vmbo, vakkenvullen... tis al een wonder als ie rechtop staand kan pissenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:20 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Dit is er duidelijk 1 die het niet begrepen heeft.
wat ben jij 'suprieur' zeg.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:08 schreef stefmans het volgende:
[..]
mensen die
1. suicidal zijn
2. kut muziek luisteren
3. Nooti blij zijn
4. kut kledij dragen
5. geloven in een hogere macht![]()
6. stinken
7. Irritant zijn
8. en zeggen dat ze nie gothic zijn terwijl ze het wel zijn![]()
9. 90% is nep![]()
10. cu2's hebben vol met gedichten '' die van hun zelf zijn en daarom op 50000 andere cu2's staan.![]()
Om de grote componisten onder gothic te scharen, hmmm. Maar ze zullen ongetwijfeld door een hoop mensen gewaardeerd worden. Ophelia's Dream heeft Stabat Mater zelfs "gecovered" en dat klinkt best goedquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:16 schreef AtraBilis het volgende:
Mogen Klassieke componisten als Mahler met z'n Kindertotenlieder of Dvorák met z'n Stabat Mater, of moderne zoals Zbigniew Preisner met zijn Requiem for my Friend ook als Gothic aangemerkt worden? Ik vermoed dat ze echter wel op waardering kunnen rekenen. Lacrimosa heet ook niet voor niets lacrimosa natuurlijk.
Vooral Preisner wil ik wel als luistertip opgeven.
Nee, uiteraard het niet, het zou een anachronisme en een perversiteit zijn. Vandaar het 'echter' in mijn volgende zin, dat een negatief antwoord impliceert.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:19 schreef Elegy het volgende:
[..]
Om de grote componisten onder gothic te scharen, hmmm.
Je ziet vaak fragmenten terugkomen bij Gothic bands uit middeleeuwse Christelijke literatuur; denk aan In Extremo, Qntal, Lacrimosa (dat zijn naam natuurlijk aan het requiem ontleent), Corvus Corax, Penumbra, Die Form. Ik denk ook dat de waardering voor zulke klassieke muziek er zeker kan zijn. Dus iedereen die dat nog niet heeft uitgeprobeerd.quote:Maar ze zullen ongetwijfeld door een hoop mensen gewaardeerd worden. Ophelia's Dream heeft Stabat Mater zelfs "gecovered" en dat klinkt best goed![]()
sarcasme is ook ver te zoeken he,quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:20 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Dit is er duidelijk 1 die het niet begrepen heeft.
zet het er voortaan wel achterquote:Op zondag 15 januari 2006 13:33 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Valt wel mee, bij mij staat't gewoon bij de S.
Vnv nation heeft beetje nare zanger. Combichrist is geniaal maar dat heb ik vaker gezegd hier.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:04 schreef VASND het volgende:
Is VNV Nation hier al voorbij gekomen? meesterlijke band vind ik dat, net als CombiChrist trouwens
Nouja, de zanger heeft een nare stem en ziet er uit als een darter. Enige album wat mij ook maar een beetje bevalt is Advance & Follow omdat 'ie daar niet zo gek veel in zingt.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vnv nation heeft beetje nare zanger.
Ik ook niet.. Heb je trouwens enig idee hoelaat XP8, angels & agony en misery & minerve afgelopen is?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:32 schreef augurkenkoning het volgende:
Hoe was gothoord? Ik was'r niet..
Ik vind 't nog wel okay. Ik houd wel meer van Advance & Follow en Praise the Fallen dan de nieuwere albums. Dat van die darter is inderdaad zeer treffend.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:32 schreef PrisonerOfPain het volgende:
[..]
Nouja, de zanger heeft een nare stem en ziet er uit als een darter. Enige album wat mij ook maar een beetje bevalt is Advance & Follow omdat 'ie daar niet zo gek veel in zingt.
Dead can Dancequote:Op zondag 15 januari 2006 17:00 schreef kamagurka het volgende:
Klassieke muziek wordt zeker door veel goths gewaardeerd ja, aangezien veel bands uit die hoek beuren...
Ik vind Qntal of dead can dance trouwens niet veel onderdoen voor de zgn. "echte" klassieke muziek hoor
Een vriend van me zegt altijd "is dat nou frank sinatra die meezingt?"quote:Op zondag 15 januari 2006 17:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dead can DanceHoe geniaal is dat.
Die zanger heeft zo'n aparte stem en toch zo mooi.
Die Sigrid Hausen heeft de opleiding dan ook wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:00 schreef kamagurka het volgende:
Klassieke muziek wordt zeker door veel goths gewaardeerd ja, aangezien veel bands uit die hoek beuren...
Ik vind Qntal of dead can dance trouwens niet veel onderdoen voor de zgn. "echte" klassieke muziek hoor
Ik neem aan dat Vivaldi dan een uitzondering is?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:47 schreef AtraBilis het volgende:
Qua zang is Qntal subliem, inderdaad, maar de echte klassieke muziek met zo'n groot schala aan instrumenten...
Ongeveer 01.30 hoor ik netquote:Op zondag 15 januari 2006 16:34 schreef PrisonerOfPain het volgende:
[..]
Ik ook niet.. Heb je trouwens enig idee hoelaat XP8, angels & agony en misery & minerve afgelopen is?
Ik ook nietquote:Op zondag 15 januari 2006 16:32 schreef augurkenkoning het volgende:
Hoe was gothoord? Ik was'r niet..
Ah, we zijn weer terug bij The Gatheringquote:Op zondag 15 januari 2006 17:10 schreef ethiraseth het volgende:
Dead can DanceHoe geniaal is dat.
Die zanger heeft zo'n aparte stem en toch zo mooi.
Ik kende alleen het origineel en ik vind het origineel een stuk maniakaler overkomen dan deze.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:36 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Oooh, dat vind ik echt een kutnummer. Niet dat't slechte muziek is, maar ik kan gewoon niet zo goed tegen dat hysterische. Misschien dat ik teveel meeleef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |