abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:33:44 #51
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_33812777
Arme Eva Wat zal dat pijn gedaan hebben, en nog steeds doen. Kusje voor Eva
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2006 @ 21:36:34 #52
43556 miss_dynastie
pi_33812868
Eefje wat een pech
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 7 januari 2006 @ 21:43:24 #53
95752 crew  Chell
Kluns
pi_33813114
Och arme Eva

Beterschap meisje
pi_33813352
Jeetje Eva!!!! Je mond is toch al zo gevoelig!
Ik weet niet of Eva zo'n bijtring intressant vind? Zo 1 die in de vriezer kan bedoel ik. Die geef ik mijn meiden altijd als ze iets aan hun mondje hebben. Dat verkoelt in ieder geval iets.
Wat zullen jullie geschrokken zijn toen ze thuiskwam!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:27:01 #55
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_33814726
Arme Eva, wat een pech en wat een pijn. Zielig hoor.

Ik kom Katja hier nu ook officieel aanmelden. Ze is 2 januari 4 jaar geworden en vandaag hebben we haar feestje gevierd, dus nu voelt het echt.
En dinsdag gaat ze voor het eerst naar school, dus dan voelt het helemaal heel erg echt.

Wat mij betreft mag ze ook in het lijstje. Bij de dreumesjes heeft ze nooit gestaan, altijd vergeten om haar daar officeel te melden. Haar geboortedatum is dus 02 januari 2002
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:59:44 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33816056
Ze staat erin livelink

Eva, meisje toch
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33816199
Ben je al een beetje voorbereid nu Livelink met het naar school gaan van Katja?
Bo gaat maandag. Zelf zegt ze dat ze niet meer hoeft te huilen want ze heeft toch al gewend (dat halve dagje voor de vakantie bedoeld ze daarmee )
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 januari 2006 @ 23:11:09 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33816527
Spannend hoor, die eerste schooldag, succes maandag allebei!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:31:45 #59
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_33817337
Wat spannend, jessie en livelink! Leuk zeg, Bo en Katja al naar de basisschool! Ik hoop dat ze het daar naar de zin krijgen.
Fijn dat Bo het wel ziet zitten, hopelijk valt de praktijk ook mee .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_33817477
Ja precies. Dat zegt namelijk nog helemaal niks Ik verwacht toch wel weer een scene hoor. Ze is al 2 weken schooltje aan het spelen met Jans. Jans word dan naar schooltje gebracht enzo. En die mag best huilen, maar mama komt haar echt weer halen, echt hoor, enz enz. Ze projecteert alles een beetje op dr zusje Die toevallig ook naar de peuterspeelzaal moet en die dat spel dus weer heel leuk vind.

Hoe is het met Daan op school?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 00:20:45 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_33819572
lieve eva wat naar joh. hopelijk gaat het snel beter.

katja een kleuter, gefeliciteerd nog livelink! (en katja zelf natuurlijk). hopelijk gaat ze 't heel leuk vinden op school. en bo natuurlijk ook. succes komende week!
  zondag 8 januari 2006 @ 08:27:39 #63
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_33824646
ah arme eva Hopelijk is de pijn snel weer weg!
patat ftw :)
  zondag 8 januari 2006 @ 10:18:47 #64
37150 livelink
pi_33825131
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:59 schreef E.T. het volgende:
Ze staat erin livelink
Het moet 2002 zijn, E.T.

Ik ben nog steeds niet echt goed voorbereid op het feit dat Katja naar school moet. Afgelopen week stond in het teken van het afscheid van de creche en het wennen op de B.S.O.
Dat laatste ging wel redelijk, geloof ik.

Ik heb in ieder geval volgende week vrijgenomen met een optie voor nog een week erbij om te kijken hoe het gaat met Katja op school. Katja zelf vindt het nog steeds leuk dat ze gaat, maar ze heeft niet gewend, dus het is echt de allereerste keer.

Bo al maandag naar school . Katja heeft elke maandag vrij, dus die begint dinsdag. Echt spannend allemaal.

Ik heb me trouwens nogal druk gemaakt over het zelf de billen leren vegen van Katja de laatste weken. Ze wilde het steeds niet, dus ik hamerde er telkens op dat je zelf je billen moest vegen op school. Nu doet ze het dan ook goed, maar als mensen vragen wat ze op school gaat doen antwoordt ze steevast dat ze op school zelf haar billen gaat vegen. Ik heb het er zo ingepompt, dat ze het idee heeft dat dat het enige is dat je op school moet doen of leren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 januari 2006 @ 10:43:44 #65
13151 crew  Rewimo
pi_33825382
Katja Hopelijk doen ze meer leuke dingen daar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33825696
Hhahahahahahaha Katja
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 11:52:14 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_33826618
dat billenvegenprobleem had ik ook met luca. die wou altijd dat ik dat deed.
gelukkig kwam toen die reclame van die kandoo doekjes.
toen zei hij: als ik die doekjes krijg, dan kan ik het zelf.
ik heb die dingen gekocht en sindsdien hoef ik nergens meer mee te helpen op wc gebied.

(achteraf blijkt hij te weigeren op de schoolwc te gaan. voor hij naar school gaat, gaat hij en als hij uit school komt, moet ik in vliegende vaart naar huis fietsen, waar hij meteen de wc oprent )
  zondag 8 januari 2006 @ 12:13:19 #68
37150 livelink
pi_33827094
Ja, dat hoor ik van veel meer kinderen. Ik kan me daar alles bij voorstellen.
Ik ben benieuwd hoe Katja daar mee om zal gaan. Tot nog toe heeft ze er totaal geen problemen mee om bij anderen naar de wc te gaan.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 12:27:31 #69
7074 moussy
kuttekop
pi_33827407
Livelink, het gaat er meestal om dat wc's op kleuterschooltjes enorm smerig zijn. Veel jongetjes willen per sé staan met plassen, maar staan zo te teuten dat ze in de rondte sproeien ipv in de pot mikken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 8 januari 2006 @ 13:06:09 #70
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33828364
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:35 schreef Anitra het volgende:
Djen was vandaag heel ontspannen ondanks haar boosheid over haar vader die dus ook niet gebeld of gemaild heeft. We hebben heerlijk genoten bij mijn ouders en het ging behoorlijk goed. Ook heeft ze vandaag bekend gemaakt dat ze vanaf 1 januari mag oefenen met mijn achternaam.
Ze wil al jaren de naam van haar vader niet meer en we hebben duidelijk uitgelegd dat je dat maar 1x kan veranderen en dat we dat dan aan de koningin moeten vragen en dat die papieren ervoor behoorlijk wat centjes kosten en dat ze daarom eerst mag "oefenen" en als ze dan echt zeker weet, dat we het dan aan gaan vragen.
Dit is overigens niet zo dat dit nu is aan komen waaien na bijna een jaar haar vader niet zien, hier zit ze dus echt al jaren mee! Ik vind het een moeilijke beslissing omdat juist ik een persoon ben die altijd gezegd heeft, het is en blijft haar vader en hem dus altijd verdedigt heeft. Daarom hebben we ook een "oefenperiode" bedacht, zodat ze het echt zeker weet.
Ik heb mijn naam laten veranderen toen ik 11 was, het heeft toendertijd wel een enorme inpakt op me gehad. De kinderbescherming over de vloer, de rechtbank waar ik tegenover de rechter vragen moest beantwoorden, altijd de spanning of mijn vader dan niet plots kwam en natuurlijk of hij het er wel mee eens was.
pi_33829018
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:06 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Ik heb mijn naam laten veranderen toen ik 11 was, het heeft toendertijd wel een enorme inpakt op me gehad. De kinderbescherming over de vloer, de rechtbank waar ik tegenover de rechter vragen moest beantwoorden, altijd de spanning of mijn vader dan niet plots kwam en natuurlijk of hij het er wel mee eens was.
Het is een behoorlijk heftig iets idd, ik zal haar zoveel mogelijk informatie geven over wat ze kan verwachten, want het is veel meer dan zij denkt. Ze gaat dinsdag weer naar maatschappelijkwerk en dan heeft ze het er over en hopenlijk kan zij haar begeleiden in het om gaan met al die emoties die het met zich mee brengt.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 14:06:27 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_33837115
Heb hier een kleuter in huis die meisjes stom vind

Met de mededeling dat ik ook een meisje ben zegt ie: Ik vind alleen mama's en euh Nicoles niet stom
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Jubileum moderator zondag 8 januari 2006 @ 19:46:08 #74
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33841240
Wat spannend morgen voor Katja en Bo.
Ik moest zo lachen om dat billen vegen, ik zie het helemaal voor me.

Bij zo'n eerste schooldag, mag je dan als ouder nog eventjes in de klas blijven of moet je dan gelijk bij het hek al afscheid nemen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 8 januari 2006 @ 19:50:13 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_33841368
hoest nou met Eva?
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 8 januari 2006 @ 19:54:48 #76
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33841533
Eva was vanmorgen een stuk opgeknapt, niet meer misselijk alleen nog wat koortsig.
De zwelling in haar mond is ook minder maar het is goed te zien dat die 2 voortandjes een stuk naar achteren staan Echt zonde hoor.
Ze zitten ook lossig, en tandenpoetsen wil ze echt nog niet dus we laten het maar even zo.
Ik neem aan dat ze vanzelf wel weer vast gaan zitten en anders maar niet. Naar de tandarts gaan we wel als het echt niet anders kan omdat ze daar toch haar mond niet open doet.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 8 januari 2006 @ 19:54:59 #77
37150 livelink
pi_33841540
Ik ga er toch vanuit dat ik even mee naar binnen mag. Katja weet nog helemaal niet waar ze naar toe moet. Volgens mij mag je ze altijd nog wel even naar binnen brengen.

Hoe is dat trouwens gegaan met Eva en het busje. Gaat dat altijd goed met ophalen? Ik zie het echt zo voor me dat Katja niet de bus van de BSO ingaat.
  Jubileum moderator zondag 8 januari 2006 @ 19:58:11 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33841657
Eva heeft een vaste chauffeur en een vaste begeleider. 1 van de 2 haalt Eva bij de voordeur op en levert haar in het klaslokaal weer af. Zo ook andersom, die haalt haar in het klaslokaal op en levert haar bij onze voordeur weer af.
Zo zien ze gelijk welke tas ze meeheeft, of er nog meer mee moet (luiers e.d.) en doen ze de overdracht.
Als ik besluit Eva te halen of zelf te brengen moet ik dat zelf melden bij de chauffeur en bij de begeleider.

Ik weet niet hoe dat gaat bij een BSO, hebben ze daar ook begeleiders?
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 19:59:20 #79
7074 moussy
kuttekop
pi_33841706
Wat naar voor Eva zeg spoelen met iets is zeker ook geen doen?

Hier mogen we als ouders van kleuters, ik dus niet meer eerst nog evene en boekje lezen met de kinderen voor we weg gaan.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 8 januari 2006 @ 20:03:54 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_33841870
agossie, arme Eva... sterkte hoor!
stormy waters...
sailin'
pi_33842270
Eva meissie

Hier mag je ze de klas inbrengen, maar niet te lang over het afscheid doen. Dit omdat je het dan alleen maar moeilijker maakt voor het kind. (Bij Bo is dit zeker het geval)

Maar deze leive schat heeft er helemaal zin in morgen, hoeft echt niet meer te wennen, vind het ook absoluut niet spannend, maar.................................
Net riep ze me vanuit bed......ze had in haar luier gepoept

O en ze heeft ook een neuspiercing hoor

Het voelt heerlijk!!!!
pi_33842349
quote:
Op zondag 8 januari 2006 19:54 schreef Lois het volgende:
Eva was vanmorgen een stuk opgeknapt, niet meer misselijk alleen nog wat koortsig.
De zwelling in haar mond is ook minder maar het is goed te zien dat die 2 voortandjes een stuk naar achteren staan Echt zonde hoor.
Ze zitten ook lossig, en tandenpoetsen wil ze echt nog niet dus we laten het maar even zo.
Ik neem aan dat ze vanzelf wel weer vast gaan zitten en anders maar niet. Naar de tandarts gaan we wel als het echt niet anders kan omdat ze daar toch haar mond niet open doet.
De tanden gaan idd als het goed is vanzelf weer vast zitten. Voorlopig zal het wel erg pijnlijk zijn en spoelen kan eventueel wel, maar ook dat kan pijnlijk zijn.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 20:18:45 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_33842501
en ze lijkt helemaal niet op dr moeder

en wat heeft ze een leuke trui aan

over een uur (!) wordt luca weer teruggebracht.
ik heb hem vreselijk gemist. ik heb geen idee hoe hij het er bij oma vanaf gebracht heeft.
dinsdag heb ik haar gebeld om te vragen hoe het ging, maar dat is op een vreselijke rel uitgelopen.
sinds die dag niets meer gehoord.
en pa komt hem (zoals gewoonlijk) weer achterlijk laat terugbrengen.
nou ja, hij is dan in ieder geval weer terug
pi_33842712
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:18 schreef lady-wrb het volgende:
dinsdag heb ik haar gebeld om te vragen hoe het ging, maar dat is op een vreselijke rel uitgelopen.
Dan zit je toch ook niet lekker Nou ja, oma heeft hem iig neit voortijdig teruggebracht. Durft hij het wel te zeggen als hij zelf terug zou willen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 20:24:21 #85
37843 lady-wrb
kortaf
pi_33842809
ik denk het niet.
nou ja, ik wacht het wel weer af.
maar van mij uit gaat hij dus niet meer naar oma. nu ben ik er echt klaar mee.

en nee, echt lekker is dat niet. ik heb vanaf dat moment echt met een knoop in mijn maag rondgelopen.
het liefst had ik hem meteen opgehaald. ik heb het voor luca maar zo gelaten.
pi_33842893
Poep ik ook in me luier dan Lady-wrb

Wat erg dat een telefoontje uitloopt op een rel. Ook voor Luca die dat natuurlijk meekrijgt. Ik vind je een held dat je hem nog laat gaan. Noem mij maar egoistisch maar ik zou die meiden echt niet uit handen durven geven. Ik kan me voorstellen dat je hem vreselijk gemist hebt!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33842916
O jij dus ook niet meer lees ik nu
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33842940
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:18 schreef lady-wrb het volgende:
en ze lijkt helemaal niet op dr moeder

en wat heeft ze een leuke trui aan

over een uur (!) wordt luca weer teruggebracht.
ik heb hem vreselijk gemist. ik heb geen idee hoe hij het er bij oma vanaf gebracht heeft.
en pa komt hem (zoals gewoonlijk) weer achterlijk laat terugbrengen.
nou ja, hij is dan in ieder geval weer terug
Wat balen is dat.
Ook zo herkenbaar dat achtelijke laat terug brengen terwijl ze hun verhaal nog kwijt willen en eigenlijk optijd naar bed moeten omdat ze naar school moeten de volgende dag. Ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft gehad.
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:06 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind het reuze knap van djen!
Dank je! Het is best een moeilijke stap om te nemen en dat ze het er moeilijk mee heeft met de situatie in het algemeen is behoorlijk te merken de afgelopen tijd en praten ho maar, dat doet ze niet. Er is geen land met haar te bezeilen en constant loopt ze van alles uit te lokken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 januari 2006 @ 20:28:13 #89
13151 crew  Rewimo
pi_33842996
quote:
Op zondag 8 januari 2006 19:58 schreef Lois het volgende:
Ik weet niet hoe dat gaat bij een BSO, hebben ze daar ook begeleiders?
Bij Christans BSO worden de kinderen door de leidsters uit de klas opgehaald, er hangt een schema in de klas waarop staat wie welke dag naar de BSO gaat en waar. Ze gaan samen met de leidsters naar het busje en dan rijden ze naar de BSO.
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2006 @ 20:31:13 #90
37843 lady-wrb
kortaf
pi_33843132
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:26 schreef jessie het volgende:
Poep ik ook in me luier dan Lady-wrb
ik heb geen idee wat jij met je luiers uitvoert , maar ik vind dat ze op die foto zo heel erg op je lijkt. zou zo door kunnen gaan voor jessie junior
  zondag 8 januari 2006 @ 20:39:27 #91
37150 livelink
pi_33843535
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Bij Christans BSO worden de kinderen door de leidsters uit de klas opgehaald, er hangt een schema in de klas waarop staat wie welke dag naar de BSO gaat en waar. Ze gaan samen met de leidsters naar het busje en dan rijden ze naar de BSO.
Bij ons is het alleen de taxi-chauffeur, voor zover ik weet. Maar ik zal maandag nog maar weer eens om extra uitleg bellen.
Er zijn in Wijk bij Duurstede twee BSO's. Eén hele grote en één die net vanaf april van start is en die dus nog klein is. Katja zit op die laatste en bijna alle andere kinderen gaan dus met de bus van die grote mee. Dat lijkt me best verwarrend voor haar.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:49:03 #92
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33846754
Katja en Bo heel veel succes morgen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 9 januari 2006 @ 07:54:22 #93
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_33857053
Veel plezier op jullie school Katja en Bo!
patat ftw :)
pi_33858099
Bo zit op school.
Vanmorgen had ze best wel zin en zei steeds dat ze echt niet hoefde te huilen. Er was nu nog een juf bij en dat was wel weer even wennen voor haar. Bij het afscheid nemen kwamen toch wat traantjes. Ze wilde me uitzwaaien. Dus zij voor het raam. ik precies bij een uitholling van de struiken staan zwaaien We konden elkaar nog net zien. Ik moest wel even slikken op weg naar huis. Maar al met al ging het dus heel goed. En nu, nu lekker ff lekker een bakkie doen en bijkomen van het vroege opstaan
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 januari 2006 @ 09:45:04 #95
13151 crew  Rewimo
pi_33858258
Gelukkig maar Jessie, het gaat vast wel goed met die grote dame van je!
pi_33858358
Dat is toch even slikken he Jessie, dat moment dat je haar achterlaat op school. Het afscheid ging gelukkig zonder al te veel tranen. Voor je het weet is ze helemaal gewend en heeft ze de grootste lol op school, dat wennen ging hier ook zo ontzettend snel. En ik ben er inmiddels ook helemaal aan gewend dat mijn meissie bijna de hele dag op school zit. Het vroege opstaan is even doorbijten ja, maar daar staat tegenover dat je 's morgens heerlijk tot rust kan komen zonder de drukte van twee klierende kinderen om je heen

Livelink, ik ben ook erg benieuwd hoe Katja het zal vinden, zo'n eerste dag op de grote school.
pi_33858679
Ik merk trouwens wel dat Jillian een stuk mondiger is geworden sinds ze op school zit. Ze gebruikt woorden die ik haar voorheen nooit heb horen zeggen en begint nu echt goed te formuleren wat haar allemaal zo bezighoudt en ze krijgt ook een heel sterke eigen wil. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze soms behoorlijk brutaal is, maar liever brutaal en laten blijken wat ze nou echt wil, dan een kind wat niks durft te zeggen en niet opkomt voor zichzelf, wat voorheen dus vaak het geval was met Jillian. Ze gaat echt zo ontzettend goed vooruit en we merken ook heel duidelijk dat ze een sprong in haar ontwikkeling heeft gemaakt. Wij hadden ook het idee dat school haar ontwikkeling weleens heel positief zou kunnen beïnvloeden en dat is gelukkig ook zo gebleken
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 januari 2006 @ 10:11:54 #98
13151 crew  Rewimo
pi_33858706
Ja, wat veranderen ze hè? Dat brutale herken ik wel hoor, maar dat doet ie maar tegen zijn vriendjes En ze leren inderdaad heel veel nieuwe woorden gebruiken.
pi_33858900
Het klinkt ook wel alsof ik erg blij ben met een brutaal kind he Rewimo Maar ergens ben ik dat ook hoor. Het geeft aan dat ze een eigen mening vormt en voor zichzelf durft op te komen en dat vind ik heel wat voor een onzeker kind als Jillian. Maar goed, het moet natuurlijk niet te gek worden hoor en dat weet ze ook wel, maar af en toe kan ik maar moeilijk m'n lach inhouden als ze weer eens luid en duidelijk laat blijken hoe zij over iets denkt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 januari 2006 @ 10:37:24 #100
13151 crew  Rewimo
pi_33859168
Nee, ik snap je volkomen. Christan is ook niet zo'n held en het is leuk te merken dat ie wel degelijk voor zichzelf op kan komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')