Het gebeurde aan de centrumkant van het station...quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Een vreselijke buurt trouwens, daar achter het station in Deventer
Dat heeft ook met financiële middelen te maken. Belachelijk eigenlijk, maar zo steekt het hier wel in elkaar!quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:23 schreef daved het volgende:
En als dan blijkt dat het daar telekns raak is waarom is daar dan niet permanent minimaal 1 politie team aanwezig?
Ze kunnen wel met honderden ambtenaren op het gemeente huis zitten morren over alles en niets, maar uitbreiding van straat politie homaar!
Burgers dienen zich zelf te bewapenen als de politie je niet beschermt!
Exact, het hele rechtssysteem is milder geworden. Dat heeft met de generatie rechters te maken. De generatie die er nu zit studeerde eind jaren 60, begin jaren 70. De vrijgevochten en vrijzinnige democraten van D66. Over tien jaar zullen de rechters wel weer harder worden en wellicht zwaardere straffen uitdelen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:24 schreef hannowannabe het volgende:
die lui krijgen ze denk ik wel, rechercheurs gaan de kroeg in en vvragen naar een groepje van 3 jongens komen ze snel genoeg achter
maar nu blijkt dat die is overleden door de val en niet door de klap krijgen ze dood door schuld, dan minderjarig, niet toerekeningsvatbaar, kutjeugd blablabla
kutrechtssysteem!!!
Volgens mij loop ik daar vaak genoeg langs als ik naar die vriend van me ga. Ik zie daar aan de centrumzijde van het station iig vaak genoeg hangjongeren.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:19 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Het gebeurde aan de centrumkant van het station...
Met een beetje pech, worden ze dan enkel doorverwezen naar bureau HALT.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:24 schreef hannowannabe het volgende:
die lui krijgen ze denk ik wel, rechercheurs gaan de kroeg in en vvragen naar een groepje van 3 jongens komen ze snel genoeg achter
maar nu blijkt dat die is overleden door de val en niet door de klap krijgen ze dood door schuld, dan minderjarig, niet toerekeningsvatbaar, kutjeugd blablabla
kutrechtssysteem!!!
Dan mogen ze vast en zeker vuurwerk opruimen in het nieuwjaarquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Met een beetje pech, worden ze dan enkel doorverwezen naar bureau HALT.![]()
Klopt, die hangen daar vrijwel iedere avond. Ik kom 's avonds laat wel eens aan met de trein en dan is het erg grimmig voor het station.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Volgens mij loop ik daar vaak genoeg langs als ik naar die vriend van me ga. Ik zie daar aan de centrumzijde van het station iig vaak genoeg hangjongeren.
Ik heb het gezien. Toen ik vanmiddag naar de stad fietste heb ik die cameraploeg ook inderdaad zien staan filmen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Nu op RTL 4! (bij 4 in het land)
Schrijf mij maar vast in, ik ben helemaal van de partij (ik sta er voor de volle 100 procent achter)quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef daved het volgende:
Voelt er dan niemand wat in een demonstratie / gewelds optocht dat het genoeg is, zodat de regering kan inzien dat de burgers het stront zat zijn en niet meer pikken, dat de volgende stap wraak zal zijn met acties die de wereld pers zullen halen!
Laat men dit jaar in jaar uit maar door gaan tot je eigen kinderen dit overkomen of wat ook ieder dag gebeurd je opaatje of oma die geroofd en bedreigd worden door het zelfde soort schorrie morrie?
Dus vraag:
Wie staar er achter zo,n demo tocht als die zo,n duizenden deelnemers zou opleveren????
Mee eens. Iedereen is steeds opgefokter en het lontje wordt steeds korter. Zolang dat niet verandert, valt er weinig aan te doen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:43 schreef Kluupkluup het volgende:
ok.. hij is dus geslagen, daarna gevallen en daaraan overleden.
het erge is dat dit gewoon heel makkelijk weer kan gebeuren. Veel vechtpartijen lopen (relatief) goed af. Maar zo zie je maar weer.. Voor hetzelfde geldt had die Floor die ander op de grond geduwd en was hij overleden. De nadruk moet worden gelegd op het stoppen van vechtpartij(tjes).
Ik sta er achter, maar aan de andere kant.. je zit ook met de wens van de familie, die het liever niet heeft.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef daved het volgende:
Voelt er dan niemand wat in een demonstratie / gewelds optocht dat het genoeg is, zodat de regering kan inzien dat de burgers het stront zat zijn en niet meer pikken, dat de volgende stap wraak zal zijn met acties die de wereld pers zullen halen!
Laat men dit jaar in jaar uit maar door gaan tot je eigen kinderen dit overkomen of wat ook ieder dag gebeurd je opaatje of oma die geroofd en bedreigd worden door het zelfde soort schorrie morrie?
Dus vraag:
Wie staar er achter zo,n demo tocht als die zo,n duizenden deelnemers zou opleveren????
Mischien wel als we met zijn duizenden komen !quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ik sta er achter, maar aan de andere kant.. je zit ook met de wens van de familie, die het liever niet heeft.
ach kom op man! Dit soort shit heeft geen zin, denk je echt dat nu echt helpt? Nee.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:52 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Mischien wel als we met zijn duizenden komen !![]()
Ken je iemand organisatorische kwaliteiten? En gaat zo iets niet met toestemming van de gemeente?quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:52 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Mischien wel als we met zijn duizenden komen !![]()
Het kan in ieder geval een troost zijn, en ook alleen voor de mensen die willen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:54 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
ach kom op man! Dit soort shit heeft geen zin, denk je echt dat nu echt helpt? Nee.
Dit beslissen, wij met zijn allen toch lijkt mijquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:55 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ken je iemand organisatorische kwaliteiten? En gaat zo iets niet met toestemming van de gemeente?
Zo'n actie heeft ook veel landelijke media aandacht nodig, dan is het toch handiger als een en ander via een centraal punt (de gemeente) wordt geregeld.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:00 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Dit beslissen, wij met zijn allen toch lijkt mij![]()
Dat mag jij dan doen okeyquote:Op dinsdag 27 december 2005 23:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Zo'n actie heeft ook veel landelijke media aandacht nodig, dan is het toch handiger als een en ander via een centraal punt (de gemeente) wordt geregeld.
die laatste zin, wat ben jij een kutkneus zeg. Je doet je nick in ieder geval geen eer aan.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:14 schreef MakeLoveNow het volgende:
Ik ben geen pathaloog anatoom maar ik wil wel eens weten hoe ze constateren dat die gast door de val dood is gegaan en niet door een klap.
daarnaast vind ik het vreemd. die gast word geslagen en geschopt door gasten en dan zou hij door een val dood gaan?
hoe vaak ben ik, of anderen wel niet gevallen, misschien wel harder en dat je het gewoon overleefd. misschien was die floor wel helemaal bewusteloos gemept en toen nog een trap na terwijl hij met zijn hoofd op de stenen lag.
en waarom zoeken ze uit of de val hem heeft gedood. die drie eikels hebben hem gedood!
zal wel weer te maken hebben met het feit dat de 3 daders waarschijnlijk allochtonen zijn ....
Ja. De doodsoorzaak was dan misschien dat ie op z'n hoofd viel. Zoiets zal het wel geweest zijn. En als je behoorlijk hard met je kop tegen de straat aangaat kun je vanbinnen heel wat beschadigen.quote:daarnaast vind ik het vreemd. die gast word geslagen en geschopt door gasten en dan zou hij door een val dood gaan?
Racistquote:Op zondag 25 december 2005 20:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als er 3 marokkaantjes in deventer zijn, dan waren zij het.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef daved het volgende:
Als de regering hier niets aan zou kunnen doen, waar heb je die regering dan voor nodig?quote:Op woensdag 28 december 2005 10:54 schreef SCH het volgende:
[..]De regering slaat die jongen toch niet in elkaar. Waarom altijd alles op de politiek verhalen. Dit gaat om (mede)mensen.
Als dat zo is, dan is dat zo...quote:Op woensdag 28 december 2005 10:53 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens iemand die de vriendin had gesproken waren het drie allochtonen.
Of die persoon is een leugenaar natuurlijk.
Maakt dat de zaak erger/minder erg dan?quote:Op woensdag 28 december 2005 10:53 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens iemand die de vriendin had gesproken waren het drie allochtonen.
Of die persoon is een leugenaar natuurlijk.
Voor heel veel andere zaken maar denk jij dat de regering zinloos geweld kan tegenhouden= HOe stel je je voor dat de regering dit incident van zaterdagavond had voorkomen?quote:Op woensdag 28 december 2005 10:55 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Als de regering hier niets aan zou kunnen doen, waar heb je die regering dan voor nodig?
Duh dat wordt al het hele topic door geroepen hoe dat moet.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor heel veel andere zaken maar denk jij dat de regering zinloos geweld kan tegenhouden= HOe stel je je voor dat de regering dit incident van zaterdagavond had voorkomen?
Huh? Is er dan een lijn in de gevallen van zinloos geweld? De daders van de geruchtmakende zaak in Leeuwarden, waarbij zinloos geweld min of meer geboren is, waren keurige jongens zonder strafblad.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:02 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Duh dat wordt al het hele topic door geroepen hoe dat moet.
Door simpelweg te kijken naar de statistische gegevens en de oorzaak en oplossing te zoeken bij veel voorkomende factoren.
(dat kan dus ook bij drank of hangjongeren zijn)
Nee.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:16 schreef Vitalogy het volgende:
Zeg was jij niet druk met de moord op Louis Sévèke op te lossen?
Turken in Lochem!?quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:51 schreef sjakie007 het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat er in het oosten van Nederland ook meer Turken dan Marrokanen zijn. Hier in Lochem is dat ook zo.
Maar ik ga redelijk vaak naar een vriend van me toe, die woont in Deventer. Laatst zei die dat ie aangesproken was door een gast, die tegen hem gezegd had dat hij mensen voor de gein in elkaar sloeg. Die vriend van me negeerde hem maar en liep door. Maar ik zie ook vaak opgefokte jongeren daar rondlopen. Al met al niet de meest gezellige stad.
Dat niet alleen. Er moet meer gesurveilleerd worden op de Brink en ook de horeca kan onderling beter samenwerken door de portiers en de politie continu met elkaar in contact te laten staan. Op die manier weten ze al snel wie waar loopt te kloten en kunnen ze die extra goed in de gaten houden.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:18 schreef Eveli het volgende:
[quote]
En er moet inderdaad camerabewaking op de Brink komen.
Na, laten we het erop houden dat ze geen strafblad hadden.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh? Is er dan een lijn in de gevallen van zinloos geweld? De daders van de geruchtmakende zaak in Leeuwarden, waarbij zinloos geweld min of meer geboren is, waren keurige jongens zonder strafblad.
Los daarvan kan een regering hier vrij weinig aandoen. Ik zou ten minste echt niet weten hoe je als regering zijnde dergelijke incidenten kunt voorkomen.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:07 schreef Vitalogy het volgende:
Eerlijkheidshalve moet ik natuurlijk wel zeggen dat je de regering wel makkelijk de schuld kan geven maar als er iets is wat Harrie Potter geprobeerd heeft dan is het een boodschap van normen en waarden en wederzijds respect te prediken. Dus ik kan niet zeggen dat ze helemaal niets aan deze problematiek hebben gedaan.
Zeker. Dat is altijd zo. Ben benieuwd waar die Mohamed B, Volkert van der V en Murat eigenlijk vandaan komen. Ik denk dat dat eigenlijk schuilnamen zijn, en dat de kranten er steeds over gelogen hebben zodat de afkomst geheim blijft.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef Montagui het volgende:
Denk niet dat de namen in het nieuws komen, als ze al gepakt worden.
Afkomst moet koste wat kost geheim blijven, natuurlijk.
Dat is algemeen bekend, alleen heeft het gros van de bevolking dat niet in de gatenquote:Op woensdag 28 december 2005 12:30 schreef manny het volgende:
[..]
Zeker. Dat is altijd zo. Ben benieuwd waar die Mohamed B, Volkert van der V en Murat eigenlijk vandaan komen. Ik denk dat dat eigenlijk schuilnamen zijn, en dat de kranten er steeds over gelogen hebben zodat de afkomst geheim blijft.
Het is allemaal een complot van de linkse media, wist je dat al ?
Instructies van de overheid.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef Montagui het volgende:
trieste knakker, flikker dan op naar het beloofde amerika.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:26 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Instructies van de overheid.
Kankerland.
Dan is Nederland tenminste kankervrij.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
trieste knakker, flikker dan op naar het beloofde amerika.
Denk dat dat wel meevalt...Indien het om nederlanders gaat dan wordt de afkomst i.i.g. bekend gemaakt, namen doen er niet echt toe vind ik dan...Om nu maar te roepen dat een volkert van der g, enz ook bekend gemaakt zijn vind ik niet echt passend. Het ging hier om mensen die bekende nederlanders of politici om zeep geholpen hebben, zoiets was ALTIJD uitgelekt....quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef Montagui het volgende:
De enige kanker in nederland is de oppositie die het spul naar de klootjes helpt. Iedereen die vertrekt is slim bezig.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan is Nederland tenminste kankervrij.![]()
Niet zo vreemd he als de meeste daders telkens weer uit die hoek komenquote:Op woensdag 28 december 2005 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
kan hier op fok nooit een discussie worden gevoerd zonder dat de islam en marokkanen er met de haren worden bijgesleept?
Wat een niveauloze bende hier toch ook.
Ach ik heb Nederlanders ook veel vrij ernstige dingen zien doen in m'n leven. Hoef je geen Marokkaan voor te zijn. Door bij ieder gevalletje de afkomst er meteen weer bij te halen los je echt niks op hoor. Vraag me af wat je dan moet zeggen wanneer blijkt dat het Nederlanders zijn (in het algemeen, niet zozeer dit specifieke geval)quote:Op woensdag 28 december 2005 15:03 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Niet zo vreemd he als de meeste daders telkens weer uit die hoek komen
Wauw, wat een empathie voor het slachtoffer heb jij. Gewoon lekker over de rug van zo'n dode jongen je rechtse gelijkje gaan halen.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:57 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
De enige kanker in nederland is de oppositie die het spul naar de klootjes helpt. Iedereen die vertrekt is slim bezig.
Iets met ratten en het zinkende schip verlaten enzo ....![]()
quote:Op woensdag 28 december 2005 16:15 schreef Xenomaniac het volgende:
Jaap, I hate to say it: je hebt gelijk.
Ik mag toch hopen dat jij al ergens in het beloofde land zit? Gezwellen zoals jij die over de rug van een overleden persoon hun gelijk proberen te halen kunnen we missen als kiespijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:57 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
De enige kanker in nederland is de oppositie die het spul naar de klootjes helpt. Iedereen die vertrekt is slim bezig.
Iets met ratten en het zinkende schip verlaten enzo ....![]()
de spreekwoordelijke haren natuurlijk, dat begrijp je.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
kan hier op fok nooit een discussie worden gevoerd zonder dat de islam en marokkanen er met de haren worden bijgesleept?
Het valt allemaal wek mee: Gaat u maar rustig slapen.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ach ik heb Nederlanders ook veel vrij ernstige dingen zien doen in m'n leven. Hoef je geen Marokkaan voor te zijn. Door bij ieder gevalletje de afkomst er meteen weer bij te halen los je echt niks op hoor. Vraag me af wat je dan moet zeggen wanneer blijkt dat het Nederlanders zijn (in het algemeen, niet zozeer dit specifieke geval)
Bovendien wordt het een beetje oud en leidt het alleen maar tot de domme kortzichtige reacties zoals je ze hier op fok altijd leest.
10 tot 12 in heel Rotterdam? Alleen hier in Osdorp zijn het er al 9quote:Op woensdag 28 december 2005 18:15 schreef Boosoog het volgende:
-
Iedereen die opmerkingen heeft over het regeringsbeleid (m.u.v. linkse kritiek uiteraard) zou onmiddelijk maar moeten oprotten?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
trieste knakker, flikker dan op naar het beloofde amerika.
dat jij je gaat druk maken over de afkomst ? schandelijk je moet eens weten of dat erg belangrijk isquote:Op woensdag 28 december 2005 10:14 schreef MakeLoveNow het volgende:
Ik ben geen pathaloog anatoom maar ik wil wel eens weten hoe ze constateren dat die gast door de val dood is gegaan en niet door een klap.
daarnaast vind ik het vreemd. die gast word geslagen en geschopt door gasten en dan zou hij door een val dood gaan?
hoe vaak ben ik, of anderen wel niet gevallen, misschien wel harder en dat je het gewoon overleefd. misschien was die floor wel helemaal bewusteloos gemept en toen nog een trap na terwijl hij met zijn hoofd op de stenen lag.
en waarom zoeken ze uit of de val hem heeft gedood. die drie eikels hebben hem gedood!
zal wel weer te maken hebben met het feit dat de 3 daders waarschijnlijk allochtonen zijn ....
Het zijn ook gewoon Nederlandse jongens..quote:Op woensdag 28 december 2005 23:08 schreef Meki het volgende:
[..]
dat jij je gaat druk maken over de afkomst ? schandelijk je moet eens weten of dat erg belangrijk is
je kan alleen maar klagen he
![]()
BRONquote:Wetboek van Strafrecht
Artikel 303.
Zware mishandeling gepleegd met voorbedachten rade wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Sommige users willen dat niet geloven en smeken erom dat het Turken de daders zijnquote:Op woensdag 28 december 2005 23:13 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon Nederlandse jongens..
Weet ik wel bijna zeker.
Anders stond het wel in het signalement (als iemand een buitenlands uiterlijk heeft lijkt me dat geen onbelangrijk detail)
Als de daders gepakt worden is de maximale straf voor degene die de fatale klap heeft uitgedeeld 'zware mishandeling'..
[..]
BRON
Ik vrees juist dat, omdat het signalement niet gegeven werd, het juist allochtonen zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:13 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon Nederlandse jongens..
Weet ik wel bijna zeker.
Anders stond het wel in het signalement (als iemand een buitenlands uiterlijk heeft lijkt me dat geen onbelangrijk detail)
Als de daders gepakt worden is de maximale straf voor degene die de fatale klap heeft uitgedeeld 'zware mishandeling'..
Eens, het jammere is dat wanneer dit soort geruchtmakende zaken weer allochtonen als daders hebben dit hun gemeenschap geen goed zal doen. Maar laten we geen voorbarige conclusies trekken, het belangrijkste is dat de daders worden gevonden en keihard worden gestraft.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vrees juist dat, omdat het signalement niet gegeven werd, het juist allochtonen zijn.
Wanneer ze blond haar en blauwe ogen hadden zou dit juist, met enige opluchting, vermeld worden. Binnenkort zal wel bekend worden wie er gelijk hadden.
Ik denk overigens niet dat het goed is om de nationaliteit of huidskleur van de daders verborgen te houden. Maar mensen moeten zich wel realiseren dat, omdat 3 Turken iemand doodslaan dit niet hoeft te betekenen dat alle Turken nu ineens mensen doodslaan.
Het zijn ook (bijna) altijd jonge mannen die (andere mannen) doodslaan. Hoe zou jij het vinden als jij hier als "jonge man" op aangewezen werd? Terwijl je zelf nooit een vlieg kwaad doet.
Het is maar net op welk criterium je let natuurlijk.
Bij een moord krijgt de dader vrijwel altijd een lichtere straf dan het slachtoffer. Tuchtscholen gaan bij dit soort figuren ook niet helpen vrees ik. Dan wordt er binnen de kortste keren een begeleider overhoop gestoken.quote:Op donderdag 29 december 2005 05:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gadverdamme zeg, je ziet gewoon al aankomen dat deze jongens er met maximaal 2 jaar vanaf gaan komen. In de praktijk staan ze dus na anderhalf jaar vast wel weer op straat.
Of deze klap nu de directe doodsoorzaak was of de indirectie, als die jochies zich normaal hadden gedragen was deze jongen niet overleden. Levenslang opsluiten dus. Het liefst opknopen eigenlijk.
Nou, met dat soort Wilderiaanse prietpraat schieten we echt wat op. Opknopenquote:Op donderdag 29 december 2005 05:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gadverdamme zeg, je ziet gewoon al aankomen dat deze jongens er met maximaal 2 jaar vanaf gaan komen. In de praktijk staan ze dus na anderhalf jaar vast wel weer op straat.
Of deze klap nu de directe doodsoorzaak was of de indirectie, als die jochies zich normaal hadden gedragen was deze jongen niet overleden. Levenslang opsluiten dus. Het liefst opknopen eigenlijk.
Meer als iemand die vastzit voor doodslag? bron?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moet je de belasting ens oplichten in dit land, en zien hoeveel straf je dan krijgt.
Ik denk dat google ook jou vriend isquote:Op donderdag 29 december 2005 11:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Meer als iemand die vastzit voor doodslag? bron?
geen bron dus, gewoon populistisch gebrabbel.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat google ook jou vriend is
Jij hebt een nieuw woordje geleerdquote:Op donderdag 29 december 2005 12:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
geen bron dus, gewoon populistisch gebrabbel.
Nou vertel? In mijn ogen komen daders van grote vermogensdelicten vrij gemakkelijk weg hoor.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moet je de belasting ens oplichten in dit land, en zien hoeveel straf je dan krijgt.
over welk bedrag praten we dan? Is wel van belang.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij hebt een nieuw woordje geleerd
Ach, zie het maar zo, mijn opmerkingen zijn zo 'nutteloos'dat zelfs Donner de strafmaat voor menig misdaad omhoog gooit.
En om jou te entertainen,
Als je voor iemand van het leven beroven 2 jaar zou krijgen, wat zou in verhouding dan een goeie straf voor belasting ontduiken zijn?
Een paar weken ofzo?
Hoeveel gaan we wedden dat het dat niet is....
Twee jaar is niet niks? Die jongen had misschien nog wel 60 jaar kunnen leven! Ik vind dat dus absoluut niet met elkaar in verhouding staan.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, met dat soort Wilderiaanse prietpraat schieten we echt wat op. OpknopenDan doe je dus hetzelfde als je deze jongens verwijt.
Het is helemaal niet gezegd dat ze er met 2 jaar vanaf komen natuurlijk. Ik denk dat ze echt een passende straf krijgen. En 2 jaar is toch ook niet niks?
Ach, redelijkheid blijft een subjectief begrip, maar je kan op je theewater aanvoelen dat slechts 2 jaar voor iemand van het leven beroven nogal aan de lage kant is.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou vertel? In mijn ogen komen daders van grote vermogensdelicten vrij gemakkelijk weg hoor.
Straffen staan nooit in verhouding tot de daad.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:31 schreef Seneca het volgende:
[..]
Twee jaar is niet niks? Die jongen had misschien nog wel 60 jaar kunnen leven! Ik vind dat dus absoluut niet met elkaar in verhouding staan.
En dat is imho dus het probleem. Als ik iemand vermoord kom ik er altijd beter vanaf dan het slachtoffer. Als er maar 2 jaar straf op een moord staat zou zelfs ik in bepaalde situaties willen overwegen om een moord te plegen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Straffen staan nooit in verhouding tot de daad.
Ik kan me niet voorstellen dat je ooit een moord zou willen plegen. Maar 2 jaar voor een moord met voorbedachte rade is niet zo waarschijnlijk. Maar dat daders er beter af komen dan het slachtoffer is een onderdeel van een beschaving waarin geen doodstraf is en mensen doorgaans een 2e kans krijgen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:26 schreef Seneca het volgende:
[..]
En dat is imho dus het probleem. Als ik iemand vermoord kom ik er altijd beter vanaf dan het slachtoffer. Als er maar 2 jaar straf op een moord staat zou zelfs ik in bepaalde situaties willen overwegen om een moord te plegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |