quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:22 schreef pyl het volgende:
[..]
Psssssst.....da's de vijfde Beatle, Gellius.![]()
Recent persberichtje (een van de duizenden van deze snit):quote:
quote:LONDEN - George Best is vrijdag op 59-jarige leeftijd in de Cromwell-kliniek in Londen overleden. De Noord-Ierse voetballegende lag sinds 1 oktober in het ziekenhuis. Hij overleed aan de gevolgen van onder meer een ernstige longontsteking en inwendige bloedingen.
Good, Better, Best. Die slogan gebruikten de Engelse media in de jaren zestig veelvuldig om hun bewondering voor het enorme voetbaltalent George Best te omschrijven.
Het Noord-Ierse enfant terrible paste perfect in de roerige jaren zestig. Het tijdperk van hippies, lang haar en opkomst van verdovende middelen. De Vijfde Beatle werd hij genoemd. Op en naast het veld, Best stond in het middelpunt van de belangstelling, altijd, overal. Hij overleed vrijdag op 59-jarige leeftijd in Londen.
Goedemorgen pyl....dat wist ik niet hoorquote:Op zaterdag 24 december 2005 08:07 schreef pyl het volgende:
![]()
[..]
[..]
Recent persberichtje (een van de duizenden van deze snit):
[..]
![]()
quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:12 schreef dolle_hond het volgende:
richard chamberlain bij pos
Hoi pos.quote:Op zaterdag 24 december 2005 08:12 schreef pos het volgende:
Goedemorgen pyl....dat wist ik niet hoor
Goedemorgen, pyl.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:02 schreef pyl het volgende:
Huh? Hoe moeten we dat nou iconografisch duiden, Tokay?![]()
Hee Scrutquote:
Moah, vooral bijslapen tot nu toe. Ik moet nog boodschappen doenquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:05 schreef pos het volgende:
[..]
Hee ScrutGeniet je van je vrije dagen?
Heb ik om 8.45 uur gedaanquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Moah, vooral bijslapen tot nu toe. Ik moet nog boodschappen doen
Je bent geweldigquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Zag ik trouwens in het vorige topic een plaatje van Notaris "ik sta nog steeds op het dak" Wilmots?
Dat was een leuk seizoen. Eerder van vakantie teruggekeerde familiesquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:12 schreef pos het volgende:
[..]
Je bent geweldig![]()
Ik wist wel dat je het wist
quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:14 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat was een leuk seizoen. Eerder van vakantie teruggekeerde families![]()
Die heb ik niet gezienquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Ook het seizoen waarin ze twee Marokkanen spelen die bezig zijn een dekzeil over het imperiaal van hun bestelbusje te doen
Dat is een scène die je ieder jaar aan het begin van de zomer her en der in de stad weer voorbij ziet komen als de Grote Trek naar het Rif weer begint.quote:
Deze zeker?quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is een scène die je ieder jaar aan het begin van de zomer her en der in de stad weer voorbij ziet komen als de Grote Trek naar het Rif weer begint.
Nou ja, als Z zijn mond houdt, doe ik dat ook.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:51 schreef Tokay het volgende:
Afijn. Niemand waagt een serieuze poging?
Dat zeg ik......quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:01 schreef Tokay het volgende:
Meneer was een schilder (duh) met de Franse nationaliteit.
Hij werd geboren in 1825.
Wie?quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:00 schreef WAT het volgende:
W. S. Yeplav?
Jammer.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:02 schreef Z het volgende:
Ik twijfel of dat wel Jesus is, daar bij Maria op schoot.
Of zijn het twee Jezussen?quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:02 schreef Z het volgende:
Ik twijfel of dat wel Jesus is, daar bij Maria op schoot.
Wij zien op het eerste plaatje: laviergelenfantjesusetsaintjeanbaptiste.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:02 schreef pyl het volgende:
Dat zeg ik......
Kom eens met iets nieuws.
En niet Googlen!quote:studeerde aan de Académie Julian te Parijs. Zijn realistische genre-schilderingen en schilderijen over mythologische thema's werden gedurende zijn hele actieve leven tentoongesteld op de jaarlijkse tentoonstellingen van de Parijse "Salon".
Na zijn dood werd hij lange tijd veronachtzaamd, wellicht vanwege zijn hardnekkige verzet tegen de impressionisten, maar de laatste 20 jaar is er weer nieuwe waardering voor zijn werk gekomen.
In zijn eigen tijd werdalgemeen beschouwd als een van de grootste schilders op aarde en zijn werken werden gretig gekocht door onder meer Amerikaanse miljonairs, doorgaans tegen hoge prijzen.
Na 1920 is hij op merkwaardige wijze in diskrediet geraakt, mogelijk als gevolg van een bewuste lastercampagne van de kant van het nieuwe "establishment van kunstcritici", dat hem zijn verzet tegen de nieuwe richtingen in de schilderkunst niet kon vergeven.Tientallen jaren lang werd zijn naam niet eens in encyclopedieën vermeld!
Tegenwoordig zijn er weer heel wat mensen diebeschouwen als een van de grootste schilders uit de 19e eeuw. Het Art Renewal Center zet zich heel energiek in voor zijn "rehabilitatie".
Zeg, ik weet niet wie jij bent, maar dit soort taal bezigen wij hier doorgaans niet!quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:06 schreef WAT het volgende:
Whahaha, Maria die bedenkelijk kijkt naar Jezus die bekt met Johannes de Doper.
Ik heb het ge-edit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:09 schreef Tokay het volgende:
[..]
Zeg, ik weet niet wie jij bent, maar dit soort taal bezigen wij hier doorgaans niet!![]()
Leuk idee trouwens voor een nieuw topic!quote:
quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef WAT het volgende:
Ik weet het al via google, maar ik zeg niks tegen de serieuze RJP'ers.
Dat is er al (geweest), dat heet(te) 'Wie ben ik'.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:20 schreef WAT het volgende:
Leuk idee trouwens voor een nieuw topic!
Een biografietje posten en dan de namen (of nog meer woorden) er uit weg laten.
Jezus was een slet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Die Jezus zoende wat af met kerels zeg![]()
Dat mag je niet zeggenquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:51 schreef Treinhomo het volgende:
Jezus was een slet.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:17 schreef Treinhomo het volgende:
Oh jawel hoor...
quote:
Nee. Ben jij er inmiddels achter?quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:30 schreef WAT het volgende:
Tokay, weet je ook wat de bedoeling was van dat schilderij?
Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar ik heb even gezocht en gezien dat Maria, het kindje Jezus en een iets oudere, maar jeugdige Johannes de Doper wel vaker - en veel eerder dan in de negentiende eeuw - zijn afgebeeld, zij het zonder de overduidelijke homo-erotiek van Tokay's plaatje. Meestal gaan de beide kinderen dan "vriendelijk" met elkaar om, maar "gebekt" werd er zeker niet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:30 schreef WAT het volgende:
Tokay, weet je ook wat de bedoeling was van dat schilderij?
Dag tongquote:
Aha! Bedankt voor deze verhelderende info.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:26 schreef pyl het volgende:
Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar ik heb even gezocht en gezien dat Maria, het kindje Jezus en een iets oudere, maar jeugdige Johannes de Doper wel vaker - en veel eerder dan in de negentiende eeuw - zijn afgebeeld, zij het zonder de overduidelijke homo-erotiek van Tokay's plaatje. Meestal gaan de beide kinderen dan "vriendelijk" met elkaar om, maar "gebekt" werd er zeker niet.
Wordt vervolgd!
Dag pos. Mocht ik je morgen hier niet treffen:quote:
Het is mij ook niet helder, Tokay!quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:36 schreef Tokay het volgende:
Aha! Bedankt voor deze verhelderende info.
Soms een beetje te veel hoofdpijn.Kan dan geen licht verdragen laat staan fokken.quote:
Dank je wel lieverd, en jij voor overmorgenquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:44 schreef pyl het volgende:
[..]
Dag pos. Mocht ik je morgen hier niet treffen:![]()
Kop op, Tong!!!!quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:45 schreef tong80 het volgende:
Soms een beetje te veel hoofdpijn.Kan dan geen licht verdragen laat staan fokken.
Ja, maar waarom wordt er op dit schilderij WÉL gezoend. En kijkt Maria alsof ze een beetje geshockeerd is.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:26 schreef pyl het volgende:
[..]
Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar ik heb even gezocht en gezien dat Maria, het kindje Jezus en een iets oudere, maar jeugdige Johannes de Doper wel vaker - en veel eerder dan in de negentiende eeuw - zijn afgebeeld, zij het zonder de overduidelijke homo-erotiek van Tokay's plaatje. Meestal gaan de beide kinderen dan "vriendelijk" met elkaar om, maar "gebekt" werd er zeker niet.
Wordt vervolgd!![]()
Peaceman: prettig kerstfeest!
![]()
Voor de helft goedquote:
quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:14 schreef Treinhomo het volgende:
Oeh; Gellius kan elk moment ontkroond worden...
quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:16 schreef Treinhomo het volgende:
Tokay's zoetigheid.
jeetjequote:Op zaterdag 24 december 2005 20:23 schreef tong80 het volgende:
[afbeelding]
Jij ook een drankvolle Kerst Tokay
Maar niet Wim...quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:27 schreef pos het volgende:
Ja het is die kok he?
Ik vermoedde al dat het geen auto-monteur zou zijnquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:27 schreef pos het volgende:
Ja het is die kok he?
En waarom dan wel Scrut?quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vermoedde al dat het geen auto-monteur zou zijn![]()
Nee, want dan had ik wel 'Willem' getypt.quote:
nananana...quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:30 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee, want dan had ik wel 'Willem' getypt.
Ik haal er niet perse een koks-pak uitquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die hebben doorgaans geen kokspak (ns: kok-spak) aan.
Nee dat is Atkinsquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:33 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Toch niet die van dat kut-diëet ?
quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Die hebben doorgaans geen kokspak (ns: kok-spak) aan.
Nee; ik bedoel die andere. 2 hypes geleden. Met een Franse naam...quote:
Ja hoor, je hebt gelijkquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:33 schreef pos het volgende:
[..]
Ik haal er niet perse een koks-pak uit
Ik ken hem wel als kok maar weet zijn naam niet.quote:
Die gedachte bekroop (bek-roop) mij ook alquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet over mijn 'Bocuse' heen hebt gelezen ?
Oh shit sorry, vergeef het mequote:Op zaterdag 24 december 2005 21:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet over mijn 'Bocuse' heen hebt gelezen ?
Ik kom maar niet op zijn naam...maar Scrut weet hem vast wel.quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:53 schreef Treinhomo het volgende:
Mijn plaatje is nog niet geraden...![]()
Scrutinizer wel; die is daar vast wel devoot genoeg voor...quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:56 schreef pos het volgende:
Ik kom maar niet op zijn naam...maar Scrut weet hem vast wel.
Jimmy Swaggart toch?quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:56 schreef pos het volgende:
[..]
Ik kom maar niet op zijn naam...maar Scrut weet hem vast wel.
Amen !quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Jimmy Swaggart toch?
Het is in ieder geval op de Pasar Malemquote:
Vlaams-Surinaamsquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:02 schreef Treinhomo het volgende:
Die Belgische...
Vlurinaams ?quote:
Best mogelijkquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:05 schreef Treinhomo het volgende:
Zij zat vroeger toch in een satirisch programma ?
Bart Peeters zat daar ook in, meen ik.
O sorry...zie het nu pasquote:
Jij ziet het in elk geval..quote:
Gaan jullie Sinterklaas vieren?quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:30 schreef peaceman het volgende:
Ben aan het stoeien met een gedicht,
maar het wil niet echt vlotten voor dat wicht...
Geef ons een woord waar je op moet rijmen en we helpen je een mooi gedicht makenquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:32 schreef peaceman het volgende:
Het is niet fijn als je inspiratie je in de steek laat
en je niet meer goed weet hoe het verder gaat.
Geen idee,quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Raad jij die Surivlaamse danseres, actrice, presentatrice en kunstbobo even peaceman?
Surprises, cadeautjes en gedichten morgenmiddag,quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Gaan jullie Sinterklaas vieren?![]()
'Twaalf'.quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:34 schreef pos het volgende:
Geef ons een woord waar je op moet rijmen en we helpen je een mooi gedicht maken![]()
Carmen Krulset denk ikquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:34 schreef pos het volgende:
[..]
Geef ons een woord waar je op moet rijmen en we helpen je een mooi gedicht maken![]()
quote:
Het is peace zn gedichtje jongensquote:
WTF zijn kussenhoesjesquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:39 schreef peaceman het volgende:
Kussenhoesjes is evt het toverwoord...
Tja, dan wordt het natuurlijk al gauw een schunnig gedichtquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:39 schreef peaceman het volgende:
Net zoiets als bef-lapjesquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
WTF zijn kussenhoesjes
Zijn dat een soort lippen-condooms ?
Ik ben dr ook bang voorquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, dan wordt het natuurlijk al gauw een schunnig gedicht![]()
Clitlit ?quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Daarom... wil wel een beetje origineel blijven...quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Roomsoesjes?quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:39 schreef peaceman het volgende:
Net zo zoet als de plaatjes van Tokay?quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:44 schreef peaceman het volgende:
Vinden jullie het leuk om een stukje uit het gedicht te lezen?
Dit riekt naar zelfbevlekking...quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Kussenhoesjes en roomsoesjes? Dat geeft vlekken![]()
quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Net zo zoet als de plaatjes van Tokay?
Kussenhoesjes en roomsoesjes? Dat geeft vlekken en dan heb ik zo weer volle was-rekkenquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Kussenhoesjes en roomsoesjes? Dat geeft vlekken![]()
quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:47 schreef pos het volgende:
[..]
Kussenhoesjes en roomsoesjes? Dat geeft vlekken en dan heb ik zo weer volle was-rekken![]()
Onder-jurkquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:49 schreef Treinhomo het volgende:
Kurk.
Nee hoor. Niet dat ik weet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Da is ok een Vloamse toch?
Laat lezen peacequote:Op zaterdag 24 december 2005 22:44 schreef peaceman het volgende:
Vinden jullie het leuk om een stukje uit het gedicht te lezen?
quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor. Niet dat ik weet.
Zo beter ?
quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:01 schreef Scrutinizer het volgende:
O wacht, van het NOS journaal.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:01 schreef pos het volgende:
Is zij van het journaal?
Mini-steck...quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:03 schreef dolle_hond het volgende:
zo lijkt ze van dominosteentjes
Of AT5quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:05 schreef Scrutinizer het volgende:
Van het RTL-nieuws dan?
't is niet Philomena Bijlhout.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:05 schreef peaceman het volgende:
Is zij niet die minister die 2 seconden minister was?
Da's ook een beetje de insteek van het programma waarmee mevrouw voornamelijk bekend is geworden: 'Jules unlimited'.quote:
Misschien. Als de onderhandelingen voorspoedig verlopen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:15 schreef pos het volgende:
en klokhuis misschien?
We kunnen ook naar de nachtmis Scrutquote:Op zaterdag 24 december 2005 23:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Nu mag Pos een plaatje posten
Ik heb niks om aan te trekkenquote:Op zaterdag 24 december 2005 23:22 schreef pos het volgende:
[..]
We kunnen ook naar de nachtmis Scrut
Het ligt eraan wie het wordt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:22 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Is ze een beetje knap, die nachtmiss ?![]()
Jammerquote:Op zaterdag 24 december 2005 23:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb niks om aan te trekken![]()
Mag ik dat eens zien?quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben ook heel mooi in het donker
'k neem stootvoets aan dat 'n zwart pak je inderdaad voortreffelijk staat.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben ook heel mooi in het donker
Inderdaad niets mis meequote:
Hij speelde James Herriotquote:Op zaterdag 24 december 2005 23:39 schreef pos het volgende:
James Hariot?
Nou dat is dan ook toevalligquote:
Als een epilepticus elke dag klokslag 16:00 een toeval krijgt...dan noem ik dat geen toeval meer...quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:42 schreef pos het volgende:
Dat zeg jij.
Maar dat is niet zo.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als een epilepticus elke dag klokslag 16:00 een toeval krijgt...dan noem ik dat geen toeval meer...
Maar dan toch wel 3 engerds die naadloos aansluiten bij de TT.quote:Op zondag 25 december 2005 10:02 schreef dolle_hond het volgende:
3 engerds
Voortbordurend op de vorige post; je zou ze eigenlijk wel de 3 engerds uit het oosten kunnen noemen.quote:Op zondag 25 december 2005 11:03 schreef brother52 het volgende:
Zo te zien gaan ze kerst vieren bij de familie, of ze zijn net op sollicitatie geweest voor een management functie.
quote:Op zondag 25 december 2005 12:25 schreef Modus het volgende:
DC Talk.
Selling Jesus, ook een fijn Kerstnummerquote:Op zondag 25 december 2005 13:16 schreef Treinhomo het volgende:
Skin.
Oh; dat weet jij misschien wel.quote:Op zondag 25 december 2005 13:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Selling Jesus, ook een fijn Kerstnummer![]()
't was ook maar een wilde gok.quote:
Da's waar.quote:Op zondag 25 december 2005 13:28 schreef Treinhomo het volgende:
Een kleine zoektocht op Google leert mij vooralsnog dat 't hier een nummer van The Kinks betreft...
Kinks is niet Kings, zo leerden wij al op de basisschool.quote:
Jij bent van voor de Mammoetwet zeker?quote:Op zondag 25 december 2005 13:36 schreef pyl het volgende:
[..]
Kinks is niet Kings, zo leerden wij al op de basisschool.![]()
Klopt, maar zij hebben ook wel een toepasselijk nummer gemaaktquote:Op zondag 25 december 2005 13:36 schreef pyl het volgende:
[..]
Kinks is niet Kings, zo leerden wij al op de basisschool.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |