaf toen waren we wel weer on speaking terms. Kort daarna kregen wij onze baby en kwamen we tot dat compromis van geen bal laten stuiteren in huis. Ik kan mij héél goed voorstellen dat je grens bereikt is. Sterkte ermee!!
pi_60273286
Ik heb ook van dat soort tuig boven me. Van 6 tot 11 uur 's avonds keihard de radio of stereo aan, op een niveau dat je je eigen muziek en/of tv niet eens fatsoenlijk kunt horen. 'S nachts veel lawaai en stampen op de vloer, dingen laten vallen, spullen zoals kasten verschuiven etc. Word er knettergek van en het is niet bepaald goed voor mijn nachtrust, vooral omdat ik 's ochtends vroeg op moet ivm mijn werk. Ik heb ook zo'n idee dat ze werkloos is (want ze is geen student), want een normaal mens met een baan blijft toch niet elke dag tot een uur 4 's nachts herrie maken? Ben al vaak genoeg aan de deur geweest bij die bitch. Kreeg ik eerst te horen dat ze 'm zachter zou zetten, waarna het volume nog een tandje omhoog ging. Nu doet ze niet eens de deur meer open, maar krijg ik een scheldkannonade als ik voor de zoveelste keer aanbel. Ik krijg echt zin om gewoon op een keer die deur in te trappen en die apparatuur van dat wijf te bewerken met een honkbalknuppel. Maar als je dat doet dan ben je de lul en ben jij degene die zijn spullen kan pakken... Heb al een paar keer de pliesie gebeld, de huismeester ingeschakeld, de woningbouwvereniging... helpt allemaal geen zak. Er zit niks anders op dan te verhuizen, want je merkt dat zelfs de pliesie en andere instanties je gezeur zat worden en vaak niet eens meer reageren.
pi_60274497
Hmm mja ik heb aan beide zijdes drama naast me het is net het ikea testteam hahaha
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_60274826
@PDOA Zo leuk hier in NL de goede moeten onder de kwade leiden. En je kunt er geen fuck aan doen.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_60278046
Ik woon nu ruim een jaar in een flat en wat een verschil is dat zeg als je al die tijd in een rijtjeshuis hebt gewoond (hoekhuis én dove buren )...
Gelukkig zijn de buren naast me nog wel rustig en aardig enzo, maar hieronder is het ook een chaos Maar ja, ben zelf ook niet echt dat ik muisstil ben
Rotflatten
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:47:00 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60284271
Ik hoor de buurvrouw ook kermen als ze genomen wordt, kinderen gillen, janken en schreeuwen, zelfs een wasmachine draaien op zijn tijd, maar dat hoort er allemaal bij. Ze zullen mij/ons ook wel eens horen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:05:42 #36
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60293386
Wanneer je in een flat woont, staat er soms in de "huisregels" dat er onder een harde vloer een ondervloer gelegd moet worden met een bepaalde demping. Je moet dit bij ons ook aan kunnen tonen (die ondervloer).

Laatst hoorde ik van iemand dat je ook op jouw kosten een geluidsonderzoek kan laten doen en dan zijn de kosten voor de buren als blijkt dat de isolatie niet klopt (en voor jou als het dus wel klopt)
pi_60294232
Mensen die huren kunnen als de woningbouwvereniging niets wenst te ondernemen altijd bij de eerstvolgende huursverhoging weigeren die te betalen.

Als je dit al niet gedaan heb dan zou ik in een volgende klachtenbrief/e-mail een zinsnede toevoegen dat je door deze overlast "in je huurgenot word aangetast" na verloop van tijd komt het dan voor de huurcomissie.

Op dat moment kun je met je dossier gaan zwaaien over de talloze malen dat je geklaag hebt en dat er door de verhuurder niets aan gedaan is,de huurcommissie zal dan zeker een antwoord van de verhuurder willen hebben,hebben ze dat niet dan hoef je de hogere huur niet te betalen en misschien vind de huurcommissie dit wel een reden om een huurverlaging door te voeren.

Succes en sterkte met de overlast!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:16:09 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60295130
Teeveepeetje, want ik heb ook een huisjesmelker boven me die de isolerende vloeren heeft vervangen door parket en er vervolgens weer studenten in heeft gegooid. Met als resultaat dat we al diverse keren bij die mongolen hebben moeten klagen. Dat werkte niet, of althans het werkte telkens een paar dagen.

Ik heb nu dus een nette maar strenge brief aangetekend verstuurd aan de huisjesmelker, cc de studenten. Het is gewoon debiel, houtshit met parket er direct op; vind je het gek dat elke voetstap te horen is. Er moet gewoon een isolerende vloerlaag in. Mijn brief is de inleiding tot een civiele zaak die ik ga starten als er niets gebeurt. Dus dat gaat nog wel een juridisch staartje krijgen.

Diverse mensen raadden me ook fysiek geweld aan, maar zoals eerder al gezegd: dan ben je mogelijk zelf de lul...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60302075
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 13:05 schreef Stiemie het volgende:
Wanneer je in een flat woont, staat er soms in de "huisregels" dat er onder een harde vloer een ondervloer gelegd moet worden met een bepaalde demping. Je moet dit bij ons ook aan kunnen tonen (die ondervloer).

Laatst hoorde ik van iemand dat je ook op jouw kosten een geluidsonderzoek kan laten doen en dan zijn de kosten voor de buren als blijkt dat de isolatie niet klopt (en voor jou als het dus wel klopt)
Bij ons ook, bij mij zegt de bovenbuurman dat hij deze vloer er onder heeft liggen (onder zijn plavuizen). Maar dat is bullshit, want ik hoor zijn kind rennen en zijn hond lopen.

En zo'n onderzoek zorgt er voor mijn gevoel alleen maar voor dat het gaat escaleren. Ik zie Johhny er nog wel voor aan dat ik en mijn ma met 8 lekke banden staan en ruiten ingegooid als hij zijn vloer eruit moet slopen.
pi_60302355
Hier ook last van. Keiharde dancehall'muziek'. Beh.
pi_60302376

[ Bericht 100% gewijzigd door bluejean op 23-07-2008 19:31:43 (oeps, dubbel) ]
pi_60302495
GRUWELIJK irritant.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:09:06 #43
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60303409
Wat ik me afvroeg: je buurman kan wel zeggen dat ie zo een geluidsdempende vloer eronder heeft liggen, maar als je je plavuizen dan vast tegen de muur aan legt, klinkt het geluid toch gewoon via de muur door? Of kan je een plavuizen vloer ook zwevend leggen zoals bv laminaat?
pi_60303651
Ik heb een half jaar lang last gehad van een psychisch gestoorde buurman, hij draaide soms wel 20 uur per dag keiharde muziek. Er was werkelijks niets tegen te doen.

Van de woningbouwvereniging kreeg ik het advies steeds de politie te bellen, op die manier kon er een dossier opgebouwd worden. Anders konden zij niks doen

Ik heb zelfs een keer het raam van z'n voordeur per ongeluk ingetrapt, hij reageerde niet op de deurbel dus toen gaf ik een trap tegen de deur. Ik schrok er wel een beetje van maar heb er nog geen spijt van, niemand die het heeft gezien.

Uiteindelijk na lange tijd is hij er uit gezet en verplicht opgenomen in een kliniek, later is hij weer teruggekomen maar veroorzaakte toen geen overlast meer gelukkig.
٩๏̯͡๏)۶
pi_65725442
Even een reactie op alles wat jullie hier hebben besproken. Maar nu van de andere kant gezien:
Ik woon in een appartement uit 1948. Erg ruim en veel sfeer, maar super gehorig! Ben er 8 jaar geleden gaan wonen en in de eerste 8 weken stond de beneden buurvrouw 3 keer aan mijn voordeur om te zeuren over geluidsoverlast. Ik zou te vaak te hard de muziek hebben aangezet volgens haar. Een impressie: zaterdag kom ik om rond 17uur thuis van werk. Zet even de radio aan. Zeker niet hard, want als ik in de andere kamer sta, hoor ik mijn muziek niet eens meer. Ze belde voor de 3e keer aan in die 8 weken dat ik daar woonde. Ze klaagde over hoofdpijn, rust en een zogenaamde subwoofer. Die staat overigens altijd uit als ik muziek luister. Luister niet naar hardrock of hardcore house. Heb gezegd dat als ze rust wilde, dat ze naar een bejaardenhuis moest. Daarna geen last meer gehad. Kom op, ik weet heus wel wanneer ik lawaai maak.
Een jaar of twee niet meer daar gewoond, maar bij mijn vriend. Sinds 3 maanden wonen we samen bij mij in het appartement. Is ze intussen alweer 3 keer boven geweest. Nu is het niet meer zeuren, maar zeiken. Zeiken over lopen, douchen, sexgeluiden enz. enz. Er is weer veel tolerantie. Zij woont op de begane grond, wij op de 1e verdieping. Boven mij wonen mensen die midden in de nacht gaan stofzuigen, was doen, meubels verplaatsen. Ruzie maken en de hele tent slopen, snurken en inderdaad ook douchen en plassen recht in de pot. Ik woon er sinds 2000 en nog NOOIT heb ik er iets van gezegd. Oh ja, die mensen lopen alsof ze olifanten zijn die lijden aan overgewicht. Ook nog NOOIT iets van gezegd al die jaren. Het appartement is eenmaal oud en gehorig. En een beetje burenliefde moet je wel kunnen geven. En als mijn buren hoor sexen, dan denk ik alleen maar: goed zo voor jullie! En als ze een keer ruzie hebben, ga ik niet aanbellen. Sneu voor ze denk ik dan.
Maar MIJN onderbuurvrouw kent dat woord “tolerantie” niet. Heb ook het idee dat ik haar hobby ben geworden. Als zij visite heeft, kun je hele gesprekken en roddels volgen. Haar muzieksmaak is niet die van mij. Ze doet iets wat bij wet verboden is (weet ik toevallig) So what who gives a shit?
Een paar weken gelden hadden we het spel “rockband” geleend van een vriend. Dat is muziek maken op gitaar en drumstel. Geen echte, maar het maakt inderdaad geluid. En ja je kunt het hard aanzetten. Vind ook wel dat dat een keer moet kunnen zoals deze keer op een zaterdagavond. Vroeg in de avond zelfs. De onderbuurvrouw belde aan en hield de bel ingedrukt. Het was rond 18uur. Daarna trapte ze keihard tegen de voordeur (een stuk uit de voordeur). Lekker aso zeg maar. Je kunt begrijpen dat ik er een beetje moe van werd. Een half uur later stond de politie voor de deur. Geen boete of zo, wel een waarschuwing. Ook zei de politie de melding niet serieus te nemen mocht zij telkens de enige en dezelfde persoon zijn die klaagt. Van de rest van het gebouw hebben zij nog geen klachten gehad.
Ik maak nooit geluiden na 22uur ’s avonds. Omdat de wekker de volgende dag om half 6 gaat (de rit van 140 km naar Zwolle is dan lang). Maar nog nooit bij mijn bovenburen geklaagd waarom ze in hemelsnaam na 23uur ineens de was moeten gaan doen of moeten stofzuigen of hun meubels moeten verplaatsen. Wellicht hebben ze piek en dal van Essent genomen. Zij hebben trouwens laminaat en ik vloerbedekking.
Wat betreft de bovenburen: die hebben gevraagd aan me wat voor muziek dat is, want het is erg hard. Ze vraagt het tenminste normaal aan mij persoonlijk.
Maar goed om mijn verhaal af te ronden: wees een beetje tolerant voor elkaar. Ik zelf weet donders goed wanneer ik teveel lawaai maak: nooit op onmogelijke tijden. Je moet een ander ook een beetje woongenot gunnen. Tenzij ze hele dagen en avonden en nachten hinderlijk lawaai maken. Dat snap ik zelf ook wel. Oh ja: er zijn geen wetten voor burenlawaai of geluidsniveau. Het is allemaal erg relatief wat je buren ervaren als hinder.
pi_65726397
Een beste kick heb je gedaan zie ik
Maar ik ben het wel met je eens, tolerantie is wat dat betreft wel het woord.
Zelf woon ik ook in een appartement, en zit hier met een bijna gelijke situatie als zoals je die hierboven beschrijft.
Alleen onze buurman die communiceert niet als er eens iets is wat niet naar zijn zin is, hij gooit briefjes in de brievenbus of hij gaat een aantal dagen om 2 uur 's nachts als ik allang slaap knetterhard op de deur bonken en aanbellen. Hopelijk verhuist hij gauw naar een hutje op de hei
pi_65727473
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:14 schreef PDOA het volgende:
Ik heb ook van dat soort tuig boven me. Van 6 tot 11 uur 's avonds keihard de radio of stereo aan, op een niveau dat je je eigen muziek en/of tv niet eens fatsoenlijk kunt horen. 'S nachts veel lawaai en stampen op de vloer, dingen laten vallen, spullen zoals kasten verschuiven etc. Word er knettergek van en het is niet bepaald goed voor mijn nachtrust, vooral omdat ik 's ochtends vroeg op moet ivm mijn werk. Ik heb ook zo'n idee dat ze werkloos is (want ze is geen student), want een normaal mens met een baan blijft toch niet elke dag tot een uur 4 's nachts herrie maken? Ben al vaak genoeg aan de deur geweest bij die bitch. Kreeg ik eerst te horen dat ze 'm zachter zou zetten, waarna het volume nog een tandje omhoog ging. Nu doet ze niet eens de deur meer open, maar krijg ik een scheldkannonade als ik voor de zoveelste keer aanbel. Ik krijg echt zin om gewoon op een keer die deur in te trappen en die apparatuur van dat wijf te bewerken met een honkbalknuppel. Maar als je dat doet dan ben je de lul en ben jij degene die zijn spullen kan pakken... Heb al een paar keer de pliesie gebeld, de huismeester ingeschakeld, de woningbouwvereniging... helpt allemaal geen zak. Er zit niks anders op dan te verhuizen, want je merkt dat zelfs de pliesie en andere instanties je gezeur zat worden en vaak niet eens meer reageren.
Sinds ik ben verhuisd heb ik nergens last meer van!
pi_65730944
Misschien is het handig om even de richtlijnen van de VROM neer te zetten?

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=10054#a1
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_67644632
Mijn verhaal: Ik ben de 'lastige' buurman.

Ik heb een vrijstaand huis gekocht met een prachtige ruimte om met band muziek te maken.
Nu heb ik natuurlijk eerst met de buren gesproken en ze verzekerd dat ik niet achter het drumstel kruip door de weeks, ook mijn gitaren/bassen en keyboards met rust laat (of heeeeel zacht zet). Nu praat ik over overdag. Na 10 uur staat er helemaal niets meer aan.

Maar... 1 keer per week repeteer ik met mijn band van 20:00 tot 22:00. Dan gaat het hard.
Binnen heb ik 102 db gemeten, buiten 65db. EN ik ben (tijdens de repetitie) bij de buren geweest en heb daar geprobeert te meten.
Het was wel hoorbaar maar mijn decibel meter slaat pas bij 50db aan. Bij de buren reageerde hij dus niet.
De buren hebben wel aangegeven dat ze er niet zo blij mee zijn, maar als het bij 1x in de week zou blijven dan hadden ze daar geen problemen mee.
Ook vroegen ze of we om 21:30 konden stoppen. Allemaal geen probleem.

Verder heb ik ook nooit klachten meer gehad.
Tot vanmiddag.

Ik hoorde dat ze een handtekeningen actie waren begonnen. (Met uiteindelijk gelukkig weinig handtekeningen)

Ik snap niet dat ze niet even aankloppen. Kijk... ik wil graag blijven musiceren in mijn huis. En ik ben bezig om de ruimte beter te isoleren, maar geluidshinder weghalen is waarschijnlijk onmogelijk.

Wat moet ik doen?!? Vraag ik te veel van buren als ik thuis 1x per week repeteer?
(En dan ook nog onder de 50db blijf bij de buren binnen?)
  donderdag 2 april 2009 @ 15:21:32 #50
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_67646875
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:05 schreef FreekBos79 het volgende:
Ik hoorde dat ze een handtekeningen actie waren begonnen. (Met uiteindelijk gelukkig weinig handtekeningen)
Om jullie er toe aan te zetten 2x in de week te oefenen?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')