Daar valt niets aan te begrijpen, dat is gewoon een open deur die je daar intrapt.quote:Op woensdag 28 december 2005 01:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Eindelijk begin je het te begrijpen, het is dus zeer onwenselijk om met behulp van een minimumloon en langdurige uitkeringen die tijdelijke armoede structureel en langdurig te maken, zoals de overheid nu doet.
Maar diegenen die jij bedoeld met "mensen die het niet echt nodig hebben" zijn dezelfde mensen die jullie "paupers" noemen. Jullie beeld daarvan is veel te simpel.quote:[..]
Klopt alweer, vandaar dat McCarthy, ik en anderen er zo op hameren dat het volstrekt onrechtvaardig is om miljarden uit te delen aan mensen die best voor zichzelf kunnen zorgen. Hierdoor komen de mensen die dat écht niet kunnen er namelijk zeer bekaaid vanaf.
Tja, roepen dat "links" stil moet zijn want "rechts" heeft gelijk is geen teken van intelligentie, vind ik. Alle enigzins door mij serieus genomen personen op dit forum hebben zich nooit als een van beide geclassificeerd.quote:[..]
Iets is pas een lulverhaal als je het met goede argumenten kan weerleggen. Je redeneert nu andersom, het wordt gezegd door McCarthy dus zal het wel een lulverhaal zijn. Volkomen onterecht imho, ik ken McCarthy als een zeer helder en logisch redenerend poster, een verademing hier op Fok!.
My point exactly.quote:Het enige wat ik in dit topic duidelijk heb willen maken is dat er wel armoede is in Nederland. Ik heb niets over oorzaken gezegd en ook niets over oplossingen. Dat schijnen sommigen hier niet te begrijpen en ja, dan ben je in mijn ogen gewoon dom.
Lees wat ik eerder al zei... Armoede is pas echt onwenselijk als het structureel is, die grens van 105% is gewoon een ambtelijke grens die ze ergens moesten vaststellen, maar de werkelijke armen zijn diegenen die hun patroon niet (kunnen) doorbreken.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Natuurlijk is er armoede in Nederland, das bij wet geregeld.
Huishoudens die 105% van het minimum hebben of minder, zijn arm.
wat is dan jouw definitie van armoede?quote:Op woensdag 28 december 2005 10:24 schreef Speth het volgende:
[..]
Lees wat ik eerder al zei... Armoede is pas echt onwenselijk als het structureel is, die grens van 105% is gewoon een ambtelijke grens die ze ergens moesten vaststellen, maar de werkelijke armen zijn diegenen die hun patroon niet (kunnen) doorbreken.
Een laag inkomen op zich hoeft dan ook niet zo een probleem te zijn, het wordt een probleem als je daar weinig van overhoud.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:54 schreef McCarthy het volgende:
ipv de term "armoede" te gebruiken hoor je steeds vaker "laag inkomen". Dat dekt de lading mijn inziens veel beter.
Armoede - in de onwenselijke zin dus - is de staat waarin men structureel afhankelijk is van de overheid voor zijn of haar levensonderhoud.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat is dan jouw definitie van armoede?
Ambtenaren zijn dus arm en mensen met een laag inkomen uit werk niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:01 schreef Speth het volgende:
[..]
Armoede - in de onwenselijke zin dus - is de staat waarin men structureel afhankelijk is van de overheid voor zijn of haar levensonderhoud.
Het lijkt me duidelijk dat ik niet op ambtenaren doel, als ik het over afhankelijkheid van de overheid heb.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn dus arm en mensen met een laag inkomen uit werk niet.
kortom, je definite deugt niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:16 schreef Speth het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat ik niet op ambtenaren doel, als ik het over afhankelijkheid van de overheid heb.
Als het lage inkomen voldoende is om ruimschoots aan primaire levensbehoeften te voldoen (waaronder vaste lasten), nee, dan niet.
Want? Ik had het over afhankelijkheid van de overheid, iemand die dus niet afhankelijk is van de overheid, en zelf in zijn levensonderhoud kan voorzien, is naar mijn mening niet arm. Ook iemand die tijdelijk werkloos is en een uitkering ontvangt, maar wel mogelijkheden heeft om daar snel weer vanaf te komen is niet arm, dan zouden studenten ook arm zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
kortom, je definite deugt niet.
of jij wil het gewoon niet snappen. Dat lijkt me een stuk logischer.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
kortom, je definite deugt niet.
quote:Op woensdag 28 december 2005 12:22 schreef Speth het volgende:
[..]
Want? Ik had het over afhankelijkheid van de overheid, iemand die dus niet afhankelijk is van de overheid, en zelf in zijn levensonderhoud kan voorzien, is naar mijn mening niet arm. Ook iemand die tijdelijk werkloos is en een uitkering ontvangt, maar wel mogelijkheden heeft om daar snel weer vanaf te komen is niet arm, dan zouden studenten ook arm zijn.
Wat betreft ambtenaren... Er bestaat ook nog zoiets als opzettelijke misinterpretatie.
Iemand met een baan kan dus nooit arm zijn?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:22 schreef Speth het volgende:
[..]
Want? Ik had het over afhankelijkheid van de overheid, iemand die dus niet afhankelijk is van de overheid, en zelf in zijn levensonderhoud kan voorzien, is naar mijn mening niet arm. Ook iemand die tijdelijk werkloos is en een uitkering ontvangt, maar wel mogelijkheden heeft om daar snel weer vanaf te komen is niet arm, dan zouden studenten ook arm zijn.
Wat betreft ambtenaren... Er bestaat ook nog zoiets als opzettelijke misinterpretatie.
lijkt er idd op.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:27 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Iemand met een baan kan dus nooit arm zijn?
Dan ben je eerder een profiteur dan een arme sloeber.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:01 schreef Speth het volgende:
[..]
Armoede - in de onwenselijke zin dus - is de staat waarin men structureel afhankelijk is van de overheid voor zijn of haar levensonderhoud.
klopt, en alle voetballers zijn domme rukkers, Joden zijn dieven, Turken messentrekkers en iedereen die een pc heeft een nerdquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:36 schreef fernando_redondo het volgende:
Ze zijn ook bijna allemaal gok, drank of drugsverslaafd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |