ik heb geen hagel èn ik zie geen sneeuwwolk...quote:Op maandag 26 december 2005 14:44 schreef Dementor het volgende:
Hagel in Rotterdam.
Nu zie ik sneeuw wolkjes komen
geinig filmpjequote:Op maandag 26 december 2005 18:54 schreef ACT-F het volgende:
Hebben we toch nog een kleine beetje een witte 2e kerstdag gehad. Om 11:00 was het zelfs heel zonnig, maar vanaf 12:00 werd het rap minder. Zie hier een versnelde weergave tussen 12:00 en 14:00
http://morcik.dyndns.org/images/Webcam/ZonNaarSneeuw.avi
4 a 5 cm inmiddelsquote:Op maandag 26 december 2005 20:25 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Yup, het is hier ook wit en het blijft aardig liggen
Maak van die 4cm over een uur maar 5cm, en als het zo door blijft sneeuwen morgenvroeg 7 of 8cm.quote:Op maandag 26 december 2005 23:11 schreef vw_caddy het volgende:
4cm sneeuw inmiddels, net boven Groningen.Hoorde dat het in Groningen nog erger was?
Ik zit in Leiden zelf en er ligt denk ik maarliefst 2 milimeter aan sneeuwquote:Op dinsdag 27 december 2005 09:13 schreef Starlie het volgende:
Hier in omgeving Leiden ligt sneeuw!!!!!!! Maar een sneeuwpop maken is er helaas niet bij....
Ik zit in Alphen!quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:45 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik zit in Leiden zelf en er ligt denk ik maarliefst 2 milimeter aan sneeuw
dan is 20 km NW ook hier sneeuwt het wel de helemorgen maar niet dat je zegtquote:Op dinsdag 27 december 2005 07:03 schreef joachim87 het volgende:
In Zwolle is er vannacht denk ik 1 klein sneeuwbuitje gevallen, net genoeg sneeuw om het een beetje wit te laten worden
1 mm ongeveer
Leuk he!quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:00 schreef Re het volgende:
jammer dat dit topic is verworden tot een "kijk hier sneeuwt het ook" topic
Nou er ligt weinig meer.... de zon staat erop, her en der is het nog wit! En bij jou?quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:04 schreef RJH het volgende:
[..]
Leuk he!Hoeveel ligt er al bij jou???
![]()
Bofkont!quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:10 schreef ioko het volgende:
Zuid-limburg, rond Heerlen is ook helemaal wit, een paar cm.
Hier schijnt de zon.. Maar het schijnt in het westen straks ook te gaan sneeuwen.. We wachten rustig af..quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:10 schreef Starlie het volgende:
[..]
Nou er ligt weinig meer.... de zon staat erop, her en der is het nog wit! En bij jou?
Nou dan ga ik vanavond misschien wel even in de sneeuw wandelen.. ben nu helaas aan het werk!quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef RJH het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon.. Maar het schijnt in het westen straks ook te gaan sneeuwen.. We wachten rustig af..
Balen... dat wordt dan voor mij niet in de sneeuw wandelen...quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:28 schreef RJH het volgende:
Tjonge jonge! Noord, Oost en Zuid altijd sneeuw! En wie wordt er weer overgeslagen... het Westen..![]()
![]()
![]()
ik woon in het noorden en ik heb ook niet veel sneeuw gezien. Tis ietsjes wit maar voor de restquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:28 schreef RJH het volgende:
Tjonge jonge! Noord, Oost en Zuid altijd sneeuw! En wie wordt er weer overgeslagen... het Westen..![]()
![]()
![]()
Nee, voor mij ook niet..quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:31 schreef Starlie het volgende:
[..]
Balen... dat wordt dan voor mij niet in de sneeuw wandelen...
Uhmmmm tja, lijkt me gezellig...quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:48 schreef RJH het volgende:
[..]
Nee, voor mij ook niet..Maar euh, mocht het nog gaan sneeuwen, zullen we dan samen gaan wandelen?
![]()
Idd!quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:50 schreef Starlie het volgende:
[..]
Uhmmmm tja, lijkt me gezellig...Alleen weet ik niks van je... maar dan leer ik je denk ik snel genoeg kennen!!!
![]()
Nou spannend!!! Nu maar hopen dat het gaat sneeuwen!!quote:
Ik zit heel de dag al naar buiten te kijken... maar helaas....quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:55 schreef Marjan1985 het volgende:
Ik zie hier de hele tijd donkere wolken langstrekken maar geen sneeuw...gaat hier snel overheen en over zee...*zucht* het Westen wordt idd weer overgeslagen,..discriminatie!....nog meer mensen uit het Westland die heel de dag naar de lucht staren hopen op wat vlokjes...en het liefst een heleboel?
Ja, dat is goed! Spannend!quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:52 schreef Starlie het volgende:
[..]
Nou spannend!!! Nu maar hopen dat het gaat sneeuwen!!
En als het sneeuwt zie ik je dan bij de MediaMarkt?
Me!quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:55 schreef Marjan1985 het volgende:nog meer mensen uit het Westland die heel de dag naar de lucht staren hopen op wat vlokjes...en het liefst een heleboel?
Vannacht om 00:30 kwamen er wat vlokjes hier naar beneden, ik helemaal happy en snel naar me bed en denken van owww als ik wakker word is het misschien wel helemaal witquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:56 schreef Starlie het volgende:
[..]
Ik zit heel de dag al naar buiten te kijken... maar helaas....![]()
Hoezo?quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:28 schreef RJH het volgende:
![]()
![]()
Waar woon jij dan????? Want hier (Alphen a/d Rijn) is het al weg!quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:26 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Hoezo?
Hier ligt gewoon sneeuw hoor![]()
En toch op grote stukken etc in ons dorp ligt er echt sneeuw hoorquote:Op dinsdag 27 december 2005 16:28 schreef Starlie het volgende:
[..]
Waar woon jij dan????? Want hier (Alphen a/d Rijn) is het al weg!
Ik zit hier heel de dag al binnen... dus ik kan het niet zien.. maar als je in Alphen woont wil ik je best geloven hoor! Alleen het zal niet meer dan een centimeter of 2 zijn denk ik!quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En toch op grote stukken etc in ons dorp ligt er echt sneeuw hooralthans hier wel
quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:00 schreef Starlie het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar ik vind je wel lief...![]()
![]()
Vooral in het noorden en zuidoosten misschien af en toe wat sneeuw vandaag en morgen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Hier is bijna alle sneeuw al weer weg![]()
Weet iemand wat we voor de rest van de week kunnen verwachten?
je volgt de lange termijn verwachtingen niet?quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:26 schreef Georges het volgende:
Was vandaag lekker fris, ben benieuwd of het doorzet. Wie weet weer een Elfsteden.
Alle sneeuw is dus weer van korte duurquote:Op dinsdag 27 december 2005 18:07 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Vooral in het noorden en zuidoosten misschien af en toe wat sneeuw vandaag en morgen.
Op de wadden kleine kans op enkele cm.
Vannacht mogelijk matige vorst
morgen temperaturen tussen -2 en 1.
donderdag iets warmer: 0 - +2 en mogelijk vanuit het westen sneeuw, in de kustprovincies misschien overgaand in regen of ijzel.
vrijdag max. temp van -1 tot + 3 en ook nog kans op sneeuw en misschien wat regen langs de kust.
Zaterdag dooi-aanval met sneeuw en regen en temperatuur oplopend tot + 4
ECHT??!!!quote:Op woensdag 28 december 2005 11:36 schreef RJH het volgende:
Idd.. "Het is weer voorbij die mooie... winter!"
Tja.. sorry.. misschien volgend jaar..quote:Op woensdag 28 december 2005 11:41 schreef Starlie het volgende:
[..]
ECHT??!!!Dat kan niet, we zouden nog in de sneeuw gaan wandelen!!!
quote:Op woensdag 28 december 2005 11:46 schreef RJH het volgende:
[..]
Tja.. sorry.. misschien volgend jaar..![]()
Gijs vorig jaar was ook pas Januari of Februari veel sneeuw toch?quote:Op woensdag 28 december 2005 11:28 schreef kepler het volgende:
nou dat was de winter weer voor dit jaar
Idd.. KNMI zuigt gewoon.. altijd zo voorzichtig met die voorspellingen, je wordt er gewoon misselijk van.. Lees liever wat de echte kenners te melden hebben!quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef hetsjhokleek het volgende:
KNMI houdt het voorlopig in ieder geval nog op dooiweer 8 graden overdag.
Doen we! Gaan we wat drinken en daarna lekker naar snowworld!quote:Op woensdag 28 december 2005 11:48 schreef Starlie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of.... zullen we dan gewoon een keer gaan wandelen....?!![]()
ja, ik heb het ook over 2005quote:Op woensdag 28 december 2005 11:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gijs vorig jaar was ook pas Januari of Februari veel sneeuw toch?
Afgesproken!!quote:Op woensdag 28 december 2005 12:11 schreef RJH het volgende:
[..]
Doen we! Gaan we wat drinken en daarna lekker naar snowworld!![]()
nieuwe gfs is erg mooi ja.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef hetsjhokleek het volgende:
[afbeelding]
Er gloert al weer nieuwe hoop in de loop van de volgende week. Dus misschien maar een kortstondige dooiaanval en daarna weer vorst.
KNMI houdt het voorlopig in ieder geval nog op dooiweer 8 graden overdag.
http://www.weeronline.nl/weer/nlweer.htmquote:Zaterdag wordt de kou het uit land verdreven. Het wordt overdag ongeveer 5 graden. De wind waait stevig vanuit het zuidwesten tot westen en het regent van tijd tot tijd.
Daarna lijken we voorlopig een wisselvallig weerbeeld te krijgen met dagelijks wat regen en maxima rond een graad of 6. In de nachten ligt de temperatuur meest net boven het vriespunt. Mogelijk wordt het in de loop van volgende week met een oostelijke stroming weer kouder.
Op grote hoogte komt zachte lucht erin, aan de grond blijft het nog even koud. De vorst zit op veel plaatsen ook in de grond zelf. Neerslag zal eerst vallen als (natte) sneeuw en daarna aanvriezende regen. Vertraagt/stagneert het front dan kan het op sommige plekken langdurig ijzelen/sneeuwen, trekt het vlot door dan is het na anderhalve vlok en wat gladheid snel bekeken. Je hebt dan snel miezerig en nevelig (de typische dooimist) weer.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:00 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens meteo consult:
"Vrijdag belooft vervolgens een interessante dag te worden. Vanuit het zuidwesten komt dan de eerste dooiaanval op gang. Een frontensysteem, dat de voorste begrenzing vormt met de naderende zachte lucht, brengt in de loop van de middag en avond op steeds meer plaatsen sneeuw en later ook regen. En omdat het daarbij nog koud is, kan op veel plaatsen flinke overlast ontstaan".
Misschien dat Keromane nog wat extra info heeft?
ik weet niet of het vanmiddag anders was, maar nu is het volgens deze kaarten boven nul in NL...quote:Op woensdag 28 december 2005 16:09 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
Virtuele winter![]()
[afbeelding]
En volgens deze (natuurlijk lange termijn, dus heel onzeker) voorspellingen, gaat het ook niet snel ophouden.
[afbeelding]
p.s. Waarschijnlijk zien deze kaarten er over een paar dagen heel anders uit.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |