abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33730324
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:29 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat stuk water waar je op uitkijkt als je binnen zit, vlak voor die brug is toch de nieuwegracht of ben ik nou gek
Nee, dan ben je helaas gek
Het is het eerste stuk van het zuidelijke deel van de Oudegracht, wel een erg mooi stukje trouwens.
de Nieuwe gracht is een paar straten naar het oosten (voorbij het Centraal Museum) en is een stuk smaller maar ook erg mooi.

donderdag 5 januari 2006 @ 16:30:13 #52
32402 s0k
..............................
pi_33733289
Casa di David is wel prima
Tegenover de rembrandt in een werf.
..................................................................................................................................................
pi_33745305
Bij Perron Oost (Blauwkapelseweg) kan je ook halve gerechtjes bestellen. De formule is wat afgezaagd, maar je kan zo lekker veel verschillende dingen proeven!
Eet eerlijk vlees!................Steun de jacht!
pi_33861028
Het is uiteindelijk het Zuiden geworden. Erg lekker gegeten, bedankt voor alle tips.
Volgende maand gaan we weer uit eten, dus nieuwe tips blijven welkom.
De stijl van het Zuiden vond ik erg leuk, ook erg lekker eten.
pi_33861886
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:21 schreef harryharry het volgende:

[..]

Mja alleen jammer dat Delphi's de laatste jaren een beetje van de franse slag is. Dwz kleine porties en een dikke rekening. Kun je beter 180 draaien voor de deur en die griek nemen die naast het postkantoor zit. (straatje richting de gracht)
Of die Griek in de Servetstraat (klein straatje tussen Oudegracht en Dom).
-edit- Hoewel ze er de laatste tijd wel erg veel tafeltjes in gepropt hebben zag ik, dus misschien niet heel geschikt voor een romantisch avondje met z'n tweetjes.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_39507388
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:15 schreef Razztwizzle het volgende:
De Connaisseur
http://www.leconnaisseur.nl/
Nou, gisteren bij Le Connaisseur geweest. Uitgebreide kaart, 2e menu voor de halve prijs, prima deal. De kwaliteit vond ik echter wat tegenvallen. Voorgerecht van geitenkaas in spek was erg lekker, maar het hoofdgerecht was een stuk minder. Ik had enchilladas, waar je er dan drie van kreeg: een met kip, een met groente en een met gehakt.
De tortilla waar de vulling in zat was een slappe, sponzige lap deeg zonder enige smaak. De vullig was alleen niet veel beter. De kip was veel te gaar (magnetron, of gekookt ofzo?) en een volledig gebrek aan kruiden deden het ook niet veel goeds. Die met gehakt bevatte ook echt alleen gehakt, en ook dit had maar erg weinig kruiden. Vlak van smaak, saai en niet echt lekker. Die met groenten was nog het lekkerst, maar dit leken gewoon diepvriesgroenten uit een zakje te zijn, klaar. Niks mis mee, maar kon meer mee. Door de tortilla nog steeds niet echt geweldig.

Nagerecht was wel weer erg goed en de bediening was op zich ook prima. Leuke avond gehad, maar het hoofdgerecht was eigenlijk gewoon slecht.
pi_39510110
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:57 schreef zuppah01 het volgende:

[..]

Nou, gisteren bij Le Connaisseur geweest. Uitgebreide kaart, 2e menu voor de halve prijs, prima deal. De kwaliteit vond ik echter wat tegenvallen. Voorgerecht van geitenkaas in spek was erg lekker, maar het hoofdgerecht was een stuk minder. Ik had enchilladas, waar je er dan drie van kreeg: een met kip, een met groente en een met gehakt.
De tortilla waar de vulling in zat was een slappe, sponzige lap deeg zonder enige smaak. De vullig was alleen niet veel beter. De kip was veel te gaar (magnetron, of gekookt ofzo?) en een volledig gebrek aan kruiden deden het ook niet veel goeds. Die met gehakt bevatte ook echt alleen gehakt, en ook dit had maar erg weinig kruiden. Vlak van smaak, saai en niet echt lekker. Die met groenten was nog het lekkerst, maar dit leken gewoon diepvriesgroenten uit een zakje te zijn, klaar. Niks mis mee, maar kon meer mee. Door de tortilla nog steeds niet echt geweldig.

Nagerecht was wel weer erg goed en de bediening was op zich ook prima. Leuke avond gehad, maar het hoofdgerecht was eigenlijk gewoon slecht.
Het kost dan ook niks
pi_39519342
Ik vind overigens de negatieve reacties op mr Jacks altijd 'n klein beetje overdreven Het mag dan geen topvoedsel zijn (ik maak geen lekkerdere pizza voor 4,00 maar dat terzijde) maar het kost dan ook niks! Verwacht dan ook niet veel. Pizza's zijn prima te eten daar.

Het enige twijfelachtige zijn de verhalen die je hoort omtrend de keuken. Nou weet ik niet of dat verzinsels zijn vanwege de lage prijzen die ze daar hebben of dat er echt met je eten gerotzooid wordt, maar ach, wat niet weet wat niet deert he

Verder vind ik qua betaalbare restaurantjes boro aan de oude gracht en el mundo aan de voorstraat leuk Vegetarische kaart van boro weet ik niet zo goed, maar hun menu staat zowieso online. El mundo is tapas, dus daar zitten zowieso vegetarische gerechten tussen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:21:38 #59
82136 Xennia
gekroond
pi_39521230
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:23 schreef Taurus het volgende:
Ik vind overigens de negatieve reacties op mr Jacks altijd 'n klein beetje overdreven Het mag dan geen topvoedsel zijn (ik maak geen lekkerdere pizza voor 4,00 maar dat terzijde) maar het kost dan ook niks! Verwacht dan ook niet veel. Pizza's zijn prima te eten daar.

Het enige twijfelachtige zijn de verhalen die je hoort omtrend de keuken. Nou weet ik niet of dat verzinsels zijn vanwege de lage prijzen die ze daar hebben of dat er echt met je eten gerotzooid wordt, maar ach, wat niet weet wat niet deert he
Als student kwam ik er wel eens, omdat het zo lekker goedkoop was. Ik vind het zo stinken daar, naar riolering of zo. Bovendien loopt er een kat rond, wat ik al niet al te fris vind maar die kat loopt er vast omdat er ook nog eens muizen zijn.

Bij de Poort op het Ledig Erf kun je wel lekker en vrij goedkoop eten
pi_39523461
Mr.Jacks is goedkoop en makkelijk voor een snelle hap, want voor je je jas uit hebt, staat je eten er al
Alleen het personeel mag wel een béétje beter hun best doen vind ik.
pi_39953890
Mr. Jacks leidt meestal tot geheugenverlies.

Of is dat de hoeveelheid drank voor die tijd die je doet besluiten dat je bij Mr. Jacks prima zou kunnen bunkeren?

Veel en Vet Dineren (VVD) voor weinig.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:21:35 #62
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_39960817
Mej. Janssen, leuk restaurantje in een werfkelder aan de Oude Gracht.

http://www.mejjanssen.nl/index.html
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:37:30 #63
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_39961296
Oosterkade 18 is ook erg leuk, zeker wanneer je van hip en trendy houdt.

http://www.diningcity.com/utrecht/Oosterkade/index_nl.jsp
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_39963820
voor de volgende x: het Pothuis is ook romantisch, en ze hebben er jazz

Utereg is sowieso romantisch (ik kom er vandaan, kan t weten dus
pi_39985166
http://www.restaurantsoms.nl/ Topper!

"(Voor vegetarische gerechten zie ons wekelijks wisselend huisspecialiteitenbord.)"

ERG goed, erg lekker, erg veel keus. Ongeveer 20 wisselende weekgerechten. (!!!)
pi_39986250
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:37 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Oosterkade 18 is ook erg leuk, zeker wanneer je van hip en trendy houdt.

http://www.diningcity.com/utrecht/Oosterkade/index_nl.jsp
Wat een leuke routebeschrijving hebben zij
Ziet er leuk strak uit
Hoe was het eten daar?
pi_39989134
Ik heb een tijdje geleden bij Opium gegeten, en het is zeker aan te raden. Goed eten en een leuke sfeer en inrichting.
pi_40007140
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:02:59 #69
1087 Merisse
broddeltante
pi_40010432
Heeft er ook nog iemand een tip voor het wat duurdere segment. Wat wij erg leuk, lekker en sfeervol vonden was Soms en ook 030 in Hilversum was helemaal goed. Weet iemand nog een dergelijk restaurant in stad of provincie Utrecht?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_40011367
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:02 schreef Merisse het volgende:
Heeft er ook nog iemand een tip voor het wat duurdere segment. Wat wij erg leuk, lekker en sfeervol vonden was Soms en ook 030 in Hilversum was helemaal goed. Weet iemand nog een dergelijk restaurant in stad of provincie Utrecht?
restaurant aal http://www.aalrestaurant.nl/
niet echt duurder segment, je kan er ERG goed eten, inc wijn & koffie zijn wij gemiddeld 50 euro pp kwijt bij Aal. (3 personen 2 flessen wijn)
Het is in een werfkelder met oude fotos en krantenknipsels aan de muur. doet een beetje aan een frans bistrotje denken. leuke intieme sfeer.

polmans huis http://www.polmanshuis.nl
Lekker eten, leuke kaaart, sjieke tent, niet echt geschikt voor t type "ik wil een steak en friet"
Wij kwamen op de 75 euro uit pp (3 personen 2 flessen wijn)
Zoals gezegd sjiek, hoge zaal (oude herenclub geloof ik) mooie tent nette bediening mijns inziens niet echt geschikt voor een romatisch diner.

karel v http://www.karelv.nl/start.php?r=h&l=nl
nog niet wezen eten, michelin ster restaurant, de kaart ziet er goed uit.

Als je 030 in hilversum oke vond, probeer dan ook eens 030 in utrecht
suck my asshole taco bender
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:57:46 #71
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_40012663
quote:
Restaurant Zin in Oud Loosdrecht, een vriend van mij is daar jaren sommelier geweest.
De kans is ook zeer groot dat je bekende Nederlanders tegen komt.
Verschikkelijk lekker eten, maar daar is de prijs ook naar.

http://www.restaurantzin.nl/
Berlioz
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:20:39 #72
1087 Merisse
broddeltante
pi_40013603
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:26 schreef Remco_h het volgende:
Als je 030 in hilversum oke vond, probeer dan ook eens 030 in utrecht
Oeps moet uiteraard 033 zijn http://www.restaurant33.nl

Bij Karel V zijn we wel eens in de Bistro geweest, Brasserie Goeie Louisa heet die. Leuk en goed eten en wat minder opgeprikt als in het Grand Restaurant.

Polmanshuis: ken het wel maar heb er nooit gegeten, toch eens proberen.

Aal, ook gegeten, best goed maar kwam bij ons niet op de "hier komen we zeker nog eens terug"-lijst.

Bedankt voor de tips.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_40014555
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:20 schreef Merisse het volgende:

[..]

Oeps moet uiteraard 033 zijn http://www.restaurant33.nl

Bij Karel V zijn we wel eens in de Bistro geweest, Brasserie Goeie Louisa heet die. Leuk en goed eten en wat minder opgeprikt als in het Grand Restaurant.

Polmanshuis: ken het wel maar heb er nooit gegeten, toch eens proberen.

Aal, ook gegeten, best goed maar kwam bij ons niet op de "hier komen we zeker nog eens terug"-lijst.

Bedankt voor de tips.
doe een bezoekje polmans huis
pi_40017034
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:51 schreef Gio het volgende:
Ik heb een tijdje geleden bij Opium gegeten, en het is zeker aan te raden. Goed eten en een leuke sfeer en inrichting.
Die is nieuw toch? De keren dat ik er langsliep zat er geen hond...
(ja was wel rond etenstijd).
Unox, the worst operating system.
pi_40038500
Polmanshuis kun je ook goed lunchen

btw, waar zit t Opium?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:17:49 #76
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40039091
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:32 schreef Walrik het volgende:
Polmanshuis kun je ook goed lunchen

btw, waar zit t Opium?
Op de voorstraat, tegenover de plusmarkt. Op IENS krijgen ze hele goede recensies, dus ik ben benieuwd.

Dat het leeg lijkt kan overigens ook komen doordat ze een hele fijne binnentuin schijnen te hebben (van horen zeggen), en iedereen dus liever daar zit?
Nulla verba sed acta
pi_40039943
Opium heeft een enigzins diepe ligging, en de meeste mensen gaan inderdaad meteen door naar het binnenplaatsje, dat is net wat sfeervoller dan de rest van het restaurant. En met dit weer gaat waarschijnlijk het dak open, zodat je heerlijk in het zonnetje zit.

Op de site staat een plattegrond van het restaurant (http://www.restaurantopium.nl/interieur.htm). Rechtsboven is de eerste ruimte (waar je binnenkomt), en helemaal links is de binnenplaats. Alleen de ruimtes rechtsbovenin en rechtsonderin kan je echt goed zien vanaf de straat, de rest van de ruimes niet of nauwlijks.

De zaak is wel vrij nieuw, ik geloof dat ze er pas sinds april ofzo zitten.

Ik heb een tijd geleden gelunched bij Aperativo, ook vrij nieuw, en dat was ook zeer aan te raden. Goed eten, vriendelijke bediening en een mooie inrichting. Het ligt in het centrum in een van de straatjes van het Neude naar de oudegracht (dezelfde straat waar de VVV zit).
pi_40040483
Ik ben laatst ook voor het eerst bij Opium geweest. Redelijke prijzen, erg vriendelijk personeel en lekker eten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:41:52 #79
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40040817
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:05 schreef Gio het volgende:

Ik heb een tijd geleden gelunched bij Aperativo, ook vrij nieuw, en dat was ook zeer aan te raden. Goed eten, vriendelijke bediening en een mooie inrichting. Het ligt in het centrum in een van de straatjes van het Neude naar de oudegracht (dezelfde straat waar de VVV zit).
Maar Aperetivo richt zich niet zo op studenten, zoals meneer de eigenaar ook zegt in het U-blad . Dus ik zal die meneer verder niet lastig vallen, ik geef mijn centjes wel ergens anders uit...
Nulla verba sed acta
  zondag 23 juli 2006 @ 01:54:53 #80
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_40093123
quote:
http://www.wilhelminapark.nl/
vroeger was het wel de moeite waard, en als ik de kaart kijk op de website is het nogsteeds een mooie lokatie. En ook lekker in het duurdere segment:)
De ts kan ik de Ouzerie Eleni aanraden aan de oude gracht, is een soort tapas-restaraunt maar dan op zijn grieks, vroeger(en ik denk nu nog steeds) heel romantisch en heel lekker eten.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_40093410
quote:
Op zondag 23 juli 2006 01:54 schreef honesty het volgende:

[..]

vroeger was het wel de moeite waard, en als ik de kaart kijk op de website is het nogsteeds een mooie lokatie. En ook lekker in het duurdere segment:)
De ts kan ik de Ouzerie Eleni aanraden aan de oude gracht, is een soort tapas-restaraunt maar dan op zijn grieks, vroeger(en ik denk nu nog steeds) heel romantisch en heel lekker eten.
Ik weet ook niet hoe het Wilhelminapark nu is maar Sistermans is een goede chef. Hij staat daar nog niet zo lang maar de verwachting schijnt wel te zijn dan hij in de toekomst een ster krijgt.
pi_40098644
Hey, wat leuk. Polmans Huis wordt een aantal keer genoemd. 2 Jaar gewerkt, tot kort geleden. Het is inderdaad een leuk restaurant... Ook voor lunch!
pi_40149424
tvp - werd door Bluezz op dit topic gewezen, heb veel te melden, bv. dat ik vanavond smakkelijk bij Oosterkade heb gegeten. Er komen steeds meer leuke restaurants binnen een straal van 1 kilometer van mijn huiSCH!
pi_40149512
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:30 schreef s0k het volgende:
Casa di David is wel prima
Tegenover de rembrandt in een werf.
Toprestaurant en grote kans dat je advocaat Doedens tegenkomt, die zijn zaak zit er pal boven.
pi_40149739
Ik woon precies tussen Mas (Schalkwijkstraat) en Le Clochard in - kan op beide een steentje gooien maar helaas beide geen toprestaurants. Clochard is een vieze donkere stinktent met van die 'vreten tot je er bij neervalt'-gerechten. Mas heeft een onprettige kaart zonder menu's met een zeer scheve prijs/kwaliteit verhouding.
pi_40149769
Is er al iets over Luce gezegd? Een van de betere restaurants in Utrecht en volgens mij is het weer geopend na de brand van een paar maanden geleden.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:31:06 #87
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_40149913
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:20 schreef SCH het volgende:
tvp - werd door Bluezz op dit topic gewezen, heb veel te melden, bv. dat ik vanavond smakkelijk bij Oosterkade heb gegeten. Er komen steeds meer leuke restaurants binnen een straal van 1 kilometer van mijn huiSCH!
Wat voor eten krijg je daar? Oosterkade ligt ook maar een stevige steenworp van mijn huis namelijk
pi_40149975
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:31 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Wat voor eten krijg je daar? Oosterkade ligt ook maar een stevige steenworp van mijn huis namelijk
Zie Hools - welke kant gooi ik de steen dan uit?

Ik vond het zeer aangenaam, had een combinatie van drie voorgerechten, lichtelijk mediterraan. Beetje hippe lounge-tent maar iets minder tapas-achtig dan Leen aan de overkant. Prettig publiek en goede koffie!
  maandag 24 juli 2006 @ 23:33:55 #89
26251 Eilanden
pi_40150054
Vorige week trouwens bij Plein 22 in Houten gegeten. Concept van kleine gerechtjes ... met 3 gerechtjes heb je wel een maaltijd. Lekker, maar ietwat prijzig.
pi_40150230
Bacchant misschien ook een optie.
Over de kwaliteit van het eten, kan alleen oordelen over de spareribs. Die waren erg lekker .
Er staan 3 vegetarische gerechten op de kaart.
Na het eten gaan de tafels aan de kant en kun je lekker dansen met je date .
pi_40150288
quote:
Op zondag 23 juli 2006 02:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe het Wilhelminapark nu is maar Sistermans is een goede chef. Hij staat daar nog niet zo lang maar de verwachting schijnt wel te zijn dan hij in de toekomst een ster krijgt.
Is wel heel erg een zakenmannen restaurant, niet echt sfeervol en erg opgedirkt - niet mijn pakkie an.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:38:45 #92
26251 Eilanden
pi_40150294
Wat spareribs betreft, ga ik naar American Steakhouse Broadway aan de Oude Gracht
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:18:48 #93
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40157883
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:37 schreef ruud_fr het volgende:
Bacchant misschien ook een optie.
Over de kwaliteit van het eten, kan alleen oordelen over de spareribs. Die waren erg lekker .
Er staan 3 vegetarische gerechten op de kaart.
Na het eten gaan de tafels aan de kant en kun je lekker dansen met je date .
De Bacchant is al een paar maanden niet meer . Daar zit nu Aperitivo, en gezien de pretenties die ze daar hebben gok ik dat er geen spare-ribs op de kaart staan...

Puur schijnt ook leuk te zijn, iemand daar wel eens geweest?
Nulla verba sed acta
pi_40157943
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:18 schreef Leonoor het volgende:

[..]

De Bacchant is al een paar maanden niet meer .
Jammer
  dinsdag 25 juli 2006 @ 12:07:57 #95
85962 ioko
I Appear Missing
pi_40162359
quote:
Op zondag 23 juli 2006 01:54 schreef honesty het volgende:

[..]

Goed restaurant, netjes en duurder segment (mijn huisgenootje werkt er)
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 25 juli 2006 @ 12:14:08 #96
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_40162567
Kasteel Ouddaen aan de gracht is ook erg goed te doen.

Wel ietsje duurder. Maar prima eten. En het ziet er van binnen ook gezellig uit.

http://www.oudaen.nl/
pi_40165441
3512
Quignon
Dish
el Mundo
Opium
Gras bij de buren
Deeg
de Beleving
Lust
Roos

Vindt ik leuke plekken om lekker te eten!
"I'm hard to remember, but I'm impossible to forget."
pi_40166033
zondag (weer) bij casa di david gegeten, was weer erg oke!
  FOK!fossiel dinsdag 25 juli 2006 @ 20:42:14 #99
1455 Keroppi
kool kikker
pi_40178324
Heeft iemand ervaring met Flow (oudegracht). Het is een redelijk nieuw restaurant, kreeg in zo'n zone 030 blaadje een ietwat negatieve recentie, maar ik hoor ook graag ervaringen van mensen hier .
Chick on a mission
  dinsdag 25 juli 2006 @ 21:07:40 #100
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_40179046
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:57 schreef zuppah01 het volgende:

[..]

Nou, gisteren bij Le Connaisseur geweest.
De tortilla waar de vulling in zat was een slappe, sponzige lap deeg zonder enige smaak. De vullig was alleen niet veel beter. De kip was veel te gaar (magnetron, of gekookt ofzo?) en een volledig gebrek aan kruiden deden het ook niet veel goeds.
Ik heb bij dat restaurant in de keuken gestaan toen ik nog een puber was, ze hebben een hele grote oven met twee stalen banden erin. Bordje flikkeren ze er gewoon in en hij komt er aan de andere kant weer uit.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')